امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

چگونه تور مشهد با قیمت مناسب رزرو کنیم؟


1401/07/27
کد خبر : 25766
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

ما در ادامه دو مورد از بهترین این تفرجگاه‌ها و سایتی برای رزرو تور مشهد با قیمت مناسب را معرفی خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به شهر با تور را دارید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

باغ گیاه‌شناسی مشهد

این مجموعه حدود 25 هکتار مساحت دارد. در باغ گیاه‌شناسی مشهد، 11 غرفه ساخته شده است که در آن‌ها سازه‌های معماری و انواع گیاه‌ها قرار گرفته‌اند. این مجموعه وسیع، خرداد ماه سال 1392 آغاز به‌کار کرد. باغ گیاه‌شناسی ملی با بودجه‌ای بالغ‌بر 15 میلیارد طی حدود یک سال و نیم ساخته شد. برای ساخت آن حدود 42 پیمانکار و 450 کارگر فعالیت داشتند. 4500 مترمربع از این مجموعه چمن‌کاری شده و در آن 1500 درخت نگهداری می‌شود. همچنین حدود 25252 مترمربع گل دائم، 123000 مترمربع پرچین و 9500 مترمربع گل فصلی در این مجموعه وجود دارد. در باغ گیاه‌شناسی ملی مشهد، کلکسیون بزرگی از داروهای گیاهی ساخته شده که 1.5 هکتار از کل این مجموعه را به خود اختصاص داده است. در این کلکسیون 400 گیاه دارویی ژنتیکی و 180 نوع گیاه معطر نگهداری می‌شود. در بخش‌هایی از این مجموعه اطلاعات کامل برای نگهداری هرکدام از گیاه‌ها دراختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. همچنین در قسمتی از فضای این باغ گیاه‌شناسی گیاهان تزیینی، برای کشت در معابر شهری، پرورش داده می‌شود.


 
باغ رز این مجموعه حدود یک هکتار مساحت دارد و در آن 30 نوع گل رز در معرض دید عموم قرار داده شده است. اگر به فضاهای نوستالژیک علاقه‌مند هستید، حتما سری به این مجموعه بزنید؛ زیرا بخشی از باغ گیاه‌شناسی مشهد شبیه‌ به کوچه‌باغ‌های قدیمی طراحی شده و اطراف معابر آن باغ‌های میوه وجود دارد که به‌طورحتم با عبور از آن‌ها حس خوبی خواهید گرفت. یکی ‌دیگر از بخش‌های این مجموعه کلکسیون و گلخانه‌های تولید گیاهان هستند. در این بخش بیش‌از 40 گونه گیاه زینتی، دارویی و... پرورش داده می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند آن‌ها را بخرند. اگر علاقه‌مند به گل و گیاه هستید، حتما با شرکت در تور تبریز مشهد به این مجموعه رفته و با خیال راحت از غرفه‌های آن، گیاه موردنظر خود را تهیه کنید. همه گل‌ها و گیاهان موجود در باغ گیاه‌شناسی مشهد توسط متخصصان بررسی شده و تاییدیه سلامت دریافت می‌کنند.

باغ ملی مشهد

بسیاری از شهرهای کشور، نام یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های خود را باغ ملی گذاشته‌اند؛ مشهد نیز یکی از این شهرها محسوب می‌شود. باغ ملی مشهد در مرکز شهر و کنار یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های این شهر واقع شده است. این خیابان در گذشته ارگ نام داشته؛ اما درحال‌حاضر به خیابان امام خمینی شهرت دارد. این پارک اولین پارک تفریحی مشهد به‌شمار می‌رود که نزدیکی بازار جنت واقع شده است. باغ ملی مشهد در گذشته نیز مهم بود و در آن زمان با قنات رکن‌آباد آبیاری می‌شد. این پارک به‌دلیل داشتن فاصله‌ای کم با ساختمان حکومتی و قرار گرفتن در مرکز شهر، در گذشته محل گردهمایی و همایش‌های زیادی بود. با گسترش فضای شهری، مسئولان مشهد، بخش‌هایی از این پارک را تبدیل به استودیو صداوسیما و اتاق بازرگانی کرده‌اند و درحال‌حاضر به‌دلیل قدمت زیاد، اهمیت بالایی دارد. این باغ، در مقایسه با دیگر پارک‌های مشهد، وسعت زیادی ندارد و به‌همین‌دلیل گردشگران ترجیح می‌دهند برای گذران اوقات فراغت به دیگر پارک‌های مشهد بروند. البته کم‌لطفی است اگر از زیبایی‌های باغ ملی مشهد نگوییم، این پارک بسیار زیبا بوده و محلی مناسب برای قدم زدن و تنفس هوای پاک محسوب می‌شود. اگر بخواهید در مرکز شهر از هیاهو و ترافیک دور شوید، بهترین مکان باغ ملی است. این باغ سال 1345 توسط حاج حسین ملک وقف شهرداری مشهد شد. در گذشته این پارک حدود 40 هزار مترمربع مساحت داشته؛ اما درحال‌حاضر حدود 26 هزار مترمربع وسعت دارد.
 


رزرو تور با قیمت مناسب

یکی از بهترین و مرقون‌به‌صرفه‌ترین روش‌ها برای رزرو تور با قیمت مناسب، مراجعه‌به وبسایت‌های اینترنتی است. این شرکت‌ها تورهای مختلفی را به کاربر نمایش خواهند داد تا او بتواند، نسبت به شرایط خود، یکی از آن‌ها را رزرو کند. یکی از معتبرترین شرکت‌ها برای رزرو تور، علی بابا است. این شرکت فعالیت خود را سال 1393 با فروش بلیط آغاز کرد؛ اما درحال‌حاضر علی بابا خدماتی مانند رزرو تور و هتل را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. این شرکت با بسیاری از آژانس‌های مسافرتی طرف قرارداد است و به‌همین‌دلیل می‌توانید با مراجعه‌ به سایت آن، تور را با مناسب‌ترین قیمت رزرو کنید. برای رزرو تور از علی بابا باید به این سایت رفته و اطلاعاتی مانند تاریخ حرکت، مبدا و مقصد را وارد کنید تا همه تورهای موجود برای شما نمایش داده شود.
در مشهد جاذبه‌های گردشگری زیادی می‌بینید که هرکدام از آن‌ها جذابیت خاص خود را دارند. ما در این مطلب دو مورد از بهترین باغ‌های تفریحی این شهر را معرفی کردیم. همچنین اطلاعاتی درباره بهترین سایت رزرو تور مشهد را دراختیار شما قرار دادیم. اگر تجربه بازدید از باغ گیاه‌شناسی مشهد یا باغ ملی این شهر را داشتید، نظرات خود را درباره آن‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25766
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید