امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

چه سخت افزارهایی در سرور HP بصورت hot-plug هستند


1401/07/27
کد خبر : 27002
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 21 نفر

قبلاً در مقالات رسام سرور در مورد انواع سخت افزار سرور اچ پی صحبت کرده‌ایم. در این متن سعی داریم به سخت افزارهایی بپردازیم که بدون خاموش کردن سرور قابلیت نصب و جدا کردن هستند! سخت افزارهای Hot-Plug سرور! با ما همراه باشید.

Hot-Plug  در سرور به چه معناست؟

به کلیه سخت افزارهایی که در سرور این قابلیت را دارند که بدون خاموش کردن سرور، نصب و یا جدا شوند را Hot-Plug می‌گویند. معادل فارسی درستی شاید به ذهن برای این کلمه پیدا نشود، اما می توان اینطور معنی کرد: نصب گرم ، اتصال داغ و...

به چه علت Hot-Plug وجود دارد؟

مواقعی که یک هارد در سرورهای قدیمیتر دچار مشکل می‌شد نیاز بود تا سرور با تمام پردازشهای درحا اجرای خود خاموش شده تا مشکل هارد برطرف شده و یا تعویض شود. تصور کنید یک سرور با چندین کاربر بطور کامل خاموش شود تا یک هارد مشکل‌دار تعویض شود! برای رفع این مشکل، مهندسین شرکتهای بزرگ سازنده سرور مانند HP و Dell ، قابلیت Hot Plug را در نظر گرفتند.

سخت افزارهای سرور HP  (1)

چه سخت افزارهایی در سرور HP بصورت hot-plug هستند؟

اگر بصورت دسته بندی بخواهیم توضیح دهیم، کلیه سخت افزارهایی که دستگیره یا دکمه‌های قرمز دارند، Hot Plug هستند. در سرورهای برند اچ پی ، فن ها ، هاردها و پاور سرور ها بطور کلی Hot Plug هستند. اما این را نظر بگیرید که یک فن یا پاور به تنهایی Hot Plug نبوده و مطمئناً پس از خارج شدن از سیستم باعث خاموشی و اختلال در سرور می‌شود. حتماً باید حداقل دو عدد از Hot Plug ها روی سرور در حال کار باشد تا دیگری در مواقع لزوم از مدار خارج شود.


سخت افزارهای سرور HP  (1)

از کجا سخت افزارهای Hot Plug را بصورت اورجینال خریداری کنیم؟

شرکت رسام سرور در زمینه فروش سرورهای HP و همچنین قطعات اصلی آن آماده ارائه خدمات خود می‌باشد. شما می‌توانید به وبسایت rasamserver.com مراجعه کرده و محصولات موجود همچون سرورهای کانفیگ شده ، پاور سرور ، پردازنده سرور ، رم ، هارد و همچنین انواع فن سرور g9 ، فن سرور g8 و همچنین نسل آخر g10 را استعلام قیمت گرفته و خریداری نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27002
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید