امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

پرفروش ترین و بهترین دستگاه ضبط دوربین مدار بسته هایک ویژن کدام است؟


1401/07/27
کد خبر : 28271
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 13 نفر

DVR هایک ویژن و محصولات پرفروش آن

هایک ویژن (hikvision-cctv.com) یکی از بزرگ‌ترین برندهای تولیدکننده دستگاه‌های ضبط دی وی آر (DVR) در جهان محسوب می‌شود. در این بخش انواع دی وی آرهای تولیدی هایک ویژن و عرضه شده در ایران را معرفی می‌کنیم و سپس با دسته بندی‌های مختلف آن آشنا خواهیم شد. در حالت کلی، دستگاه DVR هایک ویژن را بر اساس نوع سیگنال در دو دسته آنالوگ و آنالوگ اچ دی می‌توان قرار داد.

دستگاه آنالوگ DVR هایک ویژن به دلیل اینکه از تکنولوژی قدیمی‌تری برخوردار است، تولید آن در این سال‌ها متوقف شده و به نوعی از رده خارج شده است. از این دستگاه‌ها برای نصب دوربین‌های آنالوگ تیوی لاین استفاده می‌شد و تصاویر را حداکثر با کیفیت WD1 ضبط می‌کردند.

 

پرفروش ترین مدل های dvr هایک ویژن

 

دستگاه آنالوگ اچ دی DVR هایک ویژن نسل جدید این دستگاه‌ها هستند که تحت عنوان توربو اچ دی نیز شناخته می‌شوند. این مدل مزایایی نسبت به مدل منسوخ قبلی دارا است که از آن جمله می‌توان به امکان اتصال دوربین‌های آنالوگ تیوی لاینی و HD اشاره کرد. علاوه بر این، دستگاه توربو اچ دی هایک ویژن قابلیت تصاویر با کیفیت فول اچ دی را برای سیستم‌های آنالوگ فراهم کرده و امکان نصب تعداد محدودی دوربین IP را دارا است.

تصاویر دوربین های مدار بسته از بستر کابل های کواکسیال به دستگاه DVR hikvision منتقل و در آنجا بر روی هارد یا هاردهایی که روی دی وی آر هایک ویژن نصب شده‌اند، ضبط می‌شود.

 

محصولات پرفروش DVR هایک ویژن

پرفروش‌ترین محصولات DVR هایک ویژن با توجه به نوع، مدل و لیست قیمت آن موارد زیر را شامل می‌شود:

دستگاه DS-7204HQHI-K1:

ضبط کننده ۴ کانال که امکان ضبط تصویر با دوربین‌های تا کیفیت ۴ مگا پیکسل را دارد. این دستگاه امکان نصب یک هارد داخلی با ظرفیت حداکثر ۱۰ ترا بایت و قابلیت فشرده سازی 265+ را دارد. همچنین این دستگاه امکان نصب دوربین آی‌پی را دارا است. قیمت این دستگاه ۲,۸۸۶,۰۰۰ تومان است.

دستگاه DS-7204HUHI-K1:

این دستگاه ضبط کننده هم ۴ کانال دارد، امکان ضبط دوربین تا ۸ مگا پیکسل را فراهم می‌کند. قابلیت نصب یک هارد داخلی با ظرفیت حداکثر ۱۰ ترابایت و فشرده سازی با فرمت 265+ را دارد. خروجی تصویر در آن 4K بوده و امکان ضبط دوربین آی‌پی را فراهم می‌کند. قیمت این دستگاه ۲,۴۱۴,۰۰۰ تومان است.

دستگاه DS-7204HUHI-K1/P:

این دستگاه ۴ کانال دارد، مشابه مورد قبل امکان ضبط دوربین تا 8 مگا پیکسل را فراهم می‌کند. یک هارد داخلی با ظرفیت حداکثر ۱۰ ترابایت روی آن نصب می‌شود. فشرده سازی تصویر در آن با فرمت 265+ و خروجی آن K4 است. امکان ضبط دوربین آی‌پی را داشته و از خروجی POC برای تغذیه دوربین‌های POC برخوردار است. قیمت این دستگاه ۲,۶۳۸,۰۰۰ تومان است.

دستگاه DS-7208HQHI-K1/ECO:

دستگاه ۸ کانال با امکان ضبط دوربین تا ۴ مگا پیکسل می‌باشد. یک هارد داخلی با ظرفیت حداکثر ۱۰ ترابایت می‌توان روی آن نصب کرد. فشرده سازی تصویر با فرمت 265 بوده و امکان نصب دوربین آی‌پی را هم دارد. قیمت این دستگاه ۲,۰۷۲,۰۰۰ تومان است.

دستگاه DS-7208HQHI-K1:

دستگاه ضبط دارای ۸ کانال با امکان ضبط دوربین تا ۴ مگا پیکسل می‌باشد. امکان نصب یک هارد داخلی با ظرفیت حداکثر ۱۰ ترابایت را دارد. فشرده سازی تصویر با فرمت 265 انجام می‌شود. این رکورد امکان نصب دوربین آی‌پی داشته و خروجی تصویر آن 4K است. قیمت این دستگاه ۲,۲۵۰,۰۰۰ تومان است.

دستگاه DS-7208HUHI-K2/P:

این دستگاه ضبط هم ۸ کاناله است. دوربین آن تا ۸ مگا پیکسل را ضبط می‌کند. دو هارد داخلی با ظرفیت حداکثر ۱۰ ترابایت می‌توان روی آن نصب کرد. فشرده سازی تصویر با فرمت 265 بوده و امکان نصب دوربین آی‌پی روی آن وجود دارد. خروجی تصویر 4K است، امکان تغذیه رکوردر با دوربین‌های اچ دی با قابلیت POC نیز فراهم است. قیمت این دستگاه ۴,۷۰۵,۰۰۰ تومان است.

دستگاه DS-7216HQHI-K1/ECO:

این دستگاه رکوردر ۱۶ کانال دارد. سیستم ضبط دوربین آن تا ۴ مگا پیکسل را پشتیبانی می‌کند. یک هارد داخلی با ظرفیت حداکثر ۱۰ ترابایت می‌توان روی آن نصب نمود. فشرده سازی تصاویر تا 265 بوده، امکان نصب دوربین آی‌پی و خروجی تصویر آن K4 است. قیمت این دستگاه ۵,۲۳۶,۸۰۰ تومان است.

دستگاه DS-7216HQHI-K2:

این دستگاه رکوردر ۱۶ کانال دارد. سیستم ضبط دوربین آن تا ۴ مگا پیکسل را پشتیبانی می‌کند. دو هارد داخلی با ظرفیت حداکثر ۱۰ ترابایت برای هر هارد را می‌توان روی آن نصب نمود. فشرده سازی تصاویر با فرمت 265 بوده، امکان نصب دوربین آی‌پی و خروجی تصویر آن K4 است. قیمت این دستگاه ۶,۳۴۰,۰۰۰ تومان است.

از جمله دیگر دستگاه‌های پرفروش DVR هایک ویژن موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • دی وی آر ۴ کانال هایک ویژن DS-7204HQHI-K1: قیمت دستگاه ۲,۸۸۶,۰۰۰ تومان
  • دی وی آر ۸ کانال هایک ویژن DS-7208HGHI-F1: قیمت دستگاه ۱,۷۶۲,۰۰۰ تومان
  • دی وی آر ۸ کانال هایک ویژن DS-7108HQHI-K1: قیمت دستگاه ۲,۰۶۶,۰۰۰ تومان
  • دی وی آر ۱۶ کانال هایک ویژن DS-7216HGHI-F1: قیمت دستگاه ۲,۱۷۷,۰۰۰ تومان

 

NVR هایک ویژن و محصولات پرفروش آن

رکوردر یا دستگاه ان وی آر (NVR) hikvision یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده یک سامانه نظارت تصویری است. در صورت بروز مشکل برای دستگاه NVR هایک ویژن، کل سیستم مدار بسته متوقف شده و هیچ تصویر زنده یا ضبط شده ای وجود نخواهد داشت. از دستگاه NVR هایک ویژن برای ضبط تصاویر در سیستم‌های مدار بسته تحت شبکه و اتصال به دوربین تحت شبکه هایک ویژن، استفاده می‌شود.

 

پرفروش ترین مدل های nvr هایک ویژن

 

این دستگاه علاوه بر وظایفی همچون ذخیره سازی و مدیریت تصاویر، امکان بهره‌مندی از قابلیت‌های هوشمند بیشتری مانند امکانات تصویری ویژه تشخیص چهره، تشخیص پلاک خودرو، تشخیص شمارش افراد و … را برای کاربران فراهم می‌کند. دستگاه NVR هایک ویژن مشابه سرورهای کامپیوتری است با این تفاوت که استفاده و را اندازی آن نسبت به کامپیوتر به مراتب راحت‌تر است.

مهم‌ترین وظایف دستگاه NVR هایک ویژن شامل ضبط تصاویر ارسالی از دوربین‌های تحت شبکه، پخش زنده و یا بازپخش تصاویر، تنظیم ویژگی‌های تصویر اعم از روشنایی، رنگ و غیره، برق رسانی به دوربین‌ها در صورت POE بودن دستگاه، پردازش ویژگی‌ها تصاویر اعم از نقشه گرمایی، تشخیص چهره و غیره و ذخیره سازی تصاویر با استفاده از انواع حالت‌های ضبط است.

 

 

محصولات پرفروش NVR هایک ویژن

دستگاه DS-7108NI-Q1/M:

دستگاهی هشت کاناله است و امکان نصب هاردی با ظرفیت ۶ ترابایت را دارد. قیمت این دستگاه ۲۷,۱۸,۰۰۰ تومان است.

دستگاه DS-7104NI-Q1/M:

دستگاه ضبط کننده ۴ کاناله است و امکان استفاده از فرمت‌های فشرده سازی 265+/H.265 را دارد. قیمت این دستگاه ۱,۹۴۷,۰۰۰ تومان است.

دستگاه DS-7608NI-K1:

این دستگاه ضبط کننده ۸ کانال دارد و از قابلیت تشخیص حرکت (Motion Detection) برخوردار است. یک هارد ۸ ترابایتی را می‌توان روی آن نصب کرد. قیمت این دستگاه ۳,۸۳۸,۰۰۰ تومان است.

دستگاه DS-7616NI-K2:

دستگاهی ۱۶ کاناله است و برای فشرده سازی تصاویر از فرمت‌های 265/H.265+/H.264/H.264+/MPEG4 استفاده می‌کند. امکان نصب دو هارد با ظرفیت ۶ ترابایت برای هر کدام را دارد. قیمت این دستگاه ۵,۴۷۷,۰۰۰ تومان است.

دستگاه DS-7732NI-Q4:

ضبط کننده‌ای ۳۲ کاناله است. امکان نصب چهار هارد با ظرفیت ۶ ترابایت را دارد. این دستگاه قابلیت ارسال تصاویر را روی موبایل دارد و تصاویر خود را با کیفیت ۸ مگاپیکسل ارائه می‌دهد. قیمت این دستگاه ۱۱,۳۸۷,۰۰۰ تومان است.

دستگاه DS-7732NI-K4:

این ضبط کننده هم ۳۲ کانال دارد و روی آن ۴ عدد هارد با ظرفیت ۸ ترابایت می‌توان نصب کرد. این دستگاه تصاویر را با فرمت‌های 265+/H.264/MPEG4 فشرده می‌کند. قیمت این دستگاه ۱۹,۲۸۰,۰۰۰ تومان است.

دستگاه DS-7716NI-Q4:

دستگاهی ۱۶ کاناله است. این دستگاه می‌تواند ۱۶ دوربین تحت شبکه را به خود متصل کند. امکان نصب چهار هارد با ظرفیت ۸ ترابایت را دارد. همچنین روی این دستگاه هشدار را برای مواردی مانند عبور غیر مجاز از خطوط (line crossing) و غیره تنظیم کرد. قیمت این دستگاه ۱۱,۷۳۱,۰۰۰ تومان است.

دستگاه DS-7616NI-Q2/16P:

این دستگاه هم ۱۶ کانال دارد. روی آن می‌توان ۲ هارد با ظرفیت ۸ ترابایت نصب کرد. همچنین این رکورد پورتی از نوع PoE دارد که امکان ارسال هم‌زمان جریان برق و داده‌ها به دوربین‌ها را فراهم می‌کند. قیمت این دستگاه ۸,۸۰۴,۰۰۰ تومان است.

 

دوربین تحت شبکه هایک ویژن

دوربین تحت شبکه هایک ویژن با نام دوربین IP یا IP Camera نیز شناخته می‌شود. دوربین در فضای شبکه اینترنت کار کرده و بر خلاف دوربین‌های مداربسته آنالوگ و توربو اچ دی انتقال اطلاعات و تصاویر در آن بدون نیاز به کابل و از طریق اینترنت انجام می‌شود. دوربین تحت شبکه هایک ویژن یک پردازشگر کوچک دارد و مانند کامپیوتر عمل می‌کند. یک حسگر کوچک داخل دوربین تعبیه می‌شود که اطلاعات و تصاویر را دریافت می‌کند، سپس این تصاویر را به اطلاعات دیجیتال تبدیل کرده و آن‌ها را به دستگاه ضبط کننده انتقال می‌دهد.

 

دوربین تحت شبکه هایک ویژن

 

مبنای قیاس دوربین تحت شبکه هایک ویژن میزان وضوح تصاویر یا رزولوشن تصویر است که براساس مگاپیکسل سنجیده خواهد شد. کیفیت تصاویر دوربین تحت شبکه هایک ویژن بین 0.4 مگاپیکسل تا 30 مگاپیکسل متفاوت است. خرید این دوربین ها به دلیل کیفیت بالایی که دارد بسیار با ارزش تر است. رنج قیمتی دوربین تحت شبکه هایک ویژن بین یک میلیون تومان تا پنج میلیون تومان متغییر است. در بین دوربین تحت شبکه هایک ویژن دوربین آی پی ارزان نیز وجود دارد که برای کسانی که بودجه کمتری را برای خرید دوربین در نظر گرفته اند نیز مناسب است.

از جمله مزیت‌های دوربین تحت شبکه هایک ویژن می‌توان به کیفیت بالای تصاویر، پشتیبانی از قابلیت‌های تجزیه و تحلیل تصاویر، به حداقل رسیدن میزان کابل کشی، استفاده از فناوری POE برای تغذیه دوربین از طریق دستگاه ان وی آر، امکان ضبط تصاویر بر روی دوربین، امکان دسترسی به تصاویر از راه دور، امکان دسترسی به تصاویر از طریق هم دوربین و هم دستگاه ان وی آر، امنیت بالا در هنگام ارسال تصاویر و امکان تعامل با سیستم‌های دیگر اشاره کرد. هزینه تهیه این دوربین‌ها تا حدودی بالا است. با این حال، قیمت آن در مقایسه با ویژگی‌هایی که نسبت به سایر دوربین‌ها ارائه می‌دهد، منصفانه بوده و امکان نصب آسان‌تری را هم برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28271
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید