امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

ویزای شینگن


1401/07/27
کد خبر : 28143
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 12 نفر

ویزای شینگن در منطقۀ شینگن ۲۶ کشور وجود دارد. همۀ این کشورها طی توافقی با هم تبدیل به یک کشور شده‌اند. این کشورها برای سفرهای توریستی بسیار مناسب هستند. برای آن نیاز به ویزای توریستی شینگن دارید. اگر به دنبال دریافت ویزای شینگن می‌باشید، باید مدارک خود را جمع‌آوری کنید و به سفارتی که می‌خواهید از آن ویزای شینگن را دریافت کنید، بروید و با دادن مصاحبه‌ای منتظر دریافت ویزای خود باشید.

ویزای شینگن:

اگر شما به دنبال مسافرت به منطقۀ شینگن می‌باشید، شما نیازمند ویزای شینگن برای ورود و تردد در این منطقه هستید. این ویزا کوتاه مدت است و ۶ ماه اعتبار سفر به شما می‌دهد. با این ویزا می‌توانید ۹۰ روز در بین کشورهای منطقۀ شینگن تردد کنید. ممکن است شما براساس یکی از هدف‌های زیر به دنبال دریافت ویزای شینگن باشید. مهم است که بدانید دقیقاً از سفر به شینگن چه هدفی را دنبال می‌کنید.

ویزای توریستی و گردشگری
ویزای تجاری
ویزای ملاقات با دوستان و خانواده
دریافت ویزا به دلایل درمانی
ویزای مطالعه و تحقیق کوتاه مدت
ویزا برای دیدارهای رسمی
ویزا برای شرکت در رویدادهای مختلف فرهنگی، علمی و ورزشی


ویزای شینگن

قیمت ویزای شینگن:

برای انواع مختلف ویزا متفاوت است و هزینۀ این ویزاها یکسان نیست.
هزینۀ درخواست ویزای نوع A برای پرداخت به سفارت کشوری که می‌خواهید در آن توقف کوتاهی داشته باشید، 74 دلار می‌باشد.
هزینۀ دریافت ویزای توریستی نوع C برای بزرگسالان 60 یورو می‌باشد و برای کودکان 6 ساله تا 12 ساله این هزینه 30 یورو حساب می‌شود و برای خردسالان زیر 6 سال رایگان است.
هزینۀ دریافت ویزای نوع D برای بزرگسالان 60 یورو می‌باشد و برای کودکان 6 ساله تا 12 ساله این هزینه 35 یورو حساب می‌شود و برای خردسالان زیر 6 سال رایگان است.
هزینۀ ویزای نوع LTV مثل ویزای نوع C یا همان ویزای توریستی است.

اخذ ویزای شینگن:

برای اخذ ویزای شینگن ابتدا باید بدانید برای چه هدفی می‌خواهید مسافرت کنید؟ به چه مدت زمانی برای مسافرت خود نیاز دارید؟ در چه کشورهایی و برای چه مدتی می‌خواهید اقامت نمایید؟ برای جابه‌جایی نیاز به عبور از چه کشورهایی دارید؟ به چه نوع ویزای شینگنی نیاز دارید؟ در کل نیازمند برنامۀ دقیقی از سفر به منطقۀ شینگن هستید. اگر برای خودتان سخت است که به این سوالات پاسخ دهید، بهتر است با مشاوران و متخصصان حوزۀ مهاجرت مشورت کنید و از آنها در این باره کمک بگیرید. بعد از آن مدارک خود را براساس هر نوع ویزایی که می‌خواهید بگیرید آماده کنید.

نحوۀ گرفتن ویزای شینگن:

حالا با توجه به اینکه فرآیند دریافت ویزا شینگن زمان بر می‌باشد، حال باید اقدام به درخواست ویزا از سایت سفارت مربوطه نمایید. بعد از بررسی پروندۀ شما توسط کارشناس برای شما وقت مصاحبه‌ای ترتیب می‌دهند. بهترین زمان برای فرستادن درخواست ۳ ماه قبل از رفتن به مسافرت است. دیرترین زمان برای ارائۀ مدارک هم ۱۵ روز قبل از اقدام به سفر می‌باشد.
به موقع برای وقت مصاحبه در سفارت مقصد حاضر شوید. به سوالات صادقانه پاسخ دهید. پاسخ‌ها باید با فرم درخواستی شما مطابقت داشته باشد. در آخر شما باید هزینۀ اخذ ویزای شینگن را بپردازید. حال باید منتظر پاسخ سفارت بمانید. این زمان حدود ۱۵ روز تا یک ماه طول می‌کشد.


ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن را بهتر بشناسید:

ویزای شینگن پنج نوع مختلف دارد. هرکدام شرایط و هزینۀ دریافت ویزایشان با دیگری متفاوت است. همچنین هر کدام برای استفادۀ خاصی می‌باشد. ویزای

نوع A یا ویزای فرودگاهی:

متقاضیان تبعۀ بعضی از کشورها از جمله ایران باید حتی در صورت داشتن توقفی کوتاه در یکی از فرودگاه‌های منطقۀ شینگن این ویزا را دریافت کنند. این ویزا به شما اجازۀ توقف در یکی از فرودگاه‌های منطقۀ شینگن را می‌دهد. اگر شما ویزایی با اقامت کوتاه مدت در یکی از کشورهای منطقۀ شینگن را دارید نیازی به ویزای نوع A ندارید.

مدارک لازم برای ویزای نوع A:

مدارکی که اثبات کند شما قصد اقامت در منطقۀ شینگن را ندارید.
مدارکی که مجوز سفر برای مقصد نهایی شما را اثبات کند.
گذرنامۀ قبلی شما
شناسنامه و کارت ملی

ویزای نوع B یا ویزای ترانزیت:


همان‌طور که از اسمش پیداست این ویزا برای ترانزیت است. شما اگر ویزای غیر از ویزای شینگن دارید، با این ویزا می‌توانید به مدت پنج روز بین کشورهای منطقۀ شینگن جابه‌جا شوید. اجازۀ اقامت در این کشورها را ندارید. ولی اگر بخواهید در این کشورها توقفی بسیار کوتاه داشته باشید به بیمۀ شینگن نیاز دارید. این ویزای ۵ روزه می‌تواند برای یک یا چند گذرنامه صادر شود.

ویزای نوع C یا ویزای توریستی:

این نوع ویزای شینگن برای اقامت کوتاه مدت در یکی از کشورهای منطقۀ شینگن می‌باشد. با این ویزا بسته به تعداد دفعات ورودی که به شما اجازه داده شده است، می‌توانید در هر کشوری از منطقۀ شینگن که بخواهید، نهایتاً تا ۹۰ روز اقامت داشته باشید.


ویزای شینگن

مزایای ویزای شینگن:

مهم‌ترین مزیت ویزای شینگن این است که شما با دریافت ویزای یکی از کشورهای منطقۀ شینگن از نوع ویزای C و یا نوع D می‌توانید به 25 کشور دیگر هم سفر کنید. شما با این ویزا می‌توانید به همۀ مکان‌های تفریحی و گردشگری این 26 کشور سفر نمایید و از آن لذت ببرید. از طرفی مراحل دریافت ویزای شینگن می‌تواند بسیار کوتاه مدت و سریع باشد. از طرفی ۱۷ سفارت‌ از این ۲۶ کشور در ایران است و شما می‌توانید بدون مسافرت به کشور دیگری برای دریافت ویزای خود اقدام کنید.

ویزای شینگن در شرایط کرونا:

در شرایط کرونا بسیاری از پروازها در جهان لغو شده است. پس کسانی که ویزا دارند ممکن است قبل از سفر پروازشان لغو شود. کسانی که هنوز ویزا نگرفته‌اند، در این شرایط دریافت ویزا بسیار کند می‌شود. احتمال دارد سفارت مدت زیادی دریافت ویزای شما را عقب بیندازد. به‌خصوص که شما باید برای دریافت ویزا حتماً بلیط رفت و برگشت خود را برای مدارک درخواست ویزا ارائه دهید.


ویزای شینگن

مدارک ویزای شینگن:

مدارک برای انواع ویزاهای مختلف شینگن متفاوت می‌باشد. بسته به نوع ویزایی که می‌خواهید بگیرید باید مدارک خود را برای ارائه به سفارت منتخبتان آماده کنید. ولی به طور کلی به مدارک زیر نیازمند هستید.
شناسنامه و کارت ملی
دو عکس پاسپورتی با پس زمینۀ سفید با اندازۀ ۳.۵*۴.۵ که به تازگی گرفته شده باشد.
اثبات توانایی مالی
بلیط رفت و برگشت
فرم درخواست ویزای پرشده
مدارک شغلی
پرینت گردش حساب
رزرو هتل و تاییدیۀ آن
بیمه‌ای برای مسافرت‌های بین المللی

ویزای شینگن


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28143
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید