امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

هارد سرور HP


1401/07/27
کد خبر : 25999
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 16 نفر

هارد سرور HP

در عصر صنعت و تکنولوژی، دیگر امکان استفاده از روش های سنتی، نیاز کاربران را برآورده نمی سازد. از این رو سرورهای اچ پی از جدید ترین تکنولوژی ها برای دخیره سازی اطلاعات استفاده می کنند و هر روزه با فن آوری های جدید، فضای ذخیره سازی و سرعت انتقال اطلاعات را متناسب با نیاز کاربران بهبود می بخشند. در ادامه به بررسی کامل هارد سرور هارد سرور اچ پی  می پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.
 


هارد سرور hp 300gb 10K

خرید هارد سرور HP

   به هنگام خرید هارد سرور HP در نظر داشته باشید که چه نوع کاربری از آن انتظار دارید. همچنین موارد دیگری نیز وجود دارند که در خرید سرور HP بسیار حائز اهمیت می باشند که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    نحوه اتصال هارد
2.    ظرفیت ذخیره سازی هارد
3.    نرخ انتقال هارد
در صورتی که در هنگام خرید به هر کدام از این گزینه ها توجه کنید، می توانید یک انتخاب درست را داشته و شاهد بهترین عملکرد باشید.

انواع هارد سرور  اچ پی

بسته به نوع و دسته بندی هارد HP قابلیت های مختلفی ارائه می شود. در واقع می توان اینطور بیان کرد که هارد سرور HP در دو نوع مغناطیسی و الکترونیکی وجود دارد که هر کدام از آن ها مشخصه های متعددی را به خود اختصاص داده اند. همچنین هر کدام از این دسته بندی ها انواع هارد دیسک را در خود جای داده اند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.
 


انواع هارد سرور HP

هارد SAS (Serial Attached SCSI)

هارد SAS  یا  Serial Attached SCSI یکی دیگر از انواع هارد می باشد، که آن را در دسته هارد های مغناطیسی قرار می دهد و در مقایسه با هارد SATA از سرعت و قابلیت اطمینان بالاتری برخوردار می باشند. اما هارد SATA دارای ظرفیت بالاتری نسبت به هارد SAS می باشد و همچنین قیمت آن نیز پایین تر است و در سایز SFF تا 2.4TB و LFF تا 16TB فضای ذخیره سازی فراهم میکند. سرعت چرخش اختصاص داده شده (RPM) به این نوع هارد، 7200 تا 15000 دور در دقیقه است.

سرعت انتقال اطلاعات در این هارد بستگی به مدل درایو دارد. به عنوان مثال در هارد SAS مدلهای قدیمی سرعت انتقال 6 گیگابایت بر ثانیه بود. در حالی که تولیدکنندگانی همچون Seagate توانسته اند هاردهایی تولید کنند که سرعت انتقال آنها تا 12 گیگابایت بر ثانیه میرسد. و در سرورهای اچی پی Proliant نسل 9 و 10 از این تکنولوژی استفاده می شود. توان مصرفی این هاردها بالا بوده و به همین علت برای تغذیه آنها نیاز به منابع بسیار قوی و قدرتمندی است. همچنین این هاردها را در زمان استفاده میتوان جدا کرد.
اگر بدنبال سرعت در کنار امنیت در خرید هارد سرور HP می باشید. هارد SAS گزینه مناسبی است.
 


هارد SAS وsata

هارد  SATA (Serial Advanced Technology Attachment)

از انواع هارد سرور HP میتوان به هارد SATA اشاره کرد که طراحی آنها به صورت مغناطیسی است. کابل ارتباطی این هاردها طول کمی دارد و قابلیتهای مختلفی را دارد. از جمله این قابلیتها میتوان به Hot Plugging اشاره کرد. منظور از قابلیت ذکرشده این بوده که شما میتوانید در زمان استفاده هاردتان را جدا کنید و مدل جدید را جایگزین کنید. اینترفیس هارد SATA سرعت بالایی را دارد.


سرعت چرخش یکی دیگر از قابلیتهایی است که میتوانیم در رابطه با این هاردها مورد بررسی قرار دهیم. سرعت چرخش این هاردها در بازه 5400 تا 7200 دور در دقیقه در استاندارد فرم فاکتور LFF و SFF میباشد. سرعت انتقال داده یکی دیگر از فاکتورهای مهم به شمار میرود که در این مدل از هاردهای مغناطیسی به 6 گیگابایت بر ثانیه میرسد.

هارد  SSD (Solid State Drive)

یکی از انواع هارد سرور HP، هارد SSD یا Solid State Drive  می باشد که بر اساس ساختار الکترونیکی جامد طراحی شده و فاقد قطعات مکانیکی است و هیچگونه ساختار مغناطیسی در آن به کار گرفته نشده است. در این نوع هارد از بلوک های الکترونیکی بهره گرفته شده است که در زمان خواندن اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند. سرعت هارد SSD  بسیار بالا بوده و در مقایسه با انواع مغناطیسی هارد ها قیمت بالاتری دارند و ظرفیت کمتری را ارائه می دهند.
همچنین لازم به ذکر این نکته میباشد که این مدل از هاردها در سه نوع مختلف پیدا می شوند که شامل موارد زیر است:
1.    هارد SLC
2.    هارد MLC
3.    هارد TLC
هر کدام از این هاردها مشخصه های مختلفی را دارند و به نوعی با یک دیگر تفاوت دارند. اصلی ترین فاکتوری که تفاوت این سه مدل هارد اس اس دی را می سازند، نوع تکنولوژی به کار رفته در آنها است و هر کدام از آنها میتوانند در کامپیوترها، لپ تاپ ها و حتی گوشی ها مورد استفاده قرار بگیرند.
 


هارد SSD

هارد NVME   (Non Volatile Memory Express)

هارد NVME  یا Non-Volatile Memory Express که مشابه هارد های SSD بوده اما بسیار پیشرفته تر می باشند و دارای درگاه اختصاصی مخصوص به خود می باشند که موجب می شود تا هارد بتواند از حداکثر پتانسیل و توان خود استفاده کند، محققان در تحقیقات انجام شده به این نتیجه دست پیدا کرده اند که حافظه های NVME سرعتی 5.6 برابر بیشتر از حافظه های  SSD  دارند که در نوع خود یک آمار ویژه به حساب می آید. حرف E در آخر هارد NVME به معنی Express می باشد. و این حافظه ها بروری اسلات express استفاده میشوند.


هارد NVME

مقایسه SSD  و HDD

دو از نوع از هارد سرور HP شامل اس اس دی و اچ دی دی میشوند. هر کدام از این مدلها میتوانند مشخصات مخصوصی را از خود به نمایش بگذارند. به همین علت یکی از اصلی ترین سوالاتی که برای کاربران به وجود می آید این بوده که تفاوت SSD و HDD   چیست. موارد مختلفی وجود دارند که زمینه ساز این تفاوت ها می باشند. از جمله این تفاوت ها میتوان به مصرف توان، قیمت، ظرفیت، سر و صدا و لرزش اشاره کرد.
مصرف توان هاردهای اس دی دی پایین بوده و میانگینی بین 2 تا 3 وات را به خود اختصاص داده اند. در حالی که مصرف توان مشاهده شده در هاردهای HDD بالاتر و میانگینی بین 6 تا 7 وات دارد. قیمت هاردهای SSD در مقایسه با HDD بیشتر میباشد.
ظرفیت از دیگر موارد تفاوت ساز در بین این دو هارد سرور اچ پی هستند. اگر هارد اس اس دی برای نوت بوک باشد، میتواند ظرفیتی معادل با یک ترابایت را از خود به نمایش بگذارد. برای رایانه های رومیزی نیز به همین شکل است. در حالی که برای هاردهای HDD مقداری متفاوت با این موارد است. به عنوان مثال برای نوت بوک ها این مقدار به 500 گیگابایت یا 2 ترابایت می رسد. در حالی که برای رایانه های رومیزی شاهد ظرفیت 6 ترابایت نیز خواهید بود.
در هاردهای نوع اول سر و صدایی را نخواهید شنید. این در حالی است که در هاردهای نوع دوم صدای چرخش به وضوح شنیده می شود. همچنین در هارد SSD عملیات بدون لرزش است و در نوع HDD زمانی که دیسک ها به چرخش در می آیند، یک لرزش را ایجاد میکنند.

هارد استوریج HP

استوریج های HP از نوع دیگری از هارد استفاده می کنند که به آنها هارد استوریج گفته می شود و تفاوتی از نظر عملکرد و سرعت با هارد های سرور معمولی ندارند. و تنها تفاوت آن ها که هنگام خرید باید به آن توجه کرد کیج مخصوص استوریج است.  مدیریت فایلها با استفاده از این هاردها بسیار راحت بوده و شما میتوانید عملیات مربوط به سفارشی سازی را از طریق کنسول نرم افزاری استوریج انجام دهید.
 


استوریج HP

فناوری  DS

فروش مدل DS هارد سرور اچ پی بر روی سرور های نسل 10 این شرکت آغاز شد. و می توان گفت که تکنولوژی DS یا Digitally Singed Firmware با استفاده از جدید ترین کنترولر های پیشرفته، پشتیبانی از  پیشبینی خطا در درایو را فراهم، و قبل از اینکه خطری اطلاعات را تهدید کند و یا باعث از دست رفتن اطلاعات شود، هشدارهای لازم را اعلام می کند. همچنین اتصال هارد DS از نوع SAS بوده که سرعت انتقال اطلاعات تا 12  گیگابایت را فراهم می آورد.

تکنولوژی DS با روش های نوین برای امنیت از دسترسی های غیر مجاز به اطلاعات بر روی درایوهای اچ پی جلوگیری، و با تأمین منابع معتبر برای سیستم عامل ها از حملاتی که باعث تخریب و مشکلات سازمانی می شود محافظت می کند. همچنین با استفاده از تکنولوژی HP Smart Carrier  از خطاهای انسانی که بصورت عمد یا غیر عمد برای از بین بردن اطلاعات بر روی درایوها انجام می گیرد محافظت میکند. برای سرورهایی که نیاز به امنیت در کنار سرعت و انعطاف پذیری را دارند خرید هارد سرور HP مدل DS مناسب میباشد.


هارد درایو هلیومی

با استفاده از هلیوم در  هارد سرور HP  مصرف انرژی در این هارد ها بهینه شده و راندمان کاری تا 20 درصد افزایش می یابد، علاوه بر این لزرش هایی که به دیسک های معمولی آسیب می زنند نیز در این نوع از هارد سرور HP  وجود ندارد، همچنین چگالی کمی که هلیوم در درایوها ایجاد می کند مکانیسم سرعت خواندن و نوشتن را افزایش داده است.


این هارد در مقایسه با دیگر گزینه های هارد سرور HP به خنک کنندگی کمتری نیاز دارد و هر چقدر پیشرفت های مربوط به هلیوم بیشتر باشد، به همان اندازه نیز شاهد افزایش ظرفیت ذخیره سازی خواهید بود. همچنین هارد درایو هلیومی می تواند مزیت های زیادی را برای دیتاسنترها نیز داشته باشد.
قیمت هارد سرور اچ پی
یکی از موضوعات اساسی در رابطه با هارد، قیمت آن است. قیمت هارد سرور اچ پی بستگی به نوع هارد شما دارد. هر چقدر هارد شما بتواند ویژگیهای بهتری را به نمایش بگذارد و تکنولوژی های بهتری را در اختیار داشته باشد، به همان اندازه نیز باید هزینه بیشتری را برای خرید هارد سرور HP پرداخت نمایید. از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت هارد سرور HP میتوان به گزینه های زیر اشاره کرد:
1.    سرعت
2.    ظرفیت
3.    نوع هارد سرور



 
نمای دیگر از پک اصلی هارد سرور hp 300gb 10K


سخن آخر

از جمله مهم ترین قطعاطی که در هنگام خرید سرور HP باید به آن توجه کرد هارد ها می باشند، در این مقاله هاردهای مختلفی را بررسی کرده و انواع آن را به شما معرفی کردیم و مزایا و معایب هر کدام را شرح دادیم، در پایان معیار خرید هارد برای شما همواره باید بر اساس نیازتان باشد، برای مثال هنگامی که با بودجه کم هارد با فضای ذخیره سازی بالا نیاز دارید و سرعت چندان اهمیتی ندارد باید به سراغ هاردهای HDD برویم و در صورتی که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات برای ما اهمیت بالایی داشته باشد باید به سراغ هارد های SSD برویم که البته هزینه آنها بالاتر است، و درصورتی که بخوایم سرویس هایی مانند استریم ویدیو و بازی انجام دهیم بهترین گزینه هارد های NVME یا هارد های هلیومی هستند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25999
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید