امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

چرخ و فلک عین دبی (بزرگترین در دنیا)


1401/07/27
کد خبر : 28185
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 19 نفر

دبی با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان یکی از جذاب‌ترین شهرهای خاورمیانه به‌حساب می‌آید. این شهر کوچک هرروزه با سازه‌های شگفت‌انگیزش توجه مسافرهای زیادی را از سراسر دنیا به خودش جلب می‌کند. آسمان‌‌خراش‌های دبی بسیار تماشایی هستند. در این شهر می‌توانید از بلندترین ساختمان دنیا به شهر نگاه کنید یا در بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان گشتی بزنید. در دبی بزرگ‌ترین آکواریوم جهان انتظارتان را می‌کشد تا دنیای هیجان‌انگیز زیر آب را به شما نشان بدهد. در بین این جاذبه‌ها، چرخ و فلک عین دبی شاهکاری دیگر است که بازدید از آن را به شما پیشنهاد می‌کنم. برای رفتن به دبی هم پیشنهاد می‌نیم قبلش مقاله آموزش خرید بلیط هواپیما دبی را مطالعه کنید.

چرخ و فلک عین دبی کجاست؟

همان طور که از اسم این چرخ و فلک مشخص است، این سازه یکی از جاذبه‌های دبی است. باید برای بازدید از آن به کشور امارات متحده سفر کنید. چرخ و فلک چشم، از هرجای دبی خودنمایی می‌کند؛ اما برای سوارشدن و تماشای نزدیک آن باید به جزیره مصنوعی بلوواترز (Bluewaters Island) بروید. این جزیره مصنوعی در دل آب‌های خلیج فارس است. در اطراف چرخ‌وفلک هتل‌های بسیار لوکس، فروشگاه‌های بزرگ و ساختمان‌های چشمگیر دیگری هم ساخته‌اند.

معرفی چرخ و فلک عین دبی

 معرفی چرخ و فلک دبی



چرخ‌وفلک‌سواری از آن دسته بازی‌هایی است که روزهای کودکی را برایمان یادآوری می‌کند. تماشای منظره‌های اطراف و رسیدن به بالاترین بلندای آن همه را هیجان‌زده می‌کند. حالا بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک دنیا در دبی است که سوارشدن در آن تجربه‌ای بی‌نظیر می‌شود. در هرجای این شهر که باشید، این چرخ‌وفلک پیداست. چرخ و فلک چشم دبی محبوبیت زیادی دارد و آن را به‌عنوان یکی از نمادهای شهر می‌شناسند.

تاریخچه ساخت چرخ و فلک عین دبی

اگر کمی به تاریخچه دبی نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که این منطقه کاملاً کویری و بدون هیچ جاذبه‌ای بود. سرمایه‌گذاران و تجار با ساخت ساختمان‌های شگفت‌انگیز، دبی را به یکی از برجسته‌ترین شهرهای خاورمیانه تبدیل کرده‌اند. در حال حاضر هنوز هم هزاران ایده شگفت‌انگیز برای سازه‌های چشمگیر در دبی ارائه می‌دهند. یکی از ایده‌ها ساخت بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک دنیا بود. ساخت این جاذبه گردشگری به سال 2015 برمی‌گردد. از همان اول، همه منتظر بودند تا این سازه فوق‌العاده را ببینند. ساخت چرخ وفلک عین دبی، هشت سال طول کشید و در 21 اکتبر 2021 از آن رونمایی کردند. برای طراحی این سازه از چرخ‌وفلک لندن الهام گرفته‌اند. طراحی و اجرای این پروژه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها در دنیای مهندسی است. شرکت‌های بزرگ و مشهور هیوندای و استارنث وظیفه طراحی و اجرای آن را برعهده داشتند.

علت نام‌گذاری چرخ و فلک عَین دبی

این سازه را به اسم چرخ و فلک عین دبی می‌شناسند. عین در زبان عربی به معنی چشم است. زمانی که از دور به این سازه بزرگ نگاه کنید، مثل چشم به نظر می‌رسد. این چرخ‌وفلک نقش چشمی را دارد که با آن می‌توانید تمام دبی را ببینید.

ویژگی چرخ و فلک عین دبی

ویژگی های چرخ و فلک دبی


بلندای این چرخ‌وفلک به بیشتر از 250 متر می‌رسد؛ پس با سوارشدن در آن می‌توانید تا نزدیک ابرها بروید. به همین خاطر این سازه بین چرخ‌وفلک‌های معروفی مثل چرخ‌وفلک لندن و چرخ‌وفلک لاس وگاس نوادا جایگاه اول را دارد. بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک دنیا، 48 اتاقک دارد و می‌تواند هم‌زمان 1750 نفر را جابه‌جا کند. حداکثر ظرفیت هر کابین 40 نفر است. زمانی که سوار این چرخ‌وفلک بشوید، سفر 38دقیقه‌ای شما شروع می‌شود. هر لحظه از این سفر کوتاه بسیار هیجان‌انگیز است. چشم‌انداز زیبای خط ساحلی و منظره‌های تماشایی از جلوی چشم‌هایتان می‌گذرد؛ البته سرعت چرخش دستگاه بسیار آرام است تا به‌خوبی از تماشای این مناظر لذت ببرید.

مقاوم‌سازی چرخ و فلک عین دبی

برای ساختن این سازه از 9 هزار تن آهن استفاده کرده‌اند. این عدد حتی از مقدار آهن استفاده‌شده در برج ایفل هم بیشتر است؛ پس انتظار سازه‌ای عظیم‌الجثه را داشته باشید. وزن کلی سازه به 10 هزار تن می‌رسد. برای محکم‌سازی چرخ‌وفلک از پایه‌هایی با وزن 7000 تن استفاده کرده‌اند. در ساخت این سازه از 92 کابل استفاده کرده‌اند که درازای هرکدام به 2400 کیلومتر می‌رسد. به همین خاطر در برابر طوفان‌های شن و زلزله بسیار مقاوم است. حتی لازم نیست نگران قطع‌شدن برق باشید. همه کابین‌ها برق اضطراری دارند و به ژنراتوری قوی متصل هستند. در هر کابین سنسورهای آتش‌نشانی، دوربین‌های مداربسته و تجهیزات نجات هم گذاشته‌اند.

امکانات رفاهی چرخ و فلک چشم دبی

کابین های اختصاصی چرخ و فلک دبی 


یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌ها در چرخ و فلک چشم دبی، داشتن کابین‌های متفاوت است. هرکدام از این کابین‌ها امکانات مختلفی دارد.

کابین بیسیک یا استاندار

کابین‌ها بیسیک، ساده‌ترین نوع کابین‌ها در این چرخ‌وفلک است که قیمتی مناسب دارد. ظرفیت این کابین به 40 نفر می‌رسد. در این کابین خدماتی رفاهی و پذیرایی برای گردشگرها فراهم نیست. حتی خود میزبان‌ها و مسافرها اجازه خوردن نوشیدنی یا خوراکی را در این کابین ندارند. هزینه بلیط این کابین برای بزرگ‌سال 130 درهم امارات و برای کودکان بین سه تا 12 سال 100 درهم است.

کابین لانژ پلاس

کابین‌های لانژ پلاس نوع دیگری از اتاقک‌های چرخ و فلک چشم دبی است. فضای ظاهری این کابین با کابین بیسیک فرقی ندارد؛ اما مهمان‌های این کابین برای سوارشدن به چرخ‌وفلک می‌توانند از سالن ورودی رو به دریا استفاده کنند. این سالن نمایی بسیار جذاب دارد. اگر مهمان کابین لانژ پلاس باشید، با نوشیدنی خانگی از شما میزبانی می‌کند. هر بلیط کابین لانژ پلاس 175 درهم ارزش دارد.

کابین وایب پلاس

کابین وایب پلاس امکانات بیشتری نسبت به کابین‌های قبلی دارد. افرادی که بلیط این کابین را دارند، از ورودی رو به دریا، وارد کابین می‌شوند. برای این مهمان‌ها نوشیدنی‌های الکلی و غیرالکی را سرو می‌کنند که هرکس می‌تواند دو نوشیدنی انتخاب کند. اگر این بلیط را بخرید، دیگر لازم نیست در صفی طولانی برای سوارشدن به چرخ‌وفلک منتظر بمانید. در سالن انتظار هم انواع تنقلات و نوشیدنی فراهم است تا از آن استفاده کنید. هزینه بلیط برای این کابین، 200 درهم امارات است.

کابین پرومیوم

مهمان‌های کابین پرومیوم می‌توانند از سالن ورودی رو به دریا سوار چرخ‌وفلک بشوند. تمدیدکردن مدت‌زمان حضور در سالن ورودی، یکی از ویژگی‌های خوب این بلیط است. در کابین پرمیوم، سه نوع نوشیدنی برای مهمان‌ها فراهم کرده‌اند. خوردن نوشیدنی خنک و تماشای منظره‌های بی‌نظیر روزتان را به‌یادماندنی می‌کند. اگر دستی بر حرفه عکاسی دارید، عکس‌هایتان از این مناظر تماشایی می‌شود. قیمت بلیط این کابین بیشتر از 380 درهم است.

کابین خانوادگی و کابین خانوادگی پلاس

اگر همراه با خانواده به سفر رفته‌اید، خوب است کابین خانوادگی را انتخاب کنید. این کابین را برای خانواده‌های چهارنفره آماده کرده‌اند. فراموش نکنید که در کابین‌های خانوادگی از پذیرایی و خوراکی خبری نیست؛ ولی در کابین خانوادگی پلاس یک میان‌وعده و نوشیدنی برایتان سرو می‌کنند. اگر قصد دارید کابین خانوادگی را اجاره کنید، باید برای خرید بلیط 370 درهم بپردازید. قیمت بلیط کابین خانوادگی پلاس هم 450 درهم است.  

کابین سلبریت کلوپ (کابین جشن)

کابین‌های سلبریت، کابین‌های ویژه‌ای هستند که می‌توانید جشن، دورهمی مهم، جلسه‌های مهم کاری و... را در آن برگزار کنید. در این کابین فقط افرادی حق ورود دارند که اسمشان در لیست شما باشد. در کابین جشن از شما و مهمان‌هایتان به‌خوبی با نوشیدنی و غذاهای خوش‌مزه پذیرایی می‌کنند؛ البته بلیط این کابین قیمت بسیار گرانی دارد. باید برای خریدش بیشتر از 1800 درهم بپردازید. خوب است بدانید افراد کوچک‌تر از 21 سال نمی‌توانند این کابین را کرایه کنند.

کابین سلبریت پلاس (جشن پلاس)

اگر کابین سلبریت پلاس، متفاوت‌ترین کابین در چرخ و فلک عین دبی است که اغلب ثروتمندها آن را اجاره می‌کنند. در این کابین‌ها مهمانی‌های لوکسی را برگزار می‌کنند و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی می‌سازند. ظرفیت این کابین تا 40 نفر است. در این کابین انواع غذاهای خوش‌مزه و نوشیدنی و میان‌عده را آماده می‌کنند. متصدی کافه هم هست که از مهمان‌ها پذیرایی کند. اجاره بلیط این کابین بیشتر از 4700 درهم است.

نکات بازدید از چرخ و فلک عین دبی

 مشخصات چرخ و فلک دبی

ساعت بازدید

برای بازدید از چرخ و فلک عین دبی می‌توانید از ساعت 12 ظهر تا 10 شب به جزیره مصنوعی بروید. اگر بلیط را هم تهیه کرده‌اید، کمی زودتر خودتان را به آنجا برسانید. معمولاً صف افرادی که منتظر سوارشدن در این چرخ‌وفلک هستند، بسیار طولانی است.

سرویس بهداشتی

 یادتان نرود که کابین‌های چرخ‌وفلک سرویس بهداشتی ندارد؛ ولی می‌توانید از سرویس بهداشتی‌های محوطه استفاده کنید.

محدودیت سنی

برای سوارشدن در این چرخ‌وفلک محدودیت سنی وجود ندارد؛ اما افرادی که کمتر از 16 سال هستند به‌تنهایی نمی‌توانند بلیط را تهیه کنند. آن‌ها باید همراه با بزرگ‌سالی که سنش بیشتر از 21 سال است، سوار چرخ‌وفلک بشوند.

دیگر نکات بازدید از چرخ‌وفلک

چرخ و فلک عین دبی بسیار آهسته می‌چرخد؛ پس از بابت سرگیجه‌گرفتن یا تهوع خیالتان راحت باشد؛ ولی اگر از ارتفاع زیاد می‌ترسید یا در این  وضعیت نفستان تنگ می‌شود، بهتر است این چرخ‌وفلک را امتحان نکنید. در این چرخ‌وفلک محدودیتی برای پوشش نگذاشته‌اند. یادتان باشد اجازه بردن چمدان یا ساک‌های بزرگ را به داخل کابین ندارید.
چرخ وفلک عین دبی از مشهورترین سازه‌های جهانی است. زمانی که سوار آن می‌شوید، تا قلب آسمان می‌روید و خلیج فارس در زیر پاهایتان گسترده‌تر می‌شود. این چرخ‌وفلک از مهم‌ترین جاهای دیدنی در دبی است و ساخت آن، تأثیر مهمی در جذب گردشگرهای دبی گذاشته است. اگر قصد رفتن به دبی را دارید، همین حالا برای خرید بلیط مدنظرتان اقدام کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28185
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید