امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

چرا از چاپ دیجیتال در کارت ویزیت استفاده میکنیم؟


1401/07/27
کد خبر : 28704
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 13 نفر

کارت‌های ویزیت اغلب اولین محصول بازاریابی هستن که هنگام شروع یا پیوستن به یه کسب‌وکار جدید چاپ میشن. از این رو، مشتریان به چاپگرهایی نیاز دارن که بتونن چاپ های رنگی مقرون به صرفه  و با کیفیت بالایی رو طراحی کنن. بهترین گزینه برای این کار چاپ دیجیتال پیشنهاد میشه. چراکه این نوع چاپگرها مزایای زیادی نسبت به روش های قدیمی مثل چاپ افست یا فلکسوگرافی دارن، از جمله:
کیفیت بالا: چاپ دیجیتال کیفیت و ثبات چشمگیری رو نسبت به سایر گزینه ها ارائه میده. رنگ ها به خوبی روی پرینت ها ظاهر میشن و هیچ مشکلی در خطوط خشن وجود نداره. با چاپ دیجیتال، کیفیت آخرین کارت، با اولین کارت در یه دسته یکسان هست.


 چاپ دیجیتال


به موقع بودن: مراحل کمتری در فرآیند چاپ وجود داره و در نتیجه محصول نهایی سریعتر تحویل داده میشه.
مقرون به صرفه: از اونجایی که به صفحات چاپی نیازی نیست، سرمایه گذاری کمتری برای راه اندازی وجود داره.
چاپ های کوتاه: یه روش ایده آل برای تولید چاپ های کوتاه در مقایسه با روش های سنتی در نظر گرفته میشه.
سفارشی سازی: چاپ دیجیتال برای سفارشی کردن کارت ویزیت بسیار مقرون به صرفه است.

چاپ بروشور بهتر است یا کاتالوگ؟

بروشور و کاتالوگ برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها بسیار جذاب هستن، چون ابزارهای اقتصادی و کارآمدی برای بازاریابی محسوب میشن. با توضیح تفاوت‌های بین این دو محصول چاپی، به شما کمک میکنیم که بتونید بیشترین بهره رو از کمپین بازاریابی خود ببرید. اطلاعات کامل و چاپ بروشور کوثر پرینت در لینک قبل موجود میباشد.
کاتالوگ فهرستی از اقلام هست که به طور سیستماتیک با جزئیات توصیفی مرتب شدن. آنها رو میتوان در مغازه ها، نمایشگاه ها، کتابخانه ها، موسسات آموزشی و غیره یافت. هدف از کاتالوگ ارائه اطلاعات در مورد یه محصول یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت خاص هست. یعنی اطلاعات یک محصول یا خدمات به صورت مختصر و واضح نوشته میشه.
بروشور جزوه ای است که حاوی مطالب توصیفی یا تبلیغاتی است که به طور عمده برای معرفی یک شرکت، محصولات یا خدمات آن استفاده میشن. آنها همچنین مشتریان احتمالی رو از مزایای ارائه شده به آنها آگاه میکنن. بروشورهای مسافرتی نمونه رایج بروشورها هستن که به طور معمول روی کاغذ باکیفیت چاپ میشن. بیشتر شرکت ها بروشورها رو به صورت پانل تا شونده به همراه رنگ های مختلف طراحی میکنن. به طوری که بروشورهای دو تایی تک ورق هایی هستن که در دو طرف چاپ شده و به دو نیم تا میشن.


 چاپ دیجیتال

بهترین روش چاپ روی سی دی

حتما باید روی سی دی چاپ صورت بگیره. چون در غیر این صورت، هر دو طرفش نقره خالص باقی میمونه و مشخص نیست که سی دی از کدوم جهت باید در پخش کننده قرار داده بشه. چندین روش چاپ برای سی دی وجود داره که بسته به کمیت، طراحی و چرخش پروژه انتخاب میشن. در ادامه به جزئیات بیشتری از این چهار نوع چاپ میپردازیم.
چاپ لیتوگرافی:  این روش شامل ایجاد صفحات چاپی هست که با غوطه ور کردن آن ها در مواد شیمیایی تولید میشه. سپس صفحات بر روی سیلندرهای لاستیکی داخل ماشین آلات چاپ قرار میگیرن. هرکدوم از این سیلندرها دارای رنگ های جداگانه ای مثل فیروزه ای، سرخابی، زرد و مشکی هستن که این رنگ ها روی قسمت چاپی دیسک اعمال میشن. چاپ لیتوگرافی استاندارد برای حجم بالایی از دیسک ها مقرون به صرفه است. برای چاپ و رایت سی دی میتوانید به لینک قبل مراجعه کنید.
چاپ روی صفحه: اصل اساسی چاپ روی صفحه، عبور جوهر از صفحه یا مش هست. این مش روی یه قاب به همراه یه شابلون یه طرح کلی از چاپ کشیده میشه. قسمت های باز شابلون اجازه میدن جوهر از اون ها عبور کنه و روی دیسک چاپ صورت بگیره. چاپ روی صفحه به طور معمول از چهار رنگ تشکیل شده و برای طراحی سی دی که از رنگ های ثابت قراره استفاده بشه، بسیار مناسبه. اگر طراح سی دی از شیب رنگ استفاده کنه، دیسک چاپ شده روی صفحه نهایی میتونه دانه دانه به نظر برسه. در این صورت سی دی باید به جای صفحه نمایش به صورت لیتو چاپ بشه.
چاپ جوهر افشان: برای انواع سبک‌های طراحی، از عکاسی گرفته تا رنگی قابل استفاده است. چاپ جوهر افشان کاملاً در برابر آب مقاوم نیست و در صورت تماس دیسک با مایع میتونه لکه دار بشه. برای جلوگیری از این امر، برخی از شرکت ها یک نوع لاک روی دیسک میزنن تا از چاپ محافظت بشه. اگرچه سرعت چاپ بسیار پایین است (حدود 60 ثانیه برای یک سی دی تمام رنگی)، اما مزیت جوهرافشان اینه که میتوان بسیار سریع از رایانه به چاپگر منتقل کرد.
چاپ حرارتی: این روش چاپ مثل جوهر افشان زمان شروع سریعی داره و میتوان از رایانه به دستگاه چاپ ارسال کرد. چاپ حرارتی از جوهر یا نوارهای انتقالی استفاده میکنه که از زیر چاپ عبور میکنن.و برای انتقال بهتر جوهر به دیسک حرارت صورت میگیره. چاپ حرارتی تضمین میکنه که دیسک ضد آب هست، بنابراین برخلاف چاپ جوهر افشان نیازی به فرآیندهای اضافی نداره. این نوع چاپ در مقادیر کم دیسک در کمترین زمان انجام میشه



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28704
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید