امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

کاربردهای سابلیمینال معتبر چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 26551
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

سابلیمینال مفهوم جدیدی نیست و تاریخچه آن به دهه پنجاه میلادی بر می گردد. استفاده از پیام های سابلیمینال در ابتدا محدود به استفاده های تبلیغاتی و سیاسی بود. ولی پس از مدتی که این مفهوم وارد دانش عمومی مردم جامعه شد، استفاده های روانشناختی و توسعه فردی از این نوع پیام ها رواج پیدا کرد. علاوه بر استفاده های تبلیغاتی، در حال حاضر رایج ترین و محبوب ترین فایل های سابلیمینال معتبر در سراسر دنیا، سابلیمینال ثروت، سابلیمینال جذب عشق و سابلیمینال افزایش قد هستند. در ادامه این مقاله ابتدا به نحوه استفاده از پیام های سابلیمینال در دنیای تبلیغات می پردازیم و سپس توضیحاتی درباره این سه سابلیمینال معروف خواهیم داد.

سابلیمینال معتبر

استفاده از پیام های سابلیمینال معتبر در دنیای تبلیغات

برای اولین بار در سال 1957 جیمز ویکاری که یک تحلیلگر بازار بود طی یک پروژه آزمایشی، جملات "پاپ کورن بخور" و "کوکاکولا بنوش" را در یک فیلم استفاده کرد. این جملات فقط در یک فریم نمایش داده می شدند، به طوری که بیننده متوجه نمی شد ولی برای آنکه ناخودآگاه او این پیام را دریافت کند، کافی بود. بعد از انجام این آزمایش، فروش کوکاکولا 18 درصد و فروش پاپ کورن 58 درصد افزایش پیدا کرد. بعد از آن تحقیقات بسیار زیادی در این زمینه انجام شد و اثرات پیام های سابلیمینال معتبر روی رفتار مصرف کنندگان را تایید کرد.

برای مثال در یک آزمایش دیگری که در سال 1999 دردانشگاه هاروارد انجام شد، با استفاده از روشی مشابه روش ویکارد، از شرکت کنندگان خواسته شد تا یک بازی کامپیوتری را انجام دهند. در بین بازی، کلماتی به مدت یک هزارم ثانیه نمایش داده می شد که شرکت کننده متوجه نمی شد. برای یک گروه کلماتی مثبتی مثل باهوش، موفق و دقیق نمایش داده شد و برای گروه دیگر کلمات منفی مانند وابسته، بیمار و پیر نمایش داده شد. در انتهای آزمایش محققان مشاهده کردند که افرادی که پیام های مثبت دریافت کرده کرده بود، نسبت به گروه دیگر که پیام های منفی دریافت کرده بودند، سریعتر اتاق را ترک کردند.

در حال حاضر به دلیل تایید اثرات پیام های سابلیمینال روی رفتار مصرف کننده ها، بسیاری از شرکت های تبلیغاتی از این نوع پیام ها در تبلیغاتشان استفاده می کنند.

سابلیمینال های معتبر معروف

سال هاست که از پیام های سابلیمینال معتبر برای اهداف روانشناختی و توسعه فردی استفاده می شود. با یک جستجوی ساده در اینترنت، فایل های سابلیمینال زیادی می بینید که عناوین جذابی دارند. در سال های اخیر استفاده از پیام های سابلیمینال دوباره رواج یافته است. بسیاری از فایل ها با عناوین گول زننده مانند تغییر رنگ چشم وجود دارند که تنها با مقاصد اقتصادی تولید می شوند. در عین حال دوره های سابلیمینال معتبر موجود در صورتی که توسط افراد متخصص در این حوزه تهیه شده باشند می توانند تاثیرات مثبت زیادی روی فرد داشته باشند. از معروف ترین سایلیمینال های موجود می توان به سابلیمینال ثروت، جذب عشق و افزایش قد اشاره کرد.

سابلیمینال ثروت

همه آدم ها شایسته داشتن ثروت و پول کافی هستند. ولی گاهی علاوه بر موانع بیرونی برای کسب پول و ثروت، ذهن ما نیز مانع ما  می شود. دیدگاه ما نسبت به پول و ثروت و باورهای نادرستی که درباره آن داریم، مانع اصلی ما برای حرکت به سمت پول و ثروت هستند. بنابراین خیلی جاها دیده اید که می گویند، افکار خودت درباره پول را تغییر بده، تا بتوانی جذبش کنی. سابلیمینال ثروت با تغییر باور های غلط و نادرست در مورد ثروت و بدست آوردن آن و تغییر گفتگوی های درونی منفی شما، به شما کمک می کند تا در مسیر درست برای جذب ثروت قرار بگیرید. هدف پیام های سابلیمینال معتبر تغییر نگرش ما به پول است. خیلی از ما خودمان را شایسته داشتن ثروت نمی دانیم و معتقدیم ثروت فقط برای آدمهای خاصی است و به ما تعلق ندارد یا اینکه معتقدیم پول در آوردن بسیار سخت است و تلاش های ما هر چقدر هم زیاد باشند به نتیجه نمی رسند. حتی دیده شده که گاهی والدین مانع فرزندان خود می شوند که برای کسب ثروت و پول تلاش می کنند. همه اینها به دلیل باورهای نادرست افراد درباره پول است.

سابلیمینال جذب عشق

داشتن روابط سالم یکی از پایه های یک زندگی شاد و موفق است. همه آدم ها می خواهند دوست داشته شوند و کسی را دوست داشته باشند. همه انسان ها باید افرادی را داشته باشند که دوستشان داشته باشند و از آنها عشق دریافت کنند. گاهی موانع ذهنی ما، مانع از آن می شوند که بتوانیم به راحتی وارد روابط سالم شویم یا رابطه کنونی مان را بهبود بدهیم. باورهای نادرست ما که از کودکی در ما ریشه گرفته اند، به ما می گویند چقدر دوست داشتنی هستیم و سزاوار دوست داشته شدن هستیم. سابلیمینال جذب عشق با تغییر باورهای بنیادین و ناخودآگاه شما درباره میزان ارزشمندی و دوست داشتنی بودن شما، به شما کمک می کند وارد روابط سالم تری شوید و عشق واقعی را در روابطتان تجربه کنید. با بهبود عزت نفس و افزایش اعتماد به نفس، فرد احساس ارزشمندی بیشتری می کند و به همین دلیل با قدرت بیشتری وارد رابطه می شود و در نتیجه جذابیت بیشتری در رابطه دارد و روابط بهرت و قوی تری را تجربه می کند.

سابلیمینال افزایش قد

سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا افزایش قد با سابلیمینال معتبر امکان پذیر است؟ میزان افزایش قد پسران در سن 18 سالگی نزدیک به صفر ( و بعد از 20 سالگی دقیقا صفر) می شود و دیگر رشد قد بعد از این سن امکان پذیر نیست. صفحات رشد قد در دختران در سن 18 سالگی کاملا بسته می شود. بنابراین اگر بخواهیم بر رشد قدی فردی تاثیر بگذاریم، برای پسران باید زیر 20 سال و برای دختران، زیر 18 سال باشد. علاوه بر ژنتیک و عوامل محیطی، میزان و کیفیت خواب فرد و میزان استرس و اضطراب وارده به فرد نیز می توانند بررشد قدی فرد تاثیر بگذارند. سابلیمینال افزایش قد می تواند با کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب شما، شرایط را برای افزایش قد شما بهبود ببخشد.

خلاصه و جمع بندی

با اینکه در ابتدا پیام های سابلیمینال با اهداف تجاری استفاده شدند، امروزه سابلیمینال های زیادی در بازار وجود دارد که همه مردم می توانند تهیه کنند. هر کدام از این سابلیمینال ها برای هدف خاصی طراحی شده اند و هر فردی با توجه به نیاز خود برخی از آنها را تهیه می کند. از شناخته شده ترین سابلیمینال های موجود، سابلیمینال ثروت، سابلیمینال جذب عشق و سابلیمینال افزایش قد هستند. نسخه های متفاوتی از این سابلیمینال ها وجود دارد که میزان اثربخشی آنها به تخصص تهیه کننده سابلیمینال و شناخت وی از روان انسان و مکانسسیم های دفاعی ناخودآگاه او دارد. اگر سابلیمینال با توجه به ساختار ناخودآکاه تهیه نشود، ممکن است با ایجاد مقاومت درونی در شما، حتی اثر معکوس داشته باشد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26551
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید