امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

چرا از چاپ دیجیتال به جای افست استفاده میکنند؟


1401/07/27
کد خبر : 28610
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 13 نفر

در گذشته، بسیاری از چاپخانه‌ها، ادارت پستی و بخش‌های بازاریابی از دستگاه‌های چاپ افست استفاده میکردن. چاپگرهای افست نتایج با کیفیتی ارائه میکردن و نسبت به سایر چاپگرها برای کارهای با حجم بالا بسیار مقرون به صرفه‌ بودن. کم کم با گذشت زمان و پیشرفت در فن‌آوری‌های چاپ منجر به کشف چاپگرهای دیجیتال شد که این نوع چاپگرها میتونن هر کاری رو که یک ماشین چاپ افست سنتی انجام میده رو حتی خیلی بیشتر انجام بدن. تمامی خدمات چاپ دیجیتال در لینک قبل موجود میباشد.


 چاپ دیجیتال


در ادامه چند مزیت کلیدی سیستم های چاپ دیجیتال مدرن در مقایسه با ماشین های چاپ افست اشاره کردیم:

1) طراحی فشرده

چاپگرهای دیجیتال امروزی به گونه‌ای طراحی شدن که ساکت و کم‌ صدا باشن. بنابراین میتوان آن‌ها رو تقریباً در هر محیط اداری نصب کرد. از سوی دیگه، چاپگرهای افست، ماشین‌های بزرگ و پر سر و صدایی هستن که دارای چندین ایستگاه پرس افست که صدای بیشتری تولید میکنن و به فضای بسیار بیشتری  هم نیاز دارن. آنها اغلب باید در یک اتاق پشتی یا یک مرکز جداگانه قرار داده بشن.

2) چند کاره

یکی از ویژگی هایی که در مورد چاپگرهای دیجیتال مورد توجه قرار میگیره، توانایی های چند منظوره آنهاست. سفارش پاکت نامه، سربرگ و کارت ویزیت سفارشی همگی از یک دستگاه قابل تولیده. دستگاه دیجیتال به نوعی یک چاپخانه با خدمات کامل در یک جعبه هستش.

3) چرخش سریع تر

دسته های کارت ویزیت، یادداشت های تشکر و دعوت نامه ها رو میتوان به سرعت در دستگاه چاپ افست چاپ کرد، اما تنظیمش زمان زیادی میبره. با این حال، چاپگرهای دیجیتال همیشه آماده تولید کارهای کوتاه مدت بسیار سریع تر از افست هستن. چه کار چاپ سیاه و سفید باشه، چه تمام رنگی، چاپگرهای دیجیتال همیشه زمان تحویل سریع ‌تری رو ارائه میکنن.

4) توان عملیاتی سریع تر

از اونجایی که دستگاه‌های چاپ افست از صفحات چاپ و جوهر مرطوب استفاده میکنن، صفحه ی چاپ شده قبل از انجام هر گونه فرآیند تکمیلی به زمان نیاز داره تا خشک بشه. از سوی دیگه، چاپگرهای دیجیتال، مواد خشک تولید میکنن، آماده کردن، منگنه‌کردن یا قرار دادن درون پاکت‌ها در لحظه ‌ای که از چاپگر بیرون میان، امکان پذیره و در نتیجه کارایی بسیار سریع‌تری دارن.

5) ایمن از نظر محیط زیست

در چاپ افست صفحات چاپ با استفاده از مواد شوینده سمی شسته میشن. در چاپگرهای دیجیتال، تونر به محیط منتقل و سپس با استفاده از گرما کاملا ذوب میشه. این به معنای عدم اختلاط جوهرهاست و به مواد شیمیایی مضر برای تمیز کردن نیازی نیست.

6) داده های متغیر

در چاپ افست اگه شما یک نسخه اصلی داشتید، باید چند نسخه یکسان هم تهیه میکردید. با چاپ دیجیتال، تغییر اطلاعات در یک کار چاپ بسیار آسونه. خروجی مستقیماً از فایل های الکترونیکی به دست میاد. بنابراین تغییر داده ها بی نهایت امکان پذیر و راحته.

7) آسان برای استفاده

ماشین های چاپ افست ماشین های پیچیده ای هستن که برای کار نیاز به متخصصان ماهر هستش. مخازن جوهر برای پر کردن، صفحات چاپ برای تمیز کردن، غلتک های لاستیکی برای نگهداری و موارد دیگه وجود داره. ماشین های چاپ دیجیتال زندگی رو بسیار آسون تر کردن و به مهارت خاصی نیاز نیست. کار با دستگاه خیلی ساده است، به طوری که کارکنان اداری میتونن انجام بدن.

8) مقرون به صرفه

راه مقرون‌ به ‌صرفه ‌تری برای تولید کارهای چاپی کوتاه‌مدت و سفارشی‌شده در حدود 5000  بهتر از چاپ دیجیتال وجود نداره. اما زمانی که از تعداد 5000 بیشتر بشه، چاپ افست انتخاب بهتریه.

ترفندهای چاپ مش روی شیشه و طرح های آن

چاپ مش روی شیشه میتونه برای طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی، تجاری و معماری، تصاویر تبلیغاتی جذابی رو ایجاد کنه. چاپ مش روی شیشه دارای ویژگی های اسیدی و مقاوم در برابر رطوبت هستن که میتونن رنگ ها رو برای چندین دهه حفظ کنن. از مزایای دیگه چاپ مش روی شیشه میتوان به قابلیت چاپ بر روی ضخامت های مختلف شیشه، در اندازه های نامحدود، اشیاء سه بعدی و سطوح ناهموار اشاره کرد. برای این کار از مش چسب دار استفاده میشه. اما قبل از چسبوندن مش، حتما شیشه رو با یه شوینده ی مناسب تمیز کنید. مش با توجه به سوراخ های ریزی که داره، خیلی راحت روی شیشه بدون ایجاد هیچ گونه حبابی چسبونده میشه. با پیشرفت فناوری چاپ مش روی شیشه، سبک‌ های دکوراسیون متنوع، همراه با کیفیت و رنگ های ثابت رو ممکن می سازه.


 چاپ دیجیتال

اندازه مناسب برای چاپ نایلون های تبلیغاتی چیست؟

سفارشی کردن نایلون های تبلیغاتی با نام کسب و کار، لوگو و سایر جزئیات، به کسب و کارتون مزیت رقابتی میبخشه. بزرگترین تبلیغات در عین حال بسیار ارزون قیمته. آنچه برای چاپ نایلون خرج میکنید در مقایسه با آنچه به دست میارید چیزی نیست. این کیسه‌های نایلونی دست به دست میشه و افراد هر بار که به کیسه ها نگاه میکنن، برند شما رو به یاد میارن. نایلون ها بسته به نوع دسته هاشون اندازه های مختلفی برای چاپ دارن:
نایلون دسته موزی براساس سانتی متر: 28✕20 / 35 ✕25 / 40 ✕30
نایلون دسته رکابی براساس سانتی متر: 35✕25 / 40 ✕25 / 45 ✕35
نایلون دسته بندی براساس سانتی متر: 30✕20 / 40 ✕30 / 40 ✕35




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28610
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید