امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

چندین راه حل برای ورود به حساب اینستاگرام


1401/07/27
کد خبر : 26136
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 20 نفر

اینستاگرام به یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است. همان‌طور که می‌دانید، برای عضویت در این شبکه اجتماعی محبوب، باید یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. به طور معمول، نباید برای ورود به این حساب، مشکل خاصی داشته باشید؛ اما همیشه هم این‌طور نیست! ممکن است برخی اوقات، نتوانید به کاربری خود در Instagram دسترسی داشته باشید و به هر دلیلی، در ورود به آن، دچار مشکل شوید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با معرفی راه حل هایی مانند ورود به اینستاگرام با ایمیل، برای همیشه از دست این اشکال خلاص شوید.

حساب اینستاگرام چیست و چگونه ساخته می‌شود؟

هر فردی برای این‌که بتواند در اینستاگرام فعالیت کند، باید در این برنامه ثبت نام کرده و یک حساب کاربری بسازد. برای ساخت حساب در اینستاگرام، باید اطلاعات دقیق هویتی خود از قبیل نام و نام خانوادگی و هم‌چنین شماره موبایل یا آدرس ایمیل خود را وارد کرده و آن‌ها را تایید نمایید. به این شکل، Instagram مطمئن می‌شود که هر فرد در این برنامه، تنها یک کاربری منحصر به فرد دارد.
حساب‌های اینستاگرام به دو دسته حساب‌های شخصی و تجاری (بیزینسی) تقسیم می‌شوند. حساب‌های بیزینسی معمولا برای شرکت‌های تجاری، فروشگاه‌ها، برندهای تخصصی و ... ساخته می‌شوند. این در حالیست که افراد حقیقی از حساب کاربری شخصی برای ورود به اینستاگرام استفاده می‌کنند.
در زمان ساخت حساب کاربری در اینستاگرام، از شما خواسته می‌شود که یک نام کاربری، یک شماره موبایل یا آدرس ایمیل و یک گذرواژه یا همان پسورد وارد کنید. نام کاربری حتما باید یکتا باشد (قبل از شما، کسی از آن استفاده نکرده باشد) اما نیازی به یکتا بودن پسورد نیست. برای هر بار ورود به اینستاگرام، باید نام کاربری، شماره موبایل یا آدرس ایمیل را همراه با کلمه عبور خود وارد کرده و تایید کنید. در صورتی که بتوانید با موفقیت در این شبکه اجتماعی ورود کنید، به پروفایل شخصی، لیست فالوورها و فالووینگ‌ها و ... دسترسی خواهید داشت.


ورود به حساب اینستاگرام


گاهی اوقات و به دلایل مختلف، نمی‌توانید وارد حساب کاربری اینستاگرام شوید. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که شما تمام اطلاعات از قبیل نام کاربری و کلمه عبور را به درستی وارد می‌کنید! راه‌حل‌هایی که در ادامه مطرح می‌شوند، برای مواقعی کاربرد دارند که شما از صحت تمام اطلاعات خود، مطمئن هستید.
نکته: اگر نام کاربری خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید در حساب یکی از فالوورهای خود، به آن دسترسی داشته باشید. زیرا نام کاربری شما، در لیست فالووینگ‌های فرد دیده می‌شود. در صورت فراموشی رمز عبور نیز می‌توانید از شماره موبایل یا آدرس ایمیلی که در زمان ثبت نام وارد کرده‌اید، استفاده کرده و پسورد خود را بازیابی کنید.

راه‌حل‌های مختلف برای ورود به حساب اینستاگرام

گاهی اوقات، نام کاربری و رمز عبور خود را به درستی وارد می‌کنید؛ اما باز هم نمی‌توانید به حساب کاربری‌تان دسترسی داشته باشید. این اتفاق، می‌تواند دلایل زیادی داشته باشید و خوشبختانه، هر کدام از این مشکلات، راه‌حل مخصوص خود را دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا برای همیشه از دست این مشکلات احتمالی، خلاص شوید.

اشکال در سرورهای اینستاگرام

اینستاگرام در نهایت، یک شبکه اجتماعی است که با استفاده از کدهای مخصوص، برنامه‌ریزی شده است. مانند هر اپلیکیشن دیگری، Instagram هم ممکن است برخی اوقات، با اشکال‌های فنی مواجه شود. پس اگر نمی‌توایند وارد کاربری خود شوید، قبل از هر اقدامی، مطمئن شوید که اشکال از خود برنامه اینستاگرام نیست.
در این مواقع، مشکل خود را با چند نفر از دوستان و آشنایان خود مطرح کنید و ببینید که آن‌ها نیز در ورود به حساب خود مشکل دارند یا خیر. اگر چند نفر دیگر هم با همین اشکال مواجه هستند، مطمئن باشید که ایراد از سرورهای اینستاگرام است. بنابراین، تنها راهی که می‌توانید در پیش بگیرید، این است که منتظر باشید تا ایراد از سمت اپلیکیشن اینستاگرام، مرتفع شود.

استفاده از نسخه قدیمی اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام، همیشه در حال به روز رسانی است. مدیران این شبکه اجتماعی، به طور مرتب در حال افزودن قابلیت‌های جدید به آن هستند. به همین دلیل، ممکن است چند وقت یکبار، نیاز به آپدیت اپلیکیشن Instagram داشته باشید.
اگر از نسخه‌های قدیمی این برنامه استفاده کنید، به احتمال زیاد با برخی از اشکالات عجیب و غریب، مواجه می‌شوید. یکی از همین ایرادات، ناتوانی در ورود به حساب کاربری است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اپلیکیشن اینستاگرام را به آخرین نسخه آپدیت کرده و پس از آن، مجددا برای ورود به حساب کاربری خود، تلاش کنید.

وجود اشکال در شبکه اینترنت

در بسیاری از مواقع، اپلیکیشن اینستاگرام هیچ ایرادی ندارد؛ بلکه این شبکه اینترنت است که اجازه نمی‌دهد وارد حساب کاربری خود شوید. این اتفاق می‌تواند به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت یا مسائل و قوانین امنیتی شبکه رخ دهد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تلفن همراه یا کامپیوتر خود را به یک شبکه اینترنت دیگر متصل کرده و سپس، برای ورود به حساب کاربری اینستاگرام تلاش کنید.

از یک دستگاه دیگر برای ورود به اینستاگرام تلاش کنید

جالب است بدانید که حتی دستگاهی که برای ورود به اینستاگرام از آن استفاده می‌کنید هم می‌تواند باعث بروز مشکل در دسترسی به حساب کاربری‌تان شود. یکی از راه‌حل‌هایی که برای رفع مشکل ورود به حساب اینستاگرام می‌توانید امتحان کنید، استفاده از دستگاه‌های دیگر است.


 ورود به حساب اینستاگرام


به عنوان مثال، اگر با تلفن همراه خود نمی‌توانید وارد حساب کاربری شوید، بهتر است این مشکل را در کامپیوتر یا لپ تاپ خود نیز امتحان کنید. البته به عنوان یک راه حل دیگر، می‌توانید از مرورگرهای مختلف از قبیل گوگل کروم، موزیلا، اپرا، سافاری و ... نیز استفاده کنید.

حساب کاربری خود را دی اکتیو کنید

اگر برای ورود به اینستاگرام در اپلیکیشن مشکل دارید، بهترین راه، دی اکتیو یا غیر فعال کردن موقت حساب کاربری است. برای انجام این کار، می‌توانید از نسخه تحت وب این برنامه، استفاده کرده و برای چند ساعت، کاربری خود را دی اکتیو کنید. این کار در بسیاری از مواقع، جواب داده است و کاربران توانسته‌اند مجددا و از طریق اپلیکیشن اینستاگرام، وارد حساب کاربری خود شوند.
برای دی‌اکتیو کردن موقت حساب کاربری اینستاگرام، می‌توانید مراحل زیر را دنبال نمایید:
1.    ابتدا از طریق وب سایت اینستاگرام، وارد حساب کاربری خود شوید.
2.    وارد بخش Edit profile شوید.
3.    گزینه Temporarily Disable Account را انتخاب کنید.
4.    علت دی اکتیو کردن حساب را تعیین کرده و دوباره، گزینه Temporarily Disable Account را انتخاب نمایید.
بعد از انجام مراحل بالا، چند ساعت صبر کرده و دوباره برای ورود به اینستاگرام از طریق اپلیکیشن تلاش کنید. همان‌طور که گفته شد، تقریبا اکثر کاربران، توانسته‌اند دوباره وارد اپلیکیشن و برنامه اینستاگرام شوند.

شماره همراه خود را در اینستاگرام تغییر دهید

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، در زمان ثبت نام در اینستاگرام، از شما یک شماره همراه، درخواست می‌شود. این شماره به عنوان یکی از راه‌های شناسایی شما توسط اینستاگرام، محسوب می‌شود. البته در صورت تمایل و هر زمان که خواستید، می‌توانید با ورود به حساب کاربری خود، این شماره موبایل را تغییر دهید.
در صورتی که تنها از طریق اپلیکیشن نمی‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید، عوض کردن شماره همراه، می‌تواند یک راه‌حل خوب و قابل اعتماد باشد. برای انجام این‌کار، باید مراحل زیر را دنبال نمایید .
1.    ابتدا از طریق وب سایت اینستاگرام، وارد حساب کاربری خود شوید.
2.    وارد پروفایل خود شده و گزینه Edit profile  را انتخاب کنید.
3.    گزینه Phone number را انتخاب کرده و شماره تلفن همراهتان را تغییر دهید.
اگر به دنبال این هستیم که چگونه وارد اکانت قبلی اینستاگرام خود شویم نیز می توانید پس از انجام این مراحل، دوباره وارد اپلیکیشن اینستاگرام شده و این‌بار، گزینه "فراموشی رمز عبور" را انتخاب کنید. در این مرحله، یک لینک به شماره همراه جدیدی که وارد کرده‌اید، ارسال می‌شود. از طریق این لینک، می‌توانید یک پسورد جدید برای حساب خود، تعیین کنید. به احتمال بسیار زیاد، این‌بار و با استفاده از پسورد جدید، هیچ مشکلی برای ورود به حساب کاربری اینستاگرام نخواهید داشت.

استفاده از برنامه‌های کمکی

در صورتی که با هیچ‌کدام از روش‌های بالا نتوانستید وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید، باید از یک برنامه کمکی به نام " Parallel Space" استفاده کنید. این اپلیکیشن، به شما در ورود به حساب کاربری‌تان کمک می‌کند. بعد از دانلود برنامه و ورود به آن، اپلیکیشن اینستاگرام را پیدا کنید. سپس روی آن ضربه زده و گزینه " Add to Parallel Space" را انتخاب کنید. یک شورت‌کات برای اینستاگرام بسازید و از طریق آن، برای ورود به حساب کاربری خود، تلاش کنید.

بازگشت تلفن همراه به تنظیمات کارخانه

این مورد را به عنوان آخرین راه‌حل در نظر داشته باشید و تا حد امکان، سعی کنید از آن، استفاده نکنید. زیرا بازگشت به تنظیمات کارخانه، باعث می‌شود تمام اطلاعاتی که روی تلفن همراه خود ذخیره کرده‌اید (اپلیکیشن‌ها، فیلم‌ها، تصاویر، شماره‌ها و ...) پاک می‌شوند. با این‌حال، اگر هیچ‌کدام از روش‌های بالا، نتوانستند به شما در ورود به حساب کاربری خود کمک کنند، باید به ریست فکتوری موبایل خود فکر کنید.
بازگشت به تنظیمات کارخانه ممکن است در تلفن‌های همراه مختلف، مراحل متفاوتی داشته باشد. به عنوان یک نکته مهم، توصیه می‌کنیم حتما قبل از انجام این کار، یک بک آپ از اطلاعات دستگاه موبایل خود بگیرید.

حل مشکل فراموش کردن رمز عبور

همه روش‌هایی که در قسمت‌های قبل مطرح کردیم، در مواقعی کاربرد خواهند داشت که شما به نام کاربری و کلمه عبور خود دسترسی داشته باشید. اما در بسیاری از مواقع، کاربران پسورد خود را فراموش کرده‌اند و به همین دلیل، نمی‌توانند وارد حساب کاربری خود شوند. برای رفع این مشکل، باید رمز عبور یا پسورد خود را بازیابی کرده و مجدد برای ورود به اینستاگرام، تلاش کنید.
بعد از ورود به برنامه اینستاگرام، در زیر قسمت وارد کردن اطلاعات کاربری، یک گزینه تحت عنوان "Forget Password" را مشاهده می‌کنید. برای بازیابی پسورد خود، باید روی این گزینه ضربه بزنید و وارد صفحه بعد شوید. در صفحه جدید، از شما خواسته می‌شود که آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که باید دقیقا همان ایمیل یا شماره‌ای را وارد نمایید که در زمان ثبت نام، آن‌ها را تایید کرده‌اید.
بعد از وارد کردن آدرس ایمیل یا شماره همراه، یک لینک برای شما ارسال می‌شود. با ورود به این لینک، می‌توانید یک رمز عبور جدید برای حساب کاربری خود در اینستاگرام، اختصاص دهید. بعد از اینکه تمام مراحل بالا را با موفقیت سپری کردید، باید دوباره وارد اپلیکیشن شده و با پسورد جدید، وارد حساب خود شوید.

حل مشکل فراموش کردن نام کاربری اینستاگرام

ممکن است به هر دلیلی، به نام کاربری خود در اینستاگرام، دسترسی نداشته باشید. در این مواقع، نمی‌توانید وارد حساب کاربری‌تان شوید. البته پیدا نام کاربری یا همان یوزرنیم، ساده‌تر از بازیابی پسورد یا رمز عبور است. برای رفع این مشکل، می‌توانید وارد کاربری یکی از دوستان یا فالوورهای خود شوید. پس از آن، در لیست فالووینگ‌های او، به دنبال حساب خودتان باشید. در این قسمت، می‌توانید نام کاربری خود را مشاهده نمایید.
به عنوان یک روش دیگر، می‌توانید وارد اینستاگرام شوید و در بخش جستجوی برنامه، بخشی یا قسمتی از نام کاربری خود را که در خاطرتان مانده است، وارد کنید. Instagram لیستی از کاربرهای مختلف را به شما نمایش می‌دهد و در نهایت با اندکی گشتن، می‌توانید حساب کاربری خود را پیدا کنید.

سخن آخر

اینستاگرام به قدری در میان کاربران محبوب شده است که حتی نمی‌توانیم چند ساعت از آن دور شویم. به همین دلیل، زمانی که نمی‌توانیم وارد حساب کاربری خود شویم، کلافه شده و به سرعت به دنبال یک راه‌حل هستیم. در این مقاله، ضمن بررسی دلایل مختلفی که می‌توانند منجر به ناتوانی شما در ورود به حساب اینستاگرام شوند، راه‌حل‌های متناسب با هر کدام را نیز بررسی کردیم.
امیدواریم بعد از خواندن این مقاله، توانسته باشید دوباره وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید. البته در پایان توصیه می‌کنیم که مراقب نفوذ بیش از حد این شبکه اجتماعی، روی زندگی خود باشید!


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26136
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید