امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

چرا طراحی لوگو در کسب و کار اهمیت زیادی دارد؟


1401/07/27
کد خبر : 27816
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 19 نفر
همانطور که می‌دانید، لوگو نشان‌دهنده‌ی هویت یک کسب و کار است و نقشی کلیدی در آن ایفا می‌کند. هر لوگویی حس متفاوتی به یک برند می‌دهد و از آنجایی که لوگو اولین چیزی است که مشتریان می‌بینند، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر جذب افراد داشته باشد. طراحی لوگو به صورت اصولی برای هر کسب و کاری بسیار مهم است و برای ایجاد آن باید از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید. در ادامه به شما خواهیم گفت که یک لوگو دقیقاً چیست و داشتن یک لوگو چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد.

لوگو چیست؟

لوگو نمادی است متشکل از متن، تصویر و رنگ‌ها که برای شناسایی یک برند یا محصول استفاده می‌شود. لوگو‌ها انواع مختلفی دارند و هر کسب و کاری، بسته به اهداف خود می‌تواند یکی از انواع آن را انتخاب کند. یک لوگو مانند روح کسب و کار شما عمل می‌کند و باید منحصر به فرد، قابل‌تشخیص و در عین حال ساده باشد و حس مثبتی را در مخاطبان شما ایجاد کند. لوگو‌ به مشتریان کمک می‌کند تا بفهمند شما چه کسی هستید و دقیقاً چه کاری انجام می‌دهید. بسته به نوع، یک لوگو معمولاً از یک نماد یا علامت تجاری و یک متن تشکیل شده است.

چرا لوگو برای هر کسب و کاری مهم است؟

اولین و مهمترین نقش یک لوگو برای هر کسب و کاری این است که با استفاده از آن مخاطبان شما را شناسایی خواهند کرد. لوگو ها برای هر کسب و کاری مزایای دیگری نیز دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

شناسایی برند

در دنیای دیجیتالی امروزی، در هر زمینه ای کسب و کارهای بسیار زیادی مشغول به فعالیت هستند و شما باید خود را از میان آن‌ها متمایز کنید. لوگو یک تصویر از نام تجاری شما در ذهن مشتریان ایجاد می‌کند. به همین دلیل، اگر طراحی لوگو بسیار منحصربه‌فرد و ساده باشد، برند شما به سادگی از رقبایتان متمایز می‌شود و پیدا کردن و شناسایی شما را برای مشتریانتان آسان می‌کند.

تحت تاثیر قرار دادن مشتریان

با استفاده از یک لوگوی زیبا و منحصر به فرد می‌توانید مشتریان خود را به راحتی تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را جذب کسب و کار خود کنید. اگر لوگوی شما به خوبی طراحی شده باشد، می‌تواند مشتریان را جذب کسب و کارتان کرده و در نهایت از این طریق فروشتان را افزایش دهد.

انواع لوگو چیست؟

لوگوها دارایی بسیار مهمی برای هر کسب و کار هستند. از لوگو برای نشان دادن هویت یک برند و متمایز ساختن آن از رقبا استفاده می‌شود. یک لوگوی خوب نه تنها نشان دهنده یک برند است، بلکه به‌یادماندنی نیز خواهد بود و در زمینه‌های مختلف عملکرد خوبی خواهد داشت. قبل از طراحی لوگو شما باید انواع مختلف آن را به خوبی بشناسید و سپس نوع مناسب با کسب و کارتان را انتخاب کنید. برخی از رایج‌ترین انواع لوگوها عبارتند از:

لوگوهای متنی

این دسته از لوگوها مبتنی بر متن هستند و این متن معمولاً نام یک برند است. در برخی دیگر از لوگوهای متنی، به جای اسم کامل یک برند، تنها حروف اول نمایش داده می‌شوند. از آنجایی که در این نوع لوگوها تمرکز روی حروف اول است، فونتی که انتخاب می‌شود، بسیار مهم است. لوگوی گوگل نمونه خوبی از این دسته از لوگوها است.

لوگوی تصویری

در این دسته از لوگوها، تصاویر عنصر اصلی هستند. لوگوی شرکت اپل و یا توییتر از نمونه لوگوهای تصویری بسیار عالی هستند. از آنجایی که در این نوع از لوگوها مهم‌ترین عنصر نماد و یا تصاویر هستند، باید تصویری انتخاب شود که به خوبی نشان دهنده‌ی هویت یک برند باشد.

لوگوی انتزاعی

لوگوهای انتزاعی می‌توانند ترکیبی از لوگوهای متنی و تصویری باشند. این دسته از لوگوها همانطور که از نامشان پیداست، انتزاعی بوده و درک مفهوم آن‌ها کمی پیچیده است. لوگوهای انتزاعی معمولاً بسیار منحصربه‌فردتر از سایر انواع لوگوها هستند و می‌توانند برند شما را نسبت به رقبایتان متمایز کنند.

لوگوهای ترکیبی

لوگوهای ترکیبی می‌توانند شامل یک تصویر و متن باشند و ترکیب این دو یک لوگوی انتزاعی نیز باشد. این دسته از لوگوها بسیار رایج‌تر از انواع دیگر هستند و معمولاً عملکرد بهتری دارند.

مهمترین عناصر لوگو

هنگام طراحی لوگو چند عنصر وجود دارد که باید با هم ترکیب شوند تا لوگوی منحصر به فردی برای شما ایجاد کنند. یک لوگو در حالت کلی شامل موارد زیر است:

رنگ

انتخاب رنگ های لوگو به برند شما بستگی دارد. انتخاب رنگ برای برندهای تازه تاسیس می‌تواند یک فرآیند پیچیده باشد و نیاز به تحقیق و تفکر دارد. برای شروع، درک روانشناسی رنگ‌ها به شما کمک می‌کند تا رنگ مناسب برای برندتان را انتخاب کرده و در نهایت در لوگوی خود نیز از آن استفاده کنید.

تصویرسازی

تصاویر و نمادها یکی دیگر از عناصر تشکیل دهنده‌ی لوگو هستند و استفاده از آن‌ها به شما فرصتی می‌دهد تا پیام برند خود را راحت‌تر منتقل کنید. تصاویر در لوگوها می‌توانند ساده، انتزاعی و یا ترکیبی با متن باشند. تصاویر باید نشان‌دهنده‌ی خود محصول و یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما باشند.

متن

شما باید فونتی را انتخاب کنید که با ارزش‌های برند شما همسو باشد، توصیه می‌شود از بیش از 2 یا 3 فونت استفاده نکنید تا لوگوی خود را ساده و در عین حال واضح نگه دارید. متن‌ها معمولاً در قسمت پایین و یا اطراف یک لوگو قرار می‌گیرند و می‌توانند یک کلمه ساده و یا یک جمله مانند شعار برند شما باشند. همه لوگوها به متن نیاز ندارند، اما قطعاً می‌توانند بر مخاطبان تأثیر بگذارند و به انتقال پیام برند شما کمک کنند .

از یک لوگو برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

لوگوها استفاده‌های فراوانی دارند که در ادامه رایج‌ترین کاربردهای آن را بیان می‌کنیم.

وب سایت ها

به عنوان بخشی از استراتژی برند، داشتن لوگو در سایت به شناسایی کسب و کار شما توسط افراد دیگر کمک خواهد کرد. هنگامی که یک وب سایت را راه‌اندازی می‌کنید، مطمئن شوید که لوگوی شما برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده و قابل تشخیص است. لوگوها معمولاً در هدر و یا فوتر سایت شما قرار می‌گیرند و به صفحه اصلی لینک داده می‌شوند.

کارت ویزیت

هنگامی که یک کارت ویزیت طراحی می‌کنید، به یاد داشته باشید که این کارت چیزی است که مشتریان بالقوه، شما را با استفاده از آن به خاطر می‌آورند؛ بنابراین قرار دادن لوگوی خود بر روی کارت ویزیت فرصتی عالی برای حفظ مشتریان و ارتباط داشتن با آن‌ها در آینده است.

محصولات

لوگوی شما باید بر روی تمامی محصولات و کالاهای شما قرار داده شود تا از سایر محصولات مشابه متمایز باشد. قرار دادن لوگو بر روی محصولات همچنین یک راه عالی برای ایجاد اعتماد و وفاداری است.

راه‌های ارتباطی با مشتریان

لوگوی شما باید در هر نوع کانال ارتباطی با مشتریان از جمله ایمیل‌ها، خبرنامه‌ها و... نمایش داده شود. این راه‌های ارتباطی باید به راحتی برای مخاطبان شما قابل شناسایی باشند تا بتوانند شما را شناسایی کنند. این هویت برند شما را بهبود می‌دهد و باعث جلب اعتماد به برند شما می‌شود.

رسانه‌های اجتماعی

قرار دادن لوگوی خود در شبکه‌های اجتماعی به حضور آنلاین شما کمک بسزایی می‌کند. از آنجایی که تنها راه موفقیت در رسانه‌های اجتماعی، اشتراک گذاری محتوا به صورت مداوم است، شما باید مطمئن شوید که عکس‌ها و تصاویری که منتشر می‌کنید، شامل لوگوی شما هستند. این موضوع در مورد پست‌های اینستاگرام، فیس‌بوک، لینکدین و ... نیز صدق می‌کند.

چگونه یک لوگو برای کسب و کار خود ایجاد کنیم؟

همانطور که می‌دانید برای طراحی لوگو منابع و ابزارهای مختلف و ارزان به صورت آنلاین وجود دارند، اما قطعاً لوگوی ایجاد شده با استفاده از آن‌ها منحصر به فرد و متمایز نخواهد بود. نکته مهم این است که طراحی لوگو کاری بسیار حرفه‌ای و تخصصی به حساب می‌آید و تنها یک اثر هنری نیست. بنابراین بهترین راه برای ایجاد یک لوگو برای کسب و کارتان این است که از یک متخصص طراحی لوگو کمک بگیرید. همچنین همکاری با طراحان UI/UX می تواند ایده خوبی باشد. برای آشنایی با طراحان UI/UX ابتدا باید دو مفهوم زیر را درک کنید:

UI چیست؟

UI  مخفف User Interface است و رابط کاربری تمامی عناصر بصری موجود در یک وب سایت یا برنامه است. هر آنچه که کاربر در صفحه وب سایت با آن تعامل دارد،UI  به شمار می‌آید. کلید موفقیت در طراحی UI یک محصول (وب سایت، برنامه، لوگو و ... ) ساده بودن است. طراحان با استفاده از اصول و قواعد طراحی می‌توانند لوگویی طراحی کنند که به خوبی با برند شما مطابق بوده و از لحاظ بصری بسیار واضح و ساده باشد.

UX  چیست؟

UX (User Experience) همان تجربه‌ای است که یک فرد در تعامل با یک محصول به دست می‌آورد. UX تمامی جنبه‌های تعامل کاربران با شرکت، خدمات و محصولات شما را در بر می‌گیرد. در طراحی UX مخاطبان هدف باید به خوبی شناسایی شوند و دقیقاً محصولی را طراحی کنند که کاربران نیاز دارند. بنابراین طراحان UX  می‌توانند اطمینان حاصل کنند که لوگوی شما در عین جذابیت و زیبا بودن، اطلاعات کلی را در رابطه با کسب و کارتان ارائه می‌دهد و شما را از سایر رقبایتان متمایز می‌کند.

جمع بندی

در دنیای امروزی، داشتن لوگو برای هر کسب و کاری ضروری است. اما قبل از اینکه بخواهید از یک طراح برای طراحی لوگوی خود کمک بگیرید، باید مطمئن شوید که هدف خود را به طور واضح برای آن‌ها توضیح داده‌اید. همچنین سعی کنید نمونه‌کار آن‌ها را نیز به طور کامل بررسی کرده و از با کیفیت بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید. برای استخدام طراح لوگو و یا طراح UI/UX می‌توانید از وب‌سایت پونیشا استفاده کنید و طراحی لوگوی خود را به دست متخصصان فریلنسر فعال در این حوزه بسپارید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27816
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید