امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

وبینار چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 26421
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 17 نفر

همه چیز در مورد وبینار

تا به حال از آموزش و یادگیری آنلاین استفاده کرده اید؟  برای پاسخ به این سوال که وبینار چیست، باید گفت واژه، با ترکیب دو واژه وب و سمینار ساخته شده است. فضای مجازی که شما می توانید هر آموزشی را که دوست دارید مبتنی بر اینترنت به دیگران ارائه دهید. به زبانی کاملا ساده همایش یا سمیناری که به صورت اینترنتی برگزار می شود.
با استفاده از وبینار شما بدون آنکه نیازی به اجاره مکان و فضایی داشته باشید و حتی بدون حضور فیزیکی خود جلسه ای مجازی با اشخاص دیگری که مایل به حضور در آن جلسه باشند را می توانید به راحتی برگزار نمایید. مخاطب برای حضور در این جلسات نیازی نیست که منزل خود یا مکانی را که در آنجاست ترک کند و با استفاده از لب تاب، سیستم رایانه یا حتی گوشی موبایل می تواند در جلسه حضور یابد.
بیشتر اوقات این سمینارهای آنلاین مربوط به امور تجاری و کسب و کار است و از آن معمولا در راستای گسترش ارتباطات همچنین تقویت اعتبار استفاده می کنند. اگر شما دارای یک تیم کاری بین المللی هستید می توانید با استفاده از این جلسات آنلاین به جای جلسات گروهی که در داخل شرکت و با حضور فیزیکی تمام افراد تیم برگزار می شود، استفاده کنید. این جلسات در فضای نرم افزارها و پلتفرم ها گوناگونی ارائه می شود. نرم افزارهای متنوعی وجود دارد که امکان به اشتراک گذاشتن پیام ها را به صورت متنی، صوتی، ویدیو و فایل را دارند و در ارائه امکانات دیگر و حتی سرعت اینترنت مورد نیاز با هم تفاوت دارند.
شما در محیط این نرم افزارها قادر نمی باشید که با دیگر کاربران حاضر در جلسه آنلاین به صورت تصویری و صوتی در ارتباط باشید و تنها مدرس و فایلی را که ارائه می دهد را می توانید ببینید و ارتباط شما با دیگر کاربران به صورت متنی امکان پذیر است. در صورت تمایل با درخواست شما برای به اشتراک گذاشتن صدا و تصویرتان در کلاس آنلاین به شما این امکان داده خواهد شد.
 وبینار
وبینار

انواع وبینار:

حتما برایتان این سوال پیش آمده که وبینار نوعی سمینار به حساب می آید آیا باید به شکل زنده ارائه شود؟ این جلسات آنلاین به دو شکل ارائه می گردد:
· * به صورت زنده: مشخص است که یک وبینار زنده، به شکل زنده و پخش مستقیم ارائه می گردد و به همین دلیل امکان ارتباط بهتر و بیشتری بین اجرا کننده و مخاطب وجود دارد چرا که هر زمان مخاطب سوالی برایش پیش بیاید امکان مطرح کردن آن را دارد و در فاصله زمانی اندکی جواب خود را دریافت خواهد کرد.
· * به صورت از پیش ضبط شده: این نوع جلسات آنلاین از قبل برگزار شده است و تکرار آن را در اختیار مخاطب جدید می گذارند پس طبیعی است که این امکان که گفتگوهای زنده باشد و مخاطب سریع به پاسخ سوالات خود برسد، وجود ندارد . این  جلسات آنلاین ضبط شده معمولا در چندین مقطع زمانی تکرار خواهد شد تا همه مخاطبین بتوانند در هر زمانی که برایشان مناسب تر و راحت تر است ،شرکت کنند.
برای شرکت در کلاس های آنلاین تجهیزات مورد نیاز فقط یک دستگاه رایانه، لب تاپ، گوشی، تبلت و...هر کدام از این موارد باشد به همراه اینترنتی پر سرعت کافی است. در صورت امکان از یک میکروفون یا هندزفری برای پخش هرچه بهتر صدا استفاده کنید. در صورتی که شما برگزار کننده جلسه می باشید علاوه بر موارد ذکر شده یک نرم افزار و پلتفرم مناسب نیاز دارید و باید بستر مناسبی برای ثبت نام کاربران ایجاد کنید.

مزایای سمینار آنلاین:

این کلاس های آنلاین جایگزین سمینار، دوره های آموزشی و کارگاه های متنوع می باشند. این شکل  ارائه مجازی دارای مزایایی نیز می باشد که مهمترین آنها عبارت است از:
· * نیازمند به حضور در مکان و فضایی خاصی نیست
· * مقدار هزینه های پرداختی بسیار کمتر است
· * صرفه جویی در زمان
· * به فایل و جزوه های آموزشی در زمان برگزاری دسترسی خواهید داشت
· * دسترسی به ویدیوی کلاس
· * کسب درآمد با ارائه این کلاس های آنلاین
برای شرکت در این کلاس های آنلاین و راه اندازی مدرسه آنلاین می توانید جستجوی ساده ای در اینترنت انجام دهید تا وبینار های مختلفی با موضوعات متفاوتی پیدا کنید. در حقیقت هر موضوعی را که مدل نظر دارید انتخاب کنید و هزینه آن را پرداخت کنید تا ثبت نام شوید. در مرحله بعد وبینار باید در زمان برگزاری کلاس آنلاین باشید و با رجوع به لینک تعیین شده در کلاس حاضر شوید.
 وبینار
وبینار (سمینار آنلاین)
جمع بندی
به جرات می توان ادعا نمود که سمینار آنلاین یا وبینار آنلاین  یکی از پدیده های بسیار موثر و تاثیرگذار در بازاریابی اینترنتی و تدریس به شمار می آید و از طریق وب برگزار می گردد. امروزه بخش بسیار عمده ای از بازاریابی به آموزش مبدل شده است که کاربر یا شخص این اجازه می دهد با افراد حاضر در یک جلسه ی آنلاین، با کمک صوت، تصویر و ویدئو ارتباط گسترده ای برقرار نمایند. این ابزار بسیار قدرتمند و بزرگ در صورتی که به درستی استفاده شود، به عنوان منبع بسیار بزرگ برای اطلاعات و درآمد به شمار می آید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26421
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید