امروز یکشنبه 15 مهر 1403

Sunday 06 October 2024

پارافریز مقاله چیست و چگونه انجام می‌شود؟


1401/07/27
کد خبر : 25232
دسته بندی : فرهنگی
تعداد بازدید : 17 نفر

تصور کنید می‌خواهید اطلاعاتی را از منبع دیگری (به عنوان مثال یک کتاب، مقاله ژورنالی یا وب سایت) در مقاله آکادمیک خود بنویسید. اما نگران سرقت ادبی هستید و تا به حال بازنویسی نکرده‌اید یا وقت پارافریز مقاله را ندارید. در چنین مواقعی ممکن است ترجیح دهید از دیگران کمک بگیرید ویا به دنبال مراجعی هستید که پارافریز رایگان مقاله شما را انجام دهند. ما این مطلب را به معرفی پارافریز مقاله، پارافریز آنلاین و پارافریز رایگان اختصاص داده‌ایم تا شما را هر چه بهتر و بیشتر با مطالب مرتبط با چگونگی انجام بازنویسی به صورت آنلاین آشنا سازیم.
پارافریز مقاله
پارافریز مقاله

سرقت ادبی چیست؟

سرقت ادبی یعنی نوشتن متنی از مقاله‌، پایان نامه، کتاب و یا هر نوشته‌ای که متعلق به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری بوده، دارای قانون کپی رایت است و یا در مرجع رسمی به چاپ رسیده و با این حال شخصی از این مطالب بدون ارجاع به نام نویسنده‌ی اصلی آن استفاده کند. سوالی که پیش می‌آید این است که پس چگونه بدون انجام سرقت ادبی، متنی را که از مقاله‌ی دیگران نیاز داریم در مقاله یا پایان‌ نامه خود استفاده کنیم؟
به دو روش می‌توانید از انجام سرقت ادبی خودداری کنید. اولین روش استفاده از نقل قول مستقیم است که زیاد پسندیده نیست. چرا که اگر از نقل قول مستقیم زیاد استفاده کنید، این حس به خواننده القا می‌شود که متن را درک نکرده‎‌اید و یا تنبلی کرده و متن اصلی را به زبان خود برنگرداننده‌اید؛ نهایتا این موضوع موجب خواهد شد که خواننده دیدگاهی منفی نسبت به متن شما پیدا کرده و بعضا امکان ریجکت شدن مقاله نیز وجود دارد.
پس اگر نمی‌خواهیم لیبل سارق علمی را دریافت کرده و در عین حال از نقل قول مستقیم نیز زیاد استفاده نکنیم، باید به سراغ بازنویسی کردن برویم. پارافریز یا بازنویسی به زبان ساده و خلاصه یعنی بیان کردن چیزی که شما از متن درک کرده‌اید، آنهم به زبان خودتان. زیرا اگر غیر از این باشد، خودآگاه یا ناخودآگاه، ممکن است گرفتار پلاجیاریزم یا سرقت ادبی شوید.
پارافریز مقاله
اجتناب از سرقت ادبی

پارافریز مقاله چیست؟

پارافریز کردن عبارت است از قرار دادن ایده‌ها یا اطلاعات حاصل از یک منبع اصلی در مقاله خود با بیان مجدد آن ایده‌ها یا اطلاعات به قول خودتان. نکته مهم این است که از کلمات کلیدی متن استفاده کنید - حواستان باشد که معنای مفهوم و جملاتی را که سعی دارید به گونه‌ای متفاوت بیان کنید، تغییر ندهید. زیرا بدون استناد مناسب، بازنویسی شما می‌تواند به عنوان دزدی ادبی تلقی شود.

تفاوت بین پارافریز کردن و خلاصه نویسی

بازنویسی کردن و خلاصه نویسی هر دو از تکنیک‌های مهم نوشته‌های آکادمیک هستند که معمولا یکسان در نظر گرفته شوند. در صورتی که اینطور نیست و این دو با هم متفاوت عمل می‌کنند.
پارافریز نویسی یعنی بازنویسی متن با استفاده از برداشت خود از آن متن و استفاده از ساختار و گرامر و کلمات مورد نظر خود. و همه‌ی اینها در حالی است که معنی متن اصلی حفظ می‌شود، فقط آن را به بیان دیگری ذکر می‌کنید. همچنین، در بازنویسی معمولا اندازه متن شبیه به متن اصلی است.
در مقابل، خلاصه نویسی شرح ایده‌های اصلی یک متن است، بنابراین کوتاه‌تر از متن اصلی است. بعنوان مثال، یک مقاله ژورنالی را می‌توان در یک پاراگراف و یک کتاب کامل را چند پاراگراف خلاصه کرد.

مراحل پارافریز مقاله

1.    برای درک کامل معنی، متن را چندین بار بخوانید.
2.    مفاهیم کلیدی را یادداشت کنید.
3.    برداشت خود را از متن بنویسید، بدون اینکه به متن اصلی آن نگاه کنید.
4.    متن خود را با متن اصلی مقایسه کرده و عباراتی را که بیش از حد مشابه هستند، تغییر دهید.
5.    از کجا ایده را پیدا کرده اید، به نویسنده یا متن اصلی ارجاع دهید.
پارافریز مقاله
مراحل بازنویسی مقاله
این مراحل ممکن است آسان بنظر برسند، اما نوشتن یک ایده به روشی متفاوت از متن اصلی منتشر شده، ممکن است دشوار باشد. پس، ما برای شما چهار ترفند آماده کرده‌ایم که می‌توانید در بازنویسی کردن، از آن‌ها کمک بگیرید:
أ‌.    اولین جمله‌ی خود را متفاوت از متن اصلی شروع کنید.
ب‌.    به جای استفاده از کلماتی که در متن اصلی می‌بینید، از مترادف‌ها استفاده کنید (کلماتی که معنی یکسانی دارند).
ت‌.    ساختار جمله را تغییر دهید
ث‌.    اطلاعات را به جملات جداگانه تقسیم کنید و در نقاط مختلف استفاده کنید.
البته شایان ذکر است که عمل بازنویسی کردن با تغییر چند کلمه یا یکی دو ساختار و ... انجام نمی‌شود. زیرا اگر متن شما با متن اصلی حدود 50 درصد یا بیشتر شباهت داشته باشد، سرقت ادبی محسوب شده و مقاله شما ریجکت خواهد شد. در چنین مواقعی است که نیاز به یافتن متخصص‌ بازنویسی کردن حس می‌شود. افرادی که به جای شما، متن مورد نظرتان را به صورت کاملا حرفه‌ای برایتان بازنویسی می‌کنند.

پارافریز آنلاین

همانطور که ذکر کردیم، سایت‌هایی هستند که به صورت حرفه‌ای و تخصصی کار بازنویسی یا بازنویسی مقالات، حتی پارافریز آنلاین ، را انجام می‌دهند. فقط کافیست به سایتشان مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید  دشوار بازنویسی کردن را به آن‌ها بسپارید و با خیال راحت مشغول به نوشتن دیگر بخش‌های مقاله خود شوید.

پارافریز رایگان

اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می‌دهید تا متخصصان این حوزه، عمل بازنویسی کردن را برای شما انجام دهند ولی در عین حال نگران هزینه‌ی آن هستید، باید بیفزاییم که نگران هزینه‌ی آن نیز نباشید. زیرا بعضی از سایت‌ها هستند که به صورت رایگان در این زمینه کار می‌کنند و پارافریز رایگان انجام می‌دهند.
پارافریز مقاله
بازنویسی یا بیان کردن عبارت بر اساس برداشت خود
نتیجه گیری
بازنویسی را می‌توان نوعی یادداشت برداری پنداشت، که به شما این امکان را می‌دهد تا معنای دقیق متن نویسنده را در اصطلاحات و ساختاری که بهتر می‌توانید به خاطر بسپارید، حفظ کنید. پارافریز مقاله اهمیت زیادی دارد و از آن در مقالات آکادمیک زیاد استفاده می‌شود.
از دلایل اصلی استفاده از بازنویسی، می‌توان به جلوگیری از سرقت ادبی اشاره کرد. اما به صورت کلی، بازنویسی مقاله کاری دشوار و وقت گیر است و شما به عنوان دانشجو ممکن است تمایل داشته باشید تا زمان را بهینه‌تر مدیریت کنید. ما در سایت ایرنتکام با ارائه سایتی جهت پارافریز آنلاین و پارافریز رایگان، سعی در خدمت رسانی و کمک به شما داریم.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25232
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید