امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

ویزای کار در کانادا


1401/07/27
کد خبر : 28126
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 17 نفر

مهاجرت کاری به کانادا:

کانادا مساحتش چند برابر ایران است. ولی جمعیت درون آن کمتر از نصف جمعیت ایران می‌باشد. در نتیجه دارای فرصت‌های شغلی بسیاری می‌باشد. از طرفی کانادا امنیت شغلی و رفاه اجتماعی نسبتاً خوبی دارد. هر سال حدود ۳۰۰۰ نیروی متخصص با مهارت کاری خاص به این کشور مهاجرت می‌کنند.
اگر بخواهید از طریق کار به کانادا مهاجرت کنید، شما یا باید کارآفرین باشید و یا دارای رزومۀ قوی و یا مهارتی خاص در یکی از فرصت‌های شغلی در کانادا باشید.
از طرفی دولت کانادا با کمک گرفتن از افراد کارآفرین به دنبال ایجاد شغل‌های جدید برای مهاجران می‌باشد. دولت کانادا با این کار رقابتی در بین افراد متخصص در جهان برای کسب پست‌های جدید کاری ایجاد می‌کند. در نتیجه سالانه افراد زیادی به دنبال مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای کار در کانادا هستند.

مزایای کار در کانادا:

مزایای کار در کانادا بسیار زیاد است. به دلیل همین مزایا بسیاری از افراد به دنبال مهاجرت و در نتیجه ویزای کار در کانادا می‌باشند. از جمله مزیت‌های آن وضعیت اجتماعی کاناداست که رو به رشد می‌باشد. سطح رفاه اجتماعی بسیار بالا در کانادا مزیت دیگر کار در کانادا است. همچنین مالیات بسیار کمی توسط دولت از افراد مشغول به کار دریافت می‌شود.
هزینۀ راه اندازی کسب و کار در کانادا بسیار پایین می‌باشد. کانادا کشوری است که به نسبت دیگر کشورها برتری در نوآوری دارد. کیفیت زندگی در کانادا بسیار بالا است و ایده آل برای زندگی خوب می‌باشد.کانادا همچنین از قوانین مهاجرت برای شروع یا راه اندازی کسب و کار حمایت می‌کند. از طرفی از طریق کار می‌توان اقامت دائم این کشور را گرفت. آخرین مزیت هم این است که کانادا از امنیت بالایی در حیطۀ کاری و زندگی برخوردار است.


مهاجرت کاری به کانادا

شرایط ویزای کار در کانادا:

برای سیستم اکسپرس اینتری شما لازم است شرایط زیر را داشته باشید. با داشتن شرایط زیر به راحتی می‌توانید کار در کانادا پیدا کنید و با ارائۀ معرفی نامه به سفارت ویزای کار در کانادا را دریافت نمایید.
سنتان بهتر است کمتر از ۴۰ سال باشد.
حداقل ۳ سال تجربۀ کاری متناسب با رشتۀ تحصیلی خود را داشته باشید.
حداقل مدرک پذیرفته شده مرتبط با کارتان کارشناسی است.
حداقل نمرۀ مدرک زبان شما ۶.۵ باشد.
در سیستم اکسپرس اینتری حداقل امتیاز ۶۷ را کسب کرده نمایید.
رشتۀ تحصیلی یا مهارت شما باید در لیست مشاغل مورد نیاز کشور کانادا قرار داشته باشد.
پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشید.
مجوز کار برای غیر از سیستم اکسپرس اینتری به شما داده باشند.

اقامت کاری کانادا:

مهاجرت کاری به کانادا یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت اقامت در کانادا می‌باشد. شما می‌توانید با مهاجرت کاری اقامت دائم را در کانادا دریافت کنید. بعد از سه سال هم می‌توانید علاوه بر اقامت دائم تابعیت کانادا را هم بگیرید. افرادی که نمی‌توانند از طریق سیستم اسکیل ورکر یا سیستم اکسپرس اینتری بلافاصله وارد سیستم کاری در کانادا شوند، می‌توانند بعد از سه سال کار کردن در کانادا اقامت دائم دریافت کنند. البته این نکته را بد نیست بدانید که این افراد نیاز به پرداخت مالیات در این سه سال دارند. اگر نتوانستید از طریق سیستم‌های کاری کانادا وارد بازار کار آن شوید، می‌توانید از طریق پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های کانادا اقدام کنید. سپس از اتمام تحصیل با پیدا کردن کاری در کانادا به سیستم کاری این کشور وارد شوید.


مهاجرت کاری به کانادا

شرایط مهاجرت کاری به کانادا:

شما می‌توانید از طریق ویزای کار به کانادا و اشتغال پیدا کردن در این کشور اقامت دائم خود را دریافت کنید. برای کار در این کشور دو راه اصلی و چند راه دیگر وجود دارد. اولین روش اصلی جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در کانادا است و روش اصلی دوم هم روش اسکیل ورکر در کانادا یا همان اکسپرس اینتری می‌باشد. این روش به شما کمک می‌کند تا با پیدا کردن کار در کانادا اقامت دائم خود را دریافت کنید. در این روش شما می‌توانید بسته به مهارت و تخصص و مدرک تحصیلی خود امتیازهایی دریافت کنید. اگر امتیازهای دریافتی شما از دیگر رقبایتان بیشتر بود در نهایت به استخدام یکی از شرکت‌ها در می‌آیید.

اما راه سوم برای یافتن کار و دریافت ویزای کار در کانادا بعضی از موسسات مهاجرتی هستند. چون تخصصشان کمک به مهاجران برای رسیدن به بهترین تجربۀ مهاجرتی است. به آنها کمک می‌کنند تا کار در کانادا پیدا کنند. راه چهارم در کانادا بانک‌های اطلاعات کاری وجود دارد. شما با بررسی این بانک‌ها می‌توانید کاری مناسب خود پیدا کنید. این روش ریسک زیادی برای شما دارد. در نظر داشته باشید که برای مشغول شدن به کار در کانادا حتماً از قبل با کارفرمای خود صحبت کنید چون بسیاری از شرایط ویژۀ شغل شما ممکن است در هیچ وب سایتی نباشد. ولی شما باید قبل از اشتغال به کار آنها را برای خود فراهم کنید. روش دیگری هم هست که ما زیاد توصیه نمی‌کنیم. در این روش خود شما مجوز کاری در کانادا را قبل از ورود به آن کسب می‌کنید. بعد از ورود به کانادا به دنبال کار مناسب با مهارت خود می‌گردید. در این روش ممکن است شما مدتی کوتاه و یا طولانی هیچ درآمدی نداشته باشید. این روش برای شما ریسک بالایی دارد. چون ممکن است هیچ کار مناسبی در نهایت پیدا نکنید.

وضعیت کار در کانادا:

شروع کرونا در بازار کار سبب کاهش میزان موقعیت‌های شغلی جدید در حوزه‌های غذا، مسکن، فرهنگی و تفریحی، آموزشی و در حوزۀ خدمات اطلاعاتی برای افراد تازه کار شد. اما در حوزۀ کاری در ارتباط با طبیعت مثل جنگلداری و استخراج نفت و گاز فرصت‌های شغلی زیادی به بازار کار افزوده شد.
علی‌رغم کاهش فرصت شغلی اما استارت آپ‌ها بسیار فعال و زیاد شده‌اند. خصوصا در استان انتاریو و شهر تورنتو رشد موقعیت‌های کاری از طریق همین استارت آپ‌ها بسیار چشم‌گیر بوده است. این استارت آپ‌ها با رشد خوبی که داشتند به دنبال جذب نیروی جدید کار می‌باشند. از طرفی دستمزد افراد در حوزه‌های کاری مختلف چیزی حدود ۳ درصد در این دو سال رشد داشته است.میزان نرخ بیکاری در بیشتر مشاغل در کانادا زیر ۱۰ درصد در طول سال می‌باشد. این رقم نشان دهندۀ فرصت‌های شغلی بسیار و امنیت شغلی نسبتاً بالا در این کشور است. وضعیت کار مهاجران در این کشور هم در سال ۲۰۲۰ را می‌توان مشابه وضعیت کلی مردم آنجا دانست.نرخ بیکاری مهاجران در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۱ درصد بوده است. اما وضعیت مهاجرانی که چند سالی از اقامتشان در کانادا می‌گذرد پایدارتر از افرادی است که تازه مهاجرت کرده‌اند. افرادی که حدود ۱۰ سال است در کانادا مقیم و مشغول به کار هستند نرخ بیکاریشان حدود ۵ درصد می‌باشد.
دولت کانادا هر ساله فهرستی از شغل‌های مورد نیاز در کشور کانادا را اعلام می‌نماید.
اگر در یکی از این مشاغل دارای تخصص و مهارت هستید، یعنی شما شانس بسیار بالایی برای پذیرفته شدن در آن شغل را از طریق سیستم‌های کاری در کانادا خواهید داشت. برای همین به راحتی می‌توانید برای دریافت ویزای کار در کانادا اقدام کنید.
این نکته را هم در نظر بگیرید که دولت کانادا بیشتر برای شغل‌هایی که در حیطۀ مدیریتی، شغل‌های حرفه‌ای که نیاز به مدرک دانشگاهی دارند، شغل‌های فنی و تجاری و بازرگانی و همچنین شغل‌های حرفه‌ای که نیاز به دوره‌های کارآموزی دارند فرصت شغلی برای مهاجران فراهم کرده است.

مهاجرت کاری به کانادا


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28126
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید