امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

کاربرد و اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال


1401/07/27
کد خبر : 28101
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 22 نفر


مفهوم بازاریابی دیجیتال

قبل از اینکه راجع به اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال صحبت کنیم گریزی به مفهوم بازاریابی دیجیتال و اینکه چی هست و چی نیست بزنیم. بازاریابی دیجیتال به هرنوع از بازاریابی محصولات می گویند که از طریق دستگاه های الکترونیکی صورت گیرد. بازاریابی دیجیتال می تواند همزمان آنلاین باشد یا آفلاین.

سئو سایت ارزش هزینه کردن دارد؟

امروزه نمی توان نقش ابزارهای هوشمند و موتورهای جستجو متفاوت در دسترس را نادیده گرفت. این امکانات گزینه ای را در اختیار افراد قرار داده است که با استفاده از ابزارهای هوشمندی که در اختیار دارند کسب و کار خود را شروع و یا گسترش دهند.
بازاریابی اینترنتی در شبکات اجتماعی و وبسایت ها صورت می گیرد اما نکته مخفی و نا ملموسی که وجود دارد قرار گرفتن وبسایت درجایگاه بالا و امکان دسترسی سریع و آسان مخاطبان هنگام سرچ به آن است. در این مرحله به موضوع سئو سایت بر می خوریم که صاحبان مشاغل و شرکت ها اولین سوالی که از خود می پرسند این است که ارزش هزینه کردن دارد؟پاسخ به این سوال بله است، اما چرا؟
استفاده از سئو وبسایت باعث می شود رتبه خود را در موتور های جستجو بهبود ببخشید و در معرض دید سرچ مخاطبان بالقوه موتور جستجو باشید.

نکته انحرافی!

اما نکته ای که قابل توجه است این است که اگر مواردی مثل سرعت سایت(SITE SPEED) را رعایت نکنید حجم ترافیک سایت شما کاهش می یابد و بالعکس با افزایش سرعت سایت حجم ترافیک سایت شما افزایش می یابد. نکته قابل توجه دیگر اینکه جذب ترافیک سایت مهم است اما همه مخاطبان سایت شما مشریان بالقوه و مفید هستند؟ در پاسخ به این سوال می توانیم بگوییم که شما با طراحی سایت و سئو به خصوص سئو سایت فروشگاهی برای جذب مشتریانی که تمایل به خرید و گزینه های پیشنهادی شما داشته باشند می توانید اقدام کنید.

سئو ارزان می باشد

شما برای بهینه سازی سایت خود از تبلیغات استفاده می کنید و همانطور که می دانیم هزینه های بالایی پرداخت می کنید اما امکان اینکه تبلیغات به سئو سایت شما چه سایت فروشگاهی و چه سایت شرکتی و... کمک نکند اما استفاده از سئو هزینه مقرون به صرفه ای دارد و هم از این طریق به هدف تان خواهید رسید.


 اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال

سئو باعث افزایش درآمد می شود

شما برای بهبود کسب و کار و تجارت خود بهتر است سئو را به چشم یک سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنید. این روند را به صورت عینی و ملموس در سئو سایت خود و تعامل خود با مشتریان و مخاطبان خواهید دید. در ادامه قصد داریم این مطلب را به طور کامل توضیح دهیم.
در بازه زمانی یک تا سه ماه تعامل شما با مشتری تغییر می کند یعنی در اوایل شما تلاش برای خرید مشتری از سایت خود می کردید و زمان برای پاسخگویی می گذاشتید اما در نهایت ممکن بود مخاطب از شما خرید نکند اما در این بازه مخاطب با سرچ و دیدن سایت شما به صفحاتی که نیاز دارد مراجعه میکند و خرید می کند و هزینه شما برای بازاریابی بر میگردد.
در بازه زمانی چهار تا شش ماه سایت شما آماده اضافه کردن محتواهای متنی، تصویری، ویدیویی، سوالات، نظرسنجی و ... می شود. شما اگر کلمات کلیدی را مشخص کرده باشید در تولید محتوای خود میتوانید از کلمات کلیدی استفاده کنید.
دربازه زمانی شش تا نه ماه موتور های جستجو متوجه فعالیت شما می شوند. اگر تا اینجا درست پیش رفته باشید توجه موتورهای جستجو به فعالیت شما می تواند به جایگاه بهتری برسید و بالعکس ممکن است به جایگاه پایین تری نزول کنید.
و اما بعد از گذشت یکسال ترافیک سایت شما  و بازگشت هزینه بازاریابی به مرور افزایش می یابد و شما تنها کاری که باید انجام دهید نظارت ماهیانه است.


 اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال

سئو اعتبار کسب و کار شما را افزایش می دهد

مردم همواره به گوگل و محتویات داخل آن اطمینان دارند به همین دلیل با سرچ در گوگل و مشاهده سایت شما در این موتور جستجو مخصوصا در رتبه های بالا به شما اعتماد می کنند و احتمال خرید از شما و مراجعه به شما بسیار افزایش می یابد.

سئو قابل اندازه گیری است

سئو قابلیت اندازه گیری و سنجش دارد. یعنی چه؟ یعنی شما با استفاده از ابزارهایی که در دسترس است مثل GOOGLE ANALYTICS می توانید سایت خود را مورد بررسی قرار دهید، مواردی مثل نرخ تبدیل، مدت زمانی که در سایت مانده اند، سرعت سایت و...

سئو سایت میزان رشد کسب و کارتان را چند برابر می کند

برای مثال شما دارای کسب و کاری محلی و یا تجارتی در گوشه ای از شهرتان هستید. به طور عادی شما می توانید از مشتریان و مراجعه کنندگان منطقه ای که در آن هستید بهره ببرید اما استفاده از وبسایت و مخصوصا سئو وبسایت به شما این امکان را می دهد که ارائه خدمات و فروش به سراسر نقاط داشته باشید و با سرچ کلمه به طور مثال از شمال ایران به شما که جنوب ایران هستید دسترسی داشته باشند.
با توجه به آنچه گفته شد اهورا وب سعی می کند به وسیله سئو وبسایت شما را در بهترین جایگاه قرار دهد و شمارا از مزایا و کاربرد های سئو بهره مند کند.
برای تماس با اپراتور های اهوراوب می توانید با شماره های زیر در ارتباط باشید:
02188396574
وبسایت اهوراوب:
www.ahooraweb.com


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28101
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید