امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

چگونه وقت سفارت آلمان بگیریم؟


1401/07/27
کد خبر : 28790
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 16 نفر

درگذشته افرادی که برای دریافت وقت سفارت آلمان اقدام می ‌کردند، باید منتظر می شدند تا یک وقت سفارت برای آن ها تعیین شود؛ اما اکنون متقاضیان می ‌توانند خودشان ساعت و روز مراجعه به دفتر کارگزاری و سفارت آلمان را تعیین کنند. چنانچه متقاضیان با مراحل دریافت وقت سفارت آلمان آشنایی نداشته باشند، می ‌توانند تمام امور مربوط به دریافت وقت سفارت آلمان را به کارشناسان آژانس گردشگری سفری دیگر بسپارند. کارشناسان این مجموعه تمام کار های مربوط به دریافت ویزای آلمان از ابتدا تا انتها را برای متقاضیان دریافت ویزای این کشور انجام می دهند.


 وقت سفارت آلمان

مراحل تعیین وقت سفارت آلمان

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد مهاجران و افرادی که برای ویزای آلمان اقدام می کنند، سفارت این کشور مراحل تعیین وقت سفارت آلمان را از طریق دفتر کارگزاری ویزامتریک انجام می دهد تا از شلوغ شدن صف‌ های طولانی جلوی سفارت این کشور جلوگیری کند و هر کس در روز مشخص و تاریخ معینی برای انجام کار های مربوط به دریافت ویزای آلمان به سفارت این کشور مراجعه کند.
1.    اولین مرحله از تعیین وقت سفارت آلمان، پرداخت مبلغی به حساب شرکت رهیاب گذر آرتا می باشد. این شرکت توسط کارگزاری ویزامتریک معرفی می شود. در حال حاضر هر نفر که قصد تعیین وقت سفارت آلمان را داشته باشد، باید مبلغ 600 هزار تومان به حساب این شرکت واریز کند. هزینه های مربوط به سفارت نیز به صورت یورو و نقدی دریافت می شود. البته امکان تعیین وقتی گروهی و خانوادگی نیز وجود دارد.
2.    در مرحله دوم برای رزرو وقت سفارت آلمان، متقاضی باید یک روز پس از پرداخت مبلغ مورد نظر در وب سایت کارگزاری ویزامتریک ثبت نام کند و مشخصات فردی، ایمیل و سایر مدارک مورد نیاز را در این وب سایت به صورت آنلاین بارگذاری نماید.
3.    پس از این مرحله یک ایمیل برای فرد متقاضی ارسال می شود و به مدت یک هفته وقت دارد تا وقت تعیین شده توسط سفارت را تایید نماید. وقت مشخص شده به هیچ وجه قابل تغییر نیست؛ بنابراین متقاضی باید در زمانی که تعیین شده به دفترکارگزاری مراجعه نماید. توجه داشته باشید که فاصله بین آغاز سفر تا تاریخ ملاقات در سفارت این کشور باید کمتر از ۱۸۰ روز باشد.
4.     در مرحله بعد روزی که برای ملاقات در دفتر ویزا متریک تعیین شده است، متقاضیان باید فرم های مربوط به درخواست ویزای آلمان را پر کنند و از آن ها اسکن و پرینت بگیرند و با سایر مدارک لازم و همچنین فیش پرداخت هزینه های مورد نیاز تحویل دهند. توجه داشته باشید که برای پر کردن فرم درخواست ویزای آلمان باید بسیار دقت داشته باشید و مدارک لازم را با دقت کافی آماده کنید. در صورتی که هرگونه نقصی در تکمیل فرم یا مدارک ارائه شده موجود باشد، منجر به ریجکتی ویزای آلمان می شود. به همین خاطر بهتر است در این رابطه از افرادی کمک بگیرید که تجربه و اطلاعاتی کافی دارند. موسسه های معتبر مانند آژانس گردشگری سفری دیگر برای رفاه حال هم وطنان عزیز تمامی مراحل را از ابتدا تا انتها برای آن ها انجام می دهند و به متقاضیان رزرو وقت سفارت آلمان مشاوره های کارشناسی ارائه می کنند تا خودشان بتوانند بدون مشکل این کار را انجام دهند.
5.    در مرحله بعدی کار های مربوط به ثبت اثر انگشت و عکس چهره متقاضی انجام می شود. متقاضیانی که برای اولین بار قصد دریافت ویزای شینگن را دارند، باید به صورت حضوری برای ثبت اطلاعات بیومتریک مراجعه کنند. این اطلاعات معمولاً برای ۵ سال در دسترس است و اگر متقاضی مجدداً قصد دریافت ویزا داشته باشد می‌تواند به این مدارک استناد کند.
6.    سفارت آلمان وقت مصاحبه ندارد؛ بنابراین در روز مراجعه به این سفارت نیازی به انجام مصاحبه نیست. تنها ارائه مدارک و تکمیل ثبت اطلاعات بیومتریک مورد نیاز است.
7.    مدت زمانی که باید منتظر جواب سفارت باشید، با توجه به نوع ویزای شما متفاوت است. افرادی که برای دریافت ویزای توریستی آلمان اقدام می‌کنند، می ‌توانند چهار ماه بعد جواب ویزا را دریافت کنند؛ اما افرادی که به قصد تحصیل در آلمان و دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام می ‌کنند، ممکن است لازم باشد یک تا سه سال منتظر جواب ویزا باشند.

دریافت وقت فوری سفارت آلمان امکان پذیر است؟

توجه داشته باشید که رزرو وقت فوری سفارت آلمان یکی از وعده هایی است که به متقاضیان دریافت ویزای این کشور داده می شود. امکان تعیین وقت سفارت آلمان به صورت فوری تنها برای افرادی امکان پذیر است که به دلایل پزشکی به این کشور سفر کنند. این افراد می توانند از یک هفته تا یک ماه وقت سفارت آلمان را رزرو کنند؛ اما بقیه متقاضیان چنین امکانی را ندارند؛ بنابراین بهتر است فریب افراد سودجو را نخورید اگر برای تعیین وقت سفارت از مشاوره و راهنمایی کارشناسان آژانس گردشگری سفری دیگر استفاده کنید، می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز برای رزرو وقت سفارت آلمان را به دست آورید.

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آلمان

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آلمان باید همگی قبل از حضور به دفتر کارگزاری آماده شود. توجه داشته باشید که اگر پرینت مدارک، عکس بیومتریک و مدارک مورد نیاز و واجد شرایط را نداشته باشید، باید در سفارت این کشور هزینه های بالایی برای تهیه آن ها پرداخت کنید؛ بنابراین توجه داشته باشید که بهتر است همه این مدارک را از قبل آماده کنید و در روز مراجعه به سفارت تحویل دهید. مدارک لازم برای وقت سفارت آلمان عبارتند از:
•    فرم تکمیل شده درخواست ویزای آلمان
•    پاسپورت معتبر متقاضی
•     ۲ قطعه عکس
•    بیمه نامه مسافرتی به مبلغ ۳۰ هزار یورو
•    مدارک مربوط به رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
•    مدارک مربوط به رزرو محل اقامت در آلمان
•    ارائه دعوت نامه در صورت وجود
•    گواهی تمکن مالی و گردش حساب بانکی متقاضی
•    مدارک هویتی
•    گواهی اشتغال به کار و ارائه مدارک بیمه تأمین اجتماعی

هزینه تعیین وقت سفارت آلمان

هزینه رزرو وقت سفارت آلمان از طریق دفتر کارگزاری ویزامتریک پرداخت می شود. متقاضیان باید مبلغ 600 هزار تومان به حساب شرکتی که ویزامتریک معرفی می ‌کند، بپردازند. البته در صورتی که متقاضیان از طریقه آژانس های گردشگری معتبر مانند مجموعه گردشگری سفری دیگر اقدام کنند، هزینه های مربوط به دریافت بیمه نامه مسافرتی، پرکردن فرم ویزای شینگن آلمان، مشاوره تکمیل فرم درخواست، رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما و رزرو محل اقامت در آلمان نیز باید پرداخت شود. افرادی که برای دریافت ویزای توریستی آلمان اقدام می کنند باید مبلغ ۸۰ یورو را به حساب صندوق شرکت ویزامتریک واریز نمایند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28790
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید