امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

چرا قطعات کامپیوتری را آنلاین بخریم؟


1401/07/27
کد خبر : 27860
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 20 نفر

پیش از انقلاب دنیای الکترونیک و ورود اینترنت به زندگیمان، خرید کردن کاری زمان بر و پر انرژی محسوب می شد. شما مجبور بودید دست کم نیمی از زمان مفید روزتان را برای گشتن در سطح شهر بگذرانید تا بتوانید کالای مورد نظرتان را با بهترین قیمت پیدا کنید. اما انقلاب اینترنتی و ظهور گوگل این کار را هم برایمان آسان تر انمود. اکنون، بدون اینکه از منزلتان بیرون بروید و در حالی که پشت سیستم خود نشسته اید، می توانید به آسانی و با چند کلیک، خرید آنلاین قطعات کامپیوتر را با بهترین قیمت انجام دهید.


 
 خرید آنلاین قطعات کامپیوتری

دشواری های خرید حضوری قطعات کامپیوتری

مطمئنا تاکنون برای خرید لپ تاپ و خرید گوشی موبایل به فروشگاه های نزدیک محل زندگی خود مراجعه کرده اید. به احتمال زیاد برایتان پیش آمده که گوشی مورد نظرتان با آن رنگ و مدلی که می خواهید، در فروشگاه های محلی موجود نباشد. یا مثلا برای پیدا کردن بهترین قیمت لپ تاپی که قصد خرید آن را دارید، به چندین فروشگاه سر بزنید و قیمت های مختلفی بشنوید. حتی ممکن است اگر یادداشت برندارید، پس از فروشگاه پنجم یا ششم قیمت ها را فراموش کنید یا از خاطرتان برود که کدام مغازه لپ تاپ را به کدام قیمت می فروخته است.
حتی ممکن است خیلی از فروشگاه های محلی با وجود داشتن مکان مشخص و ارتباط چهره به چهره، خدمات مورد نیاز شما را ارائه ندهند و پس از خرید کالای دیجیتال، نتوانید از خدمات پس از فروش آن به درستی استفاده کنید. گاها نیز فروشنده های تجهیزات الکترونیک، افرادی هستند که به صورت پاره وقت استخدام شده اند و اطلاعات تخصصی درباره کالا یا قطعه دیجیتال مد نظر شما ندارند.
همه این موارد به علاوه زمانی که برای رفت و آمد و گشتن در سطح شهر گذاشته اید، از سختی های خرید حضوری هستند و با این وجود، حتی امکان دارد در نهایت نیز نتوانید دستگاه دیجیتالی که دنبالش بودید را به دست آورید.



 خرید آنلاین قطعات کامپیوتری

مزایای خرید آنلاین قطعات کامپیوتری

خرید اینترنتی قطعات کامپیوتری هم دشواری های خرید حضوری را ندارد، هم مزایایی دارد که با هم مرور خواهیم نمود.

خرید راحت تر و صرفه جویی در زمان

حاضر شدن و بیرون رفتن از منزل، ترافیک و زمان رفت و برگشت، گشتن در سطح شهر، پرس و جو از فروشگاه های حضوری؛ همه این ها زمانی را از شما دریافت می کند که اگر صرف این کار نمی شد، می توانست بازدهی بیشتر و نتیجه مفیدتری به همراه داشته باشد. شما می توانید به راحتی در خانه خود و پشت سیستم بنشینید، قطعه کامپیوتری مورد نظرتان را جستجو کنید و با چند کلیک آن را در چندین فروشگاه بیابید.

قیمت مناسب تر

فروشگاه هایی که قطعات دیجیتال و کامپیوتری را به صورت اینترنتی عرضه می کنند، معمولا یا بدون واسطه یا با حداقل تعداد واسطه ها آن کالا را به دست شما می رسانند. بنابراین می توانید از پایین تر بودن قیمت خرید اینترنتی نسبت به خرید حضوری مطمئن باشید. به علاوه اغلب سایت های فروش اینترنتی در مناسبت ها یا جشنواره های گوناگون، تخفیفات متنوعی را در نظر می گیرند که می توانید با یک جستجوی ساده از آن ها باخبر شده و یک خرید باصرفه داشته باشید. مثلا در زمان خرید کارت گرافیک، انواع مختلف این قطعه کامپیوتر ممکن است شما را سردرگم کند و جستجوی آنلاین این مشکل را بر طرف می کند.


 خرید آنلاین قطعات کامپیوتری

تنوع بیشتر محصولات

تعداد کالاهای فروشگاه های فیزیکی به دلیل محدودیت فضا کمتر است؛ چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر رنگ و سایر دسته بندی ها. حتی به دلیل همین محدود بودن فضا، خیلی از قطعات کامپیوتری را در جای دیگری انبار می کنند و برای تحویل گرفتن آن، باید چند ساعت منتظر بمانید. در حالی که بستر اینترنت نیازی به این فضای فیزیکال ندارد و در فضای نامحدود آن می توانید انواع نامحدود قطعات کامپیوتری را ببینید، کالای خود را با همان رنگ و مدل مورد نظر بیابید و آن را خریداری کنید.

دریافت اطلاعات بیشتر و تخصصی تر

حوزه کامپیوتر و IT حوزه نامحدودی ست که روزانه در حال تغییر است. افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، باید افرادی به روز باشند و به دانش تخصصی روز اشراف داشته باشند. شما می توانید ریزترین جزئیات قطعات کامپیوتری را در بستر اینترنت به دست آورید؛ در حالی که نمی توانید انتظار داشته باشید فروشندگان فروشگاه های محلی تک تک این جزئیات را به خاطر داشته باشند تا بتوانند برای شما بازگو کنند. بنابراین فروشگاه های آنلاین وسایل کامپیوتری، منبعی از اطلاعات مورد نیاز شما هستند که می توانید با خیال راحت، هر چقدر زمان لازم است صرف کرده و از جزئیات قطعه الکترونیکی مورد نظر خود مطلع شوید.

امکان مقایسه به طور همزمان

خیلی از فروشگاه های اینترنتی که در حوزه فروش تجهیزات کامپیوتری و دیجیتال فعالیت دارند، از جدول ها و پنل های مقایسه ای برخورداند. به این صورت که شما می توانید با جستجوی نام وسیله یا قطعه کامپیوتری، شرح کاملی از آن را دریافت کرده و در جدولی جزئیات سخت افزاری آن را با دیگر مدل های مشابه مقایسه کنید.
در حالی که این مقایسه به صورت حضوری ممکن نیست یا زمان خیلی زیادی می گیرد، مقایسه آنلاین در یک نگاه تمام جزئیات مورد نظرتان را ارائه می کند.

امکان مشاهده نماد اعتماد و آگاهی پیدا کردن از خدمات پس از فروش

افرادی که خرید حضوری را به خرید آنلاین ترجیح می دهند، در بیان دلیل منطقی این انتخاب بیان می کنند که با خرید حضوری، فروشنده و فروشگاه را دیده و با اطمینان بیشتر خرید می کنند. فروشگاه های اینترنتی برای این نگرانی خریداران نیز چاره ای اندیشیده اند.
شما با بررسی نماد اعتماد سایت و تاریخ انقضای آن، می توانید از امن بودن خرید اینترنتی خود اطمینان حاصل کنید. همچنین برخی از فروشگاه های آنلاین قطعات کامپیوتری، ضمانت و گارانتی پس از فروش نیز دارند و در صورت خرابی یا سوختگی قطعه الکترونیکی می توانید پس از هماهنگی با کارشناسان سایت، قطعه را مرجوع کرده و یا از سایر خدمات بهره مند شوید. پس حتما پیش از خرید، از مطمئن بودن سایت و دریافت گارانتی مطمئن شوید.


خرید آنلاین قطعات کامپیوتری


 
سخن آخر
نکته ناگفته ای باقی نمانده است. تمام مزایای خرید آنلاین قطعات کامپیوتر در مقایسه با خرید حضوری آن ها را بیان نمودیم. اما فقط یک نکته اصلی و مهم باقی می ماند؛ در نهایت مهم نیست خرید خود را به چه صورتی انجام می دهید؛ فقط حتما تحقیق کنید و از جای مطمئن خرید نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27860
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید