امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

چگونگی دریافت کد ثبتی بیمه تامین اجتماعی


1401/07/27
کد خبر : 28385
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 14 نفر

سازوکار بیمه تامین اجتماعی به این صورت است که در قبال استفاده از مزایای بیمه آن، بیمه‌شده باید در زمان اشتغال به کار مبالغی را به عنوان حق بیمه به این سازمان بپردازد که به طور مختصر از مزایای بیمه تامین اجتماعی می‌توان به حمایت از بیمه‌شده در مقابل خطرات ناشی از کار و همچنین حقوق و مزایای دوران بازنشستگی اشاره کرد.
صاحبان هر کسب و کار و مشاغل موظف هستند تا کارکنان و نیروهای کاری خود را بیمه کنند و این کد در واقع کد اشخاص مشغول  به کار در سازمان است که این کد انحصاری است. این کد معمولا از سمت کارفرما یا با مراجعه خود شخص به سازمان تامین اجتماعی و پرکردن فرم های اولیه و کد کارگاهی که فرد در آن مشغول به فعالیت است دریافت می گردد.


دریافت کد ثبتی بیمه تامین اجتماعی

کد کارگاهی تامین اجتماعی چیست؟


کد کارگاهی تامین اجتماعی و تلاش برای دریافت آن امری است که پس از ثبت شرکت باید به سراغ آن بروید. بدون در اختیار داشتن این کد ۱۰ رقمی نمی توانید افراد سازمان خود را بیمه کنید. بیمه نشدن کارمندان و کارگران شما مساوی است با جریمه های سنگین که باید پرداخت شود. پس بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق کد مورد نظر را دریافت کرده و فعالیت خود را به صورت قانونی پیش ببرید. برای آشنایی بیشتر شما با این موضوع، متن حاضر را به بررسی مراحل مختلف و شروط دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی اختصاص دادیم.

مراحل گرفتن کد کارگاهی تامین اجتماعی


کد کارگاهی تامین اجتماعی را باید از سازمان مربوطه دریافت کنید. شروع مراحل و اقدام برای دریافت این کد نیز باید از طرف کارفرمایان باشد. در اصل کارمند نمی تواند مراحل گرفتن کد کارگاهی تامین اجتماعی را در نظر بگیرد مگر اینکه برای انجام امور مربوطه از طرف شرکت وکالت نامه داشته باشد.
در کلیت ماجرا، فرقی میان مراحل دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی بین اشخاص حقیقی و حقوقی وجود ندارد. اما قبل از شروع کار باید مدارک را تهیه کنید که حتما تفاوت هایی با هم دارند. زمانی که برای دریافت کد بیمه شرکت حقوقی اقدام می کنید، به مدارکی از این دست نیاز دارید:
•    مجوز شروع فعالیت
•    یکی از قبوض شرکت (قبض آب، برق یا گاز) برای اینکه کد پستی را ثابت کنید
•    سند مالکیت و یا اجاره نامه دفتر کار
•    مدارک شناسایی کارفرما
•    روزنامه تأسیس
•    روزنامه تغییرات
•    فرم های مشخص شده از طرف سازمان تامین اجتماعی
در نظر داشته باشید که زمان اقدام برای دریافت کد کارگاه تامین اجتماعی شرکت حقوقی، مدارک متفاوت بوده و شما باید اسناد زیر را در اختیار داشته باشید.
•    مجوز شروع فعالیت
•    سند ملک یا اجاره نامه
•    تأییدیه صنف (در صورت نیاز)
•    مدارک هویتی فرد متقاضی

مراحل دریافت کد اقتصادی

دریافت کد اقتصادی مساوی است با احراز هویت شرکت شما در اداره مالیات. به همین خاطر مهم است که بدانید چطور می توان این هویت را به شرکت خود ارائه کنید. اجازه دهید قبل از ورود به این مهم، مدارک لازمی را که برای دریافت کد اقتصادی مورد نیاز است، بررسی کنیم.
چنانچه شما قصد دارید برای شرکت حقیقی کد اقتصادی بگیرید، علاوه بر مدارک شناسایی خود این موارد را نیز تهیه کنید
فرم های اداری که در آن مشخصات خود را وارد می کنید
درخواست کتبی به جهت دریافت کد اقتصادی
تصویر مربوط به پروانه کسب
فیش پرداختی هزینه دریافت کد
۳ قطعه عکس پرسنلی

دریافت کد اقتصادی دارایی

دریافت کد اقتصادی برای پیگیری امور مالی و مالیاتی امر حیاتی است. در واقع یکی از مزیت های دریافت کد اقتصادی سهولت در انجام امور در اداره دارایی و مالیات است. در ین نوع فعالیت ها، آنقدر که با کد اقتصادی برخورد خواهد شد، دانستن نام شرکت الزام خاصی ندارد
به بیان دیگر، دریافت کد اقتصادی، هویت بخشی به شرکت در زمان بررسی امور مالیاتی و دارایی است. در نظر داشته باشید که تمامی مراحل این کار باید به صورت دقیق انجام شوند تا در نقش دهی به این هویت مسئله ای پیش نیاید.


 
دریافت کد ثبتی بیمه تامین اجتماعی

هزینه دریافت کد اقتصادی

دریافت کد اقتصادی حتما هزینه هایی را در بر خواهد داشت. حتی عدم توجه به این موضوع نیز شامل جریمه های مالی می شود. اگر برای اولین بار است که چنین خطایی داشته باشد، باید دو برابر سود به دست آمده از معاملات خود را به عنوان جریمه پرداخت کنید. در صورتی که این تخلف برای بار دوم صورت گرفته است، محل شرکت برای مدت ۳ ماه پلمب می شود. اگر بعد از گذشت این مدت نیز بدون دریافت کد اقتصادی به فعالیت ادامه دهید، مدیران شرکت از ۳ ماه تا ۶ ماه حبس خواهند شد

برای کاهش هزینه های این کار، می توانید روند انجام آن را به دست افراد متبحر بسپارید تا بدون داشتن دغدغه های زیاد، روند این کار را به پایان برسانید. رویال ثبت با موفقیت اثبات شده در همراهی ۱۲۰۰۰ پرونده مختلف، می تواند این تضمین را به شما بدهد که روند دریافت کد اقتصادی را در کمترین زمان ممکن به پایان رسانده و هزینه های اضافی آن را نیز برای شما حذف کند.

درخواست کد بیمه

کد بیمه را باید از سازمان تأمین اجتماعی درخواست کنید. با ورود اطلاعات فردی و کارگاهی در فرم های مشخص این سازمان، هر کس کد مخصوص به خود را دریافت می کند که نمی توان آن را به دیگری واگذار کرد. در خاطر داشته باشید که استفاده فرد ثالث از شماره بیمه شما موجب برخورد قانونی می شود و شاید شماره بیمه شما را غیر فعال کند.


 
دریافت کد ثبتی بیمه تامین اجتماعی


برای درخواست کد بیمه، باید در ابتدا نام نویسی اولیه را در نظر داشته باشید.این کار با تکمیل پرسشنامه اولیه صورت می گیرد. در این پرسشنامه تمامی اطلاعات خواسته شده را با دقت زیاد وارد نمایید تا در روند دریافت کد بیمه شما مشکلی پیش نیاید. در ادامه کار اصل تصویر شناسنامه و کارت ملی شما نیاز است که باید با وضوح کامل تصویر برداری شود. در نهایت با ثبت اطلاعات در سازمان بیمه تأمین اجتماعی مراحل درخواست کد بیمه شما به پایان می رسد.

استعلام کد بیمه

کد بیمه را می توان با روش های مختلف استعلام کرد. برای این کار ما سه روش اصلی را به شما پیشنهاد می کنیم.
کد ملی:
استعلام کد بیمه را می توان با در دست داشتن کد ملی فرد در سامانه تأمین اجتماعی انجام داد. برای این کار، بعد از ثبت نام در سایت می توانید از بخش خدمات غیرحضوری استفاده کنید. با کلیک روی گزینه مشاهده سوابق بیمه تأمین اجتماعی و با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه اطلاعات مد نظر را بررسی کنید.


اپلیکیشن سازمان تأمین اجتماعی:
سازمان تأمین اجتماعی برای سهولت کار کاربران، برنامه ای را طراحی کرده است که با استفاده از آن می توان به راحتی سوابق بیمه را استعلام گرفت. البته این برنامه فعلا برای اندروید قابل استفاده است. ثبت نام در این برنامه نیز به سادگی انجام شده و تنها اطلاعات هویتی فرد را لازم دارد.
کد :USSD
با استفاده از کد USSD نیز می توانید استعلام بیمه بگیرید. برای این کار کد دستوری *۴*۱۴۲۰# را با موبایل خود شماره گیری کنید. پس از وارد کردن شماره ملی فرد بیمه شده، سوابق او را مشاهده خواهید کرد.

این موضوع را نیز در یاد داشته باشید که با مراجعه حضوری به سازمان تأمین اجتماعی نیز می توان کدهای بیمه را استعلام کرد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28385
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید