امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

چگونه طراحی سایت فروشگاهی وردپرس انجام دهیم


1401/07/27
کد خبر : 28204
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 12 نفر

نحوه فعالیت بسیاری از کسب و کارها، جامه ای به روز به تن کرده اند و خیلی از صاحبین مشاغل، به دنبال طراحی سایت فروشگاهی وردپرس می باشند. داشتن یک فروشگاهی اینترنتی، قطعا مشتریان بیش تری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. چرا که شما می توانید با مخاطبین بیش تری در تمامی نقاط کشور ارتباط برقرار کنید و آن ها تنها با یک سرچ ساده، به فروشگاه شما دسترسی پیدا خواهند کرد.


 طراحی سایت فروشگاهی وردپرس


اگر شما هم تصمیم دارید که کسب و کار خود را در بستر اینترنت گسترش دهید و به دنبال قیمت طراحی سایت فروشگاهی هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

طراحی سایت فروشگاهی وردپرس در 6 گام

طراحی سایت فروشگاهی، به طور کلی دارای چند مرحله می باشد که با انجام آن ها‌ می توانید فعالیت خود را به صورت اینترنتی و آنلاین گسترش دهید. در ادامه این 6 مرحله را برای شما شرح خواهیم داد.

گام اول: انتخاب و خرید دامنه

در ابتدای مسیر طراحی سایت فروشگاهی وردپرس، باید دامنه ای را برای فروشگاه خود انتخاب و سپس خریداری کنید. دامنه می تواند به بهبود روند کسب و کار شما تاثیر چشم گیری بگذارد.
لازم است بدانید که دامنه همان آدرس اینترنتی می باشد که نشان دهنده نوع فعالیت و کسب و کار سایت شما به شمار می آید. در این زمان باید دامنه ای متناسب با کسب و کاری که دارید که انتخاب کنید. بهتر است برای انتخاب دامنه، از یک مشاور کمک بگیرید. چرا که باید به گونه ای انتخاب شود تا در ذهن مشتری و مخاطب باقی بماند!

گام دوم: تهیه هاست برای نگهداری اطلاعات

به منظور راه اندازی فروشگاه اینترنتی وردپرس، پاید پس از خرید و ثبت دامنه، یک انبار مجازی را برای ذخیره سازی اطلاعات سایت خود خریداری کنید. به این فضا یا انبار هاست گفته می شود. البته لازم است بدانید که انواع مختلفی از هاست وجود دارد که لازم است مناسب ترین آن ها را بسته به حجم مطالب سایت فروشگاهی خود تهیه کنید.

قدم سوم: نرم افزار وردپرس را نصب کنید

پس از خرید هاست و دامنه و متصل نمودن آن ها به یکدیگر، باید برای نصب نرم افزار وردپرس اقدام کنید. توجه داشته باشید بسته به نوع هاستی که خریداری کرده اید، نصب وردپرس متفاوت خواهد بود. اما مراحل نصب برای همه یکسان می باشد. این تفاوت ممکن است در نوع کنترل پنل هاست که با محیط گرافیکی متفاوت ارائه می شود را مشاهده کنید.

قدم چهارم: خرید قالب برای فروشگاه

پس از نصب وردپرس، باید قالبی را برای فروشگاه اینترنتی خود خریداری کنید. لازم است بدانید که قالبی که انتخاب می کنید، باید از افزونه WooCommerce (ووکامرس) پشتیبانی کند. برای انتخاب راحت تر و بهتر قالب، می توانید قالب سایت های افرادی که کسب و کاری شبیه به شما دارند را مورد بررسی قرار دهید.

قدم پنجم: راه اندازی افزونه ووکامرس

این افزونه فروشگاه ساز وردپرس، این امکان را به شما می دهد تا طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به سرانجام برسانید. لازم است بدانید که این افزونه امکان فروش هر گونه محصول اعم از فیزیکی، مقاله و یا مطالب آموزشی قابل دانلود را برای شما فراهم می کند.


 طراحی سایت فروشگاهی وردپرس

قدم ششم: تهیه کردن درگاه پرداخت اینترنتی

حال که طراحی سایت فروشگاهی وردپرس رو به اتمام است، بهتر است درگاه پرداخت مناسبی را به همراه نماد الکترونیکی برای فروشگاه آنلاین خود تهیه کنید. برای این کار می توانید به شرکت های پرداخت اینترنتی مراجعه کنید. به طور مثال بانک سامان کیش، ملت و... جزو بانک هایی می باشند که امکان ارائه درگاه پرداخت اینترنتی را فراهم نموده اند.

مزایای استفاده از خدمات طراحی سایت فروشگاهی وردپرس

همان طور که می دانید، وردپرس نرم افزاری متن باز و کاملا رایگان می باشد که در سر تا سر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی، نیز به همان منوالی بود که پیش تر برای شما توضیح دادیم، از این رو قیمت طراحی سایت فروشگاهی بسیار مقرون به صرفه بوده و شما صرفا باید هزینه ای را برای خرید هاست، دامنه و قالب سایت پرداخت کنید.
البته ناگفته نماند که از دیگر مزیت های طراحی سایت فروشگاهی وردپرس، ارائه قالب های متنوع و بسیار جالب و جذاب می باشد که شما می توانید بسته به محصول و خدماتی که ارائه می دهید، مناسب ترین آن ها را تهیه کنید. لازم است بدانید که اگر تصمیم دارید با هزینه ای اندک سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید، می توانید از قالب های رایگان استفاده نمایید.
توجه داشته باشید که شما می توانید با داشتن فروشگاهی اینترنتی، به راحتی و با کمک ووکامرس، از میزان فروش محصولات خود در سایت، گزارشی را تهیه کنید. از این رو این امکان برای شما فراهم می شود که برنامه ریزی دقیق تری برای ارائه خدمات و محصولات بیش تر به مشتریان، داشته باشید.
هم چنین می توانید بدون هیچ گونه دخالت در پروسه فروش، اجازه دهید تا سایت فروشگاهی وردپرس، خودش تمامی امور را مدیریت کند. البته لازم به ذکر است که پس از طرحی سایت فروشگاهی، شما بدون هیچ گونه محدودیت مکانی و زمانی می توانید خدمات و محصولات خود را به فروش برسانید و یا هر زمان که دوست داشتید، سایت خود را مدیریت کنید.

نحوه استفاده از خدمات طراحی سایت فروشگاهی چگونه است؟

لازم است بدانید، در عین حال که طراحی سایت فروشگاهی وردپرس خیلی ساده و آسان به نظر می رسد، اما تا حدودی پیچیدگی ها خودش را دارد! به طور مثال شاید شما به عنوان یک صاحب کسب و کار، ندانید کدام هاست برای سایت شما مناسب تر است یا اطلاعات کافی در مورد انتخاب دامنه نداشته باشید.


 طراحی سایت فروشگاهی وردپرس


از این رو بهتر است با شخصی که طراحی سایت فروشگاهی را انجام می دهد، مشورت کنید و از خدماتی که این فرد ارائه می دهد، استفاده نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم در این زمینه با مشاورین و طراحان ماهر سایت فروشگاهی هیراوب مستر در تماس باشید.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟

همان طور که پیش تر اشاره شد، قیمت طراحی سایت فروشگاهی، چندان زیاد نیست. اما به طور کلی معیار ها و المان های مختلفی در زمان تعیین قیمت بررسی می شوند.
به طور مثال شما هر چه هاست قوی تری را تهیه کنید، قطعا باید هزینه بیش تری را برای آن پرداخت نمایید. همین طور انتخاب دامنه و یا انتخاب قالب، هر کدام می توانند عوامل مهم تاثیر گذاری بر روی قیمت طراحی سایت فروشگاهی باشند. در مجموع باید بدانید که بهتر است طراحی سایت فروشگاهی با در نظر گرفتن کسب و کاری که دارید انجام شود تا از بروز مشکلات بعدی، مانند قطع شدن سایت، عدم نمایش تصاویر محصولات و... جلوگیری شود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28204
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید