امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

مهم ترین نکاتی که باید قبل از سفر به استانبول بدانید


1401/07/27
کد خبر : 26677
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 21 نفر

تور استانبول  به ویژه تور ارزان استانبول لحظه آخری و آفری در یک دهه گذشته در صدر تورهای مسافرتی خارجی محبوب بین ایرانی ها بوده است. حالا که می دانیم بسیاری از هموطنان قشر متوسط و بالای جامعه ایرانی همه ساله به کشور ترکیه و به خصوص شهر استانبول سفر می کنند، خوب است که بیشتر با این شهر و نکات ضروری که باید در رابطه با مسافرت به آن بدانیم، آشنا شویم.

تور ارزان استانبول

آشنایی با مناطق و محله های استانبول

حتما می دانید که به هزار و یک دلیل خرید تور برای مسافران به صرفه تر از رزرو هواپیما و بلیط و... به صورت مجزا است که بارها به این موضوع پرداخته ایم و شما هم می توانید با مقایسه صحت این موضوع را بررسی نمایید. اولین قدم برای سفر به استانبول انتخاب تور مناسب از آژانس های مسافرتی است. در این مرحله اولین سوال هایی که از شما می شود عبارت اند از:
زمان رفت و برگشت شما چه تاریخی است؟
در کدامیک از محله های استانبول هتل می خواهید؟
چند نفر هستید؟
تا چه قیمتی خرید تور برای شما امکان پذیر است؟ (بودجه شما برای خرید تور چقدر است؟)
بنابراین پیش از این که برای خرید و رزرو تور استانبول اقدام کنید این اطلاعات را همراه داشته باشید.


 تور ارزان استانبول

خرید در استانبول

یکی از مهمترین دلایل سفر ایرانیان به ترکیه خرید در استانبول از ارزان ترین مراکز خرید است اما در بسیاری از مواقع به دلیل تجربه کم دچار اشتباهاتی در رابطه با خرید در این شهر می شویم که در اینجا تلاش می کنیم که با بیان نکاتی مهم از رخداد این مشکلات برای شما جلوگیری کنیم:
مراکز خرید نزدیک به هتل ها اغلب کالاها را گران تر از مراکز خرید و بازارهای محلی به فروش می رسانند.
همه روزه در محله های خاصی از استانبول بازار روز برپا می شود که می توانید از آنها بازدید کرده و خریدهای خود را با قیمت هایی بسیار ارزان تر خریداری کنید که در این بازارها همه اجناس ترک به فروش می رسند.
برای خرید اجناس بهتر است که به زبان ترکی استانبولی یا انگلیسی مسلط باشید تا دقیقا متوجه اعداد و ارقام و شرایط خرید بشوید در غیر این صورت باید با کمک انگشتان دست و... منظور خود را برسانید که کار دشواری است و میزان خطا را افزایش می دهد.
سعی کنید در آخر فصول (ماه و فصل ها را به میلادی در نظر بگیرید) برای خرید به استانبول مراجعه کنید تا از حراج های آخر فصل بهرهمند شوید همچنین پیش از فرارسیدن کریسمس نیز زمان خوبی برای سفر به استانبول به شمار می رود و اگر به زمان حراج ها توجه نکرده و به استانبول سفر کنید، ممکن است قدرت خرید بسیار کمی داشته باشید.
خرید در استانبول به نسبت وان و سایر شهرها بهتر است به خاطر آن که تعداد فروشگاه هایی که می توانید از انها خرید کنید بیشتر می باشد اما به این معنا نیست که از شهرهای دیگر ترکیه نمی توانید خرید انجام بدهید، چه بسا برندهای محبوب ایرانیان مانند ال سی وای کی کی در اغلب شهرهای ترکیه شعبه فعال و بزرگ دارند.
اگر از فروشگاه های بزرگ استانبول خرید کردید می توانید از کشیر (صندوقدار) درخواست تکس فری کنید به این معنا که کاغذی به شما داده می شود که با تحویل آن به بخشی (تکس ریترن) از فرودگاه مبلغی پول به شما بازگردانده می شود. این پول بابت مالیاتی است که نباید از مسافر بابت خرید کالا گرفته می شد اما گرفته شده است. توجه داشته باشید که در دوران کرونا پول را به صورت نقد پرداخت نمی کنند و باید کردیت کارت داشته باشید در غیر این صورت متاسفانه ایرانیان به دلیل تحریم ها باید با دعوا و... حق خود را پس بگیرند. همچنین بدانید که وسایلی که با خرید آنها به شما تکس بازمی گردانند باید در چمدانی جداگانه قرار داده شده باشند.


 تور ارزان استانبول


در نظر داشته باشید که با خرید تور استانبول یک تور تفریحی خرید نیز روی پکیج شما قرار خواهد داشت به این معنا که یک راهنما شما را از هتل همراه برده و باهم از مراکز خرید مختلف بازدید کرده و خرید انجام می دهید. این کار بیشتر برای آشنایی مسافرانی است که برای اولین بار به ترکیه می روند و با روند خرید آشنایی ندارند.
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هریک از مباحثی که یاد شد از وب سایت فاینداتور به آدرس https://www.findatour.co/ کمک بخواهید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26677
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید