امروز شنبه 14 مهر 1403

Saturday 05 October 2024

پنجره دوجداره و قیمت آن


1403/07/08
کد خبر : 2409152
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 48 نفر

همانطور که اغلب شما از این مطلب آگاه هستید پنجره دوجداره به پنجره هایی می گویند که از 2 لایه شیشه ای در ساخت آن ها استفاده شده است. در واقع و به زبانی دیگر این پنجره ها انتقال حرارت را به واسطه امکانی که شیشه ها فراهم کرده اند به حداقل می رسانند و آلودگی صوتی را هم مرتفع می کنند. در ایران بدین گونه است که اغلب پنجره های دوجداره با بهره مندی از دو گونه پروفیل یعنی پروفیل یو پی وی سی و آلومینیومی تولید و در بازار عرضه می شوند. انتخاب هر یک از این پروفیل ها با براساس سازه ای که در اختیار داریم صورت می گیرد. در ادامه نیز بهتر است به این مسئله با اهمیت اشاره کنیم که گازهای بی اثری همچون آرگون در میان شیشه های پنجره دوجداره قرار می گیرد تا بدین طریق نقل و انتقال گرما و همینطور سرما به پایین ترین حد خود برسد. اگر بخواهیم به علت اصلی بهره برداری از پنجره های دوجداره برسیم باید عنوان کنیم که در کلانشهرها این پنجره ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا گرد و غبار و همچنین سر و صدا در این شهرها به مسئله بغرنجی بدل شده اند و یکی از راه هایی که می توان از این آسیب خود را محافظت نمود استفاده از پنجره دوجداره مطمئن است. پس این فاکتور به عنوان عامل تعیین کننده ای درنظر جلوه گر می شود. البته در ادامه نیز بهتر است اشاره کنیم که ما با استفاده از انواع پنجره های دوجداره نظیر UPVC و آلومینیومی قادر خواهیم بود تا در مصرف انرژی تا جایی که امکان دارد صرفه جویی به عمل بیاوریم. ما تمایل داریم تا در این نوشتار شما را با پنجره دوجداره، قیمت آن و همچنین پنجره دوجداره آلومینیومی آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

خصوصیات پنجره دوجداره

این پنجره ها از شیشه های کلفتی بهره مند گردیده اند و از میان پروفیل های موجود، پروفیل UPVC و همینطور آلومینیومی بهترین بازدهی را در رابطه با مسئله عایق بندی منزل یا محیط کار شما ایفا خواهند کرد. پس بهره بردن از این قبیل پنجره ها می تواند آرامش و آسایش به مراتب بیشتری را در محیط کار یا منزل به شما انتقال دهد. ما در ادامه قصد داریم تا ویژگی ها و خصوصیات بارز انواع پنجره های دوجداره را برای تان بازگو کنیم.

پنجره دوجداره یک عایق حرارتی مناسب

این پنجره ها در برابر ورود و خروج سرما و گرما بهترین کارکرد را از خود نشان می دهند. زیرا ضخیم بودن پروفیل های به کار رفته در این محصول و همینطور شیشه های دولایه مستحکم و غیرقابل نفوذ مانع از آن می شوند که حرارت و سرما به راحتی از محیط درون خانه به بیرون انتقال پیدا کنند. شما با داشتن پنجره دوجداره در هزینه های جاری زندگی تان نیز صرفه جویی به عمل خواهید آورد.

امنیت پنجره های دوجداره

هیچ کس نیست که از امنیت بالای خانه و محل کارش بدش بیاید و به فکر آن نباشد. استفاده از پنجره دوجداره می تواند تمام نگرانی های شما را از بابت داشتن یک امنیت مناسب در محل راحت کند. در حقیقت اگر قصد تعویض پنجره های قدیمی خود را دارید و امنیت را رکن اساسی این تغییر می دانید توصیه ما به شما این است که از پنجره دوجداره الماس استفاده کنید، زیرا با بهره برداری از آن می توانید تمام موانع موجود برای بالاتر رفتن امنیت محیط را از میان بردارید و شرایط ویژه ای را در حریم این پنجره ها تجربه کنید. این نکته را نیز بهتر است در ذهن خود داشته باشید که سکوریت نمودن شیشه های دوجداره می تواند به امنیت محل کار یا خانه شما بعدی تازه ببخشد و پنجره را در برابر ضربات شدید به طور بلند مدت بیمه کند.

عایق صوتی؛ چیزی کهنمی توان از آن به سادگی گذشت

استفاده از پنجره های دوجداره در محل های شلوغ، بویژه در شهرهای بزرگی همچون تهران یکی از اقتضائات زندگی در عصر مدرنی است که ما آن را تجربه می کنیم. با نصب پنجره دوجداره در محیط خانه می توانیم دلمان را به این خوش کنیم که دیگر سر و صدای فضای بیرون به روان ما آسیب نمی زند و از این بابت دیگر آزار و اذیتی ما را تهدید نمی کند. اهمیت استفاده از پنجره های دوجداره برای منازل و ساختمان هایی که در جوار اتوبان، مدرسه، بیمارستان و مسجد قرار دارد حتی بیش از موارد دیگر است.

قیمت پنجره دوجداره | پنجره دوجداره upvc | گروه صنعتی الماس

پنجره های دوجداره چه مدل هایی دارند

این محصول خوشبختانه از انواع گوناگونی سود می برد که هر یک خاصیت و ویژگی های خاص خود را دارند. ما بنا به سازه ای که و محلی که در اختیار داریم آن ها را انتخاب می کنیم. از جمله مدل های مختلف پنجره دوجداره می توان به پنجره تک حالته، دو حالته، ثابت، کشویی، فولکس واگنی، کلنگی، رنگی، لمینت و... اشاره داشت.

فاکتورهای تعیین قیمت پنجره دوجداره

ما در این بخش از مقاله مان به عواملی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر روی قیمت پنجره دوجداره اثر می گذارند خواهیم پرداخت.

اولین فاکتور این است که خصوصیات ظاهری در گونه های مختلف پنجره دوجداره سبب ساز تفاوت آن ها در قیمت تمام شده شان نسبت به یکدیگر می شود. به عنوان نمونه اگر کاربر قصد داشته باشد که بخش بالایی پنجره خود به شکل هلالی در بیاید، هزینه تمام شده در ارائه این محصول به وی با افزایش مواجه خواهد شد. به این دلیل که به منظور خم نمودن پنجره UPVC و یا آلومینیوم حتما بایستی پروفیل مربوطه با حرارت مناسب خم گردد. این مسئله بسیار حائز اهمیت است و می تواند در بهای پنجره دوجداره اثر داشته باشد. در ادامه هم بهتر است بگوییم که برای نیم دایره کردن بخش بالای پنجره دوجداره حتما باید پروفیل مربوطه از انعطاف خوبی برخوارد باشد تا بتواند حرارت را تحمل کند و از بین نرود.

خرید پنجره دوجداره | پنجره دوجداره آلومینیومی | گروه صنعتی الماس

دومین فاکتوری که در این میان باید به آن توجه داشت جنس شیشه پنجره های دوجداره است. در حقیقت ضخامت و کلفتی شیشه ها، رنگی و همینطور دودی بودنشان و... از عللی هستند که می توانند بر قیمت پنجره دوجداره تاثیر بگذارند. شیشه هایی که از کلفتی و ضخامت بیشتری برخوردارند مصرف انرژی در محیط منزل یا محل کار را تا حدود قابل توجهی کاهش می دهند. این امر نیز می تواند قیمت و بهای پنجره دوجداره را با کاهش و یا افزایش مواجه کند.

سومین فاکتور کیفیت یراق آلات استفاده شده در پنجره های دوجداره است که بر قیمت تمام شده این محصول اثر می گذارد. دستگیره های و همچنین لولاهایی که در تولید پنجره دوجداره به کار رفته اند معمولا توسط برندها و کشورهای گوناگونی تولید و به دست مشتری می رسند. طبیعی هم هست که این محصولات از قیمت های متفاوتی برخوردار باشند. به عنوان نمونه استفاده از یراق آلات آلمانی در حال حاضر طرفداران زیادی در کشور ما دارد. زیرا کیفیت این محصولات بسیار بالاست و همین مسئله موجب می شود تا عمر بالای پنجره دوجداره تضمین شود. در نهایت استفاده از یراق آلات باکیفیت قیمت پنجره دوجداره را نیز با افزایش مواجه خواهد کرد. البته اگر شما تمایل داشته باشید که در هزینه های خود صرفه جویی به عمل بیاورید می توانید از یراق آلات چینی هم در پنجره های دوجداره خود بهره ببرید. ولی این نکته را نیز باید به یاد بسپرید که استفاده از یراق آلات ارزان تر که کیفیت کمتری نیز دارند سبب می شوند که هزینه تعمیرات پنجره در طول زمان افزایش پیدا کند، پس بهتر این است که در همان اول کار از بهترین متریال استفاده کنیم تا در ادامه خیالمان راحت باشد.

خرید پنجره دوجداره آلومینیومی  |  قیمت پنجره آلومینیومی | گروه صنعتی الماس

پنجره دوجداره آلومینیومی

حال که به پنجره دوجداره و مقوله قیمت آن پرداختیم قصد داریم تا در رابطه با پنجره دوجداره آلومینیومی مطالبی را نیز به شما ارائه دهیم که امیدواریم مثمر ثمر واقع شود. این پنجره همانگونه از اسمش پیداست از فریم آلومینیومی در تولید خود سود برده است. این فلز به غایت سبک است و می تواند در مقابل خوردگی مقاومت و استحکام مناسبی از خود به نمایش بگذارد. همین مورد است که موجب شده استفاده از پنجره دوجداره آلومینیومی با اقبال مواجه گردد. ما در این قسمت تمایل داریم تا ویژگی ها و محاسن بارز پنجره های دوجداره آلومینیومی را با شما در میان بگذاریم.

این پنجره ها همانطور که پیش تر اشاره داشتیم در برابر ضربه و خوردگی از خود مقاومت مطلوبی نشان می دهند. این محصول در مقابل شرایط آب و هوایی گوناگون کارکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد، بگونه ای که کاربر را در انتخابش راضی می کند.

یکی دیگر از مزیت های قابل ذکر پنجره های دوجداره آلومینیومی سبکی و در عین حال استحکام آن است. گفتیم که آلومینیوم وزن زیادی ندارد و همین مسئله باعث می شود تا حمل آن آسان به نظر برسد. البته این اتفاق باعث نمی شود تا مقاومت این پنجره با خدشه مواجه شود. اتفاقا پنجره آلومینیومی این قابلیت درونی را در خود دارد که حتی وزن سنگینی بر روی آن قرار بگیرد.

ظاهر زیبا و شکیل پنجره های دوجداره آلومینیومی نیز حسن دیگر این محصول به نظر می رسد. بدین گونه که طراحی ظاهری آن بسیار مدرن و امروزی است و همین مزیت پنجره آلومینیومی را در موقعیت بهتری برای خرید قرار میدهد.

این پنجره ها یک ویژگی متمایزکننده دیگر نیز دارند و آن هم این است که ضد سرقت هستند. فرم ظاهری پنجره دوجداره آلومینیومی بسیار مستحکم است که این مهم می تواند به عنوان یک حسن امنیتی شناخته شود. در واقع این محصول قادر است تا سطح دیگری از حفاظت را در مقابل تلاش هایی که سارقین به منظور سرقت انجام می دهند به وجود بیاورد و تمام این تلاش ها را به خوبی خنثی کند.

مدل های متنوع پنجره دوجداره آلومینیومی

پنجره دوجداره در مدل های متنوعی به مشتری عرضه می شود که از جمله این ها میتوان به پنجره آلومینیومی ترمال بریک، نرمال بریک و پنجره آلومینیومی کرتین وال نیز اشاره داشت.

پنجره آلومینیومی | ترمال بریک | گروه صنعتی الماس

ترمال بریک

این نوع از پنجره آلومینیومی به صورت ویژه ای آب بندی شده است و از عایق های مستحکمی نیز برخوردار است. به همین خاطر پنجره دوجداره ترمال بریک به عنوان یک عایق بسیار ویزه برای گرما و همچنین حرارت به حساب می آید. در حقیقت نقل و انتقال حرارت در اینگونه از پنجره ها به حداقلترین شکل ممکن رسیده است. این پروفیل هم اکنون طرفداران زیادی دارد و شما میتوانید به راحتی آن را از مجموعه الماس سفارش دهید.

کرتین وال

این محصول در واقع یک نمای شیشه ای است که از آلومینیوم در تولید آن بهره گرفته شده است. کرتین وال در واقع برای نمای لامل تولید و در بازار عرضه می شود. قیمت این محصول در مجموعه الماس مناسب است و با تکنولوژی ای که دارد می تواند به عنوان یک انتخاب همیشه در دسترس برای مشتری محسوب شود. عایق بندی این محصول نیز در نوع خود کم نظیر است.

پنجره دوجداره آلومینیومی نرمال

پنجره آلومینیومی نرمال بریک یا نرمال دقیقا همان پنجره معمولی آلومینیومی به حساب می آید که در واقع نمی تواند عایق مناسبی برای گرما و برودت درنظر گرفته شود. و به همین خاطر رسانایی بالایی را تجربه می کند. ولی اگر این محصول به خوبی ساخته شود و در تولید آن از شیشه های دوجداره خوب استفاده کنند میتواند به عنوان یک گزینه مطلوب شناخته شود. از این پنجره در نواحی ای بیشتر استفاده میکنند که از حیث آب و هوایی معتدل و معمولی به نظر برسند. ضریب حرارتی این پنجره در مقایسه با پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک کمتر بوده و همین امر در کیفیت نهایی محصول اثر خود را خواهد داشت.

نصب و اجرای پنجره؛ مسئله ای که نباید فراموش کرد

متریالی که در تولید پنجره های دوجداره آلومینیومی به کار میرود اهمیت دارد ولی نباید از نحوه نصب این محصول نیز غافل شد. تراز و همچنین آب بندی و رگلاژ پنجره های دوجداره آلومینیومی به تیمی از افراد متخصص نیاز دارد. اگر در این میان از افراد ناآگاه بهره ببریم آن ها قادر خواهند بود که ضربات جبران ناپذیری را در طول پروسه نصب و اجرای پنجره ها به محصول و محیط تحمیل کنند. از همین رو ما در گروه صنعتی الماس از بهترین متخصصین در این زمینه بهره میبریم

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2409152
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید