امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

چگونه محتوای خود را با بهترین کانال توزیع مطابقت دهیم؟


1401/07/27
کد خبر : 25690
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 19 نفر

طی دو دهه گذشته دنیای بازاریابی دچار یک انقلاب فنی عظیم شده است. اکنون بازاریابان توانایی ارائه مستقیم محتوا به مخاطبان را به عنوان بسترهایی دارند که آنها را قادر به ارسال پیام های هدفمند، خرید برنامه ای رسانه و توزیع خودکار کرده و باعث تغییر چشمگیر فضای بازاریابی شده است.
به همین دلیل، بازاریابی محتوا برای کمک و بهبود تلاش بازاریابان برای فروش برند های خود به یک صنعت تبدیل شده است.
هدف از بازاریابی محتوا جذب و حفظ مشتری از طریق ایجاد و بررسی مداوم محتوای مرتبط و ارزشمند با هدف تغییر یا تقویت رفتار مصرف کننده است. این یک فرآیند مداوم است که به بهترین وجه در استراتژی کلی بازاریابی شما ادغام می شود و تمرکز آن بر مالکیت رسانه است.

چگونه محتوای خود را با بهترین کانال توزیع مطابقت دهیم؟

اگر محتوای خود را هوشمندانه توزیع نکنید، هرگز به اهداف بازاریابی محتوا با نام تجاری خود نخواهید رسید.
اما از کجا می دانید بهترین کانال ها کدامند؟ این مقاله مختصر بیان می کند که کدام گزینه های توزیع براساس اهداف و مخاطبان شما به خوبی کار می کنند.
اول اینکه، شما باید دو چیز را بدانید اینکه این محتوا برای چه کسانی است و هدف آنها چیست. دانستن هدف اعضای مخاطب خود، به شما امکان می دهد محتوایی درست کنید که مورد پسند آنها قرار گیرد. دانستن اهداف محتوا به شما امکان می دهد هدف محتوا را برای شرکت خود و همچنین مخاطبان شناسایی کنید. هر دو برای انتخاب روش توزیع مناسب ضروری است.
اگر در تعیین مخاطبان و اهداف به کمک نیاز دارید، این منابع را بررسی کنید:
•    نقشه راه موفقیت: موارد ضروری استراتژی بازاریابی محتوا
•    هدف محتوای آنها را بدانید
هنگامی که اهداف و مخاطبان خود را شناختید، این لیست را برای یافتن کانال (های) توزیع ترجیحی برای اجرای موفقیت آمیز بازاریابی محتوا جستجو کنید.

اینفلوئنسر

سریعترین رشد برای توزیع محتوا از طریق تأثیرگذاران است. بر اساس مطالعه MailMunch ، بیش از یک چهارم بازاریاب های تجاری (26٪) از استفاده آن در سال 2019 خبر داده اند.
چرا؟ افراد بیش از سایر استراتژی های فروش یا بازاریابی تحت تأثیر توصیه های شخصی قرار می گیرند.
مخاطبی که از طریق اینفلوئنسرها به آنها دسترسی پیدا می کنید ممکن است با شما ارتباط نزدیکی داشته باشند یا حتی اینگونه نباشد، اگر آنها افرادی باشند که در مخاطبان شما هستند، ارتباط تأثیرگذار ممکن است نظر یا رابطه آنها با برند شما را تقویت کند.
اگر آنها قبلاً در مخاطبان شما نبوده اند، ذکر نام تأثیرگذار می تواند شرکت شما را به آنها معرفی کند.
نکته: فراموش نکنید که محتوای تأثیرگذار و تبلیغات تجاری خود را در کانال های توزیع خود قرار دهید. افرادی که ممکن است تأثیرگذار را در مخاطبان شما دنبال نکنند ممکن است تحت تأثیر موارد ذکر شده قرار بگیرند.

مطالب مرتبط با اینفلوئنسرها

می توانید از اینفلوئنسرها بخواهید که در مورد مقالات وبلاگ شما که در آنها ذکر شده اند یا مورد توجه مخاطبانشان است مطلب ارسال کنند، اما همچنین می توانید خلاقیت بیشتری داشته باشید. استوری های زنده در اینستاگرام ، فیس بوک و حتی اسنپ چت در حال تبدیل شدن به محتوای اصلی برای تأثیرگذاران هستند.
از تأثیرگذاران خود با محتوایی که در جریان مستقیم به خوبی کار می کند پشتیبانی کنید. پیشنهاد کنید در مورد موضوعی مرتبط با صنعت خود بحث کنید یا در مورد تجارت خود بحث کنید. یا توجه خود را به سایر مطالب ایجاد شده مانند پست وبلاگ ، تصویر ، ویدیو یا پادکست جلب کنید.
نکته
تأثیرگذارها به احتمال زیاد محتوایی را که در آن نقش داشته است به اشتراک می گذارند و درباره آن صحبت می کنند. آنها را در محتوای خود بگنجانید، خواه این یک نقل قول در یک پست وبلاگ باشد یا یک ویدیوی آزمایشی یا چیز دیگری!

CMP چیست؟

CMP ها راه حل های نرم افزاری هستند که سازمان های بازاریابی را قادر می سازد تا فرآیندهای بازاریابی بالادستی خود را از ابتدا تا انتها متمرکز و ساده کنند، از جمله برنامه ریزی و توجیهی همکاری و تأییدیه ها!
در حالی که CMP های مختلف اهداف مختلفی دارند، اما هدف اصلی آنها کمک به برند های تجاری در حل چالش های دشوار هماهنگی و مدیریت و کسب موفقیت های شغلی مشخص از طریق بهبود کارایی فرآیند مدیریت محتوا، افزایش اثربخشی محتوا و کاهش خطرات برند ها است.
به طور کلی، CMP ها به بازاریابان کمک می کنند تا اطمینان داشته باشند محتوایی که در مرحله توزیع فرآیند مورد هدف، سرویس دهی و بهینه سازی قرار می گیرد، معنی دار، جذاب ، با برند تجاری و سازگار با هدف نهایی است که به بازاریابان امکان می دهد آگاهی، هدایت و درآمد خود را از طریق محتوامنتقل کنند.
همچنین به شما کمک می کند تا در ایجاد و ارتقا محتوا صرفه جویی کنید، در حالی که اندازه گیری می تواند روی اهداف گسترده تری از تجارت متمرکز باشد.

آیا شما به CMP نیاز دارید؟

با وجود راه های بی شماری که این روزها برند ها می توانند به مصرف کنندگان برسند، بسیاری از بازاریابان محتوا پیگیری دقیق عملکرد محتوای آنها را در کل چرخه فروش دشوار می دانند. بسیاری هنوز برای مدیریت بازاریابی خود به صفحات گسترده و ایمیل اعتماد می کنند.
اما این ابزار دستی فرصت کمی برای بهبود عملیات بازاریابی "بالادست" فراهم می کند. اینجاست که CMP وارد می شود.
CMP مناسب شما را قادر می سازد تا یک دید واحد و یکپارچه از زنجیره تأمین محتوای خود از کل ایده پردازی تا تولید بازاریابی داشته باشید. به شما این امکان را می دهد که این زنجیره تأمین را با روشی مقیاس پذیر و مبتنی بر داده که به رشد تجارت شما می افزاید، مدیریت کنید.
هنگام تصمیم گیری درباره اینکه آیا به این نوع کارها برای تجارت خود نیاز دارید یا خیر، موارد مثبت و منفی را بسنجید.

موارد منفی CMP ها چیست؟

موارد منفی بیشتر مربوط به هزینه است زیرا راه اندازی CMP جدید برای شما وقت و هزینه خواهد داشت. CMP می تواند بسیار گران باشد و از 10 میلیون تومان تا بیش از 100 میلیون در سال قیمت داشته باشد.
فقط شما می توانید تعیین کنید که کسب و کار شما از چه چیزی برخوردار است، اما اگر محتوای آنچنانی تولید نکنید ترجیح می دهید چیزی ارزان قیمت انتخاب کنید که ارزش خوبی برای پول شما داشته باشد. CMP شما نباید خسارت مالی برای کسب و کار شما باشد.

کدام ویژگی ها مهمترین هستند؟

CMP خوب در تمام مراحل فرآیند بازاریابی محتوا ارزش افزوده خواهد داشت. این بدان معنی است که باید تا حدی از استراتژی تا تجزیه و تحلیل پشتیبانی شود.
اما کدام ویژگی ها برای شما مهم هستند، توسط استراتژی کسب و کار شما تعیین می شود. در اینجا لیستی از ویژگی های مهم وجود دارد که باید هنگام بررسی CMP در نظر بگیرید.

تقویم محتوا

یک تقویم سرمقاله خوب به شما امکان می دهد تاریخ های مهم را پیگیری کنید و زمان خود را مدیریت کنید. این کار امکان تشخیص موقعیت های تجاری را آسان می کند و به شما کمک می کند از قبل برای برنامه های مهم، تعطیلات یا بازاریابی برنامه ریزی کنید.
به عنوان مثال، اگر صاحب یک کتاب فروشی هستید، دانستن اینکه روز ملی دوستداران کتاب در 9 آگوست فرا می رسد، از ابتدای سال زمان کافی برای تهیه هرگونه کمپین خاص، تبلیغات یا محتوای بازاریابی به شما می دهد.
قبل از انتخاب CMP که می تواند این کار را انجام دهد، حتماً می دانید که چگونه می خواهید محتوا را از طریق تقویم تحریریه خود مرتب و توزیع کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25690
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید