امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت


1401/07/27
کد خبر : 26634
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 18 نفر

10 کاربرد برتر جاوا اسکریپت

1. توسعه وب

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که برای ایجاد صفحات وب استفاده می‌شود. این یک زبان مستقل است که در Netscape توسعه یافته است و هنگامی استفاده می‌شود که یک صفحه وب باید پویا شود و جلوه‌های ویژه‌ای را در صفحاتی مانند رولور، رول کردن و بسیاری از انواع گرافیک اضافه کند.
این زبان برنامه نویسی همچنین بیشتر برای همه وب سایت‌ها به منظور اعتبار سنجی استفاده می‌شود. علاوه بر تأیید اعتبار، از برنامه‌های خارجی مانند اسناد PDF، ابزارک های در حال اجرا، پشتیبانی از برنامه‌های فلش و غیره پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌تواند محتوا را در هر زمان که کاربر به آن نیاز دارد بدون بارگذاری مجدد کل صفحه بارگذاری کند.


 

2. اپلیکیشن های تحت وب

امروزه اپلیکیشن های تحت وب با استفاده از فناوری مرورگرها و رایانه‌های شخصی به حدی بهبود یافته‌اند اما برای ایجاد برنامه‌های وب قوی نیاز به یک زبان برنامه نویسی و تخصصی است. هنگامی که یک کاربر نقشه‌ای را در Google Maps کاوش می‌کند، کاربر فقط باید کلیک کرده و ماوس را بکشد. این برنامه بدون ارسال پیام به سرورها با این مرورگر تعامل می‌کند. جاوا اسکریپت از رابط‌های برنامه نویسی برنامه (API) استفاده می‌کند که قدرت بیشتری به کد ارائه می‌دهد.

3. Presentations

جاوا اسکریپت همچنین امکان ایجاد ارائه به عنوان یک وب سایت را فراهم می‌کند. جاوا اسکریپت کتابخانه‌های RevealJS و BespokeJS را برای ایجاد یک اسلاید مبتنی بر وب فراهم می‌کند. Reveal.js برخی از زیباترین و تعاملی‌ترین عرشه‌ها را با استفاده از HTML ایجاد می‌کند.
همچنین کاربر می‌تواند اسلایدهای تو در تو را به راحتی وارد کند. حتی اگر کاربر از زبان برنامه نویسی آگاه نباشد، می‌تواند به سادگی با کمک‌های آنلاین، سایتی بسازد. این ارائه‌ها به صورت لمسی بهینه شده‌اند و با دستگاه‌های تلفن همراه، تلفن‌ها و رایانه‌های لوحی عالی کار می‌کنند.
با همه اینها، جاوا اسکریپت همچنین سبک‌های مختلف انتقال، تم‌ها و پس زمینه اسلاید را ارائه می‌دهد. همه فرمت‌های رنگی CSS را پشتیبانی می‌کند. جاوا اسکریپت همچنین افزونه Bespoke.js را با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها ارائه می‌دهد. این‌ها شامل مقیاس بندی پاسخگو، لیست گلوله‌های متحرک و برجسته سازی نحو برای نمونه کد است و این مضامین را ارائه می‌دهد که صیقلی هستند و زیاد چشمک زن نیستند.
سریع‌ترین راه برای راه اندازی Bespoke.js استفاده از ژنراتور است. این به کاربر اجازه می‌دهد عناوینی را برای ارائه شما تنظیم کند و مجموعه‌ای از سؤالات را برای دریافت افزونه‌های مورد نیاز طی کند.


 

4. برنامه‌های سرور

Node JS بر اساس زمان اجرای Javascript Chrome برای ایجاد برنامه‌های شبکه سریع و مقیاس پذیر ساخته شده است. از برنامه‌های کاربردی مبتنی بر رویداد، سبک و کارآمد استفاده می‌کند که باید با کمک سرور بر روی سیستم‌ها توزیع شود.
جاوا اسکریپت برای رسیدگی به درخواست‌های HTTP و تولید محتوا استفاده می‌شود. هنگامی که یک کاربر در حال نوشتن برنامه‌های ضخیم در جاوا اسکریپت بر روی سرویس گیرنده است، ممکن است کاربر حتی منطق را در جاوا اسکریپت روی سرور بنویسد تا جهش‌های شناختی از یک زبان به زبان دیگر انجام شود.
* اگر تا به اینجای کار به زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت علاقمند شدید، می‌توانید برای آموزش برنامه نویسی در اصفهان به وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ تبلیغات اصفهان مراجعه نمایید. *

5. وب سرورها

با استفاده از Node JS می‌توان یک سرور وب ایجاد کرد. مزایای Node JS این است که رویداد محور است و منتظر پاسخ تماس قبلی نیست. به تماس بعدی منتقل می‌شود و از رویدادها برای دریافت اعلانات هنگام دریافت پاسخ برای تماس قبلی استفاده می‌کند. سرورهای ساخته شده بر روی Node JS بسیار سریع هستند و از بافر استفاده نمی‌کنند و تکه‌های داده را منتقل می‌کنند.
علاوه بر این، یک رشته با حلقه رویداد است که به صورت غیر مسدود استفاده می‌شود. ماژول HTTP می‌تواند با استفاده از متد createServer () در ایجاد سرور کمک کند. این روش هر زمان که شخصی سعی می‌کند به پورت 8080 دسترسی پیدا کند اجرا می‌شود. در پاسخ به این، سرور HTTP باید HTML را نمایش دهد و باید در هدر HTTP گنجانده شود. می‌توان آن را به راحتی با تایپ ‘npm install -g http-server’ نصب کرد و با تایپ دستور http-server شروع به کار کرد.

6. بازی‌ها

نه تنها وب سایت‌ها بلکه استفاده از جاوا اسکریپت نیز به ایجاد بازی برای اوقات فراغت کمک می‌کند. ترکیب جاوا اسکریپت و HTML5 باعث توسعه جاوا اسکریپت در توسعه بازی‌ها نیز می‌شود. این کتابخانه Ease JS را ارائه می‌دهد که راه حل‌های ساده‌ای را برای کار با گرافیک غنی ارائه می‌دهد.
همچنین دارای API است که برای همه توسعه دهندگان فلش با لیست نمایش سلسله مراتبی آشنا است. یک کاربر می‌تواند یک Stage ایجاد کند و لیست نمایش را به بوم مورد نظر خود نشان می‌دهد. Ease JS همچنین دارای نقشه‌های بیتی دوبعدی به نام Sprites است که به طور مستقیم برای ایجاد تغییر تبدیل می‌شوند.

7. هنر

استفاده از HTML5 در جاوا اسکریپت ترسیم گرافیک در یک صفحه وب آسان‌تر شده است. همه اشکال دو و سه بعدی را می‌توان به راحتی روی یک بوم ترسیم کرد و این مرورگر را به عنوان یک رسانه جدید برای همه پروژه‌های مختلف هنری دیجیتال باز کرده است. یک بوم بدون حاشیه و محتوا است و بنابراین به کاربر اجازه می‌دهد تا هنر خود را ایجاد کند.


 

8. برنامه‌های کاربردی ساعت هوشمند

جاوا اسکریپت یکی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه نویسی دنیا است زیرا در همه دستگاه‌ها و برنامه‌های ممکن استفاده می‌شود. استفاده از جاوا اسکریپت یک کتابخانه Pebble JS را فراهم می‌کند که در برنامه‌های ساعت‌های هوشمند استفاده می‌شود. این چارچوب برای برنامه‌هایی کاربرد دارد که برای عملکرد آن نیاز به اینترنت دارند. استفاده از Pebbles به توسعه دهنده اجازه می‌دهد تا با استفاده از جاوا اسکریپت برنامه‌ای برای تعدادی از ساعت‌ها ایجاد کند.

9. برنامه‌های تلفن همراه

مهم‌ترین کاری که می‌توان با استفاده از جاوا اسکریپت انجام داد، ایجاد برنامه‌های کاربردی بدون زمینه وب است. برنامه‌هایی که هم در اپل و اندروید در دسترس هستند از دو زبان مختلف برای ساخت آنها استفاده می‌شود. برای این کار باید بتوان یکبار نوشت و از آن در هر دو پلتفرم این دستگاه‌ها استفاده کرد.PhoneGap چارچوبی است که این امکان را فراهم می‌کند.
همچنین اخیراً ما React Native را داریم که به این منظور خدمت می‌کند. این بازیگر اصلی تغییرات و استقرار بین پلتفرم‌ها است. بنابراین می‌توان از جاوا اسکریپت برای استقرار و بارگیری برنامه‌های مربوطه در محیط‌های متقابل استفاده کرد.

10. روبات‌های پرنده

بله، حتی این زمینه‌ای است که توسط جاوا اسکریپت دست نخورده باقی نمی‌ماند. با استفاده از Node Js کاربر می‌تواند یک ربات پرنده را برنامه ریزی کند.
سخن پایانی
در نتیجه همه کاربردهای بالا JavaScript، کاملاً واضح است که جاوا اسکریپت زبانی است که باید باقی بماند. جاوا اسکریپت با همه ویژگی‌های موجود در توسعه پیش زمینه و پشتیبان به پشتیبانی از هر دو و ایجاد بهترین برنامه‌های کاربردی قابل استفاده در سراسر جهان کمک می‌کند.
* در پایان به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به این زبان جاوا اسکریپت علاقمند هستید برای آموزش برنامه نویسی می‌توانید به وب سایت تبلیغات اصفهان سر بزنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26634
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید