امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

هزینه تاسیس مهدکودک چقدر است؟


1401/07/27
کد خبر : 27678
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 23 نفر
به مجموعه آموزشگاه هایی که هدفشان آموزش و پرورش کودکان زیر 5 سال است مهد کودک گفته می شود. البته لازم به ذکر است دغدغه شغلی خیلی از خانواده ها به حدی زیاد شده که در تایم خاصی از روز نمی توانند از کودک خود نگهداری کنند.همین امر باعث می شود که به مهدکودک ها مراجعه کنند.هر مهد کودک قوانین و برنامه آموزشی خاص خود را دارد که والدین لازم است با آنها آشنا باشند.بعضی مهد کودک ها به دنبال یافتن استعداد کودک هستند بعضی محیط دوستانه و پر از شادی و سرور را برای بچه ها فراهم می کنند و بعضی دیگر کنار سرگرمی به آموزش کودکان نیز می پردازند. مهدکودک ها مثل مدرسه دارای دو نوع دولتی و غیردولتی هستند.مشخص است که مهدکودک های دولتی امکانات کمتری ارائه می دهند ولی هزینه کمتری نیز در ماه دریافت می کنند و در مقابل مهدکودک های دولتی دارای امکانات متنوع برای کودکان خردسال هست که البته این امکانات هزینه بیشتری را نیز دربر دارد.وسایل خانه بازی

یافتن مکان مناسب برای احداث مهدکودک

طبیعتا پیدا کردن یک منزل برای اجاره ، رهن و خرید ، پر هزینه ترین قسمت کار است.اطلاع دقیقی درمورد قیمت ها در این موضوع نمی شود ارائه کرد اما می توانید با مراجعه به دفتر املاک در هر محل ، قیمت ها را به دست آورید.سعی کنید یک منزل ویلایی را برای مهدکودک پیدا کنید.دور از شلوغی و ترافیک شهر باشد خیلی به نفع شماست.در برخی موارد مشاهده شده که مهدکودک ها نزدیک محل کار مادر هستند.برای مثال مهد کودک های نزدیک بیمارستان یا مدارس از این قانون پیروی می کنند.قیمت ملک مناسب برای مهدکودک در شهر تهران از 500 میلیون تومان به بالاست.

دکور و تجهیز مهدکودک

قدم بعدی طراحی دکوری خاص برای جلب توجه کودکان است.این مکان باید به قدری شاد و فرح بخش باشد که کودکان از بودن در آن لذت ببرند.اسباب بازی و عروسک ، تاب و سرسره و دیوار های رنگی ، میز و صندلی ، استخر توپ، مجموعه بازی پلی اتیلنی، الاکلنگ و... می تواند در جلب توجه کودک شما را یاری کند.ایمن سازی محیط مهدکودک نیز جزو دکور به حساب می آید.ضربه گیر ها ، کفی های نرم مثل کفپوش لاستیکی و تاتامی و ایمن سازی پله ها از جمله هزینه هایی هست که برای افزایش امنیت مهدکودک پرداخته شود.فراموش نکنید که مسئولیت کودکان در زمانی که در مهدکودک هستند به عهده شماست پس تا جایی که می توانید تمام راه های بروز حوادث را ببندید.لیستی از اسباب بازی های که می توانید برای مهدکودک خریداری کنید را برایتان آماده کرده ایم که می تواند در این مسیر به شما کمک کند :

  • تاب : قیمت از 870000 تومان تا 1200000 تومان
  • سرسره : از 350000 تومان تا 1500000 تومان
  • الاکلنگ : از 250000 تومان تا 1000000 تومان
  • عروسک : از 40000 تومان به بالا
  • پازل : از 10000 تومان تا 300000 تومان
  • توپ های نرم : از 40000 تومان به بالا
  • میز و صندلی : از 200000 تومان تا 2000000 تومان
  • لباس های شخصیت های کارتونی : از 100000 تومان تا 1000000 تومان
  • وسایل نقاشی نظیر دفتر و بوم نقاشی ، قلمو و آبرنگ و مداد شمعی و مدادرنگی : از 15000 تومان به بالا
  • خمیر بازی : از 30000 تومان تا 100000 تومان
  • کتاب قصه : از 20000 تومان تا 100000 تومان
  • استخر توپ : از 300000 تومان تا 2000000 تومان

لازم به ذکر است که طراحی و دکوراسیون داخلی و خرید تجهیزات خانه بازی و وسایل برای مهدکودک ، حداقل به 10 میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارد.وسایل خانه بازی

استخدام مربی های مهدکودک

این مرحله نیاز به دقت بیشتری نسبت به مراحل قبل دارد.زیرا کودکان با این افراد صمیمی می شوند و به آنها اعتماد می کنند.مربی مهدکودک باید مهربان و دلسوز و خنده رو باشد.از شیطنت بچه ها عصبانی نشود و با صبوری با آنها رفتار کند.در بازی کودکانه بچه ها شرکت کند و از همه مهم تر به آموزش و پرورش کودکان اهمیت دهد و نگذارد وقت آنها در مهدکودک به بطالت بگذرد.پیدا کردن همچین افرادی واقعا کار سختی است اما مهدکودک دقیقا به همچین افرادی نیاز دارد.معمولا پیش می آید که والدین به دلیل مشغله کاری نمی توانند برای ظهر و نهار به کودکان خود سر بزنند.استخدام یک آشپز برای مهدکودک های غیردولتی امری ضروری است.آشپز مهدکودک علاوه بر ویژگی های یاد شده باید توانایی طبخ غذاهایی مختص کودک های زیر 5 سال را داشته باشد.تجربه و سابقه کاری افراد در مهدکودک ها می تواند به شما در امر استخدام بیشتر کمک کند.

مدارک مورد نیاز برای تاسیس مهدکودک

  1. اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی کشور
  2. عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی
  3. عدم سابقه کیفری
  4. داشتن سلامت جسمانی و روانی به همراه تاییدیه موضوع توسط روانپزشک
  5. داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  6. داشتن معافیت و یا کارت پایان خدمت سربازی برای آقایان
  7. داشتن مدرک کارشناسی و یا مدارک بالاتر برای مسئول فنی ،مدرک کارشناسی علوم تربیتی،  مدرک روانشناسی ، کودکیاری ، مدرک مددکار اجتماعی و…
  8. کسب موافقت نامه و گرفتن پروانه فعالیت

تعیین نوع مهدکودک : مهدکودک ها در انواع مختلف دو زبانه ، آدینه و قرآنی در کشور ما وجود دارد.

درآمد مهدکودک : برای این مسئله عدد مشخصی را نمی توان بیان کرد زیرا این یک شغل آزاد است و در شغل آزاد خلاقیت و تفکر مناسب ، تاثیر بسزایی روی درآمد شما دارد.اما مهدکودک هایی در شهر تهران هستند که  سود خالص 25 میلیون تومان حداقل درآمد ماهیانه آنها است.وسایل خانه بازی

شهریه

شهریه مهدکودک ها طبق گزارش اقتصاد نیوز برای کودکان 3تا5 ساله از 500000 تومان تا 3500000 تومان متفاوت است.این نرخ شهریه با توجه به رتبه بندی مهدکودک متفاوت است.عوامل بسیاری دیگری مثل شیرخوار بودن کودک ، منطقه ای که مهدکودک در آنجا واقع است ، پذیرایی صبحانه و نهار برای کودکان ، کارگاه ها و اردو ها و... بر شهریه مهدکودک ها تاثیر می گذارد.

سود خالص مهدکودک

اگر حداقل تعداد کودکان مهدکودک را 60 نفر در نظر بگیریم و شهریه ی دریافت شده از خانواده هر کودک 1 میلیون تومان باشد ، به درآمد ماهانه 60 میلیون تومان میرسیم.حدود 25 تومان باید صرف حقوق کارمندان مهدکودک شود و ماهی 3تا5 میلیون تومان نیز به صورت متغیر صرف تعمیر و نگهداری مهدکودک باید بپردازیم.مبلغ اجاره نیز متفاوت است اما در این مقاله ماهی 8 میلیون تومان را در نظر میگیریم.با این حساب حدود 20 میلیون تومان سود خالص مهدکودک خواهد بود.

قصد ما در این قسمت ذکر کردن ویژگی هایی است که باعث افزایش یا کاهش درآمد مهدکودک می شود.

محل تاسیس مهدکودک : طبیعی است که این مورد جزو اولین و مهم ترین دلایل کاهش یا افزایش درآمد مهدکودک باشد.مهدکودک هایی که نزدیک محل کار پدر یا مادر خود قرار دارند (مثل بیمارستان ها ، مدرسه ها و شرکت ها و سازمان های بزرگ)درامد بالاتری دارند.همچنین داشتن مهدکودکی که در چشم مردم باشد نیز باعث تبلیغ آن می شود برای مهدکودکی که در یک پاساژ واقع شده است درآمد بیشتری نسبت به مهدکودکی که در یک کوچه است ، دارد.

بازاریابی و تبلیغات مهدکودک : امروزه اینستاگرام و سایت ، زمینه خوبی را برای شناخت و معرفی شغل ها از جمله مهدکودک به عموم مردم ایجاد کرده است.پیشنهاد ما نیز استفاده از این شبکه های اجتماعی برای شروع کار است.با افزایش درآمد می توانید با همکاری شهرداری محل خود ، اقدام به تبلیغات گسترده در شهر کنید.

ایجاد کردن کارگاه ها : یکی از مواردی که باعث افزایش شناخت مهدکودک و همین طور کسب درآمد می شود ، ایجاد کارگاه های مادر و کودک ، اوریگامی ، خمیر بازی ، بازی فکری و ... هست.درواقع هدف اصلی ایجاد کارگاه ها ، شناساندن مهدکودک و سطح فعالیت آن به خانواده هایی است که اطراف مهدکودک زندکی می کنند.

فروش محصولات : این موضوع نیز می تواند درآمد خوبی برای مهدکودک داشته باشد.با تشکیل هر کارگاه شما می توانید محصولات موردنیاز را برای فروش عرضه کنید و مطمئن باشید اگر کارگاه آموزشی خوبی برگذار کرده باشید ، درکسری از ثانیه محصولات شما به فروش می رسد.

اردو برای گروه های سنی مختلف : اردو همیشه از طرف بچه ها و والدین مورد استقبال قرار می گیرد اگر که اعتماد سازی خوبی بین عوامل مهدکودک و والدین صورت گرفته باشد.درآمدی که ازین راه برای مهدکودک به دست می آید مناسب است.

عکاسی از کودکان : فردی که دوربین عکاسی خوبی دارد و عکاسی را به صورت حرفه ای آموخته است ، می تواند در ساعاتی خاص در مجموعه حضور پیدا کند  و به قول معروف عکاسی شکار لحظه ها از بچه ها داشته باشد.مطمئنا عکس ها برای والدین جذابیت زیادی دارد.همچنین در اردو ها نیز می توان از کمک این عکاس استفاده کرد.البته اگر هزینه زیادی برای والدین نداشته باشد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27678
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید