امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

چگونه با خرید بک لینک در صفحه اول گوگل حکمرانی کنیم؟


1401/07/27
کد خبر : 27035
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 13 نفر

برای سئو و افزایش رتبه سایت به نظر شما سفارش بک لینک دائمی می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد و شما را به ازای کلمات رقابتی به صفحه اول گوگل برساند یا خیر؟ در این مقاله به پاسخ این سؤال به‌طور کامل خواهیم پرداخت پس لطفاً با ما همراه باشید.
قبل از پاسخ دادن به این سؤال لازم است تا ابتدا بعضی از مفاهیم مهم از جمله بک لینک، رپورتاژ آگهی، دامین اتوریتی و ... مشخص شوند.

بک لینک چیست و چطور باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود؟

به‌طور خلاصه هر لینکی که از سایتی دیگر به سایت شما داده شود را اصطلاحاً بک لینک می‌گویند. معمولاً مدیران وب‌سایت‌ها خودشان به صورت داوطلبانه حاضر نیستید به سایتی که چندان شناخته شده نباشند لینکی بدهند زیرا می‌دانند این عمل باعث بهبود سئو سایت مقصد شده و از اعتبار سایت خودشان کسر خواهد کرد.
زمانی که گوگل از بک لینک به عنوان یک فاکتور اصلی برای سنجش میزان محبوبیت یک سایت و در نتیجه افزایش رتبه، استفاده کرد هدف آن چیزی جز شناخت سایت‌های محبوب به واسطه معرفی سایت‌های دیگر به صورت طبیعی نبود؛ یعنی گوگل به هر سایتی که توسط افراد و سایت‌های دیگر معرفی می‌شد رتبه‌ی بهتری می‌داد به دلیل اینکه حتماً سایت مبدأ دارای محتوای ارزشمندی بوده است که دیگران حاضرشده‌اند آن‌ها را معرفی کنند.
همین عمل باعث شد تا این نیت گوگل مورد سوءاستفاده قرار گیرد. مدیران وب‌سایت‌ها و متخصصین سئو با آگاهی از این موضوع سعی کردند از روش‌های متفاوتی برای سایت خود لینک تهیه کنند یا به صورت رایگان و دستی آن‌ها را بسازند و یا هزینه‌ای به دیگر سایت‌ها برای درج لینک سایتشان بپردازند. همین امر باعث شد سئو وارد مرحله‌ی تازه‌ای شود و رقابت بر سر جایگاه بهتر بسیار سخت و خونین گردد.
در حال حاضر وب‌سایت‌هایی که هزینه زیادی برای خرید بک لینک می‌کنند با اختلاف زیادی در گوگل از رقبای خود پیش هستند. این مورد را به وضوح توسط ابزارهای تخصصی سئو همانند Ahrefs می‌توان متوجه شد.

انواع بک لینک و روش‌های خرید بک لینک


برای ساخت بک لینک شما می‌توانید به دو شیوه متفاوت عمل کنید یا باید به دنبال وب‌سایت‌های رایگانی باشید که اجازه درج بک لینک را به شما می‌دهند و می‌توانید با ثبت‌نام در آن‌ها در پروفایل یا امضای خود لینک درج کنید و یا باید از سایت‌های قدرتمندی که خدمات فروش بک لینک را ارائه می‌کنند لینک‌های باکیفیت دائمی خریداری کنید.
در این مقاله ما قصد داریم به روش دوم یعنی خرید بک لینک بپردازیم. در این روش شما به دو شیوه می‌توانید سفارش بک لینک بدهید، نخست کلمه کلیدی سایت خود را به همراه لینک صفحه موردنظر برای مدیر سایت ارسال کرده و به ازای پرداخت مبلغی، کلمه کلیدی شما در یکی از جایگاه‌های سایدبار یا فوتر درج خواهد شد. معمولاً این حالت از خرید لینک به صورت موقتی بوده و شما باید هر ماه بک لینک خود را تمدید نمایید در غیر این صورت لینک شما توسط مدیر بعد از زمان سررسید حذف خواهد شد و تأثیرات منفی روی سئو سایت شما خواهد داشت.
در حالت دوم که بهترین حالت ممکن برای سفارش بک لینک محسوب می‌شود رپورتاژ آگهی است در این حالت شما باید یک مقاله جامع حول کلمه کلیدی خودتان تهیه کرده و به عنوان تبلیغات به سایت موردنظر ارسال کنید به دلیل اینکه در این روش شما یک محتوای آموزشی کامل می‌نویسید احتمال شناسایی و جریمه شدن آن توسط گوگل بسیار ضعیف خواهد بود و از همه مهم‌تر در این حالت از خرید بک لینک می‌توانید 100 درصد مطمئن باشید که بک لینک‌های شما دائمی بوده و دیگر مجبور نیستید برای تمدید آن مجدد هزینه‌ای پرداخت کنید.

رپورتاژ آگهی چیست؟


کلمه رپورتاژ آگهی در زبان انگلیسی با نام Advertorial شناخته می‌شود. این کلمه بر گرفته از دو کلمه advertisement و editorial بوده و از سال 1917 نیز کاربرد داشته است. انواع مختلفی از حالات رپورتاژ آگهی همچون ویدیو، صوت و متن وجود دارد که قابلیت انتشار در رسانه‌های مختلفی همچون تلویزیون و وب‌سایت و مجلات برای آن وجود دارد.



 
ما در زمان کنونی تاکیدا از حالت متنی در جهت اهداف سئو خود استفاده خواهیم کرد و سعی می‌کنیم با معرفی وب‌سایت خودمان در رسانه‌های آنلاین معتبر ارزش و اعتبار خودمان را ابتدا نزد گوگل و سپس نزد مخاطبانمان بالا ببریم.

از چه سایت‌هایی بک لینک معتبر خریداری کنیم

برای خرید بک لینک توصیه می‌کنم از سایت‌های معتبر در این حوزه کمک بگیرید. وب‌سایت مدیر سرور یکی از فعالین این حوزه است که می‌تواند در این موضوع شما را کمک کرده و به مسیر صحیح هدایت نماید. به‌طور کلی معیاری که برای شناخت بک لینک مناسب باید در نظر داشته باشید اعتبار سایت موردنظر یا دامین اتوریتی است. دامین اتوریتی معیاری است که توسط وب‌سایت ماز به هر وب‌سایت تعلق می‌گیرد و نشان‌دهنده قدرت یک سایت از نظر تعداد و اعتبار بک لینک‌های آن است.
مورد دیگر میزان اسپمی بودن سایت موردنظر است. اگر سایتی دارای اسپم اسکور بالای 30 باشد معمولاً توصیه می‌شود که از این وب‌سایت‌ها به هیچ عنوان بک لینک گرفته نشود زیرا این سایت‌ها با داشتن سوءپیشینه و اعتبار منفی نزد گوگل می‌توانند آسیب جدی به سئو سایت شما وارد کنند.
اگر قصد سفارش بک لینک از نوع رپورتاژ آگهی را دارید توصیه بعدی ما به شما بررسی حوزه فعالیت سایت مربوطه است. تا جای ممکن سعی کنید از وب‌سایت‌هایی بک لینک تهیه کنید که مطالبی در حوزه فعالیت کسب‌وکار شما قبل‌تر ارائه کرده باشند و از این جنبه نزد گوگل سایت شناخته شده‌ای باشند.

آیا همه وب‌سایت‌ها باید برای افزایش رتبه سایتشان از رپورتاژ آگهی استفاده کنند؟

جواب کوتاه و صریح به این سؤال خیر است. اگر سایت شما مدت کمتر از 6 ماه است که فعالیت می‌کند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود تا زمانی که از نظر محتوایی سایت غنی شود اقدام به خرید بک لینک نمایید.
همچنین اگر دامین اتوریتی سایت شما به واسطه فعالیت‌های قبلی وضعیت مناسبی دارد و در حوزه کسب‌وکارتان سایت شناخته شده‌ای هستید نیز نیازی به سفارش بک لینک نخواهید داشت چون شما بدون نیاز به بک لینک نیز می‌توانید رتبه مناسبی را به واسطه اعتبار قبلی‌تان نزد گوگل به دست آورید.

منبع: https://www.modireserver.com



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27035
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید