امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

ویزای شینگن آلمان


1401/07/27
کد خبر : 28100
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 19 نفر

بیشتر مردم خواهان مسافرت به کشورهای دیگر هستند. کشورهای حوزۀ شینگن برای مسافرت بسیار مناسب می‌باشند. برای رفتن به این کشورها کافی است از سفارت یکی از بهترین کشورهای این حوزه درخواست ویزا کنید. ویزای شینگن آلمان از دیگر کشورها بهتر است. برای دریافت مدارک لازم را آماده نمایید، فرم‌های درخواست را پر کنید و در سایت ویزامتریک درخواست ویزا را ثبت کنید و منتظر وقت مصاحبه شوید.

راهنمای دریافت ویزای شینگن آلمان:

 در سال ۱۹۸۵ توافق‌نامه‌ای بین ۲۶ کشور اروپایی صورت گرفت. این توافق‌نامه، به توافق‌نامۀ شینگن معروف است. طبق این توافق‌نامه مرزهای این ۲۶ کشور با هم مشترک هستند. کسی که ویزای شینگن را از یکی از این کشورها دریافت کند، می‌تواند به همۀ این ۲۶ کشور سفر کند. ویزای شینگن برای ۶ ماه اعتبار دارد و به دارندۀ آن حق سفر به کل این کشورها در طی سه ماه داده می‌شود. شما اگر اقامت یکی از این کشورها را دریافت کنید می‌توانید بدون ویزا در همۀ کشورهای عضو شینگن سفر کنید. یکی از کشورهایی که در حوزۀ شینگن بسیار فعال بوده است، آلمان می‌باشد. شما برای ورود به کشور آلمان و همچنین دیگر کشورهای حوزۀ شینگن نیاز به ویزای شینگنِ آلمان دارید.

درخواست ویزای شینگنِ آلمان:

شما ابتدا باید کشوری که می‌خواهید از آن ویزای شینگن را دریافت کنید، انتخاب کنید. در اینجا ما براساس اینکه آلمان خود پیش‌رونده در حوزۀ شینگن است و خدمات بهتری به شما در این حوزه ارائه می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم ویزای شینگنِ آلمان را انتخاب کنید. هر کشوری را که انتخاب کردید، می‌توانید به سفارت آن کشور در ایران بروید و درخواست ویزای شینگن را از آنها بنمایید


ویزای شینگن آلمان

هزینۀ ویزای شینگن آلمان:

هزینۀ درخواست ویزا ۸۰ یورو می‌باشد. این هزینه برای بزرگسالان است. ولی بسته به گروه‌های سنی مختلف و شرایط افراد این هزینه کم و زیاد می‌شود. هزینه برای ثبت درخواست ویزای شینگنِ آلمان و مصاحبۀ مربوط به درخواستتان از شما دریافت می‌شود. شما باید در طی مراحل ثبت نام و ارائۀ مدارک این هزینه را بپردازید.توجه کنید که قبل از درخواست ویزا شرایط را برای هزینۀ پرداختی بررسی کنید. این هزینه ممکن است در بعضی شرایط و بعضی گروه‌های سنی رایگان محسوب شود. مثلاً گروه سنی کودکان زیر ۶ سال دریافت ویزا برایشان رایگان می‌باشد.


ویزای شینگن آلمان

شرایط ویزای شینگن برای آلمان:

از آنجایی که ویزای شینگنِ آلمان انواع مختلفی را دارا می‌باشد، در نتیجه شرایط برای هر کدام از انواع آن متفاوت است. بسته به هدفی که از سفر به آلمان دارید، می‌توانید ویزاهای متفاوتی را انتخاب و دریافت نمایید. در زیر با اشاره به انواع این ویزا به شرایط هر کدام به تفصیل می‌پردازیم.

ویزای تحصیلی:

اگر قصد سفر طولانی مدت برای تحصیل در آلمان را دارید، بهتر است برای ویزای تحصیلی شینگن آلمان اقدام نمایید. البته خود این ویزا سه نوع مختلف دارد. بسته به هدف شما از تحصیل متفاوت است. ویزای تحصیل در دورۀ زبان، ویزای متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های آلمان برای دریافت پذیرش از دانشگاه و ویزای تحصیلی آلمان در صورت پذیرفته شدن توسط دانشگاه سه نوع ویزای تحصیلی می‌باشند.

شما برای دریافت این ویزا نیاز به اثبات توانایی مالی خود دارید و همچنین باید بتوانید یک حساب بانکی که توسط آلمان بلوکه شده است و حداقل موجودی آن کمی کمتر از ۹ هزار یورو می‌باشد را ارائه دهید. هزینۀ لازم برای درخواست و مصاحبۀ این ویزا ۷۵ یورو می‌باشد.

۲.ویزای توریستی شینگن در کشور آلمان

در صورتی که قصد سفر به آلمان را برای تفریح و گردش و دیداری با آشنایان خود دارید این ویزا مناسب شما می‌باشد. مدت اقامت با این ویزا در آلمان حداکثر ۹۰ روز می‌باشد. هزینۀ این ویزا برای بزرگسالان ۸۰ یورو می‌باشد و این هزینه برای هر کودک ۶ ساله تا ۱۲ ساله ۴۰ یورو می‌شود.

۳.ویزای کار شینگن در کشور آلمان

این ویزا خود شامل دو نوع می‌باشد. ویزای جستجوی کار در آلمان و ویزای کار در آلمان از انواع آن هستند.
شما با ویزای جستجوی کار شینگن در آلمان می‌توانید ۶ ماه اقامت کنید در صورتی که کار مدنظر خود را در این مدت یافتید، می‌توانید مجوز کار تمام وقت را دریافت نمایید و اجازۀ اقامت دائم را بگیرید. شما با این ویزا مجوز شروع کار از همان ابتدای ورودتان به آلمان را ندارید.
اما ویزای کاری شینگن آلمان به شما اجازۀ دو سال کار در این کشور را می‌دهد. شما می‌توانید بعد از اتمام دو سال مجوز خود را تمدید کنید و یا اجازۀ اقامت دائم را دریافت نمایید. اگر به دنبال خود اشتغالی در آلمان هستید لازم است شرایط زیر را داشته باشید.
در تخصص خود بسیار مهار باشید.
از نخبگان حوزۀ آموزش و یا پژوهش دارای موقعیت‌های بالای اجتماعی در حیطۀ فعالیتتان باشید.
حاضر باشید نیروهای خود را برای شرایط و موقعیت‌های مدیریتی و اجرایی و تخصصی به شرکت‌های دیگر انتقال دهید.
برای درخواست کار در آلمان توجه داشته باشید در صورت وجود کمبود نیروی ماهر در تخصص یا مهارت شما، امکان انتخاب شما در آن شغل می‌باشد. پس قبل از سفر به آلمان موقعیت شغلی مدنظر خود را به طور کامل بررسی کنید. بهتر است قبل از سفر به آلمان یک پیشنهاد شغلی را از یک شرکتی که در جهان معتبر است دریافت نمایید. همچنین بهتر است سطح تحصیلات شما با سطح تحصیلات در آلمان معادل سازی شود.
ویزای شینگنِ آلمان دارای انواع دیگری چون ویزای خانواده، ویزای تجاری، ویزای درمانی، ویزای ورزشی، هنری، فرهنگی می‌تواند باشد.

مدارک لازم برای ویزای شینگن آلمان:

مدارک لازم برای ویزای شینگنِ آلمان را تکمیل کنید و به سفارت آلمان تحویل دهید. مدارک شامل موارد زیر است.
فرم پر شدۀ درخواست ویزای شینگن ترجمه شده به انگلیسی
گذرنامۀ دارای اعتبار
دو قطعه عکس برای گذرنامه


ویزای شینگن آلمان

مدت زمان انتظار برای ویزای شینگن آلمان:

این مدت از دو هفته تا ۲ ماه ممکن است به طول بینجامد. در اکثر موارد این مدت ۲ هفته طول می‌کشد و در موارد نادری تا دو ماه امکان دارد این روند طولانی گردد. در مواردی ممکن است کشور آلمان بخواهد برای پذیرش درخواست شما از دیگر کشورها مشاوره بگیرد، این روند هم حدود یک هفته امکان دارد طول بکشد.

ویزای شینگن آلمان در زمان کرونا:

بیشتر از دو سال است که از زمان شیوع کرونا در کشورهای جهان می‌گذرد. چون همچنان این ویروس مهار نشده است، کشورها راهکارهایی برای مقابله با آن پیش گرفته‌اند و تغییرات فراوانی در سیستم کارهای اداری و دیگر کارها ایجاد گشته است. در این میان سیستم دریافت ویزای شینگنِ آلمان هم در این ایام دستخوش تغییراتی شده است. یکی از تغییرات طولانی‌تر شدن زمان مصاحبه‌ها و درنتیجه طولانی‌تر شدن دریافت ویزا می‌باشد.

یکی دیگر از این تغییرات هم جلوگیری کشورها از اجازۀ ورود به اتباع دیگر کشورها می‌باشد. در این بین اتحادیۀ اروپا به دلیل پذیرش توریست و مهاجر بسیار زیاد در قبل از کرونا، راهکارهای بسیار سخت گیرانه‌ای در ایام کرونا برای جلوگیری از این امر پیش بینی کرده است.

از راهکارهای بسیار سخت گیرانۀ اتحادیۀ اروپا جلوگیری از ورود افراد تبعۀ کشورهای جهان سوم در حوزۀ شینگن می‌باشد. این ممنوعیت در صورتی است که شما نتوانید ضروری بودن سفر خود را اثبات کنید. از آنجایی که پروتکل کشورها در مقابله با ویروس کرونا با هم متفاوت است، شما پس از ورود به آن کشور موظف به پذیرش پروتکل‌های آن کشور هستید. بهتر است قبل از سفر به کشور آلمان و دیگر کشورهای حوزۀ شینگن وضعیت کرونا را در آن کشور از اخبار و دیگر منابع معتبر بررسی کنید.

ویزای شینگن آلمان


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28100
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید