امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

همه چیز در مورد محافظ شخصی


1401/07/27
کد خبر : 28697
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 11 نفر

به فردی که برای محافظت از جان یک فرد مشخص فعالیت ‌هایی را انجام می ‌دهد محافظ شخصی می ‌گویند. اصولا محافظ شخصی باید از کسی حفاظت کند که در زمینه ‌های مختلف امکان تهدید و خطر برای او وجود دارد. ‌این فرد می ‌تواند از نظر شهرت، ثروت و یا سیاست مورد اصابت واقع شود. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی درباره محافظ شخصی برای شما بیان کنیم.


 محافظ شخصی

محافظ شخصی کیست؟

محافظ شخصی و یا بادیگارد به مامور امنیتی گفته می ‌شود که از مشتری در برابر تهدیدات مانند حمله، آدم ‌ربایی و تعقیب محافظت می‌ کند. محافظان شخصی با ارزیابی تهدیدها، برنامه ‌ریزی ‌های لازم را جهت مراقبت از فرد مورد نظر انجام می ‌دهد. یک محافظ باید مسیرها رفت ‌و آمد فرد را در نظر گرفته و ساختمان مسکونی و مکانی که می ‌رود را درنظر بگیرد تا بتواند از او محافظت کند. یک بادیگارد مهارت ‌های تاکتیکی و تکنیکی بالایی دارد تا بتواند در صورت خطر از این مهارت‌ ها استفاده کند. نیروی جسمی بسیار زیاد و هوش این افراد باعث شده تا سراسر دنیا در حوزه‌ های مختلف از اشخاص پولدار و سیاستمداران مراقبت کنند.

محافظ شخصی یا امنیتی؟

یک محافظ شخصی می ‌تواند نقش یک محافظ امنیتی را نیز ایفا کند.  گاهی اوقات این دو نقش مکمل یکدیگر بوده و وظایف مشخصی در آن وجود دارند. یک محافظ شخصی وظیفه دارد که از جان شخص خاصی محافظت کند اما یک محافظ امنیتی محصول حفاظت از اموال و اشخاص مختلف نیز هست.

ویژگی‌های یک محافظ شخصی

یک محافظ شخصی باید از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار باشد. دفاع شخصی خوبی داشته باشد و بتواند بهترین عکس‌العمل را در زمان خطر انجام دهد. به جز آمادگی جسمانی، دقت و هوشیاری محافظ شخصی اهمیت بسیار بالایی دارد. یک محافظ باید هوش بالایی داشته باشد تا بتواند بهترین روش برای مراقبت استفاده کند. همچنین بدن انعطاف‌ پذیر او می ‌تواند کمک بسیار زیادی برای انجام فعالیت‌های خودش داشته باشد. یک محافظ شخصی باید بتواند هم به صورت پیاده و هم به صورت سواره اسکورت خود را انجام دهد. ارائه راهکار مناسب در شرایط سخت هم می ‌تواند از دیگر ویژگی‌ های یک محافظ شخصی باشد. او باید بتواند به صورت حرفه ‌ای رانندگی کرده و کمک ‌های اولیه را در صورت لزوم انجام دهد.


 محافظ شخصی

توانایی‌های یک محافظ شخصی

یک بادیگارد بدید سلامت روحی و جسمی بالایی داشته باشد. شرکت‌ هایی که افراد محافظ را استخدام می‌ کنند ابتدا باید از سلامت فرد مطمئن شوند. اعتماد به نفس یک محافظ هم اهمیت زیادی دارد. از توانایی‌های دیگر یک محافظ می ‌توان به مهارت ‌های ارتباطی او اشاره کرد که بتواند به طور کامل ارتباط کلامی و غیرکلامی داشته باشد یعنی با زبان بدن خود اطلاعات کافی را به فردی که از او محافظت می ‌کند بدهد. تجسم بالا یک محافظ می ‌تواند به سرعت تجزیه و تحلیل خطر کمک زیادی داشته باشد. او باید  بتواند عاقلانه و منطقی تصمیم بگیرد اگر بادیگارد یک فرد احساساتی باشد نمی ‌تواند در زمان خطر تصمیم درستی را بگیرد. برای بهتر شدن قابلیت‌های یک بادیگر مشاوره حفاظتی کمک بزرگی است.

چه کسی می‌تواند بادیگارد شود؟

یکی از مهمترین شرایط برای محافظ بودن داشتن اندام و یک فیزیک مناسب است. یک بادیگارد حرفه ‌ای باید بتواند از آمادگی جسمانی مناسبی برخوردار باشد. سلامتی جسمانی در کنار بدن ورزیده نیز از ملزومات این حرفه می ‌باشد. ممکن است پس از گذراندن دوره ‌ها و رسیدن به درجه بالا یک فرد نتواند به دلیل نداشتن علم و توانایی لازم کار خود را آغاز کند. بنابراین قابلیت ‌های فیزیکی و جسمانی باید در یک فرد وجود داشته باشند تا بتواند بادیگارد شود.

استفاده از سلاح توسط محافظ شخصی

محافظان شخصی باید آشنایی کامل با سلاح ‌های گرم و سرد داشته باشند. آنها می ‌توانند با توجه به شرایط خود از این وسایل استفاده کنند؛ اما نا گفته نماند که حتماً باید مجوز رسمی از سازمان ذیصلاح داشته باشند. در کشور ما فقط نیروهای مسلح با تایید مقام مربوطه می ‌توانند به همراه خود سلاح داشته باشند. در برخی از کشورها افسران امنیتی و یا بادیگارد‌های معمولی نیز می‌ توانند به همراه خود سلاح های مختلفی حمل‌ کنند. حفاظت فیزیکی گاهی مستلزم سلاح است.

چگونه یک محافظ شخصی داشته باشیم؟

برخی افراد به دلیل موقعیت شغلی و موقعیتی که در جامعه دارند نیاز به محافظ شخصی پیدا می ‌کنند. باید گفت که برای داشتن یک محافظ شخصی بهتر است به شرکت‌های تایید شده در این زمینه مراجعه کرد. اگر یک بادیگارد را به صورت شخصی و معمولی انتخاب کنید ممکن است نه تنها از شما مراقبت نکند بلکه خطر‌هایی نیز برای شما به وجود آورد.
در بسیاری از مواقع به کارگیری محافظ شخصی ناشناخته باعث شده که امنیت افراد به خطر بیفتد. در برخی از شرکت‌ ها محافظان شخصی با داشتن صلاحیت و سلامت کامل دوره ‌های آموزشی را طی کرده و می ‌توانند محافظ خوبی برای اشخاص باشند. انتخاب یک محافظ شخصی حتماً باید با مشورت با این گونه شرکت ‌ها و افراد متخصص در این زمینه باشد. بادیگارد شخصی نیست که بتوان از روی ظاهر آن تشخیص داده شود. درست است برخی افراد در یک رشته رزمی مهارت داشته و می ‌توانند بادیگارد باشند اما همانطور که در بالا توضیح دادیم ویژگی ‌های دیگری نیز باید داشته باشد.


 محافظ شخصی

چه زمانی باید از محافظ شخصی استفاده کرد؟

بستگی به موقعیت شغلی افراد در جامعه استفاده از محافظ شخصی باید در زمان‌های مختلفی انجام گیرد. گاهی اوقات موقعیت یک فرد در جامعه به حدی در خطر است که باید به صورت شبانه ‌روزی یک یا چند محافظ داشته باشد. در برخی مواقع هم فقط در هنگام جابجایی و رفت ‌و آمد باید یک بادیگارد به همراه آن ‌ها باشد.
اگر یک شخص در جامعه در زمینه ‌ای فعالیت کند که افراد زیادی بخواهند به جان او آسیب بزنند باید از یک خودروی شخصی به همراه چند محافظ استفاده کند. در کشور ما از بادیگاردهای بسیار آموزش ‌دیده برای محفاظت از جان اشخاص مهم استفاده می‌ شود. اهمیت این موضوع به حدی است که کلاس‌های آموزشی در طول دوره حفاظت هم گاهی برای آن‌ها گذاشته می ‌شوند.
سخن پایانی
نقش محافظ شخصی در جامعه ما اهمیت زیادی دارد. اگر از اشخاص مهم محافظت شود امنیت مردم عادی هم به خطر نمی‌ افتد. در یک جامعه باید از اشخاص مهم نگهداری کرد تا رشد جامعه به خوبی انجام گیرد. یک محافظ شخصی می ‌تواند خطرات را به حد زیادی کاهش داده و از جان افراد محافظت نماید.
منبع موسسه حفاظتی و مراقبتی حامی نظم امنیت گستر https://haminazm.ir/


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28697
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید