امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

چرا کسب و کارهای آنلاین باید از خدمات سئو استفاده کنند؟


1401/07/27
کد خبر : 26003
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 20 نفر

همانطور که حتما می‌دانید لازمه موفقیت در تمامی کسب و کارها این است که توسط دیگر افراد دیده شود؛ این موضوع برای کسب و کارهای آنلاین نیز صدق می‌کند. اما چگونه باید محصولات و یا خدمات خود را به دیگر افراد نشان دهیم؟ این همان چیزی است که ما در ادامه مطلب قرار است بدان بپردازیم. بنابراین اگر در جستجوی راه‌حلی برای دیده شدن و در نتیجه آن موفقیت در کسب و کار آنلاین خود هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

اهمیت سئو برای موفقیت کسب و کارهای آنلاین

همانطور که در مقمه به آن اشاره نمودیم، تمامی کسب و کارها برای دستیابی به موفقیت باید خدمات و محصولات خود را به دیگران نشان دهند تا افراد در صورت تمایل نسبت به خرید محصولات و استفاده از خدمات آن‌ها قدام نمایند.
حتما دیده‌اید هنگامی که به دنبال محصول و یا خدماتی در موتورهای جستجوگر اعم از گوگل، هستید، چندین سایت مختلف به شما نمایش داده می‌شود و شما یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و وارد سایت می‌شوید، اگر سایتی که انتخاب کرده‌اید، پاسخ نیازتان را به خوبی داده باشد که هیچ! اما اگر پاسخ نیاز خود را از سایت اول دریافت نکنید به سایت دیگری مراجعه می‌کنید تا در نهایت بتوانید پاسخی مناسب برای نیاز خود دریافت نمایید و این جستجو در اکثر اوقات در بین سایت‌های صفحه اول صورت می‌گیرد.
به بیان دیگر خیلی کم پیش می‌آید که به دیگر صفحات گوگل برای دریافت پاسخ سوال خود مراجعه کنید. اما این‌ها را بیان کردیم تا به چه برسیم؟ بله درست حدس زدید اگر می‌خواهید در کسب و کار اینترنتی خود موفق شوید، باید تلاش کنید تا سایت‌تان، رتبه‌ای در صفحه اول گوگل، کسب کند!
آمارها حاکی از آن است که حدود 85 درصد از کاربران از طریق موتورهای جستجو که در صدر آن‌ها گوگل قرار دارد با کسب و کارهای آنلاین مختلف، آشنا می‌شوند. خب این‌ها را گفتیم تا به اهمیت سئو در کسب و کارهای اینترنتی  آنلاین پی ببرید.
استفاده از خدمات سئو در کسب و کارهای آنلاین موجب می‌شود تا سایت شما به رتبه خوبی در نتایج گوگل، دست یابد و هر زمان فردی به دنبال خدماتی که شما ارائه می‌دهید، باشد سایت شما به او نمایش داده شود.
تمامی مدیران وبسایت‌ها هدفشان از طراحی سایت این است که سایت‌شان توسط دیگر افراد دیده شود، بنابراین همانطور که بیان کردیم، رقابت تنگاتنگی میان کسب و کارهای آنلاین وجود دارد. به عبارت دیگر طراحی سایت بدون استفاده از اصول سئو، کاری بیهوده بیش نیست. مطالعات صورت گرفته در این زمینه بیانگر این است که مهم‌ترین روش جذب مخاطب به سمت یک سایت، استفاده از اصول سئو می‌باشد.
اگر به تازگی کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی نموده و یا اینکه مدت زیادی از راه‌اندزای آن می‌گذرد، اما موفقیت چندانی در این زمینه، کسب نکرده‌اید، باید بگوییم که چاره کار شما، استفاده درست از خدمات سئو است.

خدمات سئو و مفهوم آن

نکته قابل توجه در خصوص خدمات سئو این است که این روزها، استفاده از خدمات سئو و نتیجه‌گیری از آن به سادگی گذشته نیست. دلیل این امر پیشرفت و هوشمند شدن الگوریتم‌های گوگل است که به طور پیوسته هم در حال به‌روزرسانی هستند.
به بیان دیگر حتی معنای سئو نیز تغییر یافته است؛ سئو در گذشته به معنای بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو بوده و هیچ توجه‌ای به نیاز کاربران و رفع آن نداشته، اما امروزه این معنا تغییر یافته و به معنای بهینه‌سازی وبسایت در وهله اول برای کاربران و سپس موتورهای جستجو است. در واقع با استفاده درست از خدمات سئو می‌توان وبسایت خود را متناسب با فهم کاربران و هم‌چنین منطق موتورهای جستجو طراحی نمود.
 به طور کلی استفاده از اصول سئو به الگوریتم‌های گوگل کمک می‌کند تا به درک درستی نسبت به موضوع و کیفیت وبسایت مورد نظر برسند و از همین طریق بتوانند رتبه مناسبی به سایت مورد نظر بدهند.
در واقع سئو یکی از ابزارهای مهم بازاریابی اینترنتی به شمار می‌رود. سئو یکی از بهترین ابزارها برای موفقیت در رقابت تنگاتنگ میان کسب وکارهای آنلاین است.
کسب و کارهای آنلاین و موفق پیوسته به دنبال راه‌حل‌هایی جهت افزایش بهره‌وری کاربران خود هستند. همانطور که حتما می‌دانید انجام چنین کارهایی بدون پرداخت هزینه، امکان‌پذیر نسیت، اما باید بگوییم که درآمد حاصل از آن بسیار بیشتر از هزینه‌های آن است. به این صورت که هر چه رتبه وبسایت شما در نتایج گوگل بهتر باشد، افراد بیشتری با محصولات و خدمات شما آشنا شده و از آن‌ها استفاده می‌کنند، همین امر موجب رونق کسب و کارتان و در نتیجه آن افرایش درآمد شما خواهد شد که اصلا قابل مقایسه با هزینه‌های ناشی از آن نیست.

مشتریان بالقوه را تبدیل به مشتریان واقعی کنید

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از سئو در کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی این است که می‌توان با استفاده درست از آن‌ها، مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل نمود که برای صاحبان کسب و کارهای مختلف، بسیار ارزشمند است. البته بدیهی است ک لازمه رسیدن به چنین موفقتی در کسب و کارهای اینترنتی، علاوه بر استفاده از اصول سئو به ارائه محصولات و خدمات با کیفیت بسیار عالی و متناسب با نیاز مشتریان نیز بستگی دارد. بنابراین ابتدا باید نیاز مخاطبان خود را به خوبی شناسایی کنید و متناسب با آنچه که نیاز مخاطب است، محصولات و خدمات مناسبی ارائه دهید. پس از آن تنها کاری که برای رسیدن به موفقیت و رونق کسب و کار خود باید انجام دهید این است که آن را به افراد مختلف، نشان دهید و این امر برای کارهای آنلاین تنها از طریق استفاده از اصول و خدمات سئو، امکان‌پذیر است.
اهمیت سئو برای کسب و کارهای اینترنتی، تنها به دیده شدن آن‌ها توسط دیگر افراد، محدود نمی‌شود. از جمله دیگر مزایای آن می‌توان به افزایش اعتبار و اعتماد به برند، برندینگ، نرخ بازگشت سرمایه بیشتر، هزینه کم مربوط به اصو سئو به نسبت به دیگر روش‌ها، افزایش ترافیک ورودی به صورت هدفمند و امکان بررسی رفتار مشتریان و کاربران اشاره نمود.
در واقع اغلب افراد به وبسایت‌هایی ک رتبه خوبی در نتایج گوگل دارند، بهتر اعتماد می‌کنند. آمارها حاکی از آن است که 98 درصد از افرادی که در فضای اینترنت در حال جستجو هستند، سایتی را که در صفحه اول نتایج قرار دارد را انتخاب می‌کنند!
هنگامی که افراد در موتورهای جستجو به دنبال پاسخی برای رفع نیاز هستند و سایت شما در رتبه‌های اول نتایج باشد به مرور زمان موجب برندینگ شما و در نتیجه آن رونق کسب و کارتان خواهد شد.
با استفاده از خدمات سئو می‌توان رفتار مشتریان و کاربران را به خوبی بررسی نمود و می‌توان اطلاعات مفیدی اعم از  جمعیت شناختی، علایق، موقعیت جغرافیایی کاربران و ... کسب نمود.

فرآیند سئو شامل چه بخش هایی است؟

به طور کلی می‌توان فرآیند سئو را به دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم‌بندی نمود.
منظور از سئو داخلی، به کارگیری اصول سئو در سایت می‌باشد تا موتورهای جستجو بتوانند بهتر آن را جستجو نمایند. به طور کلی به انجام کارهایی اعم از انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تراکم منطقی آن در تمام متن، به کار بردن متن‌های جایگزین برای عکس‌ها، عناوین جذاب با طول مناسب و حاوی کلمات کلیدی، سئو داخلی می‌گویند.
اما منظور از سئو خارجی، ترویج هر چه بیشتر سایت با هدف کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل، است. از جمله اقدامات لازم جهت بهبود سئو خارجی، لینک‌سازی داخلی و خارجی می‌باشد که باید مانند دیگر اصول سئو به درستی استفاده شود.

بررسی چند آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای

حال که با دلایل استفاده از خدمات سئو به خوبی آشنا شدید، خوب است که چندین آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای را نیز بشناسید تا بتوانید از آن‌ها کمک گرفته و کسب و کار خود را رونق بخشید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا

 کسب و کار آنلاین
آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا یکی از حرفه ای ترین آژانس های خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ است که با داشتن مشتریان خارجی خدمات متنوعی را در زمینه بازاریابی آنلاین و سئو ارائه می دهد. ترا با ارائه بهترین خدمات در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ به دیده شدن کسب و کارهای آنلاین کمک شایانی می‌کند. ترا با ارائه خدماتی همچون طراحی وب سایت، خدمات برندینگ و دیجیتال مارکتینگ و سئو پیوسته در حال تلاش برای توسعه کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی است. بدین منظور به کسب و کارهای تازه راه‌اندازی شده و یا آن‌هایی که مدت‌ها از زمان راه‌اندازی‌شان می‌گذرد، اما نتیجه دلخواه خود را کسب نکرده‌اند کمک می‌کند تا در بازار رقابتی آنلاین به بهترین شکل، ظاهر شوند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ نوین

 کسب و کار آنلاین
آژانس دیجیتال مارکتینگ نوین نیز یکی دیگر از آژانس‌هایی است که به صورت حرفه‌ای در زمینه بازاریابی آنلاین، فعالیت می‌کند. آژانس نوین از همان ابتدای فعالیت خود، تصمیم به آغاز فصلی نو در بازاریابی دیجیتالی داشت و برای رسیدن به آن به خوبی، تلاش نمود تا بتواند در دراز مدت، نتیجه مثبت آن را ببیند. خوشبختانه اکنون با پشتکار قوی به موفقیت در این زمینه، دست یافته است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ نویان

 کسب و کار آنلاین
به عنوان یکی دیگر از آژانس‌هایی حرفه‌ای در زمینه بازاریابی دیجیتالی، می‌توان به آژانس دیجیتال مارکتینگ نویان، اشاره نمود. این آژانس، خدمات جامعی از جمله رپورتاژ آگهی، ویدئو مارکتینگ و ساخت ویدئو، سئو و بهینه‌سازی سایت و ... را به بهترین نحو ممکن به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

سئو و یا بهتر بگوییم بهینه‌سازی وب سایت برای کاربران و موتورهای جستجو، ترافیک سایت را تا حد زیادی، افزایش می‌دهد، بنابراین به هیچ عنوان اهمیت آن را برای کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی دست کم نگیرید. از اینکه وقت ارزشمندتان را برای مطالعه این مطلب، صرف نمودید، بی‌نهایت متشکریم. شما می‌توانید در بخش نظرات، سوالات و یا نظرات خود در این رابطه را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26003
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید