امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

چاپ ارزان کتاب


1401/07/27
کد خبر : 27082
دسته بندی : فرهنگی
تعداد بازدید : 17 نفر
سرمایه‌گذاری در حوزه نشر کتاب شیوه‌های مختلفی دارد؛ جز مواردی که ناشران در انتشار کتاب سرمایه‌گذاری می‌کنند، اغلب، این افراد با هزینه شخصی به چاپ کتاب اقدام می‌کنند: دانشجویان و استادان دانشگاه، کسانی که برای ارتقاء شغلی و تحصیلی به نشر کتاب و امتیاز احتمالی آن نیاز دارند، مترجمان یا محققانی که موضوعی را برای استفاده دیگران مفید می‌دانند و می‌خواهند عده بیشتری از آن بهره‌مند شوند، کسانی که ذوقی قلم می‌زنند، دل‌نوشته، داستان یا اشعاری دارند که می‌خواهند آن را چاپ کنند. طبعاً، تمام کسانی که با هر نیتی به چاپ کتاب با هزینه شخصی اقدام می‌کنند، مایلند کتابشان را باکیفیت و ارزان چاپ کنند.

تمام هزینه‌های چاپ کتاب را می‌توان در این موارد خلاصه کرد: تایپ، ویرایش، صفحه‌بندی، طراحی جلد، اخذ مجوز و چاپ کتاب. صاحبان اثر تا چند وقت پیش می‌توانستند تمام مراحل ذکرشده را شخصاً انجام دهند یا پیگیری کنند، اما مدتی است امکان اخذ مجوز کتاب به‌عنوان ناشر ـ مؤلف وجود ندارد. در نوشته حاضر مختصری درباره این مراحل شرح داده شده و برای کم کردن از هزینه‌ها پیشنهادهایی هم در پی‌اش آمده است.

ارزان‌ترین روش چاپ کتاب

طبعاً ارزان‌ترین روش چاپ کتاب، با توجه به مطلبی که بالاتر عنوان شد، انجام تمام مراحل به‌وسیله صاحب اثر است. اما در این میان نکات و دقایقی هم هست که باید در نظر داشت.

تایپ کتاب

در سال‌های اخیر با گسترش استفاده از کامپیوتر و تلفن‌های هوشمند کمتر نوشته‌ای به‌صورت دست‌نویس وجود دارد. این مرحله در اکثر موارد خودبه‌خود انجام‌شده است.

ویرایش کتاب

ویرایش کتاب با بازخوانی آن یکسان نیست. ویرایش فنی است که آموختن آن به مهارت و ممارست نیاز دارد. اگر نویسنده‌/ مترجمی به زیروبم این فن تسلط نداشته باشد، صرف رعایت نیم‌فاصله و رسم‌الخط مصوب متن را ویرایش نکرده است. ویرایش از مواردی یادشده شروع می‌شود و به ویرایش علمی ختم. در مقوله چاپ کتاب ویرایش از مواردی است که متأسفانه غالباً نالازم انگاشته می‌شود. کتاب ناویراسته، هر اندازه هم که از نظر علمی معتبر باشد، به‌سختی با اقبال مواجه می‌شود.

صفحه‌بندی کتاب

حتی اگر کسی یک بار برای تنظیم پایان‌نامه با ورد و امکانات آن درگیر بوده باشد، صفحه‌بندی اولیه کتاب در محیط ورد نباید چندان برایش دشوار باشد. از ارکان مهم در چاپ کتاب صفحه‌بندی پیراسته و زیبا و مرتب است. در سابت نبشته در مطالب متعدد درباره صفحه‌بندی کتاب توضیح داده شده است. می‌توانید با مراجعه به سایت از آموزش‌های مندرج در آن بهره‌مند شوید. همچنین بخشی برای محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در نظر گرفته شده است. چنانچه مایل بودید پیش از چاپ کتاب آن را در نرم‌افزار ایندیزاین تنظیم کنید، بهتر است آن را به متخصص‌اش بسپارید.

چاپ کتاب - صفحه بندی

طراحی جلد کتاب

حتی اگر در استفاده از ابزار فتوشاپ خبره‌اید و طراح قابلی در طراحی پوستر و مواردی از این دست بوده‌اید، ممکن است حاصل کارتان در طراحی جلد کتاب مطلوب نباشد. اما اگر مدتی در طرح‌های جلد ناشران موفق دقیق شوید و نکات مهم درباره ابعاد و عطف را رعایت کنید، احتمالاً حاصل کار مطلوب و مقبول خواهد بود.

چاپ کتاب نبشته - طراحی جلد

 

اخذ مجوز چاپ کتاب

اخذ مجوز چاپ کتاب برای ناشر جز تعدادی کتاب که پس از چاپ برای اعلام وصول و واسپاری به وزارت ارشاد تحویل می‌دهد، هیچ هزینه‌ای ندارد. اما توجه داشته باشید که حتی اگر ناشری برای اخذ مجوز چاپ کتاب هزینه‌ای دریافت نکند، نمی‌پذیرد که تنها برای کتاب شما مجوز چاپ دریافت کند و بقیه مراحل را شما شخصاً انجام دهید یا به دیگری بسپارید.

چاپ کتاب

با جست‌وجو در اینترنت به‌سادگی می‌توان چندین گزینه برای اطلاع از قیمت چاپ کتاب و محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب پیدا کرد. اختلاف کیفیت چاپ کتاب در بین چاپخانه‌های دیجیتال جز معدودی که در انتهای طیف قرار دارند و کارهای بی‌کیفیت انجام می‌دهند و عده کم دیگری که در طرف دیگر طیف‌اند و خروجی کارشان بسیار با کیفیت است، چندان مشهود نیست. در سایت نبشته بخشی برای محاسبه قیمت نشر کتاب در نظر گرفته شده است. در این بخش هم برای کاربرانی که می‌خواهند تمام مراحل نشر کتابشان را به ما بسپارند و هم برای کاربرانی که صرفاً می‌خواهند چاپ کتاب را به مؤسسه نبشته بسپارند فرم‌هایی در نظر گرفته شده که می‌توانند دقیق و به‌روز از قیمت خدمات ما مطلع شوند.

پیشنهاد برای چاپ کتاب ارزان یا چاپ ارزان کتاب!

با توجه به مطالب ذکرشده، همه مراحل را، جز اخذ مجوز چاپ کتاب، می‌توانید شخصاً انجام دهید. اما توصیه ما این است که طراحی جلد کتاب، ویرایش کتاب و چاپ کتاب را به ناشر بسپارید. این موارد ظرایفی دارند که تخصص بیشتری می‌طلبند.

اگر از مراحل ذکرشده به راهنمایی و مشاوره نیاز داشتید، می‌توانید با ما در تماس باشید. چاپ کتاب نبشته با همکاری متخصصان و خبرگان حوزه چاپ کتاب در پی ارائه بهترین‌ها بوده است. می‌توانید با مراجعه به www.nebeshteh.com نمونه‌هایی از کارهای ما ببینید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27082
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید