امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

وکیل متخصص امور ملکی کیست؟ دارای چه ویژه گی هایی باید باشد


1401/07/27
کد خبر : 28289
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 14 نفر

در شهر تهران و دیگر شهرهای ایران از قدیم‌الایام از جمله شیوه‌های سرمایه‌گذاری محبوب و چَشم‌گیر میان عامه، سرمایه‌گذاری در حیطه‌ی املاک و مستغلات بوده است. به حالتی که اغلب بیشتر مردم خرید ملک را به سایر شیوه‌های متداول سرمایه‌گذاری پرخطر و کم‌خطر ترجیح می‌دهند. به علّت تعدد شیوه‌های معامله در حیطه املاک دائماّ دعاوی ملکی گوناگونی به چَشم می‌خورد. این قبیل از دعاوی ملکی از نوع؛ تصرف عدوانی و خلع ید گرفته است تا جعل اسناد ملکی به جهت کلاهبرداری از دیگران، شامل می‌شود. البته که تمامی دعاوی امور ملکی از قابلیت پیگیری برخوردار است و راه‌حل مخصوص به خود را می‌طلبد. حال نقش وکیل متخصص امور ملکی در این میانه‌ها چیست!
به عبارتی وکیل متخصص امور ملکی خواهد توانست بهترین و کوتاه‌ترین مسیرها را جهت پیگیری دعوای شما مهیا کند. به گونه‌ای که سرعت رسیدگی به پرونده شما را تسریع ببخشد. حال دائماً پیشنهادهای ارائه شده، آنچنان که انتظارش را می‌کشیم پیش نمی‌رود و گاهاً تنها با یک پیشنهاد اشتباه و یا بر اثر تجربیات اندک وکیل در طول عمر کاری خود، پرونده ما آن گونه که انتظار داریم، مسیر خود را ادامه نمی‌دهد. این گونه چه خواهد شد! آیا همه چیز به ضرر ما پیش خواهد رفت؟


 
وکیل متخصص امور ملکی

وکیل ملکی کیست؟

پیش از توضیح هرچیزی شما باید بدانید که اصلاً  بهترین وکیل ملکی چه کسی است! پس از آن است که باید به سوی دانسته‌های یک وکیل گام برداشته و آن را بررسی کنید. وکلا در حیطه‌ی امور گوناگونی چون؛ دعاوی حقوقی، خانوادگی و... به فعالیت مبادرت می‌ورزند. حال هر یک از این عناوین دارای وکلای مخصوص به خود، چون؛ وکیل حقوقی، وکیل خانواده، وکیل کلاهبرداری، و... است. در این بینابین به آن دست از وکلایی که در حیطه دعاوی ملکی تخصص و تبحر دارند، وکیل ملکی اطلاق می‌شود. به عبارتی در کلّیه‌ی دعاوی که به گونه‌ای با عنوان املاک و اراضی ارتباط دارند، دعاوی ملکی گفته خواهد شد. ما می‌توانیم از جمله حائز اهمیت ترینِ آن را در؛ فک رهن، فروش مال مشاع، خلع ید، تصرف عدوانی، خلاصه نماییم.


 
وکیل متخصص امور ملکی

وظایف وکیل متخصص امور ملکی چیست؟

هر یک از وکلا با استناد به مهارت‌های خویش ضمن دعاوی متخلّف حاوی تخصص و مسئولیت مرتبط با همان حیطه است. پس وکیل امور ملکی هم میبایست اطلاعات لازم و تخصص‌های مورد نیاز در حیطه دعاوی ملکی را داشته باشد تا وی بتواند از مؤکل خود ضمن پرونده به شیوه‌ای درست حمایت و پشتیبانی نماید. تسلط یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین وکیل امور ملکی می‌باشد که منجر خواهد شد در مواقع حاد و ضروری در پرونده پیروز شده و موفقیت کسب کند.
مسئولیت پایه و اساسی یک وکیل امور ملکی انجام اقدامات به موقع در حیطه‌ی گوناگون یک پرونده ملکی است، آن هم بدین علّت که زمان و توجه بدان در اقدامات قانونی بسیار حائز اهمیت است و چنانچه که اقدامات قانونی مورد نیاز برای پرونده انجام نشود، می‌تواند منجر به از دست رفتن پرونده گردد و اضرار نیز صدمات مالی بسیاری به مؤکل وارد آورد. پس می‌توان چنین بیان نمود که؛ حائز اهمیت ترین مسئولیت یک وکیل متخصص امور ملکی انجام اقدامات به موقع در زمان‌های درست است. این گونه او می‌تواند از متضرر شدن مؤکل خود و ایجاد خسارت در آتی پیش‌گیری کند.

آیا با انواع دعاوی ملکی آشنا هستید؟

همان‌طور که در قسمت فوقانی این متن از خود بیان داشتیم، به کلّیه‌ی دعاوی که به گونه‌ای با موضوعات املاک و اراضی و تمامی اموال غیرمنقول ارتباط دارد، دعاوی ملکی اطلاق می‌شود. به طور کلّی دعاوی ملکی هم‌مانند دیگر دعاوی موجود به سه دسته طبقه‌بندی می‌شود. بهتر است کمی به هریک از آنها اشاره نماییم؛
•    دعاوی ملکی حقوقی
•    دعاوی ملکی کیفری
•    دعاوی ملکی ثبتی

دعاوی ملکی حقوقی و نقش وکیل در آن

دعاوی ملکی حقوقی بیشترین تعداد پرونده در میان دیگر دعاوی ملکی را به خود اختصاص داده است. تقریباً می‌توان چنین گفت که یکی از پرتکرار ترین موضوعات و مسائل ضمن دادگاه‌ها منوط بر همین دعاوی حقوقی ملکی است. قانون جهت رسیدگی بدین پرونده‌های ملکی در کلّیه‌ی موقعیت و شرایط، قوانینی را معین نموده است. قطعاً شما می‌توانید با کمک یک وکیل متخصص امور ملکی به تمامی زوایای پرونده دیدی همه‌جانبه و قانونی صحیح داشته باشید.


 
وکیل متخصص امور ملکی

دعاوی ملکی کیفری و نقش وکیل در آن

دعاوی ملکی کیفری از جمله دیگر اقسام دعاوی ملکی می‌باشد که با دادخواست کیفر دارای ارتباط است. عناوین پایه و اساسی این مورد از موضوعات ملکی، تقاضای رسیدگی به تخلّفات عمدی چون؛ کلاهبرداری، جعل اسناد و... است. در برخی از دعاوی ملکی در حیطه موضوعات کیفری، دعوا در یک شهر صورت نمی‌پذیرد. حس به وجود وکیل املاک در تهران احساس می شود. برای مثال؛ دعوا بر سر یک زمین در شهر شیراز است و شاکی ساکن شهر اصفهان است و متهم ساکن شهر بوشهر. حال در چنین مواقعی صلاحیت رسیدگی به دعوا با کدام یک از دادگاه‌ها خواهد بود!
یکی از حائز اهمیت ترین نکات در راستای کسب پیروزی در این قبیل از دعاوی ملکی، انجام اقدامات به موقع و درست است. به طور حتم شاکی این نوع از پرونده‌ها نمی‌تواند بدون مشاوره حقوقی ملکی از یک وکیل متخصص امور ملکی، توانایی رسیدگی به تمامی جوانب این پرونده را داشته باشد. نهایتاً با شکست رو‌به‌رو خواهد شد.

دعاوی ملکی ثبتی و نقش وکیل در آن

یکی دیگر از اقسام گوناگون دعاوی ملکی، که وکیل ملکی خوب در تهران  می‌تواند به خوبی بدان رسیدگی نموده و به موفقیت برسد، انواع دعاوی ملکی ثبتی می‌باشد. در یک نگاهی جامع و کلّی دعاوی ملکی ثبتی در زیرمجموعه دعاوی ملکی حقوقی جای می‌گیرد. ولیکن به دلیل تعدد بسیار این قبیل از دعاوی و دخیل بودن اسناد ملک، حساسیت آن بسیار بالا است. بنابراین بهتر است این گونه از دعاوی ملکی را در یک طبقه‌ای جداگانه و کاملاً مستقل از دو مورد یاد شده، در نظر بگیریم. همان‌گونه که از نام این نوع از دعاوی مشخص است، آن نیز در حیطه‌ی ثبت اسناد جای می‌گیرد و با آن دارای ارتباط تنگاتنگ است.
دوستان عزیز ما در این متن از  وکیل علی حاتمی راد سعی کردیم شما را با مزایای بهره‌گیری از وکیل متخصص امور ملکی و یا وکیل ملکی آنلاین نکات مثبت حضور او آشنا نماییم. حال به هنگام وجود سؤالات بیشتر در این راستا کنارتان هستیم می‌توانیم با شما همراه باشیم‌‌. امیدواریم که بتوانیم پذیرای حضور گرم شما باشیم.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28289
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید