امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

نقش مهم و کمک مشاور کودک در رشد و تربیت فرزندان


1401/07/27
کد خبر : 25806
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 17 نفر

همه ما گمان می کنیم که مشاوره و حضور یک فرد به عنوان راهنما، زمانی که سن و سال افراد به محدوده خاصی می رسد، یا زمانی که به موانع جدی برخورد می کنند، ضرورت پیدا میکند. در صورتی که از همان زمان کودکی و طفولیت است که پایه های بسیاری از رفتارها و ارزش ها در وجود و شخصیت افراد شکل می گیرد و اگر این شکل گیری شخصیت به درستی و دقت صورت نگرفته باشد، چه بسا نقطه آغاز مشکلات بسیاری در بزرگسالی باشد.
سایت پی جو می تواند به شما عزیزان در رابطه با این مسئله کمک کرده و امیدوار است که بتواند یک مشاور کودک خوب و با تجربه، برای راهنمایی شما در امر تربیت فرزندتان، معرفی کند.
سایت پی جو لیست کامل از مشاوران کودک در شهرهای مختلف را قرار داده مانند مشاور کودک در شیراز که با مراجعه به صفحه میتوانید از مشاوره از طریق واتس اپ بهره مند شوید.
 
                                                                       مشاور کودک
مشاور کودک چه نقشی می تواند ایفا کند؟
کودکان هم مانند بزرگسالان ممکن است از بعضی مسائل روحی و اختلالات رنج بکشند. البته این مسئله به دلیل اینکه رفتار کودکان با افراد بزرگسال متفاوت است، ممکن است تشخیص خیلی راحتی هم نداشته باشد و این کار فقط از عهده یک مشاور کودک زبده برآید.
دلیل مشکلات روحی بچه ها ممکن است مختلف باشد و به عوامل متفاوتی بستگی داشته باشد. مثل مرگ عزیزان، طلاق والدین، سوء استفاده های جنسی، فقر و مشکلات درون خانواده، و...حتی ممکن است بعضی از اختلالات روحی؛ جنبه ارثی هم داشته باشد که باید بررسی شوند.
مشاوره کودک یا تنها با کودک، یا به همراه والدین و اعضای دیگر خانواده می تواند صورت بگیرد.
با کمک مشاور کودک می توان دلیل اصلی مشکلات روحی و رفتاری کودک ریشه یابی شده و درمان مناسبی برای آن در پیش گرفت.
مشاوره درمانی می تواند در سنین مختلفی شروع شود . از نوزادی تا دوران بلوغ. هدف اصلی که یک مشاور کودک در نظر دارد، علاوه بر حل مسائل کنونی کودک، نگاه به آینده اوست. اینکه مشکل فعلی کودک، عمیق تر نشده و حتی در بزرگسالی او بر روی برنامه ها و تصمیمات او، اثر منفی نگذارد.
البته ذکر یک نکته هم ضروریست و آن هم اینکه مدل مشاوره در کودکان با بزرگسالان به طور کلی متفاوت بوده و بیشتر از طریق روش های غیر کلامی مانند بازی و مسابقه و انجام کارهای هنری، صورت می گیرد.
اهداف مشاوره کودکان
مشاوره کودکان می تواند اهداف مختلفی را داشته باشد. مثلا با مشاوره می توان عزت نفس کودک را بالا برد، به او اعتماد به نفس بخشید، مهارت های ارتباطی او را ارتقا داد، او را در برقراری یک رابطه عاطفی سالم کمک کرد، رشد طبیعی و سالمی را در او به وجود آورد و اهدافی از این قبیل.
مشاوره تحصیلی برای کودکان
یکی از مواقعی که خیلی از کودکان احتیاج به مشاوره پیدا می کنند، زمانی است که از دوره خردسالی وارد دوره مدرسه شده و قرار است در یک اجتماع بزرگتر و متفاوت از خانواده حضور پیدا کنند. در این مواقع است که وجود یک مشاور تحصیلی خوب، می تواند بسیار کمک کننده باشد.
مشاوران کودک که در زمینه مشاوره تحصیلی فعالیت دارند را در سایت پی جو ببینید مانند لیست مشاوره تحصیلی در شیراز که میتوانید  در آن لیستی از بهترین مشاوران را بیابید.

 
                                                                          مشاور کودک
فشار ناشی از تحصیل و ایجاد روابط درست و بدون تنش با همسالان می تواند از دغدغه های کودک این سنین باشد. البته نقش مشاور تحصیلی برای مقاطع بالاتر بیشتر از این مقدار هم احساس خواهد شد.
مخصوصا در سال های قبل از کنکور که اضطراب و فشار ناشی از این آزمون، بر روی دانش آموزان زیاد خواهد شد. در جلسات مشاوره با کمک یک مشاور با تجربه می توان راهکارهایی برای غلبه بر ناامیدی و استرس و همچنین بالابردن سطح اعتماد به نفس و موفقیت در برنامه ریزی درسی و ...ارائه  داد.
به طور کلی در هر زمینه ای اگر دچار مشکل شدید و نتوانستید راه حل مناسبی پیدا کنید، تنها راه چاره استفاده از تجارب یک مشاور خوب می باشد.
اگر به دنبال مشاور کودک و مشاور تحصیلی هستید، با کمک سایت پی جو می توانید به راحتی به بهترین مشاورانی که در این زمینه ها مشغول فعالیت هستند، در هر شهری که تمایل دارید، دسترسی پیدا کنید.


گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25806
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید