امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

نقش قرنیز در زیبایی دکوراسیون داخلی


1401/07/27
کد خبر : 26996
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 15 نفر

قرنیز چیست؟

قطعه‌ای که معمولاً در دکوراسیون منازل و در بخش پایینی دیوارها یا کف ساختمان‌ها اجرا می‌شود، قرنیز نام دارد. احتمالاً در سازه‌های مختلف از این نوار پوششی زیاد دیده باشید و عمده دلیل بکارگیری از آن نه تنها زیبایی است بلکه به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن  به نازک‌کاری دیوارها در نظر گرفته خواهد شد.

ضمناً رطوبت هم یکی از مشکلاتی است که احتمالاً دیوارها را تهدید می‌کند که در این‌ گونه مواقع نیز استفاده از قرنیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. حال در این مقاله توضیحات بیشتری را در خصوص این قطعه کاربردی برای دکوراسیون ساختمان‌ها ارائه خواهیم داد.

انواع قرنیز برای دکوراسیون منازل

این نوار پوششی با استفاده از موادها با جنس‌های مختلف تولید می‌شود که کیفیت آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ضمناً محل نصب این قطعه یکی از عوامل مهم در انتخاب نوع جنس آن محسوب خواهد شد. با تمامی این تفاسیر این نوار در انواع زیر وجود دارد:

  • قرنیز سنگی

اگر برای پایه‌های دیوار و کف ساختمان‌ یا سازه به ترکیب‌ها و سبک‌های سنتی علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم که از نوار پوششی ساخته شده از سنگ بهره ببرید. این محصول با در نظر گرفتن سنگ‌هایی مانند مرمر، تراورتن، سرامیک و بعضی گونه‌های سنگ مصنوعی تولید می‌شود. از این نوع نوار پوششی به دلیل آن که دارای یک بافت کاملاً طبیعی است، بیشتر استفاده می‌شود. همچنین گفتنی است که این نوار معمولاً به شکل مستطیل بوده و از رنگ‌های سفید و یشمی برخوردار است.

  • قرنیز ام دی ‌اف: این قطعه از پلی‌استر، پلاستیک و البته کامپوزیت تولید شده و در انتها نیز روی آن از پی‌وی‌سی استفاده شده است. اگر ساختمانی دارای کف‌پوش پارکت باشد، معمولاً از این نوع نوار پوششی بهره گفته می‌شود.
  • قرنیز چوبی: اگر دکوراسیون منزل‌تان با استفاده از چوب در نظر گرفته شده است، انتخاب قطعه چوبی برای پوشش دیوارها یا کف ساختمان منطقی‌تر به نظر می‌رسد. این نوع محصول اکثراً در ویلاها کاربرد دارد.
  • قرنیز پی‌وی‌سی: از دیگر انواع قرنیز می‌توان به نوع pvc اشاره کرد که با توجه به قیمت فوق العاده مناسب آن کاربرد بیشتری در دکوراسیون‌ها خواهد داشت. این نوع پوشش از لایه‌های پلاستیک فشرده تولید شده و از مزیت‌های بکارگیری از آن می‌توان به قابلیت شستشو اشاره کرد.

دلیل استفاده از قرنیز

در نظر گرفتن این نوار پوششی در طراحی دکوراسیون علت‌های مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها افزایش زیبایی و ایجاد هماهنگی در طراحی داخلی منازل است. با این حال بکارگیری از این امکان ممکن است به دلایل زیر نیز انجام شود:

  • جلوگیری از انتشار رطوبت و نم بر روی دیوارها و کف ساختمان.
  • جلوگیری از آسیب به دیوار که منجر به ناقص شدن طراحی دکوراسیون خواهد شد.
  • محافظت از دیوار در برابر آسیب‌هایی مانند خراش.
  • پوشش درز در کف‌پوش‌های لمینت، کابل یا لوله.
  • پوشش لبه‌های ناصاف دیوارهای ساختمان.
  • جلوگیری از ایجاد گرد و خاک و کثیف شده دیوار و محیط.
  • جلوه بخشیدن به دیوار و افزایش زیبایی دکوراسیون منزل
  • استفاده از این قطعه در محیط‌های مختلف مانند هال، آشپزخانه، راه‌پله و پذیرایی.

جدیدترین نوع قرنیز

همان طور که گفتیم این نوار پوششی اکثراً به دلیل زیباسازی محیط استفاده می‌شود که با روی کار آمدن نوع نوری یا LED بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. این محصول دارای نور مخفی در بخش انتهایی خود بوده که به زیبایی محیط کمک خواهد کرد. ضمناً ناگفته نماند که یکی از مهمترین مزیت‌های بکارگیری از قرنیز نوری جمع و جور کردن انواع کابل و سیم است که برای این منظور می‌توان از محفظه‌هایی که برایشان در نظر گرفته شده است، استفاده کرد. این موضوع در کنار زیبایی خاص این نوع نوار پوششی به دلیل مناسبی برای در نظر گرفتن آن برای دکوراسیون‌های منازل تبدیل شده است.

قیمت طراحی دکوراسیون با قرنیز

همان طور که در این مقاله اشاره کردیم، این نوار پوششی در انواع مختلفی تهیه و استفاده می‌شود و پر واضح است که اولین مورد مؤثر در تعیین قیمت طراحی دکوراسیون با بکارگیری از این قطعه مربوط به جنس این محصول خواهد بود. گفتنی است کیفیت هر کدام از قرنیزهایی که برای زیباسازی محیط در نظر گرفته می‌شوند به جنس موادهای استفاده شده در نحوه‌ی تهیه آنها مرتبط است. ضمن اینکه مهارت در اجرای کار این نوار پوششی دیوار آن قدر باید بالا باشد تا هیچ‌گونه نقصی پس از اتمام کار بر جای نمانده باشد. به بیان دیگر انجام طراحی این قطعه فقط باید توسط متخصصین امر و باتجربه صورت بگیرد. این دو مورد عنوان شده بیشترین تأثیر را در تعیین قیمت استفاده از این نوار پوششی دارند.

راهنمای خرید قرنیز

برای خرید قرنیز با کیفیت، باید در هنگام مراجعه به مراکز معتبر به موارد مختلفی توجه کنید که ما در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

  • بررسی ضد ضربه بودن این پوشش نواری دیوار.
  • بررسی مقاومت آن در برابر رطوبت.
  • بررسی مقاومت آن در برابر شرایط مختلف آب و هوایی.
  • در نظر گرفتن قرنیز طرح‌دار برای سقف.
  • انتخاب قطعه با ارتفاع بیشتر مناسب فضای وسیع.
  • انتخاب رنگ مناسب با توجه به رنگ کلی دکوراسیون. (اکثراً به رنگ شومینه دقت بیشتری می‌شود).
  • انتخاب رنگ تیره این محصول برای کف‌پوش‌های پارک یا لمینت.
  • انتخاب جنس با کیفیت با بررسی‌های بیشتر.
  • ست بودن رنگ سفید این محصول با اکثر دکوراسیون‌ها.
  • بررسی ضمانت اجرا.

به طور کلی برای این که چنین نوار پوششی دیوار را تهیه کنید باید به طور همزمان به همه‌ی موارد عنوان شده توجه نمایید تا در نهایت یک خرید ایده‌آل داشته باشید.

خرید قرنیز با استفاده از سایت تخصصی دکورچوب

حال که با پوشش نوار پای دیوار آشنا شده‌اید، شاید تصمیم گرفته‌ باشید که برای دکوراسیون منزل یا دیگر مکان‌های مورد نظرتان از آن استفاده کنید. برای این منظور کافی است که از یک سایت معتبر که از افراد متخصص در این زمینه بهره‌مند است، به کارگیری کنید. پیشنهاد ما بررسی سایت تخصصی دکورچوب است که سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند.

همان طور که می‌دانید خرید قرنیز باید کاملاً مطابق با دکوراسیون فعلی‌تان باشد که اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید، می‌توانید از تجربیات تیم دکورچوب بهره ببرید. بنابراین به شما عزیزان استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده برای دریافت مشاوره و یا ثبت سفارش توصیه می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی Decorchoob.com  مراجعه نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26996
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید