امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

چگونه کارگردان انیمیشن شویم؟


1401/07/27
کد خبر : 27238
دسته بندی : فرهنگی
تعداد بازدید : 12 نفر
بسیاری از سوالاتی که از من پرسیده می شود در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک کارگردان انیمیشن است. اما برخلاف اکثر مشاغل، هیچ مسیر روشنی برای کارگردان شدن وجود ندارد. رفتن به مدرسه فیلم، شغل کارگردانی را تضمین نمی کند، و به ندرت شغلی تحت عنوان "کارگردان" به صورت آنلاین باز می شود. برخی از مردم در 21 سالگی به هدفشان می رسند و برخی تمام زندگی خود را صرف تلاش می کنند و هرگز نمی توانند به چیزی که میخواهند برسند.

کارگردان انیمیشن بودن هم همینطور. برخی به عنوان انیماتور شروع می کنند، برخی هنرمندان داستان (استوری بردینگ) و برخی از اکشن زنده در حال گذار هستند و هرگز یک روز در زندگی خود انیمیشن نکرده اند. اگر زمان خود را صرف یافتن فرمول کنید، به احتمال زیاد ناامید خواهید شد.

به عنوان یک انیماتور شروع کنید؟

کارگردانان انیمیشن مانند اندرو استانتون، ریچارد ویلیامز و جان لستر قبل از اینکه کارگردان شوند، انیماتور بودند، و احتمالاً این روش رایج‌تر برای انجام آن است، زیرا انیمیشن‌سازها در جنبه داستان‌گویی فیلم بسیار درگیر هستند.
استخدام شدن به عنوان انیماتور در استودیوی بزرگی مانند دیزنی یا پیکسار سپس به آرامی در رتبه های بالاتر رفت تا زمانی که کارگردان شدم. اما به سرعت فهمیدم که این راه برای من مناسب نیست.

اول از همه، من در هیچ استودیو بزرگی قبول نشدم. اما حتی اگر این کار را انجام دهم، متوجه شدم که سال‌های زیادی به عنوان انیماتور جوان کار خواهم کرد و احتمالاً تقریباً یک دهه طول می‌کشد تا به جایی برسم که کسی حتی به فکر کارگردانی من باشد. و حتی پس از آن، شانس نزدیک به صفر است.

بنابراین برای من، مسیر کار به عنوان یکی از صدها انیماتور دیگر به مدت 10 سال، فقط به خاطر این که شاید مورد توجه قرار بگیرم، مسیر چندان امنی به نظر نمی رسید. خیلی هم جالب نیست.
بنابراین، در عوض، کاری که انجام دادم این بود که یک مکعب و یک توپ کوچک ساختم و فیلم خودم را ساختم. و بعد یکی دیگه درست کردم و احتمالاً ادامه خواهم داد

پس حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟ من الان کارگردانم هیچ کس به طور رسمی مجوز کارگردانی را به من نداد، من فقط فیلم ساختم.

این تنها چیزی است که می توانم در مورد چگونگی کارگردان شدن به شما بگویم – شروع به ساختن فیلم.

خوب پس من باید فیلم های خودم را بسازم، حالا چه؟

اگر می خواهید مسیر کارگردانی را برای ساختن فیلم های خود انتخاب کنید، پیشنهاد می کنم با فیلم های کوتاه شروع کنید. ساختن یک فیلم بلند هدفی است که دستیابی به آن ممکن است زمان زیادی طول بکشد، و اگر تازه شروع کرده اید، هدفی واقعی برای انیمیشن نیست.

در مورد اینکه فیلم‌های شما باید درباره چه چیزی باشند، پیشنهاد می‌کنم شخصیت‌ها/محیط‌های فوق‌العاده ساده را رعایت کنید و روی یک داستان خوب تمرکز کنید.

زمانی که من کار بر روی Lift Up را شروع کردم، خود داستان ناشی از محدودیت های من در نداشتن مهارت های مدلینگ بود. به همین دلیل است که فیلم در مورد یک مکعب و یک توپ است.

بر مهارت های داستان گویی تمرکز کنید

مهارت های یک کارگردان خوب بیشتر در مورد یک داستان سرای خوب و همچنین درک آهنگ، آهنگسازی و بازیگری است. اینها همه مهارت هایی هستند که یک انیماتور خوب نیز باید داشته باشد، بنابراین اگر از انیمیشن می آیید ممکن است برای شما راحت تر باشد.
بیشتر بخوانید: اینکه بدانیم تیزر تبلیغاتی چگونه ساخته می شود، میتواند اطلاعات عمومی ما را در هنگام صحبت در این مورد بالا ببرد، اینجا کلیک کنید.
روی نمایش این مهارت‌ها در فیلم کوتاه، نمایش ترکیب‌بندی‌ها و فیلم‌برداری جالب تمرکز کنید. اینها چیزی است که مردم در یک کارگردان به دنبال آن هستند. نه رندرهای فانتزی یا مدل سازی پیچیده - اما داستان سرایی خوب.

همه این ها بر عهده شماست

به یاد داشته باشید - هیچ کس نمی تواند از شما کارگردان بسازد. باید از تو بیاید

دوربین، مداد یا تبلت را بردارید و بروید فیلم بسازید. 30 ثانیه طول بکشد، مهم نیست. اگر خوب باشد مردم آن را تماشا خواهند کرد. اگر این کار را بارها و بارها انجام دهید، مورد توجه قرار خواهید گرفت و ممکن است به آن شغل کارگردانی که می‌خواهید برسید.

منبع: طلوع فیلم


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27238
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید