امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

نقش تابلو نقاشی در دکوراسیون داخلی


1401/07/27
کد خبر : 26840
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 21 نفر

 طراحان دکوراسیون معمولا این عنصر را برای ایجاد یک فضای بصری هماهنگ با چیدمان به کار می‌برند. خلاقیت در استفاده از آثار هنری می‌تواند منجر به ایجاد یک فضای منحصر به فرد شود. یکی از نکاتی که در هنگام خرید تابلو دیواری باید به آن توجه شود، ست کردن یا به اصطلاح هماهنگی تابلو با چیدمان است. معمولا از آثار هنری با سبک‌های متنوع می‌توان برای فضاهای داخلی استفاده کرد. سبک مدرن، انتزاعی، فانتزی و مینیمال بیشترین کاربرد را در نقاشی‌های چاپی دارند. طراحان و کارشناسان فعال در حوزه‌ی معماری داخلی نیز برای تنوع بیشتر از انواع تابلو با سبک‌های متنوع استفاده می‌کنند. دیوارها به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر در فضا، در لحظه‌ی اول توسط مخاطب دیده می‌شوند. در صورتی که از عناصر دکوراتیو مناسب روی آن استفاده شود، درک ما از فضا بهتر خواهد شد. میزان درک ما از فضای معماری با توجه به نوع چیدمان تغییر می‌کند. به همین دلیل طراحان سعی دارند که فضاها را با استفاده از عناصر مناسب، طراحی کنند.

تابلو

تاثیر رنگ تابلو در دکوراسیون

یکی از نکاتی که در انتخاب تابلو دکوراتیو باید مد نظر قرار دهید، رنگ آن است. در تمامی آثار هنری، یک رنگ قالب وجود دارد. این رنگ ممکن است سرد، گرم و یا خنثی باشد. در هر صورت تاثیر رنگ تابلو در دکوراسیون امری غیر قابل اجتناب است. هر کدام از این دسته رنگ دارای تاثیرات بصری متفاوتی هستند. به عنوان مثال رنگ سرد همانطور که از نامش پیدا است، موجب سرد شدن فضا خواهد شد. این احساس بصری به قدری قوی است که مخاطب با دیدن یک رنگ سرد مانند آبی، احساس سرما خواهد کرد. در نتیجه در انتخاب و خرید تابلو باید به نوع ترکیب‌بندی رنگی آن توجه شود. معمولا در یک تابلو دیواری می‌توان از رنگ‌های متنوعی استفاده کرد. رنگ یک اثر می‌تواند به عنوان یک منبع انرژی عمل کند. در نتیجه تاثیری که رنگ آن روی مخاطب می‌گذارد، بسیار قوی است. چیدمان و دکوراسیون داخلی معمولا طبق اصول و استانداردهای خاصی انجام می شود. این استانداردها تحت تاثیر سبک به کار رفته در چیدمان قابل تغییر هستند. نوع رنگ یک تابلو با توجه به تاثیرات مهمی که در فضا ایجاد می‌کند، باید انتخاب شود. این تاثیرات روی فکر و ذهن انسان نیز تاثیرات مختلفی دارد.

خرید تابلو مدرن

نقاشی‌های ترسیم شده توسط نقاشان هر کدام به شیوه‌های مختلف ارائه می‌شود. کلاسیک و مدرن دو شیوه‌ی پرکاربرد در معماری داخلی هستند. البته مدرنیسم بسیار بیشتر از سبک کلاسیک در چیدمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تابلو مدرن می‌تواند با مضامین مختلفی به مخاطب ارائه شود. هر کدام از این آثار هنری کاربرد خاصی دارند. انتخاب فضای نصب آن نیز می‌تواند به عنوان یک چالش برای مخاطب مطرح شود. سادگی و عدم استفاده از تزئینات از اصول اولیه این سبک نوین هستند. این شیوه کم کم در سراسر دنیا به عنوان سبک اصلی، مورد استفاده قرار گرفت. البته هنوز هم در مکان‌ هایی مانند هتل و ساختمان‌های لوکس، نیز ممکن است از شیوه‌ی کلاسیک استفاده شود. یکی از نکاتی که در هنگام به کار گیری تابلو در فضا باید به آن توجه شود، ابعاد یک اثر هنری چاپی است. معمولا آثار چاپی قابل سفارش در ابعاد و سایز بزرگ و کوچک هستند. در نتیجه شما برای انتخاب اندازه‌ی بوم نقاشی، حق انتخاب بیشتری خواهید داشت. البته ابعاد آن می‌تواند کاملا تحت تاثیر ابعاد اتاق و فضای نصب قرار بگیرد. نصب نقاشی بزرگ در فضای کوچک، امری غیر منطقی به نظر می‌رسد. بنابراین قبل از خرید تابلو باید فضا را اندازه گیری کرد.

تابلو

تابلو مناسب مبلمان مدرن

همان‌طور که گفته شد بیشتر چیدمان امروزی با الهام از سبک مدرن ایجاد شده است. گاهی اوقات قوانین این شیوه به طور کامل در دکوراسیون داخلی رعایت می‌شود. در بیشتر مواقع نیز عناصر به صورت تلفیقی در چیدمان به کار می‌روند. برای انتخاب تابلو مناسب مبلمان مدرن و کلاسیک باید از قبل با اصول و قواعد این سبک‌ها آشنایی داشته باشیم. عدم آگاهی و تحقیق در این رابطه منجر به ایجاد فضای بصری شلوغ و غیر اصولی خواهد شد. عدم رعایت این قوانین روی ذهن مخاطب تاثیرات منفی ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل در بیشتر طرح‌هایی که توسط افراد غیر حرفه ای ایجاد می‌شوند، یکنواختی دیده می‌شود. همین طرح‌ها بعد از مدت کوتاهی ذهن مخاطب را خسته خواهند کرد و وی دیگر تمایلی به حضور در آن فضا نخواهد داشت. سادگی در شیوه‌ی مدرن حرف اول را می‌زند. در این سبک تابلو نقاشی معمولا از قاب‌های ساده استفاده می‌شود. قاب کار شده و تزئینی برای دکوراسیون کلاسیک مناسب است. همه چیز در این سبک باید با هم متناسب باشد. در صورت عدم تناسب چیدمان، آشفتگی بصری در فضا ایجاد می شود. عناصر تزئینی همواره در ابعاد و اندازه‌ی مختلف به صورت چاپی و دست ساز قابل سفارش هستند.

فروش تابلو منظره

مناظر طبیعی و دست‌ساز و انواع گل و گیاه همواره از سوژه‌های پرکاربرد در آثاری مانند تابلو نقاشی بوده اند. فروش تابلو منظره و طبیعت با توجه به نوع سبک آن انجام می‌شود. همانطور که می دانید امکان استفاده از یک عنصر تزئینی کلاسیک در یک فضای مدرن وجود ندارد. این عمل موجب ایجاد عدم هماهنگی در فضا خواهد شد. معمولا مناظر طبیعی، شهری و روستایی در این گونه آثار کاربرد دارند. در گذشته در اکثر منازل یک تابلوی کلاسیک منظره وجود داشت. البته این آثار با نوع چیدمان نیز هماهنگی کامل داشت. به همین علت با توجه به نوع چیدمان امروزی که معمولا از سبک مدرن استفاده می‌شود، بهتر است از انواع تابلو دیواری با این شیوه استفاده شود. این گونه عناصر تزئینی به صورت مینیمال و فانتزی روی بوم چاپ می‌شوند. طراحان از المان‌های مخصوص برای متفاوت کردن فضاها استفاده می‌کنند. تابلو گل یکی از پرفروش ترین انواع تابلو است. در واقع این موضوع در تمامی فرهنگ‌ها کاربرد دارد. همانطور که از نقوش گل و گیاه روی انواع پوستر دیواری و کاغذ دیواری نیز استفاده می شود. بنابراین این نوع طرح‌ها و نقوش گیاهی، در سبک‌ های متنوع قابل سفارش هستند.

قیمت انواع تابلو دیواری

تنوع قیمتی معمولا در انواع تابلو دست ساز که توسط هنرمندان مختلف ارائه می‌شوند، دیده می‌شود. این تنوع در میزان قیمت در تابلو چاپی نیز وجود دارد. اما قیمت این نوع آثار چاپی تنها بستگی به کیفیت چاپ و ابعاد بوم دارد. گاهی کیفیت بوم نقاشی و پارچه‌ی به کار رفته در آن نیز می‌تواند روی قیمت تاثیرگذار باشد. در هر صورت یک اثر هنری چاپی مراحل راحت‌تری را برای ارائه طی می‌کند. همچنین از طرح‌های چاپی به تعداد زیاد در بازار وجود دارد. در نتیجه شما با خرید یک تابلو دیواری چاپی، یک اثر تک و منحصر به فرد را خریداری نخواهید کرد. همین عامل تاثیر زیادی در قیمت نهایی  عنصر تزئینی خواهد داشت. فضای ساختمان دارای قابلیت‌های زیادی برای پیاده کردن چیدمان و دیزاین خاص است. معمولا برای ایجاد فضای شیک و لوکس از طرح‌های کلاسیک استفاده می‌شود. رنگ‌های طلایی و نقره ای در این نوع فضاها کاربرد بیشتری دارند. مثلا از تابلو دیواری ورق طلا برای این گونه فضاها استفاده می‌شود. طبیعتا قیمت این نوع آثار با دیگر عناصر تزئینی تفاوت آشکاری خواهد داشت. امکان سفارش این آثار هنری در ابعاد و سایز مورد نظر نیز برای مخاطب وجود دارد.

کاغذ دیواری، پوستر دیواری و پارکت لمینت

انواع تابلو را در سایت دکور آفیس مشاهده نمایید:

https://decoroffice.net/


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26840
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید