امروز شنبه 10 شهریور 1403

Saturday 31 August 2024

هر آنچه که باید درباره طراحی ویلا بدانید


1401/07/27
کد خبر : 27595
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 19 نفر

طراحی ویلا یکی از بحث های داغ محافل و مجالس مختلف می باشد. با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات به وجود آمده در ساختار شهری و تغییر سلایق، بسیاری از افراد علاقمند به خرید ویلا شده اند.
 طراحی ویلا دارای سبک های مختلفی است که بر اساس سلیقه و نظر مشتری، می توان یکی از سبک های کلاسیک، مدرن و یا تلفیقی را انتخاب نمود. در برخی از مناطق کشور از جمله شمال، طراحی ویلا رونق زیادی داشته و بسیاری از افراد به فکر سرمایه گذاری در این منطقه می باشند.
قابل ذکر است که طراحی ویلا مدرن دارای برخی اصول می باشد که بایستی این موارد را در نظر داشته باشید. مهندسان و معماران متخصص در زمینه طراحی ویلا، ابتدا نظر و طرح مورد اصلی مشتری را بررسی کرده و سپس اقدام به طراحی و ساخت ویلا می نمایند.
معمولا در طراحی ویلا در شمال برخی موارد را در نظر می گیرند. این موارد شامل نوع معماری محیط بیرونی یا سازه اصلی، نوع دکوراسیون داخلی، بخش بندی اتاق ها و پذیرایی و سرویس بهداشتی، توجه به بودجه مورد نظر و خواسته های مشتری، توجه به اصول مهندسی و بررسی موقعیت ساختمان و زمین و بسیاری از عوامل دیگر می باشد.

قابل ذکر است که امروزه به این موضوع توجه ویژه ای دارند که تا حد امکان سعی شود تا فضای ساختمان توسط عوامل مختلف مانند ستون ها یا دیوارهای اضافی پر نشود و فضای موجود به صورت بهینه مورد استفاده قرار گیرد.

به همین دلیل در بسیاری از ویلاهای مدرن اثری از ستون های بزرگ دیده نمی شود. معمولا برای ساخت و طراحی یک ویلا به مواردی از جمله موقعیت ساختمان، ارتفاع و جهت گیری اصلی سازه، تغییرات فصلی و نور پردازی مناسب و نحوه بخش بندی فضاهای مختلف ویلا توجه می کنند.

معمولا آشپزخانه ویلا را به گونه ای طراحی می کنند تا از نور کافی برخوردار باشد و نور خورشید به صورت مستقیم به آن بتابد. یکی از اصلی ترین ویژگی های ویلاهای مدرن استفاده از شیشه های بزرگ در طبقه دوم (دوبلکس) جهت داشتن دید مناسب به حیات اصلی ویلا می باشد.
 در قسمت ذیل در مورد سبک های مختلف طراحی ویلا صحبت کرده و ویژگی ها و نکات لازم در این خصوص را برایتان بیان می کنیم.


 طراحی ویلا مدرن
در طراحی ویلا بایستی به عوامل محیطی توجه ویژه ای گردد

سبک های مختلف طراحی ویلا

سبک های مختلف طراحی ویلا به صورت ذیل می باشد:
    سبک مدرن
    سبک کلاسیک
    سبک تلفیقی
    سبک روستیک
در طراحی ویلا سبک های مختلفی وجود دارند که هر شخص با توجه به سلیقه و موقعیت خود می تواند طرح مورد نظر را سفارش دهد. سبک مدرن طرفداران بسیار زیادی داشته و مورد توجه بسیاری از افراد نیز می باشد.
در این سبک شما طرح های ترکیبی مختلفی را مشاهده می کنید و با طرح های قدیمی تفاوت زیادی دارد. در سبک مدرن استفاده از مصالح مختلف از جمله فولاد، بتن و شیشه امری رایج می باشد.
استفاده از اشکال مختلف از جمله طرح های مستطیل یا مربعی شکل برای فضای داخلی و یکپارچه نمودن فضای کلی ویلا، از جمله اصلی ترین ویژگی های این سبک می باشد.
 جالب است بدانید که در سبک مدرن، استفاده از خطوط و تطبیق آن ها با عوامل محیطی از جمله نور خورشید، در نظر گرفتن پستی و بلندی و شیب و بهره گیری از شیشه های بلند بسیار متداول است.
سبک کلاسیک نشان دهنده شکوه و عظمت یک ویلا می باشد و در سبک کلاسیک بر خلاف سبک مدرن، از سنگ استفاده زیادی می کنند.
با طراحی ویلا حرفه ای بابایی نژاد همراه باشید.
وجود ستون ها و سنگ های بزرگ، طاق ها و قوس های مختلف در درب ورودی ویلا، سه راهی و برخی موارد دیگر از نشانه های اصلی یک ویلای کلاسیک می باشد. در این سبک، رنگ ها با هم تناسب خوبی داشته و نظم خوبی در چیدمان و نوع ساخت سازه به چشم می خورد.
 در این سبک از رنگ های اصلی از جمله سیاه، سفید یا خاکستری و برنزی و طلایی بیشتر استفاده می نمایند تا بیانگر قدرت و امنیت و رسمیت محیط باشد. همچنین استفاده از شکل های ساده در سبک های سنتی همواره وجود دارد.
 سبک تلفیقی به این صورت است که ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن بوده و دارای شکل خاص هندسی نمی باشد. در این سبک به جزئیات و نکات فنی مربوط به ساختمان اهمیت زیادی داده می شود. سبک روستیک نیز یکی از سبک های مدرن می باشد که در این سبک بیشتر از سنگ و چوب استفاده می کنند.
 ایجاد فضایی متفاوت در ساختمان و استفاده از دکوراسیون های چوبی از جمله صندلی چوبی،  سقف چوبی و برخی از موارد دیگر جزو ویژگی های سبک روستیک محسوب می شود.


 طراحی ویلا مدرن
طراحی ویلا به سبک مدرن مورد توجه بسیاری از افراد می باشد

نکات کلیدی در مورد طراحی ویلا

نکات کلیدی در مورد طراحی ویلا شامل موارد ذیل است:
    استفاده از یک تیم معماری با سابقه و حرفه ای و مشورت با آن ها
    در نظر گرفتن بودجه و هزینه های جاری و اخذ مجوزات مختلف از شهرداری و مجموعه های مرتبط
    در ساخت ویلا بایستی به عوامل محیطی، تراکم جمعیت منطقه، شرایط اقلیمی و آب و هوایی، نوع طرح و سبک مورد نظر، تقارن فضاهای مختلف ویلا با یکدیگر و بسیاری از عوامل دیگر توجه نمود
    استفاده از رنگ های مختلف متناسب با فضای خانه و نورپردازی اصولی یکی از مهم ترین نکاتی است که حتما باید به این مسئله دقت نمایید
    داشتن بخش مجزا به عنوان انباری و فضای خالی بسیار مهم بوده و باید یک فضای مجزا در قسمت مشخصی از حیات( به تشخیص تیم مهندسی) در نظر بگیرید
    قابل ذکر است که در ویلاهای مدرن، آَشپزخانه دارای اپن بسیار چشمگیری و مهم بوده و باید با کابینت و فضای داخلی و دکوراسیون محیط تطابق لازم را داشته باشد
    در ساخت ویلا بایستی به روحیه و سلیقه افراد خانواده توجه کرده و مطابق میل آن ها اقدام به طراحی ویلا نمود.
    استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت موجب می شود که طول عمر ساختمان افزایش یافته و نیازی به صرف هزینه های مازاد در طول زمان نباشد.
    در نهایت اینکه ویلا و ساخت آن بایستی با اصول و دقت بالایی انجام شود و استفاده از مصالحی که تجدید پذیر بوده و با محیط هم خوانی دارند، توصیه می گردد.


 طراحی ویلا مدرن
وجود ستون های بزرگ و استفاده از سنگ در طراحی ویلا به سبک کلاسیک، نشان دهنده رسمیت و قدرت می باشد





لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27595
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید