امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

نگاهی بر بازار آنلاین فروش لپ تاپ در ایران


1401/07/27
کد خبر : 27774
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 17 نفر

جامعه امروز ایران هم مانند جامعه جهانی، البته با سرعت کمتری، رو به این تغییر داشته و هر روز به تعداد خریدها و فروش‌های آنلاین و اینترنتی افزوده می‌شود. این حقیقت را می‌توان در افزایش تعداد وبسایت‌های خرید و فروش و میزان تراکنش‌های صورت گرفته در این بستر متوجه شد.

سهم هر درگاه اینترنتی در ایران چقدر است؟

به گزارش آخرین داده‌های شرکت شبکه الکترونیک پرداخت کارت یا همان شاپرک که در آبان ماه سال 1400 منتشر شد ارقام جالبی از تعداد درگاه‌های پرداخت اینترنتی و حجم این پرداخت‌ها در آبان ماه 1400 وجود دارد.


 بازار آنلاین فروش لپ تاپ


بر اساس این گزارش 1,622,453 درگاه پرداخت اینترنتی در کل کشور فعال است و رقمی در حدود 233,829,835 تراکنش در این درگاه‌ها انجام می‌شود. مجموع ریالی این تراکنش ها در این ماه 859,560,514 میلیون ریال بوده که با یک جمع و تفریق ساده سهم هر درگاه به طور متوسط 79/529 میلیون ریال می‌شود. به طور میانگین این میزان نسبت به ماه گذشته، یعنی مهر ماه سال 1400، چیزی حدود 79 میلیون ریال برای هر درگاه افزایش داشته است.

از بازار لپ تاپ در ایران چه خبر؟

 بازار آنلاین فروش لپ تاپ


با این که بعد از شروع پاندمی کرونا در ایران هم فروش لپ تاپ و قطعات کامپیوتر، مانند سراسر دنیا، بیشتر شد اما بر اساس آخرین مشاهدات و آمارها میتوان دریافت که به دلایل مختلفی مثل بالا رفتن قیمت ارز، گسترش فروش لپ تاپ های استوک و دست دوم و بیشتر بودن عرضه نسبت به تقاضا این بازار با کاهش چشمگیر حدودا 10 درصدی در زمینه فروش نسبت به ابتدای سال مواجه بوده است. شاید بتوان مهمترین عامل رکود بازار لپ تاپ در ایران را افزایش و نوسان نرخ ارز دانست تا جایی که این نوسانات باعث روی آوردن مردم برای خرید لپ تاپ دست دوم و در نتیجه بر هم خوردن توازن عرضه و تقاضا در بازار شده است.


 بازار آنلاین فروش لپ تاپ


در انتهای سال 2020 بود که هفته نامه اکونومیست به رسم هر ساله خود گزارشی از گران‌ترین شهرهای دنیا منتشر کرد. بر اساس گزارش این هفته نامه تهران دومین شهر گران دنیا برای خرید لپ تاپ و کامپیوتر شخصی است. بر اساس این گزارش در سال 2020 شما باید به طور متوسط برای خرید هر کامپیوتر شخصی و لپ تاپ 1714 دلار خرج کنید.

چگونه آنلاین لپ تاپ بخریم؟

با توجه به اینکه شرایط خرید لپ تاپ نو هر روز سخت‌تر از گذشته می‌شود باید نکاتی رو در باب خرید لپ تاپ رعایت کرد تا بتوان با کمترین هزینه بهترین گزینه را خرید. در ادامه این نوشتار قصد داریم راه و روش خرید آنلاین لپ تاپ رو برای شما موشکافی کنیم.


بازار آنلاین فروش لپ تاپ

قصد دارید از لپ تاپ خود چه استفاده‌ای کنید؟

در ابتدا تکلیف خود را مشخص کنید که از لپ تاپ خود قصد دارید برای چه کارهایی استفاده کنید. امروزه لپ تاپ ها در دسته بندی‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند تا کار را برای کربر راحت کنند. سعی کنید بسته به کاری که میخواهید انجام دهید لپ تاپ خود را انتخاب کنید. برای این کار به دسته بندی لپ تاپ ها مانند خانگی، دانشجویی، صنعتی، گیمینگ و ... توجه کنید. به علاوه که میتوانید به مقالات و بررسی‌های تخصصی لپ تاپ هم مراجعه کنید تا بیشتر با انواع لپ تاپ ها آشنا شوید.

آنلاین لپ تاپ بخریم با حضوری؟

بعد از این که لپ تاپ خود را انتخاب کردید باید تصمیم بگیرید از کجا لپ تاپ بخرید. در بازار امروز با توجه به از بین رفتن اعتماد و وجود محصولات تقلبی و افراد سودجو شاید بهتر باشه نوع دیدگاه خود را نسبت به خرید آنلاین تغییر بدهیم. گسترش پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین باعث ایجاد یک رقابت سالم در بین فروشندگان شده که این امر به افزایش کیفیت خدمات منجر شده. از طرفی شما می توانید در بستر اینترنت انواع و اقسام لپ تاپ ها را پیدا کنید و با با فکر کردن با خیال راحت و بدون استرس بهترین تصمیم خود را بگیرید.

یک فروشگاه آنلاین خوب را چگونه تشخیص دهیم؟

حتماً لازم نیست از بزرگترین فروشگاه های آنلاین خرید کنید، بلکه میتوانید لپ تاپ خود را با قیمت و کیفیت بهتر در فروشگاه‌های تازه تاسیس‌تر و نوپا تر هم پیدا کنید. با رعایت چند نکته ساده مانند داشتن نماد الکترونیکی، آدرس و شماره تلفن مشخص، وجود درگاه الکترونیکی قابل اطمینان، شبکه‌های اجتماعی فعال، مطالعه نظرات کاربران استفاده کننده و به روز بودن قیمت‌ها و ... میتوانید از قابل اعتماد بودن یک وبسایت آنلاین اطمینان خاطر پیدا کنید.به عنوان مثال یکی از این وبسایت های نوپا و فعال در زمینه فروش لپ تاپ و قطعات کامپیوتر وبسایت لپ مال است که علاوه بر داشتن تمام شروط بالا سابقه‌ای قریب به 10 ساله هم در بازار کامپیوتر تهران دارد.

حتماً مشاوره بگیریم

هرگاه در انتخاب لپ تاپ خود از بین برندهای مختلف لپ تاپ سر در گم بودید میتوانید روی مشاوره دیگران هم حساب کنید. با گرفتن مشاوره از افراد مختلف میتوانید دید بازتری نسبت به لپ تاپ‌ها داشته باشید؛ البته به شرط این که مشاوره شما از افراد متخصص باشد. به علاوه، گرفتن مشاوره خود یکی از راه‌هایی است که می‌توانید نسبت به قابل اعتماد بودن وبسایت اطمینان حاصل کنید.
برای خرید شما می‌توانید علاوه بر محصولات متنوع لپ مال از مشاوره رایگان این وبسایت هم بهره ببرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27774
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید