امروز سه‌شنبه 02 مرداد 1403

Tuesday 23 July 2024

چگونه می‌توان با بیمه تکمیلی، برای خانه تکانی آسودگی خاطر داشت؟

1401/07/27
کد خبر : 28120
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 42 نفر

کمر درد، اگزمای پوستی، شکستگی پا و دست یا مو برداشتن و گردن درد، نمونه‌ای از عوارض مرتبط با تمیز کردن خانه قبل از عید است. از آنجا که حجم فعالیت‌های بدنی در خانه تکانی بیشتر از دیگر روزهای سال است، به دلیل فشاری که بدن افراد وارد می‌شود و سلامتی شان را تهدید می‌کند، به راحتی یک آسیب می‌تواند، ماه‌های ابتدایی سال جدید هر شخصی را خراب کند. البته هنوز به ارتباط بین خانه تکانی و بیمه تکمیلی اشاره نکرده‌ایم. اینکه این بیمه چه کمکی می‌تواند کند؟ اگر به دنبال پاسخ این سؤال هستید، پس در ادامه این مقاله، ما را همراهی کنید.

بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه تکمیلی در واقع نوعی مکمل پوشش هزینه‌های درمانی در کنار بیمه‌های پایه است. در شرایطی که بیمه‌های پایه بیشتر هزینه‌های معالجه و درمان را پوشش نمی‌دهند؛ حتی پوشش‌های خود را کم می‌کنند. در اینجا بیمه تکمیلی کمک‌کننده افراد در کاهش قیمت‌های داروها و دیگر هزینه‌های خدمات درمانی خواهد بود.


بیمه تکمیلی
بیمه تکمیلی؛ باعث آسودگی خاطر شما در خانه تکانی می‌شود.


بسیاری فکر می‌کنند که بیمه تکمیلی فقط در مواقع آزمایشگاهی یا بستری شدن در بیمارستان‌ها کاربرد دارد. با اینکه چنین مسئله‌ای، کاربرد اصلی بیمه تکمیلی است؛ اما خیلی از درمان‌ها و دیگر خدمات پزشکی را هم می‌توان با این بیمه پوشش داد. انواع عکس‌برداری، دندانپزشکی، زایمان، نازایی، ویزیت، دارو و جراحی‌های سرپایی از دیگر موارد تحت پوشش این بیمه هستند.

خطرات خانه تکانی عید چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم ارتباط بین بیمه تکمیلی و خانه تکانی را بیشتر باز کنیم، بهتر است با خطراتی که افراد را در خانه تکانی تهدید می‌کند، آشنا شویم. کمردرد، دست درد، گردن درد، کوفتگی، شکستگی، جراحت پوست، اگزمای پوستی، سوختگی و حساسیت از آسیب‌های خانه تکانی هستند. البته آسیب‌هایی که در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی به وجود می‌آیند. برای اینکه این خطرات را از خود بیشتر دور کنید، بهتر است که چند نکته زیر را در نظر بگیرید:
•    به یکباره و بدون هیچ پیش زمینه و گرم کردنی، اقدام به بلند کردن وسایل سنگین نکنید.
•    برای بلند کردن وسایل سنگین به جای خم کردن کمر، پاهای خود را خم کنید. به عبارتی کمی بنشینید و بعد وسایل را بلند کنید.
•    به هیچ وجه خودتان به تنهایی اقدام به بلند کردن وسایل سنگین از جمله میز و تخت نکنید.
•    بدن خود را نکشید؛ به ویژه وقتی قصد پاک کردن بالای کمدها را دارید. حتماَ از نردبان استفاده کنید.
•    حتماَ ماسک و دستکش در هنگام تمیز کردن داشته باشید؛ به ویژه وقتی که قصد استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام را دارید. همچنین اگر پوست دستتان حساس است، به هیچ وجه دستکش را تا آخر از دست خود درنیاورید.
•    حتماَ هر چند ساعت یکبار، استراحت چند‌ دقیقه‌ای داشته‌باشید. برای تمیز کردن به هیچ وجه به خودتان فشار وارد نکنید.

رابطه بین بیمه تکمیلی و خانه تکانی

رعایت نکردن همین نکات ساده به راحتی می‌تواند، سلامتی شما و دیگر افراد را تهدید کند. برخی سعی می‌کنند با استفاده از گرم کردن بدن و غیره تا حدی دردها را کاهش دهند؛ اما استفاده از این راهکار، همیشه جوابگو نیست و در آخر افراد باید دست به دامن نزدیک‌ترین مرکز درمانی شوند. در اینجاست که بیمه تکمیلی قدرت خود را نشان می‌دهد.
در مواقعی که شما آسیبی ببینید، به راحتی می‌توانید با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی، هزینه‌های درمانی خود را کاهش دهید. آن هم در شب عید که همه در تکاپوی خرید لباس نو و آجیل و غیره هستند، اضافه شدن هزینه اضافی، بار بزرگی روی دوش افراد خواهد گذاشت.
برای مثال، اگر میز روی پای شما بیفتد و پا یا انگشتان بشکند، با استفاده از بیمه تکمیلی می‌توان هزینه خدمات درمانی از جمله: ام آر آی یا سی تی اسکن، دارو و خدمات سرپایی مثل گچ‌گیری را کاهش داد. در صورتی که فردی بخواهد به صورت آزاد، اقدام به درمان پای خود کند، باید هزینه زیادی بپردازد؛ اما با استفاده از بیمه تکمیلی می‌تواند خیلی راحت بخشی بزرگی از این هزینه را از دوش خود بردارد.
چند نکته مهم را در این خصوص در نظر داشته باشید:
•    برای اینکه بتوانید از بیمه تکمیلی برای کاهش هزینه‌های درمانی استفاده کنید، بهتر است که به مراکز طرف قرارداد، مراجعه کنید. در غیر این صورت، حتماَ مدارک را تحویل بگیرید و به شرکت برای پرداخت مبلغ ارسال کنید.
•    این نکته مهم را در نظر داشته‌باشید که بیشتر شرکت‌های بیمه تکمیلی تا ۲۵ اسفند معرفی‌نامه تحویل می‌دهند یا مدارک خسارات را تحویل می‌گیرند. در سال جدید هم بعد از ۱۳ فروردین فعالیت خود را شروع می کنند. البته این ممکن است که در هر شرکتی این تاریخ متفاوت باشد.

بیمه تکمیلی، بیمه مسئولیت و بیمه حوادث انفرادی؛ کدام یک؟

برای تمیز کردن خانه، اصولاَ افراد یا خودشان به صورت مستقیم اقدام می‌کنند یا از شرکت‌های خدماتی کارگر می‌گیرند. برخی هم خودشان به صورت مستقیم با کارگر صحبت کرده تا منزل آن‌ها را تمیز کنند.


 بیمه تکمیلی
می‌توان برای جلوگیری آسیب‌های خانه تکانی از بیمه حوادث انفرادی استفاده کرد.


بیمه تکمیلی، فقط هزینه‌های درمانی فرد بیمه‌شده را پوشش می‌دهد؛ برای مثال، اگر فرزند خانواده دچار آسیبی شود، فقط او می‌تواند از این بیمه استفاده کند. حالا اگر کارگر در خانه شما دچار آسیب شود، جبران هزینه‌های درمانی او بر عهده چه کسی است؟
برای پاسخ به این سؤال، چند شرایط زیر را باید در نظر گرفت:
•    اول از همه، پرداخت خسارت با توجه به اینکه کارفرما چه کسی است، متفاوت خواهد بود. اگر شما از شرکت خدماتی کارگر بگیرید، او کارفرما حساب می‌آید. در صورتی که در حین کار، آسیبی به کارگر وارد شود، جبران خسارت‌ها بر عهده شرکت خواهد بود. البته به شرط اینکه شما بی‌احتیاطی نکرده باشید. آوردن تمام وسایل و استفاده درست از آن‌ها، بر عهده شرکت و کارگر است. در این موقع، با استفاده از بیمه مسئولیت می‌تواند، هزینه‌ها و خسارت‌های وارد شده را جبران کند.
•    اگر خودتان کارگر می‌گیرید، بهتر است بیمه حوادث انفرادی تهیه کنید. البته شاید برای خیلی‌ها به صرفه نباشد که بخواهند برای یک روز این بیمه‌نامه را خریداری کنند؛ اما حادثه یک لحظه است.
•    برای ساختمان‌هایی که با یک کارگر قرارداد دارند، خرید بیمه حوادث انفرادی توصیه می‌شود. این بیمه‌نامه یکساله عرضه می‌شود و حداقل خیال مدیر ساختمان از بابت پوشش‌های حوادث راحت خواهد بود.

خرید بیمه تکمیلی

همان‌طور که در مقاله مطالعه کردید، خانه تکانی و بیمه تکمیلی خیلی هم به هم نامرتبط نیستند. حتی می‌توان گفت بیمه، کلید آسودگی خاطر شما در شب عید است. خانه تکانی عید، همانقدر که می‌تواند، لحظاتی خوشی را ایجاد کند، در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی، تلخ هم خواهد شد. به هر حال، حوادث، چه کوچک و چه بزرگ، پیش می‌آیند. مهم این است که بتوان با راهکاری مانند خرید بیمه تکمیلی، هزینه‌های درمانی را کاهش داد. البته فقط برای عید نیست که باید به بیمه تکمیلی توجه کرد. داشتن این بیمه در این روزهایی که هزینه‌ها سربه فلک کشیده است، توصیه می‌شود.همین حالا خیلی راحت و سریع می‌توانید از طریق بیمه دات کام، اقدام به خرید بیمه تکمیلی کنید.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص خانه تکانی و بیمه تکمیلی به سایت بیمه دات کام در اینجا مراجعه نمایید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28120
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید