امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

نکات کلیدی در تهیه قطعات گوشی هوآوی


1401/07/27
کد خبر : 28496
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 13 نفر

اما از این حرف‌ها گذشته، برند هوآوی تعداد بسیار زیادی از گوشی‌های موبایل خودش را در بازار داخلی فروخته‌ است و حالا تامین قطعات گوشی هوآوی از چالش‌های جدی بازار تعمیرات گوشی‌های کارکرده و دسته دوم تبدیل شده ‌است.
محبوبیت برند هوآوی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. هنوز هم خیلی‌ها سرسختانه از داشتن این نام تجاری استقبال می‌کنند و یا به علت افزایش قیمت بهای خرید گوشی جدید، سعی در حفظ گوشی‌های قدیمی خود دارند. همین نکته های ساده است که تامین قطعات موبایل هوآوی را به بازاری هزارتو تبدیل کرده ‌است.
 
تامین قطعات گوشی هواوی از چالش های جدی امروز بازار تعمیرات موبایل است. تعداد گوشی های فروخته شده از این برند چینی در داخل کشور رقم قابل توجهی است و همین حضور پررنگ کافی است تا محصولات متفرقه از قطعات موبایل هواوی در بازار وجود داشته باشد. اما قطعا نمی توانیم تعمیرات حرفه‌ای گوشی های خوش دست هواوی را با محصولات مفرقه انجام بدهیم. حضور قطعات اصلی هواوی یک نیاز جدی بازار امروز کشور است و ما در فروشگاه سی و سه پل برای تامین بهترین شرایط با بهتین قیمت قطعات گوشی هواوی همراه شما هستیم.

چرا تامین قطعات اصلی هوآوی مهم است؟

هوآوی برای سالیان متمادی در جمع بالانشین‌های دنیای بزرگ تولید گوشی‌های هوشمند قرار داشت. در این دنیا به ‌راحتی می‌توانید نام صدها برند ریز و درشت را لیست کنید و قطعا بالا نشینی در این تعداد برند تجاری تجربه بزرگی بود که نام هوآوی را بر سر زبان‌ها می‌انداخت.
در آن سال‌ها از تولید تا فروش گوشی‌های هوآوی حجم بزرگی از بازار را پر کرده بود و قطعا رسیدن به قطعات موبایل هوآوی چالش‌ برانگیز نمی‌شد. اما پس‌ از ماجرای تحریم جهانی برند هوآوی مسیر توسعه بازار این نماد تجاری رو به افول گذاشته‌ است. حالا حتی خبرهایی مبنی ‌بر توقف تولید گوشی‌ها با نام تجاری هوآوی به گوش می‌رسد. به ‌این ‌ترتیب بازار تامین قطعات موبایل هوآوی نیز دچار تلاطم شده ‌است.
حالا خیلی سخت بتوانید قطعات اصلی هوآوی را از میان صدها محصول فیک پیدا کنید. البته هنوز تعداد گوشی‌های فعال هوآوی زیاد است. حتی حجم بالایی از فروش گوشی‌های جدید مربوط به این نماد تجاری هستند. اما وقتی جریان تولید قطعات اصلی از برند مادر خدشه‌دار می‌شود، سطح بالای نیاز بازار پای تولیدکنندگان متفرقه و فیک را باز می‌کند. در عین ‌حال نیاز به تعمیر میلیون‌ها گوشی رسیدن به قطعات هوآوی را جدی‌تر کرده ‌است.
در نظر داشته باشید که هوآوی از برندهای برجسته بازار گوشی موبایل بوده ‌است و در این مدت طولانی صدها مدل گوشی با قابلیت‌های متنوع را عرضه کرده و حالا تمام این گوشی‌ها که هرکدام تیپ قطعات خاص خودشان را دارند، در اختیار انبوه مصرف‌کنندگان قرار دارد. تعداد مدل‌ها در طول سال‌ها تولید گوشی هوآوی تعداد قطعات موبایل هوآوی (Huawei Mobile Spare Parts) را زیاد کرده ‌است و تامین قطعه‌ی مناسب برای مدل مناسب را اندکی دشوار می‌کند.
این ‌همه اهمیت تامین قطعات گوشی هوآوی را نمایان‌تر می‌سازد. بازار تعمیر گوشی‌های دسته دوم هوآوی همچنان داغ است و گردش مالی بالای برای تعمیرکاران حرفه‌ای به ‌دنبال دارد. اگر شما هم قصد دارید تا به ‌عنوان یک تعمیرکار کاربلد میدان باشید لازم است از جریان تامین حرفه‌ای قطعات گوشی هوآوی برخوردار بشوید. برای این منظور گروه سی ‌و سه ‌پل به ‌عنوان نمایندگی قطعات هوآوی همراه شما است تا برای شما مسیری مناسب در تامین این قطعات کلیدی را تضمین کرده باشد.

دسته ‌بندی قطعات گوشی هوآوی چگونه است؟

همه گوشی‌های هوشمند ساختار طراحی تقریباً یکسانی دارند. لذا ماهیت قطعات گوشی در تمام نمادهای تجاری تقریباً یکسان است. اما برندهای صاحب سبک غالبا اسلوب خاص خودشان را در چیدمان نهایی قطعات تا نحوه طراحی آنها در پیش گرفته‌اند. هوآوی از این دست نام‌های صاحب سبک تجاری است.
هوآوی از معدود برندهای چینی است که زبان طراحی خاص خودش را در تمام گوشی‌های هوشمند با عنوان تجاری هوآوی اعمال کرده ‌است. شاید در سال‌های نخستین به تقلید از نام‌های برجسته بازار موبایل، الگوهای تکراری در تولید و طراحی گوشی های هوشمند داشت. اما در ادامه همه می‌دانیم که هوآوی سبک گوشی سازی خاص خودش را حداقل برای تمام نمادهای مطرح چینی بازار دیکته کرده ‌است. تقریباً تمام چینی‌های گردن‌کلفت امروز بازارهای جهانی از خط و مش طراحی و قطعه ‌سازی برند هوآوی تبعیت می‌کنند. در کل می‌توانیم الگوی طراحی قطعات گوشی هوآوی را به دو گروه متفاوت دسته ‌بندی کنیم:
•    مجموع قطعات طراحی ‌شده در قاب جلویی گوشی‌های هوآوی
•    مجموعه قطعات طراحی‌ شده در قاب پشتی گوشی‌های هوآوی
تقریباً همه شرکت‌های طراحی گوشی‌های هوشمند این دو الگوی طراحی قطعات موبایل را رعایت می‌کنند. اما نحوه چیدمان قطعات در برندهای مطرح مانند هوآوی متفاوت است. به ‌عنوان مثال هوآوی از بخش‌های اصلی مانند طلق، صفحه تاچ، صفحه کیبورد، بدنه و برد اصلی گوشی برای مجموعه قطعات طراحی‌ شده در قاب جلویی استفاده می‌کند و دیگر بخش‌های اصلی گوشی اعم از آنتن، میکروفن، باطری و برد پردازش آنالوگ را در بخش‌های پشتی انتقال داده ‌است.

قطعات پایه گوشی‌های موبایل کدام ‌اند؟

هر دستگاه الکترونیکی دارای قطعات الکترونیکی پایه است. این قطعات شامل انواع خازن، مقاومت، ترانزیستور، دیود، سلف و آی سی ها می‌باشد. قطعا در طراحی هر برد الکتریکی از حضور این قطعات استفاده خواهد شد. لذا برای تعمیر گوشی‌های هوآوی نیز نیاز به این قطعات پایه دارید. اما بهتر است بدانید که هوآوی حتی در چیدمان این قطعات پایه نیز الگوهای مهندسی شده‌ی خاص خودش را پی ریزی کرده ‌است. برای تعمیر مناسب گوشی‌های هوآوی بهتر است این قطعات را از نمونه‌های اصلی مورد تأیید برند مادر تهیه کنید.

بردهای الکترونیکی در گوشی‌های هوآوی

هر گوشی موبایل برای انجام وظایفی طراحی شده ‌است و در مسیر رسیدن به این وظایف برخی از بردهای الکترونیکی ساخته شده ‌است. در تمام گوشی‌های موبایل حداقل سه نوع برد الکترونیکی وجود دارد.


 تهیه قطعات گوشی هوآوی


•    بلوک Base Band که مربوط به بخش تامین و توزیع انرژی در گوشی‌های موبایل است. این بلوک شامل بخش‌هایی مانند آی سی پاور، آی سی شارژینگ، بلوتوث و… می‌شود.
•    بلوک RF که مربوط به بخش‌های ارتباطات رادیویی گوشی‌های موبایل است. در این بخش هر گونه ارتباط رادیویی گوشی با دنیای اطراف آن مدیریت می‌شود. این بلوک شامل سوئیچ آنتن و آی سی PA، RF و… می‌باشد.
•    بلوک Analog Frequenecy که مربوط به پردازش صدا در گوشی‌های هوشمند است. این بلوک از بخش‌هایی تشکیل ‌شده تا بتواند موج آنالوگ صدا را تبدیل به رشته موج دیجیتالی نماید و عکس ماجرا برای تبدیل کد دیجیتالی به یک موج آنالوگ در بخش بلندگوی گوشی را فراهم آورد. میکروفون، بلندگو و آی سی تحلیل آنالوگ صدا از بخش‌های اصلی این بلوک هستند.
در طراحی هر گوشی موبایل لاجرم از این بلوک‌ها استفاده شده‌ است. اما برندهای اصلی طراحی خاص خودشان با سبک گوشی سازی متمایز خاص خودشان را دارند. مانند هوآوی که بلوک‌های مطرح‌ شده را با الگوی تخصصی در طراحی گوشی‌های هوشمند سبک خودش تولید کرده ‌است. برای تعمیر گوشی‌های هوآوی قطعا به تأمین درست این بردها از بلوک‌های اصلی گوشی نیاز دارید.

بخش‌های تکمیلی از قطعات گوشی هوآوی

قطعا مجموعه بردهای الکترونیکی گوشی چه در بحث تامین و توزیع انرژی تا مدیریت آنتن و ارتباطات آنالوگ از مهم‌ترین بخش‌های هر گوشی موبایل هستند. اما عمده خرابی‌های گوشی‌ها غالبا در دیگر بخش‌های تکمیلی که در امتداد بردهای اصلی استفاده می‌شوند اتفاق می‌افتند. بخش بزرگی از تعمیرات گوشی‌های هوآوی نیز مربوط به تعویض و یا تعمیر این بخش‌های تکمیلی گوشی هستند. این قطعات گوشی عبارت‌اند از:
•    باطری گوشی موبایل: باطری مرکز تامین انرژی در هر گوشی موبایل است. باتری طول عمر مفیدی دارد و پس‌ از مدت‌ زمان کارکرد تعیین‌ شده کارایی خود را از دست می‌دهد. معمولاً گوشی‌ها در پایان سه الی چهار سال کارکرد متوالی نیاز به تعویض باتری پیدا می‌کنند. خصوصا حالا که انبوه گوشی های هواوی در سن بالاتر از 3 سال در نزد مصرف کنندگان ایرانی قرار دارند. باطری از مهم‌ترین قطعات گوشی هوآوی است. گوشی‌های قدیم هوآوی دارای باطری‌های قابل جدا شدن هستند. اما در گوشی‌های جدید از باطری‌های Onboard استفاده شده ‌است. برای تعویض این باطری‌ها نیاز است تا از خدمات تعمیرکاران گوشی هوآوی استفاده بشود. البته خود تعمیرکاران نیز نیاز به باطری‌های اصلی از قطعات موبایل هوآوی دارند.
•    صفحه تاچ در گوشی‌های موبایل: صفحه نمایش لمسی از مهم‌ترین بخش‌ها در طراحی گوشی‌های هوشمند است. در عین ‌حال صفحه‌های بزرگ موبایل‌های امروزی بیشتر از هر زمان دیگری در معرض انواع آسیب و خرابی قرار دارند. شکستن صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند بخش بزرگی از خرابی‌های موبایل را شامل می‌شود. در تمام موارد لازم است تا کل صفحه تاچ گوشی را تعویض کنید. لذا نیاز به صفحه نمایش اصلی از قطعات گوشی هوآوی دارید تا بتوانید بخش بزرگی از بازار تعمیرات این گوشی‌ها را در اختیار داشته باشید.
•    بدنه گوشی: بدنه از بزرگترین بخش‌های فیزیکی در گوشی‌های هوشمند امروزی است. برای انواع گوشی‌های هوآوی از بدنه‌های پلاستیکی، فلزی و حتی شیشه‌ای استفاده ‌شده است. به ‌عنوان تعمیرکار حرفه‌ای گوشی‌های هوآوی باید توانایی تعویض و ترمیم بدنه اصلی این گوشی‌ها را داشته باشید. رسیدن به بخش‌های مختلف از بدنه مخصوص هر گوشی هوآوی اهمیت زیادی دارد. با تکیه به جریان تأمین درست قطعات گوشی هوآوی به ‌راحتی می‌توانید از انواع بدنه در تعمیر و بازسازی انواع گوشی هوآوی استفاده کنید.
بخش بزرگی از گوشی‌های فعال داخل کشور شامل برند مطرح هوآوی هستند. گوشی‌هایی که دیر یا زود نیاز به تعمیر، بازسازی و حتی تعویض قطعات پیدا می کنند. تنوع زیاد گوشی های هوآوی اولین چالش برای تعمیر آنها است. هر کدام از مدل ها سری قطعات گوشی هوآوی خاص خودشان را می خواهند و قطعا لازم است تا این قطعات را از سری قطعات اصلی هوآوی تامین کرده باشید. در عین حال توجه به قیمت قطعات گوشی هوآوی نیز حائز اهمیت است. لازم است تا زنجیره تامین را با بهترین قیمت قطعات گوشی هوآوی تدارک دیده باشید. حضور فروشگاه هایی مانند گروه سی و سه پل که می توانند قطعات موبایل هوآوی را در شرایط حرفه ای تامین نمایند نیاز امروز بازار بازسازی گوشی های دسته دوم است. بازاری که هر روز بر دامنه ی فعالیت های آن افزوده می شود.
منبع: چیکاو



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28496
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید