امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

همه چیز درباره خرید در ترکیه و زمان حراج ها


1401/07/27
کد خبر : 26641
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 22 نفر

یکی از دلایل عمده خرید تور ترکیه به ویژه تورهای لحظه آخری ترکیه و قیمت مناسب و ارزان توسط ایرانی ها فراهم بودم شرایط مناسب خرید وسایل مختلف در این کشور است. استانبول شهر مناسبی برای خرید پوشاک، لوازم آرایشی مبلمان و لوازم منزل به شمار می آید زیرا این فرصت را به ایرانیان می دهد که چون به دلیل تحریم های بین المللی نمی توانند از برندهای خارجی مطرح جهانی استفاده کنند در استانبول از این برندها خرید نمایند. ضمن آن که ترکیه تولیدکننده بسیار بزرگی در زمینه پوشاک است و همین موضوع سبب شده که قیمت پوشاک در این دیار مناسب باشد. با وجود آن که ارزش لیر در حال حاضر به نسبت تومان بیش از 3 برابر است اما هنوز هم به خاطر کیفیت بالای اجناس ایرانیان بسیاری اقدام به رزرو تور استانبول آفری ارزان و لحظه آخری می کنند تا با صرفه جویی در خرید تور بتوانند وسایل مورد نیاز خود را تامین نمایند. از آنجایی که مسافران بسیاری به ترکیه می روند و متوجه می شوند که حراجی در کار نیست و قیمت ها بالاست در این بخش بیشتر به چگونگی برپایی حراج ها و به طور کلی خرید در ترکیه می پردازیم.

خرید در ترکیه
 

خرید در استانبول

اولین نکته ای که درباره خرید در استانبول و ارزان ترین مراکز خرید استانبول باید بدانید این است که بهترین کالایی که می توانید از این شهر بخرید لباس است. برندهای مطرحی که حتما اسم آنها را شنیده اید مانند ال سی وای کی کی یا اچ اند ام یا دفاکتو و... تولید کشور ترکیه هستند و به خاطر آن که هزینه تمام شده برای آنها کم است، پوشاک را با قیمت پایینی به فروش می رسانند در همین راستا همواره شاهد هستیم که ایرانیانین (قشر متوسط) قدرت خرید از ال سی وای کی کی را دارند. سایر برندهای بین المللی مانند لاکوست، نایکی، آدیداس و ... نیز در استانبول وجود دارند اما قیمت آنها بالاست و اغلب با دلار و یورو محاسبه می شود مگر آن که مدل های سالهای گذشته آنها را از برخی از بازارهای محلی و اوت لت ها خریداری کنید که قیمت بهتری داشته باشند.

خرید در ترکیه
 

زمان حراج در استانبول

اولین نکته ای که وجود دارد این است که شیوع ویروس کرونا باعث آسیب های فراوانی به فروشگاه های ترک نیز شد به همین خاطر در دوران شیوع این ویروس میزان حراج ها کمتر شده است اما هنوز وجود دارد. نکته دوم این است که همواره در 2 هفته پایان هر فصل حراج هماهنگ در استانبول به چشم می خورد که بسیاری از فروشگاه های پوشاک نیز در این حراج سهیم هستند. برای مثال حراج های تابستان 1400 در شهریور ماه است که بهترین آنها تا 9 شهریور می باشد و ب انزدیک شدن به فصل جدید لباس های گرم تر وارد فروشگاه ها می شوند. در میان فروشگاه های مختلف ال سی وای کی کی آن برندی است که همواره حراج دارد و به همین خاطر زیاد مورد توجه ایرانی ها قرار می گیرد.

خرید در ترکیه
 

خرید در آنتالیا

برخی از ایرانیان علاقمند نیستند که همه زمان سفر خود را در مراکز خرید سپری کنند بلکه آنها آنتالیا را انتخاب می کنند تا از تفریحات ساحلی لذت ببرند در این میان دوست دارند به عنوان سوغات کمی هم لباس یا کالاهای مشابه خریداری نمایند برای این دسته از مسافران باید بگویم که در آنتالیا نیز امکان خرید وجود دارد و برندهای اصلی ترکیه مثل اپ اند ام و ال سی و... در آنتالیا نیز شعبه دارند اما تعداد آنها کمتر است.
اگر قصد خرید از آنتالیا را دارید باید بدانید که انتخاب درست مرکز خرید نقش بسزایی در تجریه خوب خرید برای شما خواهد داشت بنابراین با دیدن مراکز خرید لوکس که همه اجناس آنها با دلار و یورو عرضه می شوند نترسید. مراکز خریدی مثل مارک آنتالیا و تراسیتی قیمت های خوبی دارند و می توان گفت تقریبا کالاهای خود را هم قیمت استانبول به فروش می رسانند؛ همچنین حراج های فصلی در آنتالیا نیز وجود دارد و می توانید از آنها استفاده نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26641
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید