امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

نکاتی برای خرید اسباب بازی دخترانه


1401/07/27
کد خبر : 25764
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 21 نفر

شما به عنوان پدر و مادر چگونه می‌توانید انتخاب کنید که کدام اسباب برای دختر کوچک شما مناسب است؟ در این مقاله نکته هایی برای خرید اسباب بازی دخترانه ارائه می شود که با توجه به این نکات می‌توانید توانایی ها و رشد او را به چالش بکشید و مهارت های مربوط به ذهن، جسم، زبان و اجتماعی - عاطفی او را پرورش دهید. بنابراین اگر می‌خواهید به دنبال خرید اسباب بازی دخترانه باشید حتما این مطلب را مطالعه کنید.
کودکان نوپا چه دختر باشند و چه پسر،کاوشگران کوچکی هستند که با انجام کارهای مختلف آموز می‌بینند و یاد می گیرند. اما ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با نکات بازی ها و اسباب بازی های مناسب دختران آشنا سازیم. و یکی از مهمترین اصول آن است که اسباب بازی ها حتما باید با پیروی از علایق منحصر به فرد خود کودک انتخاب شده باشند، تا فرصتی عالی برای رشد و تمرین مهارت های جدید به دختر شما بدهد. اسباب بازی ها و وسایل بازی که کودک شما در دسترس دارد می تواند رشد او را از راه های مهم شکل دهد. در ادامه به مهمترین نکات برای انتخاب بهترین اسباب بازی و بازی برای دختران خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب اسباب بازی برای کودکان دختر

اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که به روش های مختلفی قابل استفاده باشد.

کودکان نوپا عاشق جدا کردن قطعات، وصل کردن قطعات به هم، بیرون کشیدن، قرار دادن، ساختن و ... هستند. اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که کودک شما بتواند با آن ها بازی های مختلفی انجام دهد. به عنوان مثال، می توان از بلوک های چوبی یا بلوک های پلاستیکی متراکم پلاستیکی برای ساخت جاده، باغ وحش، پل یا سفینه فضایی استفاده کرد. اسباب بازی هایی از این دست باعث تخیل کودک شما می شوند و به او کمک می کنند مهارت حل مسئله و تفکر منطقی را توسعه دهد. با توجه به نکته اولیه بیان شده می‌شود فهمید که در بسیاری از مواقع، هنگام خرید اسباب بازی دخترانه تفاوتی در نوع اسباب بازی برای پسرانه و دخترانه بودن آن وجود ندارد و مهمترین نکته این است که اسباب بازی درست انتخاب شود.
مثال: بلوک های کوچک چوبی، لگو های سایز بزرگ (برای جلوگیری از بلعیده شدن)، ابزار های پلاستیکی برای بازی با شن و ماسه و آب



اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که اکتشاف و حل مسئله را در دخترتان تقویت کند.

بازی کردن به دختران این فرصت را می دهد تا مهارت های جدید را بارها و بارها تمرین کنند. اسباب بازی هایی که به دختر ها فرصت می دهند خودشان چیزی را کشف کنند یا حتی با کمی کمک، مهارت های ذهنی و فکری را در آنها ایجاد می کنند و به آنها کمک می کنند تا به طور مداوم به حل مسئله بپردازند. آنها همچنین به کودکان کمک می کنند تا مهارت های روابط محیطی (درک چگونگی متناسب بودن اجزای محیط اطراف) و هماهنگی چشم و بخش های حرکتی بدن (استفاده از عضلات کوچک در دست ها و انگشتان) را در زمانی که هنوز دختر خردسالی هستند آموزش ببینند. بنابراین این موضوع نیز مهم است با خرید اسباب بازی های مناسب برای دختران، مهارت های فکری و ذهنی آن ها را گسترش دهیم تا در آینده دخترانی خلاق و متفکر باشند.
مثال: انواع پازل، گل ها و خمیر های مجسمه سازی مناسب کودکان، رنگ، مداد رنگی و ...

به دنبال اسباب بازی هایی باشید که به رشد تخیل دختر کوچک شما کمک کند.

در سال سوم زندگی دختر شما، خلاقیت او در حال شکل‌گیری و رشد کردن است، زیرا اکنون او قادر به بازی در نقش شخص های دیگر (مانند یک ملکه) است و حتی گاهی اوقات تصور می کند که یک شی (یک بلوک) در واقع چیز دیگری است (مانند یک تکه کیک). به دنبال خرید اسباب بازی هایی برای دختران خود باشید که بتواند به هنگام داستان سرایی از آن ها استفاده کند. این گونه بازی ها مهارت های زبان و حل مسئله و توانایی خلاقیت را ایجاد می کند.
مثال: لباس های شخصیت های معروف، غذای اسباب بازی و بشقاب های پلاستیکی، اکشن فیگورها، عروسک، قطارها و کامیون ها، خانه های عروسکی، ابزار اسباب بازی و لوازم زندگی مناسب کودکان مانند یک کیت وسایل آتش‌نشانان و ...

به دختر خود این فرصت را بدهید تا با وسایل واقعی یا ماکت های شبیه به آن ها بازی کند.

این را بدانید که دختر نوپای شما در درک چگونگی کارکرد اشیا در دنیای واقعی مثل کنترل از راه دور تلویزیون یا دکمه های خاموش و روشن کردن آن، مهارت خوبی دارد. او همچنین به بازی با وسایل واقعی شما مانند تلفن همراه علاقه مند است، زیرا او مشتاق است که خود را بزرگ و توانمند مانند شما نشان بدهد. اسباب بازی هایی از این دست به کودکان در حل مسئله نیز کمک می کنند، روابط اشیا در محیط را یاد می گیرند (اینکه چطور همه چیز در کنار هم و با چه ارتباطی قرار گرفته اند) و مهارت های حرکتی (استفاده از عضلات کوچک دست و انگشتان) را رشد می دهند.
به عنوان مثال: ظروف و مواد غذایی پلاستیکی، کلیدهای اسباب بازی، تلفن اسباب بازی، آلات موسیقی، جاروهایی در اندازه کودک، طی، دستمال گردگیری و ...



به دنبال اسباب بازی هایی باشید که دخترتان را به فعالیت ترغیب کند.

کودکان نوپا انواع فعالیت های بدنی را انجام می دهند تا نسبت به توانایی های بدن خود آشنا شوند و اعتماد به نفس بالایی را کسب کنند. بنابراین خیلی مهم است که اگر کودک شما دختر است حتما برای او بازی هایی را فراهم کنید تا او را مشتاق به انجام فعالیت بدنی مثل دویدن و پریدن، کند. به دنبال اسباب بازی هایی باشید که به دختر شما کمک می کند تا مهارت های جسمی فعلی را تمرین کرده و مهارت های جدیدی را کسب کند.
مثال: توپ هایی با سایز های مختلف، سه چرخه یا اسکوترهای سه چرخ، ست های بولینگ پلاستیکی، حلقه بسکتبال در اندازه کودک، ابزار باغبانی برای گل‌کاری و ...

در انتها با مطالعه این مطلب باید فهمیده باشید چیزی که بیشتر از همه در خرید اسباب بازی دخترانه اهمیت دارد این نکته است که صرفا دختر و یا پسر بودن فرزند شما در نوع اسباب بازی که قصد خریدش را دارید نباید تفاوت ایجاد کند بلکه سعی بر این داشته باشید که با خریدن اسباب بازی های مختلف، دختر دلبند خود را تشویق به کسب تمامی مهارت های لازم برای ادامه زندگی، کنید.


گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25764
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید