امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

هپی کال و مزیت های آن؟


1401/07/27
کد خبر : 27128
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 17 نفر

استفاده از روش های مختلف بازاریابی و تعامل با مشتریان باعث می شود تا هر شغلی بعد از یک مدت کوتاه شرایط بهتری در بازار داشته باشد. در نقطه عکس هم، عدم استفاده از این روش ها و تکنیک ها باعث می شود تا خیلی زود از رقبا عقب بمانید. یکی از این ابزارها و تکنیک ها، هپی کال است. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا به صورت کامل و جامع به بررسی هپی کال یا تماس شاد پرداخته و مزیت ها و ویژگی های ان را برای شما بازگو کنیم. اگر هنوز از این تکنیک بازاریابی استفاده نکرده و یا اطلاعی درباره آن ندارید، در این مقاله راهنمایی های لازم را کسب خواهید کرد. برای یک تماس شاد و پولساز با ما همراه باشید.


 هپی کال

هپی کال چیست؟

اصول اولیه بازاریابی حرفه ای به این نکته اشاره دارد که فرایند فروش بعد از اولین فروش انجام گرفته یا اولین تماس تازه آغاز می شود. برخلاف نوع رفتار برخی از شرکت ها که بعد از انجام خرید توسط مشتری و یا تماس، دیگر سراغ وی نرفته و ارائه خدمات جدید به وی را فراموش می کنند، در بازاریابی مدرن، این دست از مشتری ها به عنوان مشتریان های بالقوه شناخته می شوند که امکان خرید دوباره از سوی آنها بیشتر از مشتری های تازه است. برای پیگیری مشتری های گذشته خود لازم است بدانید که هپی کال چیست و چگونه می توان از این روش استفاده نمود.
هپی کال در اصطلاح به تماس فروشنده و اپراتور با مشتریانی اطلاق می شود که از خدمات شرکت استفاده کرده و به عنوان مشتریان گذشته شناخته می شوند. این تماس با اهداف مختلفی صورت پذیرفته و در زمان های مختلفی هم برای انجام آن برنامه ریزی می شود. اینکه یک هپی کال چه مزیت هایی دارد و چه ویژگی هایی می تواند هپی کال را تبدیل به یک تکنیک عالی کند، موضوعی است که در ادامه به صورت کامل به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اهداف هپی کال چیست؟

برای اینکه پاسخ سوال هپی کال چیست را بهتر داده باشیم، لازم است تا اهداف این تماس طلایی را با شما در میان بگذاریم. البته نحوه برقراری تماس و هم چنین زمان استفاده از این تکنیک می تواند در تعیین اهداف آن تاثیر داشته باشد. به صورت کلی اما می توان اهداف زیر را برای هپی کال در نظر گرفت:
•    این تماس در بسیاری از مواقع با هدف قدردانی از مراجعه مشتری و استفاده از خدمات ما انجام می پذیرد.
•    یکی دیگر از اهداف هپی کال در ارائه توضیحات کامل درباره شرایط عضویت در باشگاه مشتریان و یا استفاده از سایر خدمات مجموعه است. این هدف باید طبق یک برنامه ریزی در زمان درستی برقرار شود.
•    ثبت نظرات و پیشنهادات مشتری بعد از استفاده از خدمات را نیز می توان یکی دیگر از اهداف استفاده از هپی کال دانست. در این روش نظرات کاربر با همان لحن و ادبیات شخصی ثبت و ضبط می شود.
•    ارائه پیشنهادات جدیدتر و بهتر کردن شرایط خرید مشتری را نیز می توان از جمله اهداف عالی برای هپی کال در نظر گرفت.
•    جذب مشتری و یادآوری استفاده از خدمات را نیز می توان یکی دیگر اهداف این روش بازاریابی دانست.


 هپی کال

مزیت های هپی کال چیست؟

تا اینجای مقاله با هپی کال و اهداف آن آشنا شد و می دانید که استفاده از این تکنیک چقدر می تواند برای هر کسب و کاری الزامی باشد. اما با این حال لازم است تا مزیت های این روش را نیز با شما در میان بگذاریم. با استفاده از هپی کال می توانید به مزیت های زیر دسترسی پیدا کنید:
•    در وهله اول این مهم باعث می شود تا شما هر چه بیشتر با سلایق و نظرات مشتریان خود آشنا شده و از این طریق به فکر بهتر کردن کیفیت خدمات و محصولات خود باشید.
•    یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از هپی کال دادن یک حس اعتماد نسبت به شرکت و استفاده از خدمات آن به مشتری است.
•    هم چنین هپی کال به نوعی نشان دهنده احترام شما به مشتریان است. این مهم باعث می شود تا احتمال استفاده دوباره آنها از خدمات و محصولات شما بیشتر شود.
•    بررسی میزان رضایت مندی  مشتریان از خدمات نیز از دیگر مزیت های این تکنیک است.

نکاتی مهم برای داشتن یک هپی کال عالی

حالا که می دانید هپی کال چیست و چه مزیت هایی برای کسب و کار شما دارد لازم است تا در استفاده از آن به نکات مهمی دقت کنید. برای اینکه یک تماس شاد عالی و تاثیر گذار برای کسب و کار خود داشته باشید، نکات زیر می تواند شما را یاری نماید:
•    دقت کنید که از مرکزی این خدمات را دریافت نمایید که امکان برقراری تماس به تعداد دلخواه را برای شما فراهم نماید. در غیر این صورت برنامه ریزی های شما با مشکل روبرو خواهد شد.
•    همچنین امکان ضبط نظرات مشتریان با همان لحن و ادبیات خود مشتری نیز یکی از ویژگی های مهم و لازم برای استفاده از این تکنیک است.
•    عدم دقت در زمان برقراری تماس می تواند تمام مزیت های هپی کال را تبدیل به معایبی بزرگ برای شما نماید. از این رو در این باره نیز باید به یک برنامه ریزی درست برسید.
•    حتما تماس شاد خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که در صورت خاموش بودن و یا در دسترس نبودن مشتری، در طول روز دوباره با وی تماس برقرار شود. این مهم می تواند مزیت های بیشتری برای شما به دنبال داشته باشد.
•    حتما در تنظیم صحبت ها و مکالمات خود در هپی کال نیز دقت کافی داشته باشید.


 هپی کال


جمع بندی
هپی کال یکی از روش هایی است که استفاده درست و بهینه از آن می تواند شرایط بسیار ایده آلی را برای هر کسب و کاری ایجاد نماید. اگر هنوز از این ترفند در کسب و کار خود استفاده نکرده اید، لازم است تا فقط یک بار آن را امتحان نمایید.
نتایج استفاده از این تکنیک بازاریابی برای هر کسب و کاری می تواند شگفت انگیز باشد. بسیاری از مراحل پیچیده در یک سیستم فروش با استفاده از این تکنیک ساده تر شده و شما می توانید خیلی راحت مشتریان خود را برای همیشه برای خود نگه دارید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27128
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید