امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

چطور و کجا از شرکتهای لوله بازکنی شکایت کنیم؟


1401/07/27
کد خبر : 28290
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 16 نفر

گرفتگی چاه های فاضلاب و نیاز زیاد به خدمات لوله بازکنی باعث شده است تا تیم و افراد زیادی وارد این حوزه شوند. متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی بر فعالیت های این صنف مشکلات زیادی بوجود آمده و اغلب افراد از نحوه ارائه خدمات آنها ناراضی هستند. تصور کنید لوله های فاضلاب دچار گرفتگی شده اند و تیم لوله بازکن بعد از کلی خرابکاری و کثیفکاری در نهایت نه تنها نمی تواند مشکل را رفع کند، بلکه آن را صد چندان می کند. اگر تجربه این شرایط را داشته اید، لازم است بدانید که با شکایت و پیگیری می توانید مجوز فعالیت این گروه از افراد را لغو کنید و با ادامه پیدا کردن این زنجیره قطعا تیم های لوله بازکنی در بهبود خدماتشان تلاش می کنند. اما می دانید که چطور و کجا می توانید از شرکت های لوله بازکنی شکایت کنید؟ آدرس اتحادیه لوله بازکنی کجاست؟ کدام خدمات این تیم ها مشمول شکایت و پیگیری قانونی هستند؟ در ادامه به تمام این سوالات پاسخ می دهیم.

نحوه شکایت از لوله بازکنی

رایج ترین تخلفات با تیم های لوله بازکنی

ورود شرکت های لوله بازکنی غیرمجاز و افراد سودجو به این حوزه باعث شده است در طول روز مشکلات بسیار زیادی بوجود آید. کلاهبرداری ها و جرم هایی که در این زمینه رخ می دهند برخی به دلیل مهارت نداشتن لوله بازکن بوده و تعدادی نیز سوء استفاده از عدم آگاهی مشتری و دریافت دستمزدهای غیر قانونی و نجومی می باشند. به عنوان مثال از رایج ترین این تخلفات که در اتحادیه لوله بازکنی تهران به ثبت میرسند عبارتند از:

باز کردن لوله فاضلاب با محلول های گران قیمت

از راه های کلاهبرداری شرکت های لوله بازکنی می توان به استفاده از محلول ها اشاره کرد. لازم است بدانید که محلول هایی که برخی از افراد سودجو در این زمینه استفاده می کنند هیچ تفاوتی با محلول های معمولی نداشته و نباید فریب نایاب بودن و قیمت بالای آنها را بخورید. در واقع این یک روش برای کلاهبرداری و فریب دادن مشتری می باشد تا دستمزد را افزایش دهند.

کلاهبرداری شرکت های لوله بازکنی

کلاهبرداری با لوله بازکنی فنر سه نظام

مانند تمام مشاغل خدماتی، لوله بازکنی نیز دارای نرخ های مصوب می باشد که توسط اتحادیه ارائه میشود. اما برخی از تیم های تخلیه چاه فاضلاب و لوله بازکن ها به بهانه های مختلف به این نرخ ها توجه نداشته و در نهایت دستمزدهای زیادی را دریافت می کنند. به عنوان مثال، لوله بازکنی با سه نظام از موارد جدیدی می باشد که لوله بازکنی ها تا 3 و 4 برابر بیشتر از قیمت لوله بازکنی با فنر دستمزد دریافت می کنند. این در حالیست که قیمت این خدمات تفاوت زیادی با هم ندارد.

در این روش کلاهبرداری که بسیار رایج می باشد، ابتدا از فنرهای کوتاه 3 متری استفاده میشود. سپس برای فریب مشتری اعلام می کنند که نیاز به فنرهای بزرگ با سرمته داریم. به همین دلیل حداقل 700 تا 800 هزار تومان برای این خدمات دستمزد دریافت می کنند.

تخریب و آسیب وارد شدن به لوله و تاسیسات

عدم مهارت و تجربه و استفاده نکردن از تجهیزات بروز باعث میشود تا برای رفع مشکلاتی از قبیل تشخیص ترکیدگی لوله و تخلیه چاه و غیره بخش هایی از کف ساختمان یا دیوار تخریب شود. در نهایت دستمزدهای زیاد برای انجام اینکارها دریافت میشود که اشتباه است. شرکت های معتبر و پیشرفته با استفاده از ابزار این خدمات را بدون تخریب انجام داده و تیم لوله بازکن نباید دستمزد زیاد برای زمان بر شدن خدمات به دلیل نبود تجهیزات از مشتری دریافت کند.

لوله بازکنی با فنرهای مخصوص

از دیگر راه های کلاهبرداری لوله بازکنی می توان به استفاده از فنرهای مخصوص اشاره کرد. ممکن است تیم لوله بازکن بعد از مراجعه و بررسی محل به شما بگویند که باز کردن این گرفتگی نیاز به فنرهای مخصوص با مته های الماسه و غیره دارد و در نهایت دستمزدهای بالا دریافت کنند. لازم است بدانید که نرخ این قبیل خدمات شبیه به لوله بازکنی با فنر برقی است و نباید فریب این قبیل حرف ها را بخورید.

لوله بازکنی با فنرهای مخصوص

در حالت کلی هرگونه تخلف در زمینه تخلیه چاه، لوله بازکنی، تشخیص ترکیدگی لوله، لوله کشی و غیره را می توانید از روش های کاملا قانونی پیگیری کنید.

چطور از شرکت های لوله بازکنی شکایت کنیم؟

حال سوال این است که بعد از تشخیص کلاهبرداری لوله بازکنی، چطور و کجا می توانیم شکایت کنیم؟ آیا مرجع خاصی برای ارائه گزارش تخلف لوله بازکنی وجود دارد؟ لازم به ذکر است که برخلاف سایر مشاغل، شرکت های لوله بازکنی دارای اتحادیه مستقل نمی باشند و دلیل اصلی زیاد بودن کلاهبرداری ها نیز همین مساله است. لوله بازکن ها از نبود اتحادیه سوء استفاده نموده و به همین دلیل براحتی مرتکب خطا میشوند. اما توجه داشته باشید که تمام شرکت های لوله بازکنی زیر نظر اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان فعالیت دارند و در واقع زیرمجموعه ای از آن به شمار می روند.

برای شکایت از شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه تهران سه روش وجود دارد که عبارتند از:

  • طرح شکایت در شورای حل اختلاف و تنظیم شکایت و تکمیل اطلاعات لازم
  • مراجعه حضوری به اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران
  • تماس تلفنی با 77531401 و 77512226 و ثبت شکایت

اتحادیه لوله بازکنی تهران کجاست؟

همان طور که اشاره شد، اتحادیه لوله بازکنی تهران زیر نظر اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان فعالیت دارد و برای هرگونه خدمات و پیگیری می توانید از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

  • نشانی: تهران، خیابان انقلاب، ابتدای خیابان شریعتی، کوچه سمنان، پلاک 10
  • شماره تماس: 77531401 – 77512226

چطور از کلاهبرداری لوله بازکنی ها جلوگیری کنیم؟

بهترین کار همیشه این است که بتوانید جلوی هرگونه تخلف و کلاهبرداری را بگیرید تا از مشکلات مربوط به شکایت و پیگیری آسوده باشید. جلوگیری از کلاهبرداری تیم های لوله بازکنی کار سختی نیست و کافیست کمی در زمان انتخاب تیم های لوله بازکنی دقت کنید. از بهترین راه ها برای جلوگیری از تخلفات لوله بازکن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استعلام قیمت و نرخ هر یک از خدمات از اتحادیه لوله بازکنی
  • استفاده از خدمات تیم ها و شرکت های معتبر و شناخته شده در این حوزه
  • عدم استفاده از خدمات تیم های لوله بازکنی که دستمزدهای بیش از اندازه ارزان دریافت می کنند (دستمزدهای ارزان در اغلب مواقع به دلیل نداشتن مهارت و تجربه و تجهیزات است)

در تهران تیم ها و شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه بسیار با سابقه فعالیت دارند و بدون شک انتخاب آنها می تواند مشکلات کلاهبرداری و شکایت و پیگیری را به طور کامل از بین ببرد. به عنوان مثال، شرکت های معتبری همچون شرکت لوله بازکنی تهران سماء، لوله بازکنی سهامی و لوله بازکنی خدمات فنی تهران از جمله این موارد هستند. تمام این شرکت ها زیر نظر اتحادیه فعالیت داشته و بر اساس قوانین و نرخ های ارائه شده توسط این سازمان ها خدمات را در شمال، غرب و جنوب و شرق تهران ارائه می دهند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28290
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید