امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

چرا شرکت ها نیاز به پشتیبانی شبکه دارند؟


1401/07/27
کد خبر : 28319
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 17 نفر

در دنیای امروزه از مشاغل کوچک مثل دفاتر مالی و بازرگانی تا مشاغل بزرگ تری مثل بانک ها، بیش از 90 درصد کارهایشان را با کامپیوتر ها انجام می دهند که سرعت و دقت بالاتری را نسبت روش های سنتی تر به ارمغان می آورد اما کامپیوتر ها نیاز به مراقبت دارند، مریض می شوند و نیاز به درمان دارند و همچنین فرسوده می شود و نیاز به تعویض دارند!

متخصص پشتیبانی شبکه، دکتر کامپیوتر ها

پس چه کسی از کامپیوتر ها مراقبت می کند تا دچار مشکل نشود؟ در خیلی از کارها همیشه اول از همه خودمان فکر می کنیم می توانیم مشکلات برطرف کنیم که از جمله می توان به مشکلات شبکه اشاره کرد. تمام تلاش خود را به کار میگیریم، شاید چند بار بتوانیم مشکلات کامپیوتر خودمان را برطرف کنیم اما در ادامه به مشکلات دیگری برخورد می کنیم که نه تنها خودمان نمی توانیم آن ها را رفع کنیم بلکه از طرف دوستانمان هم نمی توانند بر طرف شوند.


 پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه برای شرکت کوچک و بزرگ

مشاغل خیلی کوچک در زمان بروز عیب و ایراد در سیستم های کامپیوتری، آن ها را به مراکز خدمات کامپیوتری برده تا ایرادشان رفع شود. همچنین در اکثر مواقع نیاز هست تا شما به صورت حضوری مراجعه کرده و مشکل خود را مطرح کنید. اما در کارهای بزرگ تر علم و تجربه محدود پرسنل این مراکز توانایی پاسخ گویی به نیاز های پیشرفته شرکت ها را ندارد.
از طرفی در مشاغل مهم تر و جدی تر سرعت عمل رفع این مشکلات اهمیت پیدا می کند که مراکز نام برده شده نمی توانند این نیاز را نیز مورد پوشش خود قرار دهند.

رفع مشکلات شبکه توسط کارشناس پشتیبانی شبکه

در ادامه موضوع مشکلات کامپیوتری برای شرکت هایی که فعالیت های مهمی را دنبال می کنند و دوست دارند علاوه بر اینکه مشکلات کامپیوتر ها و شبکه در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود، جلوی بسیاری از ایرادات پیش از وقوع گرفته شود و تمهیداتی پیش بینی شود تا در این شرایط جایگزین مناسب برای ادامه ی فرایند های شرکت وجود داشته باشد، نیاز هست تا به سراغ شرکت های پشتیبانی شبکه بروند. شرکت های پشتیبانی شبکه وظیفه رفع مشکلات شبکه مجموعه های مختلف را بر عهده دارند و با عقد قرارداد پشتیبانی شبکه می بایستی به بند های ذکر شده در قرارداد متعهد باشند و تمام توان خود را برای این مهم بگذارند.


 پشتیبانی شبکه

مهم ترین وظایف یک شرکت پشتیبانی شبکه

از مهم ترین ویژگی های شرکت های پشتیبانی شبکه باید به سرعت پاسخ گویی به نیاز های مختلف اشاره کرد، همان طور که در بالا گفته شد فعالیت برخی از شرکت ها نسبت به شرکت های دیگر مهم تر و جدی تر است و بروز مشکلات می تواند آن ها را با ضرر های مالی زیاد و در برخی موارد غیر قابل جبران رو به رو کند. پس سرعت رفع مشکلات در این حالت به مهم ترین ویژگی یک شرکت پشتیبانی شبکه بر می گردد. البته ذکر این موضوع ضروری است که سرعت رفع مشکل در پشتیبانی شبکه به ویژگی های دیگر از جمله علم، تجربه، در دسترس بودن، تعداد نیرو های پشتیبانی و بسیاری از موارد دیگر مربوط می شود.

در دسترس بودن پشتیبانان شبکه

در دسترس بودن شرکت های پشتیبانی از جمله پشتیبانی شبکه یکی از بزرگ ترین ایراداتی است که خیلی از شرکت ها را مجبور به تعویض شرکت یا کارشناس پشتیبانی شبکه می کند و این موضوع اکثرا در هنگام افزایش بار کار شرکت های پشتیبانی شبکه رخ می دهد و عدم کنترل ترافیک و در ادامه عدم اضافه کردن کارشناسان پشتیبانی شبکه به وجود می آید.

عدم تکرار مشکل شبکه بعد از رفع آن

حتما برای شما هم خیلی پیش آمده که دچار یک مشکل می شوید و پس رفع آن توسط کارشناس پشتیبانی شبکه دوباره پس از یه مدت رخ می دهد و شما پس از چند بار تماس با کارشناسان شاید موفق شوید تا دیگر مشکل به طور کامل توسط مسئولین برطرف شود.
این موضوع در بسیاری از مشاغل وجود دارد که ناشی از عدم دقت، عدم تجربه کافی، عدم اختصاص زمان توسط کارشناس پشتیبانی شبکه و ارائه راه کار های کوتاه مدت توسط آن ها رخ می دهد که باعث کلافگی کارکنان مجموعه نیازمند و در نتیجه تاثیر منفی بر روی کارهای دیگر افراد می شود.

برخورد کارشناسان پشتیبانی شبکه با کارکنان

خیلی از افراد فکر می کنند که این موضوع اهمیت زیادی نداشته باشد و مهم برای آن ها تنها رفع مشکلات توسط پشتیبانی شبکه است اما دقیقا این موضوع بسیار مهمی است که بر روی کار هر دو طرف به شدت تاثیر گذار است. برخی از کارشناسان پشتیبانی شبکه بعد از مدتی فعالیت در زمینه خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری از کار خود خسته شده و این خستگی را در روابط خود با کارکنان به آن ها انتقال می دهند.


 پشتیبانی شبکه


از جمله ویژگی های اخلاقی که یک کارشناس پشتیبانی شبکه به آن نیاز دارد می تواند به موارد زیر اشاره کرد:
•    صبور
•    یاری دهنده
•    تحلیل گر
•    آینده نگر

درک اهمیت پشتیبانی شبکه

با توجه به مطالب گفته شده در بالا متوجه اهمیت پشتیبانی شبکه شده اید و دیگر می دانید که هر کسب و کار وابسته به کامپیوتر به چه دلایلی به پشتیبانی شبکه نیاز دارد تا بتواند به درستی و با کمترین مشکلات به فعالیت خود با آسودگی خاطر ادامه دهد.
پس اگر کسب و کاری دارید و اکثر فعالیت های آن وابسطه به کامپیوتر است برای حفظ اطلاعات ارزشمند و کمترین آسیب به تجهیزات از تخصص کارشناس پشتیبانی شبکه به این منظور استفاده کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28319
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید