امروز دوشنبه 01 مرداد 1403

Monday 22 July 2024

واکنش آمریکا به سخنرانی روحانی در سازمان ملل

1401/07/27
کد خبر : 2929
دسته بندی : بین الملل
تعداد بازدید : 101 نفر

وی در توئیتی در واکنش به سخنان حسن روحانی در مورد حمایت ایران از صلح و مبارزه با تروریسم نوشت: «روحانی در هفتادو پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ادعا کرد ایران از صلح حمایت کرده و با تروریسم می‌جنگد».
بیشتر بخوانید: سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل
اورتگاس در توئیتی دیگر به اظهارات روحانی درباره پایان دوران سیطره و هژمونی گفت: «اگر دوران سلطه و هژمونی که روحانی از آن حرف می‌زند به پایان رسیده است، چرا ایران نیروها و گروه‌های نیابتی خود را از عراق بیرون نمی‌کشد و از تلاش‌هایش برای سیطره بر لبنان از طریق حزب‌الله دست برنمی‌دارد؟».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی این ادعاها را مطرح می‌کند که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که حضور مستشاری این کشور در عراق و سوریه به منظور مبارزه با تروریسم، به درخواست دولت‌های این کشورها و با هماهنگی آنهاست.

اورتگاس ادعای تلاش ایران برای سلطه بر لبنان از طریق حزب الله را در حالی مطرح می‌کند که ماهیت نظامی، سیاسی و فرهنگی حزب الله، مقاومت در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل است و مواضع صریح جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت و پشتیبانی از گروه‌هایی است که در برابر رژیم صهیونیستی و اشغالگران مقاومت می‌کنند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2929
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید