امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

کاربردهای بلوک نیوجرسی


1401/07/27
کد خبر : 28674
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 12 نفر

با گذشت زمان، تکنولوژی جاده‌ها و وسایل نقلیه همگی تغییر می‌کنند. بلوک نیوجرسی بتنی، تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته تا به شکلی که امروزه می‌شناسیم برسد، اما همچنان به توسعه خود ادامه می‌دهد. چند سال پس از معرفی پارتیشن‌های بتنی در کالیفرنیا، ایالت نیوجرسی تصمیم گرفت که می‌خواهد سازه‌های مشابهی را برای بزرگراه‌های خود توسعه دهد. مهندسان از مفهوم اصلی جداکننده بتن به‌عنوان نقطه شروع استفاده کردند و به‌تدریج مدل‌های بزرگ‌تر، ایمن‌تر و مؤثرتر را ایجاد کردند. آن‌ها شروع به تقویت موانع با فولاد تعبیه‌شده‌ای کردند که از هر انتهای یک بخش بیرون زده است و به موانع اجازه می‌دهد تا با بتن اضافی که می‌تواند در محل ریخته شود به یکدیگر متصل شوند (به‌این‌ترتیب می‌توان موانع را دائمی کرد). به‌طور مشابه، مهندسان به‌تدریج ارتفاع موانع را از 19 اینچ به 32 اینچ افزایش داده و شیب جانبی را تغییر دادند تا آسیب به خودروهای ورودی به حداقل برسد. این موانعی که در نیوجرسی ایجادشده‌اند، همان موانعی هستند که امروزه می‌بینیم، ازاین‌رو «موانع نیوجرسی» نامیده می‌شود.


 بلوک نیوجرسی


اگرچه موانع جرسی در ابتدا به‌عنوان پارتیشن بزرگراه توسعه یافتند، اما اکنون طیف گسترده‌ای از عملکردها را انجام می‌دهند. این محصولات معمولاً به‌عنوان جداکننده در طول پروژه‌های ساخت‌وساز یا برای تغییر مسیر موقت ترافیک در صورت نیاز استفاده می‌شوند. حتی ارتش ایالات‌متحده کاربردهایی برای موانع جرسی پیدا کرده است. آن‌ها گاهی اوقات در پایگاه‌های نظامی برای کاهش ترافیک دیده می‌شوند وهمچنین در مناطق جنگی برای جلوگیری از تهدیدات بمب استفاده می‌شوند. در حقیقت با خرید نیوجرسی بتنی، می‌توانید از کاربردها و مزایای آن بهره ببرید.

نیوجرسی بتنی چیست؟

قبل از بلوک نیوجرسی، بزرگراه‌ها اغلب از نرده‌های چوبی ضعیف‌تر برای جداسازی خطوط ترافیک استفاده می‌کردند. در حالی که این تقسیم‌کننده‌های چوبی، تنها می‌توانستند تصادف‌های جزئی را متوقف کنند و به اندازه کافی قوی نبودند که از برخوردهای شدید روبه‌رو جلوگیری نمایند. به‌ویژه با ادامه افزایش محدودیت‌های سرعت و افزایش میانگین سرعت خودرو، این کاربرد کمتر می‌شد. در این زمان بود که بلوک نیوجرسی بتنی و انواع آن روی کار آمدند. بلوک نیوجرسی قطعه بتنی که برای منظور جداسازی مورد استفاده قرار می گیرد عمده کاربرد بلوک نیوجرسی بتنی برای جداسازی مسیر حرکت اتومبیل در جاده ها  بزرگ راه ها اوتوبان می باشد.
وب سایت rayanpeybeton.ir وارد شوید 09122123017  کلیه محصولات رایان پی بتن.
ابتدا اولین بلوک نیوجرسی بتنی جاده در سال 1946 در کالیفرنیا در امتداد یک بزرگراه خطرناک با نام مستعار منحنی مرد مرده معرفی شد که به دلیل ایجاد برخوردهای مرگبار از روبه‌رو به دلیل ماهیت بسیار شیب‌دار و منحنی‌اش مشهور بود.این موانع کوتاه بودند اما با گذشت زمان، توانستند تعداد تصادفات مرگبار را کاهش دهند و اولین گام در تکامل روش‌های ایمنی بزرگراه بودند. هنگام خرید نیوجرسی بتنی به اصل بودن آن دقت کنید.


 بلوک نیوجرسی

کاربردهای نیوجرسی بتنی

بلوک نیوجرسی یکی از کاربردی‌ترین وسایلی است که در جاده‌ها به منظور مقاصد مختلفی به کار می‌رود و در بسیاری از مواقع آمار تصادفات را کاهش می‌دهد. همچنین زمانی که افراد تصمیم به راه‌سازی می‌گیرند و محدودیت‌هایی را در برخی جاده‌ها اعمال می‌کنند، برای بستن موقت راه‌ها و گذاشتن موانع، کاربرد فراوانی دارند. این محصولات به‌طورکلی در تمامی جهان استفاده می‌شوند و طبق آمار اعلام شده می‌تواند خسارات ناشی از تصادف را به حداقل برساند. از آن‌ها در پروژه‌های عمرانی مختلف و پروژه‌های راه‌سازی به منظور ایجاد موانع موقتی و فیزیکی استفاده می‌کنند .


 بلوک نیوجرسی



 کاربرد دیگری که برای بلوک‌های نیوجرسی تعریف شده است، هدایت آب رودخانه به وسیله آن‌هاست . در مواقعی نیز از آن  به‌عنوان سیل بند استفاده می‌کنند. بلوک های سیمانی ساختاری مقاومی دارند و می‌توانند در مواقع مختلف عملکرد مناسبی نشان دهند.

مزایای استفاده از بلوک‌های نیوجرسی

بلوک‌های نیوجرسی بتنی، از مهم‌ترین مواردی هستند که در بسیاری از مواقع به‌عنوان یک وسیله کاربردی استفاده می‌شوند. معمولاً از آن‌ها به‌عنوان جداکننده و یا ایجاد دیوار موقت در جاده‌ها به‌کار گرفته می‌شود. جنس آن‌ها مانند سیمان است و با نام بلوک نیوجرسی شناخته می‌شوند. این بلوک‌ها را از بتن یا پلاستیک می‌سازند و از آن‌ها برای جدا کردن مسیر در مواقع ترافیک و موانع جاده‌ای استفاده می‌کنند. همچنین زمانی که بخواهید در جاده مسدودسازی معابر را پیاده‌سازی کنید، این محصولات کاربرد مناسبی خواهند داشت. طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای صورت گرفته است که با برخورد خودرو و انواع ماشین، کمترین آسیب را ببینند و مانع عبور خودرو و یا تصادف از روبرو شوند. تاریخچه استفاده از بلوک‌های نیوجرسی در سال ۱۹۵۰ میلادی برمی‌گردد.
حفاظ‌های بتنی پیش ساخته یعنی نیوجرسی (NJ)، به عنوان یک مانع طولی بتنی ایده‌آل، بیشترین کاربرد را در تغییر مسیر ترافیک، محافظت از عابران پیاده و کارگران در هنگام ساخت بزرگراه‌ها و ایجاد یک بافر بین خطوط مخالف ترافیک در بزرگراه‌های سریع‌السیر دارند. مواد بکاربرده شده در ساخت نیوجرسی بتنی از آب میلگرد افزودنی سیمان سنگدانه مفصل استفاده می شود. نيوجرسي بتني قالبا در طول  و ارتفاع  مختلف تولید میگردد.
امروزه موانع جرسی از نظر فناوری پیشرفته‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. آن‌ها نه تنها برخوردهای رودررو را متوقف می‌کنند، بلکه آسیب وارد شده به خودروی ورودی را نیز کاهش می‌دهند. موانع جرسی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر وسیله نقلیه‌ای به داخل بتن فرو رود، لاستیک‌های آن از سطح شیب‌دار سد بالا می‌آیند و خودرو را مجبور می‌کند از ترافیک مقابل دور شده و به سمتی که قرار است حرکت کند، برگردد. به‌طور مشابه، این اثر «لغزشی» در کنار مانع آسیب به خودرو را کاهش داده (زیرا چرخ ها بیشترین ضربه را می‌گیرند) و می‌تواند از واژگونی خودروها جلوگیری کند.


 بلوک نیوجرسی

نیوجرسی بتنی چگونه ساخته می‌شود؟

معمولاً سیمان‌هایی که برای ساخت بلوک سیمانی نیوجرسی استفاده می‌شوند، مطابق استانداردهای تعریف شده‌اند. همچنین با افزودن مواد پودری به ساختار قالب بلوک نیوجرسی و کاهش آب مصرفی نسبت به سیمان، سطوح آن صاف و صیقلی خواهند بود. سنگ‌دانه‌هایی که برای ساخت این قطعات به کار می‌روند، باید با استانداردهای شماره ۳۲۰ و استانداردهای داخل ایران هماهنگ باشند. معمولاً برای ساخت این نوع بلوک‌ها از میلگرد استفاده می‌شود تا مقاومت کششی بالایی داشته باشند.

قیمت بلوک‌های بتنی نیوجرسی

قیمت نیوجرسی بتنی و بلوک‌های نیوجرسی به موارد مختلفی ازجمله ابعاد بلوک‌ها، نوع محصول، کیفیت مواد اولیه، نسبت مواد استفاده شده در ساخت و بسیاری از موارد دیگر، وابسته است. به‌طورکلی این محصولات کاربردی را می‌توانید از منابع مختلفی تهیه و از مزایای آن استفاده نمایید. برای دریافت لیست قیمت نیوجرسی بتنی، می‌توانید به سایت رایان پی بتن مراجعه کنید.
با توجه به ابعاد اعلام شده و محل استفاده و همچنین بسیار معیار های دیگر قیمت متفاوتی برای این محصول وجود دارد که نیازمند بررسی بیشتر است برای بررسی پروژه و دریافت قیمت نیوجرسی بتنی می توانید با مشاوران ما در ارتباط بوده و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمائید. نیوجرسی بتنی، مینی نیوجرسی و انواع نیوجرسی و نیوجرسی بتنی در ابعاد مختلف و قطعات بتنی و سنگدال بتنی ترافیکی و غیر ترافیکی و نیوجرسی کوچک شهری و دال‌‌‌‌های ترافیکی، باکس‌‌‌‌های ترافیکی و غیر ترافیکی

جمع‌بندی

بلوک‌های نیوجرسی از مواردی هستند که برای کنترل سوانح و ترافیک‌های جاده‌ای و بسیاری از مواقع دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرند و تقریباً در تمامی کشورهای جهان کاربرد دارند. این موارد بهترین جایگزین برای نرده‌های چوبی و ضعیفی بودند که در جاده‌ها به کار می‌رفتند. شما می‌توانید بهترین نمونه محصولات را از سایت رایان پی بتن با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت، دریافت نمایید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28674
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید