امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

چطور ذهن کودکم را تقویت کنم؟


1401/07/27
کد خبر : 27023
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

اگر کودک شما از آن دسته کودکانی ست که به آموزش و یادگیری علاقه مند است، شما مشکلی از بابت انتخاب اسباب بازی مناسب نخواهید داشت. اما اگر کودک دلبند شما کمی شیطنت را ترجیح می دهد و از زیر آموزش ها در می رود برای شما ایده هایی داریم که می توانید با استفاده از آن ها ذهن و جسم کودک را ورزیده کنید.
چند مورد اسباب بازی به شما معرفی خواهیم کرد که تمامی کودکان، حتی آن هایی که از آموزش لذت نمی برند شیفته ی آن ها خواهند شد.

بازی های فکری و گروهی

بازی های فکری و گروهی یکی از بهترین انتخاب ها برای کودکان است. این محصولات به صورت خاص و با رعایت نکات آموزشی طراحی می شوند. به این صورت که در طول بازی کودک در کنار هیجان و رقابت مهارت های ذهنی اش را نیز پرورش می دهد. به دلیل گروهی بودن بازی ها می توانید از دوستان فرزندتان دعوت کنید تا او را همراهی کنند. به این صورت کودک دلبند شما در یک محیط هیجان انگیز آموزشی قرار می گیرد که موجب پرورش ذهنش می شود.

پازل ها

پازل ها یکی از بهترین اسباب بازی ها هستند. پازل را می توان جز محصولاتی دانست که هیچ محدودیت سنی ندارد و برای تمامی افراد در تمامی سنین و با سلایق متفاوت مناسب است. اما اگر با خودتان فکر می کنید که پازل می تواند حوصله سر بر باشد باید بگوییم که اشتباه می کنید! پازل ها تصاویری هستند که نیاز به کامل شدن دارند و اگر شما کودک تان و علایقش را بشناسید قطعا تصویری را تهیه می کنید که او از طرفدرانش است، مانند اسپایدر من یا انیمیشن فروزن و... به این صورت کودک تان بسیار هیجان زده خواهد شد تا تصویر شخصیت مورد علاقه اش را هرچه سریع تر تکمیل کند و به آن افتخار کند. پازل ها روی ذهن کودکان اثرات بسیار مثبتی می گذارند. آرامش بخش هستند و خلاقیت کودک را غلغلک می دهند. شک نکنید که باید خرید پازل را در لیست کارهایی که قرار است برای تقویت ذهن کودکتان انجام دهید، قرار بدهید.


بازی های فکری و گروهی

اسباب بازی های ورزشی


از قدیم گفته اند عقل سالم در بدن سالم! اگر شما هم به این ضرب المثل معتقد هستید باید بگویم که با هم، هم عقیده هستیم. کودکان در سنین پایین علاوه بر تقویت ذهن نیاز به تقویت جسم نیز دارند و تجربه ثابت کرده است که کودکان ورزشکار همیشه از دوستانشان فعال تر هستند و در حل مسائل بهتر عمل می کنند. اسباب بازی های ورزشی در کنار تقویت مهارت های فیزیکی، موجب افزایش اعتماد به نفس کودک و بالا بردن حس کنجکاوی و کند و کاو او می شود. کودکی که کنجکاو است، بیشتر می پرسد، بیشتر می بیند، تا جایی که می تواند می شنود و به این ترتیب ذهن فعال تری خواهد داشت.
اگر کودک شما از آن دسته کودکان باهوش اما فعال و آموزش گریز است باید از راه هایی که به شخصیت او می خورد او را به فعالیت ذهنی نزدیک کنید. اگر او شخصیت اجتماعی دارد یا از فانتزی ها لذت می برد او را به بازی های فکری و گروهی تشویق کنید. اگر کودکی آرام با علایق خاص است برای او پازل تهیه کنید تا در خلوتش با آرامش به علایقش بپردازد و اگر کودکتان به فعالیت های جسمی علاقه مند است اسباب بازی های ورزشی بهترین انتخاب برای اوست.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27023
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید