امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

همه چیز در رابطه با عقیم سازی سگ و گربه


1401/07/27
کد خبر : 27249
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 22 نفر

مقدمه

در دنیای کنونی حیوانات جایگاه ویژه ای در خانواده ها پیدا کرده‌اند که این موضوع باعث ایجاد تغیراتی در شرایط زندگی آنها شده است. یکی از این موارد که بسیار مورد توجه قرار دارد موضوع عقیم سازی حیوانات خانگی است که برخی موافق آن و برخی مخالف آن هستند. برخی بر این باورند که حیوانات نیزباید مانند انسان‌ها زندگی طبیعی داشته باشند و عقیم سازی آنها مخالف حقوق حیوانات است، اما برخی عقیده دارند عقیم سازی برای سلامت و بهداشت خود حیوان لازم است. دراین میان کلینیک‌های دامپزشکی نقش بسزایی در راهنمایی و مشاوره به صاحبان حیوانات خانگی و انجام عمل عقم سازی دارند.

عقیم سازی سگ


عقیم سازی سگ یک روش جراحی رایج است که در دامپزشکی انجام می‌شود. مزیت اصلی عقیم سازی کنترل جمعیت و کاهش اتانازی سگ‌های ناخواسته است. متداول‌ترین روش‌های عقیم سازی سگ ماده (برداشتن رحم) و سگ نر (برداشتن بیضه‌ها) است. در متن حاضر این موضوع را بیشتر بررسی کرده و شما را با دو مسئله مهم عقیم سازی سگ ماده و سگ نر آشنا می‌کنیم.

عقیم سازی سگ ماده


عقیم سازی سگ ماده به سادگی جراحی سگ‌های نر نیست. در واقع، این یک جراحی بزرگ است. اما این کار تنها چند هفته سگ شما را درگیر می‌کند و پس از آن، او از مزایای سلامتی بسیاری برخوردار خواهد شد و هیچ یک از شما مجبور نخواهید بود با رفتارهای او مقابله کنید.
برخی از والدین سگ فکر می‌کنند که با نگه داشتن سگ‌های خود در حیاط‌های امن و دور از سگ‌های نر، می‌توانند از بارداری ناخواسته او جلوگیری کنند. اما می‌دانیم که سگ‌ها بسیار باهوش هستند. وقتی سگ‌هایی با هورمون‌های خشمگین در زمان نامناسبی دور هم جمع می‌شوند، ممکن است عواقب نامطلوبی داشته باشید.


عقیم سازی سگ و گربه

عقیم سازی سگ نر


در عقیم سازیِ سگ نر، هر دو بیضه در جراحی برداشته می‌شوند و بنابراین دیگر اسپرم یا هورمون تستوسترون مردانه وجود ندارد. این روش سریع و بدون درد است و حدود ۱۵ دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد. در یک سگ جوان سالم، به ندرت با عوارض همراه است. مدیریت درد باعث می‌شود که او در طول دوره جراحی و بعد از آن راحت باشد. این عمل اغلب در حدود شش تا هشت ماهگی انجام می‌شود، اما اگر سگ سالم‌تری را به فرزندی قبول کرده باشید، می‌تواند در هر زمانی از زندگی او این کار را انجام دهید.

عقیم سازی گربه حمایتی


برخی از صاحبان، رفتار جنسی گربه حمایتی خود را بسیار آزاردهنده می‌دانند؛ بنابراین برای به حداقل رساندن آن به عقیم سازی گربه متوسل می‌شوند. عقیم‌سازی شامل برداشتن رحم و تخمدان‌ها (هیسترکتومی) و یا جداسازی اندام جنسی گربه نر است که منجر به عدم وجود رفتار جنسی، در این موجودات می‌شود.
به نظر می‌رسد عقیم کردن گربه‌های ماده حمایتی سطح پرخاشگری نسبت به سایر گربه‌ها را کاهش می‌دهد. به جز تغییرات فوق، رفتار گربه‌های عقیم نشده از نظر فعالیت بدنی، تمایل به بازی، تحریک پذیری بسیار شبیه گربه‌های عقیم شده است.


عقیم سازی سگ و گربه

آمپول عقیم سازی گربه


همان طور که خود مسئله عقیم سازی گربه و سگ (و حتی دیگر حیوانات) جای بحث‌های فراوان را باز کرده است. روش‌های مختلف عقیم سازی گربه‌ها نیز مورد توجه بوده و برخی در صدد آن هستند که با استفاده از واکسن و یا آمپول عقیم سازی گربه (مانند بکرا و یا نوتروسل) این کار را انجام دهند.
استفاده از این روش، نیازی به عمل جراحی نداشته و تنها با تزریق آمپول عقیم سازی گربه، انجام می‌شود. مواد استفاده شده در این آمپول نیروی جنسی گربه را از بین برده و او را به تدریج عقیم خواهد کرد.


عقیم سازی سگ و گربه

مراقبت‌های پس از عقیم سازی گربه


علائمی که ممکن است نیاز به مراقبت‌های اورژانسی داشته باشند، عبارت‌اند از:
•    رنگ‌پریدگی لثه‌ها
•    تنفس سخت
•    استفراغی که بیش از ۲۴ ساعت طول می‌کشد
•    مشکل در ادرار کردن
به طور خلاصه، عقیم‌سازی علاوه بر محافظت از گربه در برابر بارداری ناخواسته، به بهبود رفتار او کمک می‌کند، تمام علائم آزاردهنده فعلی را از بین می‌برد و در نتیجه کیفیت زندگی او را افزایش می‌دهد. عقیم سازی گربه نوعی عمل جراحی است که تغییرات قابل‌توجهی در رفتار جنسی گربه‌ها ایجاد می‌کند، اما شخصیت آنها را تغییر نمی‌دهد.
کلینیک آویژه، مکان قابل اعتمادی است که مراحل عقیم سازی گربه شما را به صورت کامل و در بهترین شرایط انجام می‌دهد. متخصصین این کلینیک با انجام آزمایشات اولیه، شرایط حیوان شما را به طور کامل بررسی خواهند کرد. سپس با توجه به سن و نژاد او، مراحل عقیم سازی شروع خواهد شد. همچنین با استفاده از تجربیات کادر مجرب این کلینیک، می‌توانید مراقبت‌های بعد از عقیم سازی گربه را نیز به بهترین شکل انجام دهید.

کلینیک دامپزشکی چیست؟


کلینیک دامپزشکی، یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای کسانی است که علاقه‌مند به نگهداری از حیوانات خانگی هستند. در واقع این مکان خانه دوم حیوانات شما خواهد بود. درست مانند زمانی که سلامت تمام اعضای خانواده مهم است، توجه به فعالیت مناسب و زندگی سالم حیوان خانگی نیز ضروری است. برای دستیابی به این هدف، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که از خدمات قابل‌اعتماد متخصص دامپزشکی در مراکز و کلینیک دامپزشکی معتبر استفاده کنید. در متن حاضر این مهم و چگونگی انتخاب آن را با هم بررسی می‌کنیم.

کلینیک دامپزشکی شبانه روزی


همان‌طور که اشاره کردیم، همیشه ایده خوبی است که حیوان خانگی خود را به طور منظم نزد متخصصان دامپزشکی ببرید. زیرا آنها می‌توانند علائم بیماری و ناراحتی حیوان را خیلی زودتر از صاحبان آنها، تشخیص دهند. علاوه بر این، آنها بسیاری از بیماری‌های رایج را با قیمت نسبتا مناسبی آزمایش می‌کنند؛ بنابراین، شما دلایل درستی برای مراجعه به کلینیک دامپزشکی و تشخیص بیماری‌ها حتی قبل از بروز علائم دارید. چه بسا این مراجعه در ساعات غیرکاری باشد. در نتیجه لازم است که هنگام انتخاب کلینیک دامپزشکی خود، خدمات شبانه روزی آنها را نیز در نظر بگیرید.
کلینیک شبانه روزی دامپزشکی، یکی از بهترین و مناسب‌ترین مکان‌ها برای درمان بیماری‌های حیوانات خانگی است. به خصوص برای افرادی که با کمبود زمان مواجه هستند و یا بیماری حیوان خود را به یکباره متوجه شده‌اند. در این موارد مراجعه و یا تماس با کلینیک دامپزشکی شبانه روزی، بهترین گزینه موجود است.


عقیم سازی سگ و گربه

کلینیک حیوانات


همان طور که اشاره شد، یک کلینیک دامپزشکی می‌تواند خانه دوم حیوان خانگی ما باشد. اما این مهم مشروط به این است که تمام جوانب مهم و ضروری را در هنگام انتخاب آن مکان، لحاظ کرده باشیم. هیچ گاه این نکته را یاد نبریم که پرداخت پول کمتر، همیشه نتیجه بهتر را به ما نخواهد داد. پس لازم است که در زمان جست‌وجو برای یافتن یک کلینیک دامپزشکی مناسب، موارد دیگری را نیز در کنار مسائل مالی بگنجانیم. مواردی مانند تخصص افراد، میزان ارتباط مؤثر آنها با حیوانات و غیره.
کلینیکِ دامپزشکی آویژه، برای خدمت‌رسانی به حیوانات محبوب شما، شرایط مختلفی را برگزیده است. این کلینیک با استفاده از بهترین تجهیزات و با همراهی متخصص و افراد مجرب، مکان امنی را برای راحتی شما و حیوانات موردعلاقه‌تان، به وجود آورده است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27249
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید