امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

هزینه سفر به دبی در فروردین 1401


1401/07/27
کد خبر : 28286
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 14 نفر

یکی از بهترین مقصدها برای سفرهای خارجی در فروردین 1401، دبی است. این شهر در اوایل بهار هنوز گرمای زیادی ندارد؛ پس بهتر است زودتر برای سفر به دبی اقدام کنید. سفر به دبی، سفری پرهزینه است. اگر می‌خواهید سفرتان اقتصادی باشد، باید از قبل همه هزینه‌ها را بدانید. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما می‌توانید به سایت ره بال آسمان سری بزنید. در مقاله قبل آموزش خرید بلیط هواپیما دبی را برایتان کامل گفته‌ایم. این بار هم بخش‌های مختلف هزینه سفر به دبی در فروردین 1401 را بررسی می‌کنیم. شاید به کارتان بیاید.

بخش‌های مختلف هزینه‌ سفر به دبی در فروردین 1401

دریافت ویزای دبی

سفر به دبی با گرفتن ویزا شروع می‌شود. هزینه و قوانین مربوط به ویزای دبی ثابت نیست. به همین خاطر باید قبل از سفر آن را بررسی کنید. هزینه ویزای معمولی دبی تقریباً 350 درهم امارت است. اگر قصد دارید سفری 14روزه بروید، باید 500 درهم بپردازید. هزینه ویزا دبی برای سفر یک‌ماهه و معمولی350 درهم می‌شود. فراموش نکنید که گرفتن ویزا قوانین خاص خودش را دارد. مثلاً دخترهای کمتر از 18 سال، به‌شکل تک‌نفره نمی‌توانند برای گرفتن ویزای دبی اقدام کنند. پسرهای کوچک‌تر از 18 سال هم باید شناسنامه پدر و مادر را به‌همراه داشته باشند.

هزینه راه های مختلف سفر به دبی

دبی در همسایگی ایران است و با ایران مرز آبی دارد. به همین خاطر از سه راه هوایی و زمینی و دریایی می‌توانید به آنجا سفر کنید. هرکدام از این مسیرها، هزینه مختلفی دارند. شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

هزینه سفر به دبی با هواپیما

یکی از آسان‌ترین راه‌های رسیدن به دبی، سفر با هواپیما است. هزینه بلیط هواپیما دبی به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع ایرلاین، زمان پرواز، نوع بلیط و کلاس نرخی روی قیمت بلیط هواپیما تأثیر می‌گذارد. اگر با بلیط لحظه آخری دبی خودتان را به آنجا برسانید، هزینه سفرتان کمتر می‌شود. برای فروردین 1401 بلیط‌ چارتر دبی قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر بلیط‌ها دارد.

هزینه سفر به دبی از با کشتی

 قایق تفریحی در دبی



رفتن به دبی با کشتی خیلی رایج نیست؛ ولی می‌توانید این راه را امتحان کنید. گذشتن از آب‌های خلیج فارس و دیدن چشم‌انداز زیبای آن شما را سر ذوق می‌آورد. در ابتدا باید با هر وسیله‌ای خودتان را به بندر لنگه برسانید. مدت‌زمان سفر آبی به دبی هفت تا هشت ساعت است. یکی از ویژگی‌های خوب کشتی نسبت به هواپیما، مقدار باری است که هر مسافر حق حمل آن را دارد. اگر حجم خریدهایتان از دبی بسیار زیاد است، می‌توانید برای برگشت، راه دریایی را انتخاب کنید. هر مسافر اجازه حمل 50 کیلو بار را دارد. یادتان نرود که باید یک هفته قبل از حرک کشتی‌ها، ویزا را بگیرید.

هزینه سفر به دبی با ماشین شخصی

شاید کمتر کسی را دیده باشید که با ماشین شخصی به دبی سفر کرده است؛ اما این امکان هم وجود دارد. برای بردن ماشین به دبی باید به بندرلنگه بروید. بعد از آن سوار کشتی‌های حمل خودرو می‌شوید. کشتی ایران هرمز یکی از همان کشتی‌ها است و می‌تواند 1000 خودرو را جابه‌جا کند. البته هزینه سفر با ماشین به همین‌ها ختم نمی‌شود. برای رانندگی در دبی باید گواهینامه‌ را به گواهینامه بین‌المللی تغییر بدهید. هر ماشین هم باید پلاک بین‌المللی داشته باشد.  فراموش نکنید در این مرحله باید کاپوتاژ یا همان مجوز خروج خودرو از کشور را تهیه کنید. در سفر با خودروی شخصی، هزینه بنزین را هم در نظر بگیرید. هزینه بنزین در ایران به فاصله مبدأ حرکتتان تا بندر لنگه بستگی دارد. قیمت بنزین در دبی هم متغییر است؛ ولی هزینه هر لیتر بنزین نسبت به ایران گران‌تر می‌شود.

هزینه عوارض خروج از ایران

زمانی که به فرودگاه می‌روید، قبل از سوارشدن به هواپیما باید هزینه‌ای را به‌عنوان عوارض خروج از کشور بپردازید. این هزینه برای اولین سفر به خارج در سال 1400، تقریباً 400 هزار تومان بود؛ اما اگر در گذشته تجربه سفر به خارج را دارید، باید هربار هزینه بیشتری بپردازید. پرداخت عوارض بسیار آسان است و مدارکی هم لازم ندارد. تعدادی از مسافرها هم استثناء هستند. مثلاً ایرانی‌هایی که مقیم کشورهای خارجی هستند، لازم نیست عوارضی بپردازند. این عوارض شمال دانشجوهایی که در خارج از ایران درس می‌خوانند و ایرانی‌هایی که تأییدیه شغلی در خارج دارند هم نمی‌شود. اگر برای درمان هم به خارج از کشور بروید، نباید هزینه‌ عوارض بدهید.

هزینه حمل و نقل در سفر دبی

 مترو دبی


هزینه حمل‌ونقل بخشی از هزینه‌های سفر دبی است. برای رفت‌وآمد در دبی می‌توانید از تاکسی‌ها و مترو استفاده کنید.

هزینه حمل و نقل با تاکسی در دبی

در بین تاکسی‌های شهری، تاکسی‌های کرم هزینه ارزان‌تری می‌گیرند. تاکسی‌های اوبر (Uber) و کریم (Careem) از تاکسی‌های اینترنتی معروف در دبی هستند. هزینه رفت‌وآمد با تاکسی بر اساس فاصله و کیلومتر جایی که است که می‌روید. اگر از فرودگاه برای رفتن به شهر تاکسی بگیرید، تقریباً 20 درهم باید بپردازید. با افزایش هر کیلومتر، 1.6 درهم به هزینه تاکسی اضافه می‌کنند.

هزینه حمل و نقل با مترو در دبی

با خطوط مترو می‌توانید به جاهای دیدنی دبی بروید. هزینه مترو نسبت به تاکسی‌ها ارزان‌تر است؛ پس برای داشتن سفری مقرون‌به‌صرفه از مترو استفاده کنید. فقط لازم است، نول کارت یا همان کارت مترو را بخرید. این کارت‌ها دو نوع قرمز و نقره‌ای دارند. هزینه کارت‌های قرمز 12 درهم امارات است. کارت‌های نقره‌ای هم 25درهمی هستند.

هزینه اقامت در سفر دبی

 هزینه هتل های دبی



بلیط هواپیما و هزینه اجاره هتل، بیشترین هزینه‌های سفرتان است؛ اما لازم نیست نگران باشید. دبی هتل، هاستل‌ و اقامتگاه‌های مختلفی با هزینه‌های متفاوت دارد. اگر هتل لوکس و پنج‌ستاره بخواهید، باید هرشب 9 تا 25 میلیون تومان بپردازید. این هزینه برای هتل‌های چهارستاره حدود شش تا هفت میلیون است. در هتل سه‌ستاره قیمت‌ها از شبی یک میلیون شروع می‌شود و به 9 میلیون می‌رسد. برای ماندن در هتل‌های دوستاره و با امکانات کمتر باید شبی 600 هزارتومان تا دو میلیون تومان بپردازید. هتل‌های تک ستاره هم قیمتی بین 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان را دارند. همه این قیمت‌ها برای اتاق‌های دونفره است؛ البته این هزینه‌ها در ایام مختلف سال تغییر می‌کند. معمولاً تابستان‌ها به‌خاطر حجم کمتر مسافرها، قیمت هتل‌ها هم کاهش پیدا می‌کند؛ اما در شش ماه دوم سال که متقاضی برای سفر به دبی زیاد است، هزینه هتل‌ها گران‌تر می‌شوند.

هزینه تفریح در سفر دبی

تفریح و گردش بخش هیجان‌انگیز سفر در دبی است. می‌توانید قبل از رفتن، راهنمای سفر دبی را بخوانید و تعدادی از جاهای دیدنی را انتخاب کنید. هزینه بازدید از چند جای معروف را برایتان می‌گذارم.

برج خلیفه

بازدید از بلندترین برج دنیا، سفر دبی را به‌یادماندنی می‌کند. ورودی این برج از 149 درهم (499 هزار تومان) شروع می‌شود. با این ورودی فقط می‌توانید بخشی از برج را ببینید. بیشترین میزان ورودی به 608 درهم ( دو میلیون تومان) می‌رسد.

پارک آبی آتلانتیس

برای بازدید از این پارک باید به هتل آتلانتیس بروید. این هتل در مجمع‌الجزایر نخل جمیرا است. در این پارک، سرسره‌های آبی، آکواریومی شگفت‌انگیز و دلفین‌ها را می‌بینید. هزینه ووردی پارک آتلانتیس، نزدیک به 400 درهم امارات است. هزینه بازدید از پارک گران می‌شود؛ اما به تماشای جاذبه‌های بی‌نظیرش می‌ارزد.

پارک آبی واید وادی

این پارک آبی از هیجان‌انگیزترین پارک‌های آبی در جهان است. برای ورود به پارک باید 350 درهم ( یک میلیون و 150 هزار تومان) بپردازید.

سافاری‌گردی

سافاری‌گردی در دبی طرف‌دار زیادی دارد. قیمت تورهای سافاری دبی به میزان امکاناتشان متفاوت است. این هزینه‌ها از 200 درهم شروع می‌شود و به 350 درهم هم می‌رسد.

باغ گل میراکل دبی

باغ میراکل بهشتی کوچک در دل دبی است. تزئین و گل‌های این باغ گل آن‌قدر زیباست که هر چه بگویم کم است. هزینه بازدید از این باغ 50 درهم، ( 380 هزار تومان) می‌شود.

هزینه خورد و خوراک در سفر دبی

بهترین هتل های دبی


هزینه خرد‌وخوراک در هر رستوران متفاوت است. رستوران‌های الدوار، رستوران أماسینا، رستوران آرمانی امَل، رستوران سلبریتیز و استاکس امریکن گرل از لوکس‌ترین رستوران‌های دبی هستند. قیمت یک وعده غذایی در رستوران‌های ارزان تقریباً 30 درهم یا 100 هزار تومان است. اگر رستوران لاکچری‌تر باشد، برای یک وعده دونفره باید 195 درهم ( 640 هزار تومان) بپردازید. رفتن به مک‌دونالد می‌تواند انتخاب خوبی برای مسافرها بشود. زیرا هر وعده در این رستوران‌ها 25 درهم ( 82 هزار تومان) است. در دیگر رستوران‌های زنجیره‌ای،  قیمت هر پرس غذا 50 تا 100 هزار تومان می‌شود. رستوران‌ دریایی فیش هات، وکیو نودل بار، رستوران اپریشن فلافل، راوی، کافه‌رستوران بتاوی و رستوران آیکیا قیمت مناسبی دارند. به‌خاطر هوای گرم، بهتر است در دبی به‌اندازه کافی آب بنوشید. قیمت هر بطری آب، 2.2 درهم ( 7300 تومان) می‌شود.

هزینه خرید سوغاتی در سفر دبی

اگر سوغاتی‌خریدن حس خوبی برایتان دارد، باید بخشی از هزینه سفر را برای خرید سوغاتی در نظر بگیرید؛ البته فراموش نکنید که قیمت هر وسیله در دبی نسبت به ایران گران‌تر می‌شود. زیرا بیشتر سوغاتی‌ها مثل پوشاک از برندهای معروف دنیا هستند. دبی از زیباترین شهرهای خاورمیانه است. هزینه‌های سفر به دبی کم نیست؛ اما می‌توانید با خرید بلیط لحظه آخری، استفاده از مترو و اقامت در هتل‌های متوسط هزینه سفر را کمتر کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28286
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید