امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

میانگین درآمد تولید محتوا چقدر است؟


1401/07/27
کد خبر : 27706
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 19 نفر

تولید محتوا چیست؟

محتوا یا همان Content چیست؟ وقتی که صحبت از محتوا به میان می‌آید، مباحت بسیاری شامل می‌شود. جالب است بدانید که در برخی تعاریف چنین می‌گویند که شکلی از اطلاعات که ساختار خاصی داشته باشد را محتوا می‌گویند. خب به این ترتیب یک صفحه از روزنامه می‌تواند محتوا باشد. کتابی که می‌خوانید یا فیلمی که در تلویزیون می‌بینید. حتی یک پادکست که در گوشی موبایل خود دارید هم می‌تواند نوعی از محتوا باشد. البته که دقیقاً هم همینطور است. تمامی اینها که نام بردیم، نوعی از محتوا به حساب می‌آیند. محتوا می‌تواند اشکال مختلفی داشت باشد. پس محتوا می‌تواند روی کاغذ پرینت شود یا به‌صورت دیجیتال باشد.
این روزها وقتی که صحبت از تولید محتوا باشد، منظور بیشتر تولید محتوای دیجیتال است. تولید محتوای دیجیتال نیز می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. برای مثال می‌توان تولید محتوای صوتی به شکل پادکست کرد یا محتوای ویدئویی به اشکال مختلف داشت. در حال حاضر رایج‌ترین نوع تولید محتوا در دنیای دیجیتال، محتوای متنی است. اگر می‌خواهید بدانید که تولید محتوا چیست در حقیقت همین مقاله‌ای که می‌خوانید، نوعی محتوای متنی به حساب می‌آید.

کسب درآمد خانگی با تولید محتوا

 درآمد تولید محتوا


اگر احساس می‌کنید که می‌توانید در زمینه تولید محتوا مفید باشید، حتماً به فکر کسب درآمد خانگی با تولید محتوا می‌افتید. حال سؤال اینجا برایتان به وجود می‌آید که درآمد تولید محتوا به‌صورت میانگین در ماه چقدر است؟ متأسفانه یا خوشبختانه، حقوقی ثابت برای تولید محتوا وجود ندارند. پس نمی‌توانید به‌دنبال این باشید که حقوق ثبات و منصفانه برای تولید محتوا چیست؟ در حقیقت معمولاً افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند، بر اساس میزان عملکرد و کیفیت عملکرد خود دستمزد دریافت می‌کنند. به این ترتیب بر اساس همان مقداری که تولید محتوا در ماه تولید شود، درآمد بیشتر یا کمتری خواهید داشت.


 درآمد تولید محتوا


از طرف دیگر موضوع دریافت حق التحریر به ازای هر محتوا مطرح می‌شود. این موضوع نیز به نوع محتوا و البته کیفیت آن بستگی دارد. هرچه کیفیت بیشتری تحویل دهید، قطعاً درآمد بیشتری خواهید داشت. درباره محتوای متنی یا حتی محتوای تصویری، باید در نظر داشته باشید که چقدر محتوای شما به ادیت و بازبینی نیاز دارد. قطعاً مبلغی که بابت یک محتوای بدون ایراد دریافت می‌کنید، از محتواهای پر از ایراد بیشتر خواهد بود. همچنین در صورتی که قواعد سئو در محتوا رعایت شود نیز می‌توانید مبلغی بیشتر دریافت کنید.
با تمامی این اوصاف، به‌صورت میانگین فردی که در حوزه تولید محتوا فعالیت داشته باشد، می‌تواند از 6 میلیون تومان در ماه تا 12 میلیون تومان درآمد داشته باشد. البته این موضوع کاملاً به کیفیت کار و میزان تولید محتوا در ماه بستگی دارد. پس کاملاً متغیر و متناوب خواهد بود.

تولید محتوا باید چطور انجام شود؟

 درآمد تولید محتوا


در ابتدای مقاله توضح دادیم که محتوا چیست. با توجه به تعریفی که از محتوا مشاهده کردید، پس می‌توانید حدس بزنید که موارد بسیاری شامل حال محتوا می‌شود. پس به این ترتیب دست تولیدکننده محتوا بسیار باز است و می‌تواند انواع محتوا را به‌راحتی تولید کند. این موضوع فقط نوک کوه یخ است. محتوا برای مخاطب تولید می‌شود. پس در گام اول یک تیم متخصص، باید مخاطبان هدف یک نوع محتوای خاص که قرار است تولید شود را پیدا کنند. سپس پرسونا یا همان مشخصات مخاطب را آنالیز کنند تا متوجه شوند که به چه نوع محتوایی علاقه نشان می‌دهند. پس از آن، نوبت به انتقال این اطلاعات به تولیدکننده محتوا است. از لحن تا نوع محتوایی که به مخاطب منتقل می‌شود ارزش دارد. تولیدکننده محتوا یک قصه‌گو است که دست مخاطب را می‌گیرد و برای او داستانی زیبا روایت می‌کند.
البته از زیبایی محتوا و ارتباط با مخاطب که بگذریم، باید محتوایی دقیق و درست داشته باشید که موتورهای جستجو همانند گوگل، آن را مفید تشخیص دهند. هرچه قدر هم محتوای مفیدی داشته باشید، وقتی که گوگل آن را به مخاطب نشان ندهد، از رقبا عقب می‌مانید. به همین خاطر باید از قواعد مختلف دیجیتال مارکتینگ برای ارائه محتوا به مخاطب استفاده شود. به همین خاطر به مؤسسات دیجیتال مارکتینگ نیاز خواهید داشت تا محتوای شما را هدفمند کند.

به چه کسی تولید محتوا خودمان را بسپاریم؟

شاید از نظر سطحی، تولید محتوا فرایند بسیار ساده‌ای باشد. خب خودتان می‌توانید شکلی از اطلاعات را همراه با ساختاری مشخص به مخاطبان خود ارائه دهید؛ اما همان طور که در بخش قبلی توضیح دادیم، محتوا ظرافت بسیاری خاصی دارد. تولید محتوا نیاز به یک تیم گسترده و بزرگ دارد. باید بتوانید مخاطب هدف خود را شناسایی کنید و پرسونای آن‌ها را تشخیص دهید. سپس نوبت به یافتن اشخاصی می‌رسد که قادر به تولید محتوای یکتا و غیرتکراری هستند که می‌توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند. در نهایت این محتوا باید در چهارچوبی خاص سئو شود تا در نتایج بالا بیاید. برای همین نیاز به تخصص در زمینه‌های مختلف خواهید داشت. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ همانند منتوریکس، در این زمینه تخصص دارند و می‌توانند همه جانبه اقدام به تولید محتوا کنند.

جمع‌بندی

در نهایت باید گفت که محتوا همیشه پادشاه است. محتوای خوب است که مخاطب را راضی نگه می‌دارد. با تولید محتوای مفید، قابل اعتماد و البته یکتا، مخاطب را به خود وفادار می‌کنید. پس اگر می‌خواهید در زمینه تولید محتوا وارد شوید، حرفه‌ای باشید و در صورتی که قصد تولید محتوا دارید، آن را به افراد حرفه‌ای بسپارید. محتوا مهم‌ترین بخش کار در دنیای امروز است، پس آن را دست‌کم نگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27706
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید