امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

نکات طلایی در خرید قطعات موبایل


1401/07/27
کد خبر : 28477
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 14 نفر

 با توجه به فراوانی گوشی‌های نوکیا در بازار، نیاز به خرید قطعات نوکیا همواره وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی راهنمای خرید قطعات نوکیا بپردازیم. اگر قصد خرید قطعات موبایل نوکیا را دارید، در ادامه با فروشگاه سی و سه پل همراه باشید.

چرا به قطعات گوشی‌های نوکیا نیاز داریم؟

بیشتر افراد، گوشی‌های نوکیا را با شکل کلاسیک و دکمه‌‌ای آن می‌شناسند. هر چند که برند نوکیا، در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند هم بسیار خوب عمل کرد و امروزه هر دو نوع گوشی‌های دکمه‌‌ای و هوشمند این برند در بازار یافت می‌شوند.
هر کدام از لوازم دیجیتال، با گذشت زمان به ایراد فنی و مشکلاتی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری دچار می‌شود. گوشی‌های نوکیا هم از این نظر لوازم حساسی به شمار می‌روند و ممکن است در طول زمان استفاده دچار مشکلاتی شوند. بیشتر مشکلات اساسی در گوشی نوکیا به خاطر آسیب سخت افزاری مانند شکستگی و یا کار نکردن قطعات گوشی نوکیا رخ می‌دهد. در این موارد، موبایل برای ادامه فعالیت به تعویض یا تعمیر قطعه خراب نیاز دارد. بنابراین، خرید قطعات موبایل نوکیا را می‌توان از این جهت دارای اهمیت زیادی دانست.

چرا به خرید قطعات گوشی نوکیا نیاز داریم؟

بسیاری از شرکت‌های کنونی سازنده موبایل مانند شرکت نوکیا، قبل از عرضه گوشی‌های هوشمند حال حاضر، موبایل‌های دکمه‌‌ای را عرضه می‌کردند. برند معروف نوکیا را می‌توانیم یکی از مشهورترین سازندگان موبایل‌های کلاسیک و دکمه‌‌ای بدانیم که اخیرا به عرضه موبایل‌های هوشمند روی آورده است. موبایل‌های قدیمی در مقایسه با مدل‌های جدید، استقامت و استحکام خیلی زیادی داشتند و خیلی کمتر از موبایل‌های هوشمند آسیب می‌دیدند. اگر قطعات موبایل‌های قدیمی خراب می‌شدند، ایرادشان معمولا با درست کردن یا عوض کردن تعویض قطعه رفع می‌شد. ولی در اسمارت فون‌های جدید، داستان کمی فرق دارد. در این چند سال، سرعت بهبود تکنولوژی و عرضه توانایی‌های گوناگون، بالاتر هم رفته است.
گوشی‌های هوشمند جدید از نظر ساختار، دارای تکنولوژی‌های پیچیده تری هستند و حساسیت بالاتری دارند. بنابراین، قطعات نوکیا (Nokia Mobile Parts) در این دستگاه‌ها هم خیلی ظریف، حساس و در عین حال پیشرفته هستند. البته برند نوکیا هم با بکارگیری فناوری‌های نوین، در پی روشی برای افزایش استقامت و میزان عمر گوشی‌های خود هستند. با این وجود، خیلی از اسمارت فون‌ها مثل موبایل‌های پایین رده و میان رده نیز هنوز در برابر خرابی، مقاوم نیستند و به علل مختلفی مانند ورود رطوبت به درون دستگاه، خوب نگهداری نشدن، قرار گرفتن دستگاه در فضایی با دمای زیاد، افتادن و ضربه خوردن، آسیب دیده و در بعضی مواقع، کاملا خراب می‌شوند. در بیشتر مواقع، این وقایع موجب خرابی یکی از قطعات موبایل نوکیا می‌شود.
تقریبا همه اشخاص هنگام وارد شدن آسیب به گوشی نوکیای خود، به یک تعمیرکار و یا متخصص در این زمینه مراجعه کنند تا ایراد گوشی را رفع کنند. در بیشتر موارد، تعمیر موبایل به تعویض قطعه معیوب گوشی نیاز دارد. بنابراین، در این حالت خرید قطعات موبایل نوکیا ضرورت پیدا می‌کند.

انواع قطعات تلفن همراه، چه هستند؟

در صورتی که هر کدام قطعات نوکیا خراب شود، احتمال دارد به بخش‌های دیگر دستگاه هم آسیب بزند. مثلا با خراب شدن باتری موبایل نوکیا، ورود جریان‌های غیرعادی به بخش‌های مهم دستگاه همچون بورد اصلی آن می‌تواند آسیب غیر قابل جبرانی را به وجود آورد. به همین خاطر، تعویض قطعات نوکیا که دچار آسیب دیدگی شده اند، بسیار ضروری است.
قطعات نوکیا، دارای انواع گوناگونی هستند که در فروشگاه سی و سه پل عرضه می شوند؛ در ادامه به بررسی پرکاربردترین قطعات موبایل‌های نوکیا می‌پردازیم:
• فلت گوشی نوکیا
• لوازم بدنه گوشی نوکیا
• تاچ و ال سی دی گوشی نوکیا
• بلندگو و میکروفن گوشی نوکیا
• باتری گوشی نوکیا
• حسگر گوشی نوکیا
• لنز و شیشه دوربین نوکیا

• پورت (درگاه) گوشی نوکیا
• سایر قطعات گوشی نوکیا

فلت گوشی نوکیا

فلت گوشی نوکیا، یکی از قطعات نوکیا است که کاربردهای گوناگونی مانند فلت سیمکارت، فلت پاور، فلت اسپیکر، فلت شارژ، فلت میکروفون و… را دارد و در بخش‌های گوناگونی از دستگاه، قرار گرفته است.

لوازم بدنه گوشی نوکیا

بدنه گوشی نوکیا دارای قطعات گوناگونی است. این قطعات، دربرگیرنده پنل‌های جلویی و عقبی و فریم گوشی هم می‌گردند. چون قطعات مرتبط با بدنه گوشی در هنگام افتادن آن، نخستین قطعاتی هستند که در برابر آسیب قرار می‌گیرند، در مقایسه با دیگر قطعات مستعد صدمه بیشتری هستند.
خشاب سیمکارت گوشی نوکیا یکی دیگر از قطعات پرمصرف گوشی نوکیا است که ممکن است گم شود و نیاز به خرید مجدد داشته باشد.

تاچ و ال سی دی گوشی نوکیا

تاچ و ال سی دی گوشی نوکیا، یکی از بخش‌های مهم این گوشی‌ها هستند. البته در گوشی‌های کلاسیک و دکمه ای، تاچ وجود ندارد و نمایشگر فقط شامل ال سی دی است.

بلندگو و میکروفن گوشی نوکیا

اسپیکر و میکروفن گوشی نوکیا، قطعات صوتی این گوشی‌ها هستند که وظیفه انتقال صدا در هنگام مکالمه و پخش صدای رسانه را نیز برعهده دارند. ورود آب به میکروفن و بلندگو اصلی ترین عامل خرابی این قطعات است.

باتری گوشی نوکیا

باتری موبایل نوکیا، یکی از پراستفاده ترین قطعات نوکیا است. به این دلیل که باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری که امروزه به طور گسترده در گوشی‌ها استفاده می‌شوند، لوازمی مصرفی هستند و بعد از مدت طولانی، با مشکل کاهش ظرفیت، کندی شارژ و … مواجه می‌شوند. در این زمان تعویض باتری گوشی نوکیا امری ضروری است.

حسگر گوشی نوکیا

حسگر یا سنسور گوشی نوکیا، شامل انواع مختلفی از سنسورهای به کار رفته در گوشی‌ها مانند سنسور اثر انگشت، سنسور نور، سنسور مجاورتی، سنسور قطب نما و… می‌شود.

 لنز و شیشه دوربین نوکیا

از دیگر قطعات گوشی نوکیا، می‌توان به لنز دوربین، شیشه دوربین و سنسور دوربین نوکیا اشاره کرد. دوربین گوشی نوکیا معمولا در دو دسته دوربین اصلی و سلفی در گوشی‌ها استفاده می‌شود. وارد شدن ضربه و رطوبت به گوشی، ممکن است سبب خراب شدن دوربین گوشی نوکیا شود.



پورت (درگاه) گوشی نوکیا

پورت‌های گوشی نوکیا شامل پورت micro USB، پورت Type C، جک ۳٫۵ میلی متری و … است که برای اتصال شارژر و هندزفری مورد استفاده قرار می‌گیرند. درگاه سیمکارت نیز یکی دیگر از درگاه‌های گوشی نوکیا است.

کیفیت قطعات نوکیا

پس از بررسی لزوم تعویض قطعات نوکیا و خرید قطعه جدید، احتمالا این پرسش برایتان مطرح شود که هنگام خرید قطعات یدکی نوکیا، باید به چه نکاتی توجه کرد؟
اولین مسئله‌‌ای که در خرید قطعات نوکیا مهم است، کیفیت قطعات نوکیا و خرید قطعات اصلی نوکیا می‌باشد. قطعات نوکیا، معمولا به دو گروه اصلی و‌های کپی (غیراصلی) دسته بندی می‌شوند. همانگونه که بیان شد، بیشتر قطعات نوکیا، لوازمی حساس هستند و اثر مستقیم بر کارکرد گوشی دارند. بنابراین، بسیاری از شرکت‌های سازنده آن‌ها هم قطعات کالاهای خود را با کیفیت بالا می‌سازند و روی آن‌ها قرار می‌دهند.
برند معروف نوکیا، یکی از قدیمی ترین و دوست داشتنی ترین شرکت‌های سازنده موبایل در دنیا است. همانگونه که قبلا گفتیم، موبایل‌های قدیمی و کلیدی نوکیا به لحاظ کیفیت تولید و استحکام، معروف بوده اند. کمتر کسی پیدا می‌شود که موبایل‌های خاطره انگیز این برند را به کار نبرده باشد. این برند، تلاش کرده در ساخت گوشی‌های هوشمند هم روند قبلی را اتخاذ کند و دستگاه‌هایی با استقامت زیاد تولید کند. با این حال، آسیب به قطعات گوشی نوکیا همچنان وجود دارد. در بازار، قطعات نوکیا با رتبه بندی‌های گوناگون از نظر کیفی وجود دارد. پس، موقع خرید قطعات نوکیا حتما به درجه کیفیت آن‌ها توجه داشته باشید.
برندهای دیگری هم هستند که قطعات تلفن همراه و کالاهای جانبی باکیفیت می‌سازند. بیشتر این قطعات از نظر کیفیت تولید و موثر بودن، دارای رتبه بندی‌های گوناگونی هستند و هر کدام، دارای مشتری‌های خود هستند. پس، احتمال این هست که یک قطعه با وجود اینکه توسط خود آن برند تولید نشده باشد، اما کیفیت ساخت خوبی داشته باشد. فروشگاه سی و سه پل انواع قطعات باکیفیت اصلی و‌های کپی را در اختیار شما قرار دهد.
برگرفته از سایت قطعات موبایل سی و سه پل (https://www.33pol.net/)


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28477
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید